Rodalies R8

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina creus que és la millora més necessària a la línia per on passa la R8?

a) més trens per hora.
24
16%
b) recuperar el Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Montcada (i més trens per hora).
5
3%
c) nou servei de Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Molins de Rei (i més trens per hora).
11
7%
d) intercanviador R8/R4 a Barberà/Baricentro.
19
13%
e) intercanviador R8/FGC a Hospital General (amb clausura de l'actual estació de Rubí)
9
6%
f) intercanviador R8/FGC a Hospital General (mantenint l'actual estació de Rubí)
19
13%
g) millora de les agulles a Cerdanyola-Universitat per tal de permetre accessibilitat a totes les vies des del costat Sant Cugat.
5
3%
h) perllongar la R8 a Vilafranca.
8
5%
i) perllongar la R8 a Sant Celoni.
8
5%
j) intercanviador R8/FGC a Volpelleres (amb clausura de l'actual estació de Sant Cugat).
16
11%
k) nova estació a Montornès del Vallès.
6
4%
l) enllaç R8/R3 a Santa Perpètua i trens directes Vic-UAB.
9
6%
m) que es perllongui la R1 des de Molins de Rei fins a Rubí, Cerdanyola-Universitat, o Sant Andreu Arenal.
11
7%
 
Vots totals: 150
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3176
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Nova línia de Rodalies: R8

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 24/05/2011 14:21

Connexió Meridiana-EDF:

Crec que seria molt útil, especialment de cara a incidències, però també com a pedaç per a intentar descongestionar els túnels de renfe a Barcelona.

Però crec que l'enllaç s'ha de fer a la plaça de les Glòries. Aprofitant que tot allò ara es remodelarà amb la definitiva demolició del "tambor" de l'autopista de la Gran Via de les Corts Catalanes, es podria fer un salt de moltó soterrat, a l'estil del que hi ha a la sortida d'Arc de Triomf cap a la Meridiana, que permetés que els trens de la línia de la Meridiana (R3-R4-R7 Montcada Bifurcació) poguessin anar i venir de l'Estació de França sense cisallar les vies dels trens que van i venen del Clot Aragó cap a Pl. Catalunya (R1).

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 24/05/2011 14:26

S'hauria de fer aprofitant la construcció del túnel per la Diagonal, que arribarà, com a mínim fins a Glòries.



xevi
N7
N7
Entrades: 608

Entrada Autor: xevi » Dimarts 24/05/2011 16:38

La unió del túnel de Meridiana amb l’Estació de França el plantejo per la possibilitat de desviar tots els serveis de les línies R3, R7 i R12, d’aquesta manera descongestionaríem el túnel de Pl. Catalunya i podríem millorar el servei de la R7 allargant-lo fins a l’Estació de França, evitant el perjudici que representa aturar els trens a St. Andreu Arenal, per altra banda, la R4 continuaria com fins ara, però millorant freqüències.
Crec que s’hauria de valorar, fins a quin punt és imprescindible, que totes les línies de rodalies/regionals passin pel centre de Barcelona o per l’estació de Sants, el fet que alguna línia no passi ben ve pel centre de la ciutat o per Sants, no crec que sigui cap perjudici tenint en compte que la nova estació de Sagrera-Meridiana, està molt ben connectada amb la xarxa de transport públic, i en un futur proper, s’hauria de construir la nova estació de Glòries, fent la funció d’intercanviador de les línies procedents del túnel de Meridiana (R3, R4, R7) i les del Clot (R1, R2).
Per altra banda, l’Estació de França, s’hauria de convertir en un gran intercanviador gràcies a la construcció d’un nou enllaç subterrani amb l’estació Barceloneta (Metro L4) i l’arribada de la T4 (trambesòs) a l’interior de les andanes de l’Estació de França.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 24/05/2011 16:43

El Trambesòs, si mai arriba a l'Estació de França, ho farà per l'Av. del Marquès de l'Argentera. Però això, per si sol, ja serà una excel·lent connexió a un mateix nivell.

Quant a la concentració de línies en una estació, Sagrera AV complirà la funció que actualment compleix Sants, llevat que no connectarà directament amb el túnel de la Meridiana. Ara, res que no es pugui solucionar amb un transbord, com en tantes grans ciutats europees.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimarts 24/05/2011 16:58

I, perquè no remodelar el ramal de les aigües, i fer que entre aquest i Barcelona-La Sagrera (AV) hi hagi quatre vies? Així es podria fer acabar allà una R7 Martorell-Sagrera, i alguns R4s o R3s... Això solucionaria la majoria del col·lapse dels túnels de Barcelona, i no és necessari que tots els trens de Rodalies passin per Sants. I d'allà es podria fer arribar aquests trens fins a l'Estació de França. Hi ha moltes més maneres de descongestionar el túnel de Plaça Catalunya, no només eliminant serveis.
De totes formes, cal que la R7 continui arribant a Martorell, perquè un tren cada hora és una freqüència insuficient entre Martorell i Cerdanyola, entenc que potser per fer recorreguts Barcelona-Sant Cugat o Barcelona-Rubí vagi millor els FGC, però no tothom fa aquests viatges. Si la infrastructura existeix, i els trens estan disponibles perquè no fer serveis R7 Sant Andreu Arenal-Martorell?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 24/05/2011 17:05

BCN2008 ha escrit:I, perquè no remodelar el ramal de les aigües, i fer que entre aquest i Barcelona-La Sagrera (AV) hi hagi quatre vies?
Perquè amb la mania de collar el ferrocarril, ja no hi queda lloc, a no ser que es faci una obra aparatosa. Si s'han carregat el Triangle Ferroviari i han deixat SAC reduït a la mínima expressió, no fem volar coloms amb quadruplicacions soterrades.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 24/05/2011 17:32

La putada serà fer el trajecte Martorell-Terrassa,actualment va molt bé agafar el R7 fins Cerdanyola i allà un R4,t'estalvies ben bé 30 minuts.(i aixó que la majoria de cops que un R7 destinació Hospitalet entra a Cerdanyola al mateix moment surt un R4 direcció nord).A partir del 26 de Juny,depenent de com s'ho organitzi,molt em temo que sortirà més en compte donar la volta per Barcelona.

Lo de la retallada de l'R7 a Sant Andreu Arenal ho trobo malament peró si a canvi d'aixó disminuiràn els retards de cada tarda a L'Hospitalet no diré que no.Ara bé el que trobo inacceptable és morir l'R7 a Cerdanyola Universitat,no costava tant que arribarà a Martorell amb un tren cada hora encara que sigui(que juntament amb el tren cada hora de l'R8 seria un tren cada 30 minuts entre UAB i Martorell).

Vist lo vist,potser haguès estat millor deixar-lo com està,i fer un R8 Cerdanyola Universitat-Granollers Centre.

Per cert,l'R7 on els trens van més plens és entre Cerdanyola del Vallès i Barcelona(centre),i aixó que ara el material habitual de l'R7 són 465,un pelet més gran que 447 simple.Ara de 6 trens/hora que hi havia entre Cerdanyola i Barcelona(centre)passarem a 4.Fins i tot algún cop que un R7 procedent de Martorell ha anat amb un pelet de retard,el tren a cerdanyola s'omple fins i tot amb alguna persona(molt poques)dempeus.La veritat és que en hores valls i caps de setmana l'R7 podria haver arribat a L'Hospitalet,decisió també polèmica,peró no diré que estic en contra de la decisió.



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dimarts 24/05/2011 17:48

Mako448 ha escrit:La putada serà fer el trajecte Martorell-Terrassa,actualment va molt bé agafar el R7 fins Cerdanyola i allà un R4,t'estalvies ben bé 30 minuts.(i aixó que la majoria de cops que un R7 destinació Hospitalet entra a Cerdanyola al mateix moment surt un R4 direcció nord).A partir del 26 de Juny,depenent de com s'ho organitzi,molt em temo que sortirà més en compte donar la volta per Barcelona.

Lo de la retallada de l'R7 a Sant Andreu Arenal ho trobo malament peró si a canvi d'aixó disminuiràn els retards de cada tarda a L'Hospitalet no diré que no.Ara bé el que trobo inacceptable és morir l'R7 a Cerdanyola Universitat,no costava tant que arribarà a Martorell amb un tren cada hora encara que sigui(que juntament amb el tren cada hora de l'R8 seria un tren cada 30 minuts entre UAB i Martorell).

Vist lo vist,potser haguès estat millor deixar-lo com està,i fer un R8 Cerdanyola Universitat-Granollers Centre.

Per cert,l'R7 on els trens van més plens és entre Cerdanyola del Vallès i Barcelona(centre),i aixó que ara el material habitual de l'R7 són 465,un pelet més gran que 447 simple.Ara de 6 trens/hora que hi havia entre Cerdanyola i Barcelona(centre)passarem a 4.Fins i tot algún cop que un R7 procedent de Martorell ha anat amb un pelet de retard,el tren a cerdanyola s'omple fins i tot amb alguna persona(molt poques)dempeus.La veritat és que en hores valls i caps de setmana l'R7 podria haver arribat a L'Hospitalet,decisió també polèmica,peró no diré que estic en contra de la decisió.
Jo he agafat un munt de cop l'R7 Hospitalet 18.28 - Martorell 19.31 (Civia 465) i estava petat entre PL.Catalunya i Cerdanyola del Vallès..



Khirareg
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Khirareg » Dimarts 24/05/2011 18:59

A mi em no m'acaba d'agradar del tot.

-Perfecte per als que van a la UAB desde granollers , i per ser la primera linea que no passa per Barcelona.
-Fatal per mi que agafo la R7 a sants per anar a la UAB, tot i els retardaments continus em permet despertarme 30 min més tard.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 24/05/2011 22:22

Crec que obro un fil nou dedicat als sistemes de blocatge i les malles horàries, no sé si n´hi ha algun d´específic.
Ja que el principal problema de Rodalies a BCN és aquest, i la configuració d´algunes estacions que provoca cisallaments.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 25/05/2011 12:50, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 25/05/2011 8:33

Per mi la nova R8 és una excel·lent notícia però com molts heu dit no trobo tan bé que s'escapci la R7. Crec que la R7 s'hauria d'haver deixat igual que està ara almenys a hores vall (amb trens cada 30' Hospitalet-Cerdanyola i cada 60' Hospitalet-Martorell) i afegir la R8. Al capdavall la R4 tampoc tindrà més trens amb el canvi de manera que tindrem Pl.Catalunya amb menys servei que l'actualitat.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 25/05/2011 12:45

... o és que el sr.Recoder ens intenta vendre una petita retallada com si fós una millora? :blah

Cert que es crea la R8, és innegable, però si al cap i a la fi no és una millora important de la R4 ni la R1, doncs... a sant de què, retallar la R7, just quan s´està començant a consolidar entre la gent? :? :?

:|



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 25/05/2011 13:23

És una millora, t'ho miris com t'ho miris. No és cap retallada perquè no estàs privant als que usen les estacions de Rubí i Sant Cugat d'arribar a Barcelona per Rodalies, els hi crees una molèstia, considerable, però no els prives del servei. En canvi, crees l'R8 que segurament que tardarà menys en consolidar-se que els 6 anys que ha tardat l'R7, i que jo mai he vist un tren de l'R7 ple més enllà de Cerdanyola del Vallès.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 25/05/2011 14:20

victorcasta ha escrit:És una millora, t'ho miris com t'ho miris. No és cap retallada perquè no estàs privant als que usen les estacions de Rubí i Sant Cugat d'arribar a Barcelona per Rodalies, els hi crees una molèstia, considerable, però no els prives del servei.
Ho sento, però no hi estic gens d´acord: es pot crear perfectament la R8 sense disminuir freqüència de la R7 tal i com és ara.

Segons el teu criteri, això vol dir que per haver d´anar de l´aeroport a Sant Cugat, fer-ho amb un sol transbord a Sants com ara, equival al fet d´haver d´anar de l´aeroport a Sant Cugat fent tres transbords en rodalies (Sants, Sant Andreu Arenal, Cerdanyola-Universitat), o haver d´agafar rodalies+metro+FGC (Sants, Diagonal/Provença)...
En canvi, crees l'R8 que segurament que tardarà menys en consolidar-se que els 6 anys que ha tardat l'R7, i que jo mai he vist un tren de l'R7 ple més enllà de Cerdanyola del Vallès.
Jo ja sí que n´he vist un de ple, aquest dilluns. També crec que es deu a la lentitud del barceloní mitjà a adoptar un nou mitjà de transport que abans no existia: la L2 entre Paral.lel i Sagrada Família va necessitar anys abans de tenir l´ocupació actual, i estem parlant del metro, que se suposa que és el mitjà de transport més massiu.
Rodalies, seguint el mateix criteri, necessitaria doncs més temps perquè la gent s´adoni de la seva utilitat.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 27/05/2011 13:02, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2218
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 25/05/2011 16:59

genissimon ha escrit:Trobo comprensible la limitació de la R7 entre Sant Andreu Arenal i Cerdanyola Universitat, per descongestionar una mica el túnel de pl. Catalunya o tenir una mica més de marge de maniobra per recuperar possibles (i probables) retards. Dit això, penso que es podria haver convertit la R7 en una línia circular, L'Hospitalet-Barcelona-Cerdanyola Universitat-Sant Cugat del V.-Rubí-El Papiol-Molins de Rei-L'Hospitalet, en els dos sentits.
En un dels meus anteriors missatges he explicat que la Generalitat ja té projectada la R7 com a línia circular d'aquesta manera (per SAC - Clot - Pg. de Gràcia vía ramal de les aigües). La limitació entre SAA i Cerdanyola-UAB és provisional, i en principi la R7 ja no tornarà a circular vía Pl. Catalunya. ;) El problema potser vindrà si aquesta provisionalitat s'allarga indefinidament en el temps... :?

També vaig proposar una alternativa a la oficial per fer-la circular partint de l'Estació de França:
m.h.t. ha escrit:Respecte a l'escurçament de l'R7:

- En principi la retallada de l'R7 a "Sant Andreu Arenal - Cerdanyola-UAB" és un pas previ a convertir-la en línia circular. Si no m'equivoco, la Generalitat està estudiant aquesta opció:

R7) L'Hospitalet - Sants - Pg. Gràcia - Clot - SAC - (ramal aigües) - Cerdanyola - UAB - Papiol - L'Hospitalet [ambdós sentits]

Aquesta proposta oficial contempla L'Hospitalet com a estació de regulació. Però, proposo una altrenativa. Fer iniciar i acabar la línia a L'Estació de França:

R7) EdF - Clot - SAC - (ramal aigües) - Cerdanyola - UAB - Papiol - Sants - Pg. Gràcia - EdF [ambdós sentits]

Potser la meva proposta no és massa viable per excés de cisallaments, però evita col·lapsar vies a L'Hospitalet, conserva l'EdF al nucli de Rodalies, permet mantenir la relació EdF-Pg. Gràcia i crea la nova relació EdF-Clot.

La única cosa clara és que la R7 no quedarà així, ja que aquest recorregut és provisional. ;)


Salvem l'Estació de França!

fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dimecres 25/05/2011 23:02

Jo faria:

R1: Martorell - Girona
Martorell - Arenys de Mar (Per hospitalet)
Est.França - Girona (per la costa)

R4: Vilafranca del Penedes - Manresa
Serveis : Vilafranca del Penedes - Terrassa (Per hospitalet)
Molins de Rei - Manresa (Per hospitalet)

R7 (de moment): Est. França - Clot - Ramal de les Aigues - Montcada Bifurcació - Cerdanyola Universitat - Martorell
Serveis: Un tren hora Est. França - Martorell (Si es pot millorar la frecuencia be)

Editat: Tot i que la R7 hauria de ser circular de la seguent manera aprofitant lo que es vagi a construir en el futur:
R7: Vilafranca - Martorell - Cerdanyola Universitat - Montcada Bifurcació - ¿Ramal de les aigues / Sant Andreu Arenal? - Enllaç Sagrera Meridiana o Clot amb tunel diagonal fins Esplugues Estació - D'allá agafar el ramal que va cap a Castelldefels passant per Sant Boi - Sitges i les noves vies Sitges - Vilafranca per Sant PEre de Ribes que está previst en la linea orbital. Per tant fer-ho circular. Més o menys aixi.

R8: Tarragona - Vilafranca del Penedes - Martorell - Cerdanyola Universitat - Granollers Centre - Sant Celoni - Maçanet Massanes - Girona

Serveis: Tarragona - Cerdanyola Universitat (Per Vilafranca del Penedes)
Vilafranca del Penedes - Sant Celoni (Per Martorell y Cerdanyola Universitat)
Martorell - Girona (Per Cerdanyola Universitat)



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dimecres 25/05/2011 23:08

Yo la R7 siempre he pensado que debería ser "circular" Martorell-Hospitalet-Martorell, así se evitan los famosos crruces de entradas y salidas en Hospitalet.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 25/05/2011 23:36

fredebcnteatre ha escrit:Jo faria:

R1: Martorell - Girona
Martorell - Arenys de Mar (Per hospitalet)
Est.França - Girona (per la costa)

R4: Vilafranca del Penedes - Manresa
Serveis : Vilafranca del Penedes - Terrassa (Per hospitalet)
Molins de Rei - Manresa (Per hospitalet)

R7 (de moment): Est. França - Clot - Ramal de les Aigues - Montcada Bifurcació - Cerdanyola Universitat - Martorell
Serveis: Un tren hora Est. França - Martorell (Si es pot millorar la frecuencia be)

Editat: Tot i que la R7 hauria de ser circular de la seguent manera aprofitant lo que es vagi a construir en el futur:
R7: Vilafranca - Martorell - Cerdanyola Universitat - Montcada Bifurcació - ¿Ramal de les aigues / Sant Andreu Arenal? - Enllaç Sagrera Meridiana o Clot amb tunel diagonal fins Esplugues Estació - D'allá agafar el ramal que va cap a Castelldefels passant per Sant Boi - Sitges i les noves vies Sitges - Vilafranca per Sant PEre de Ribes que está previst en la linea orbital. Per tant fer-ho circular. Més o menys aixi.

R8: Tarragona - Vilafranca del Penedes - Martorell - Cerdanyola Universitat - Granollers Centre - Sant Celoni - Maçanet Massanes - Girona

Serveis: Tarragona - Cerdanyola Universitat (Per Vilafranca del Penedes)
Vilafranca del Penedes - Sant Celoni (Per Martorell y Cerdanyola Universitat)
Martorell - Girona (Per Cerdanyola Universitat)
El que dius no és possible, viusta l´actual configuració de vies de l´estació de Vilafranca del Penedès i la malla horària que proposes.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 25/05/2011 23:38

ferroviario_catalan ha escrit:Yo la R7 siempre he pensado que debería ser "circular" Martorell-Hospitalet-Martorell, así se evitan los famosos crruces de entradas y salidas en Hospitalet.

Yo más que circular, estoy por un lazo Martorell-Cerdanyola UAB-Montcada-BCN-Molins-Cerdanyola UAB-Granollers Centre. Ganarías en practicidad, creo...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3176
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 26/05/2011 12:22

Entenc que implantar la R7 pel túnel de passeig de Gràcia i ramal de Les Aigües implica el salt de moltó a La Torrassa per unir la línia de Martorell amb la de Granollers i la de Vilanova amb la de Mataró, ambdues per Sants. Tal com està ara es cisallen totes les vies a Sants venint de L'Hospitalet per dirigir-se cap a passeig de Gràcia.

Caldria solucionar immediatament els problemes de capacitat entre Castellbisbal i la Universitat Autònoma que impedeixen mantenir Martorell com a final de la R7 (o l'Hospitalet). Llavors quedaria R7: Barcelona Sant Andreu Arenal - Martorell (o L'Hospitalet) per la UAB.

Si es modifiqués la "bifuració Glòries" de manera que els trens procedents de l'EDF poguéssin agafar la línia de la Meridiana (cap a Sagrera-Meridiana i SAA) i viceversa, la R7 podria acabar a EDF i els transbordaments entre la R3-R4 i R7 es podrien fer còmodament a Sagrera-Meridiana (una sola andana central). Tot això de manera provisionalment definitiva o definitivament provisional fins que ADIF executi les obres a La Torrassa i entri en servei el túnel per als trens d'alta velocitat.

De tota manera, insisteixo:

Cal fer aturar els MD de Girona a Granollers (els regionals ja hi paren) o bé allargar la R8 fins a Sant Celoni. A més, la freqüència d'un tren per hora i sentit a la R8 és ridícula.

Salut !!
m.h.t. ha escrit:En un dels meus anteriors missatges he explicat que la Generalitat ja té projectada la R7 com a línia circular d'aquesta manera (per SAC - Clot - Pg. de Gràcia vía ramal de les aigües). La limitació entre SAA i Cerdanyola-UAB és provisional, i en principi la R7 ja no tornarà a circular vía Pl. Catalunya. ;) El problema potser vindrà si aquesta provisionalitat s'allarga indefinidament en el temps... :?

També vaig proposar una alternativa a la oficial per fer-la circular partint de l'Estació de França:
m.h.t. ha escrit:Respecte a l'escurçament de l'R7:

- En principi la retallada de l'R7 a "Sant Andreu Arenal - Cerdanyola-UAB" és un pas previ a convertir-la en línia circular. Si no m'equivoco, la Generalitat està estudiant aquesta opció:

R7) L'Hospitalet - Sants - Pg. Gràcia - Clot - SAC - (ramal aigües) - Cerdanyola - UAB - Papiol - L'Hospitalet [ambdós sentits]

Aquesta proposta oficial contempla L'Hospitalet com a estació de regulació. Però, proposo una altrenativa. Fer iniciar i acabar la línia a L'Estació de França:

R7) EdF - Clot - SAC - (ramal aigües) - Cerdanyola - UAB - Papiol - Sants - Pg. Gràcia - EdF [ambdós sentits]

Potser la meva proposta no és massa viable per excés de cisallaments, però evita col·lapsar vies a L'Hospitalet, conserva l'EdF al nucli de Rodalies, permet mantenir la relació EdF-Pg. Gràcia i crea la nova relació EdF-Clot.

La única cosa clara és que la R7 no quedarà així, ja que aquest recorregut és provisional. ;)


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”