Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 14/10/2011 10:19

Hola,

Yo por mi parte simplemente comentar que NO tengo intención alguna de ser hostil ni con "nicolas" ni con nadie, es más, también aprecio las inmensas coincidencias respetando que pueda (él y cualquiera) opinar completamente lo contrario a lo que crea yo. Además le he enviado privado con comentarios que como ya se van más allá del tema del hilo, saturaría al resto de usuarios.

Por lo demás, lo dicho, ni soy ni pretendo ser hostil con nadie y tampoco encuentro los comentarios que él haya hecho o pueda realizar hostiles hacia mi. Simplemente da su opinión, como el resto.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dissabte 07/01/2012 14:32

victorcasta ha escrit: Les unitats 213 no poden passar pel túnel d'Av. Tibidabo. Tenen el mateix gàlib que les 112 i aquestes no poden circular pel túnel del carrer de Balmes.
Las unidades 213, podrían circular perfectamente por el túnel de Av.Tibidabo, no tienen el mismo gáligo que las 112, ni siquiera el gálibo de las 111, son de un gálibo bastante inferior, (quitando que los coches con más cortos).
He visto por la wikipedia las medidas de ambas unidades, no hay más que comparar...


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

ROBINETE
N4
N4
Entrades: 52

Entrada Autor: ROBINETE » Dimarts 17/01/2012 21:56

tienen el mismo galibo que las 112,la unica diferencia es que la 112 tiene un coche motor mas y que no lleva estribos.bueno se sobreentiende que los coches son mas largos,tienen 4 y los bogies tambien cambian.pero de galibo igual,internacional.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 18/01/2012 0:32

Si us plau, parleu d'aquest material mòbil en un fil que tracti del tema en el subfòrum corresponent, que s'allarga massa en aquest :topic



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Divendres 16/03/2012 0:52

Si el problema és que FGC té un embús a pl.Catalunya, i que cal donar continuïtat a la línia de pl.Espanya, una solució imaginativa i que hauria de ser poc costosa, seria connectar FGC Llobregat i FGC Vallès mitjançant el tram de L3 entre pl.Espanya i Pl.Catalunya, atesa l'escasíssima distància entre les estacions de FGC i L3 en les dues places.

I hi hauria dues opcions bàsiques

- Fer que el tram Espanya-Catalunya de la L3 sigui compartit entre el servei de L3 i FGC. Això faria que la freqüència en aquest tram seria molt alta. També es podrien deixar mantenir trens de FGC fins a Catalunya o Espanya aprofitant la doble capçalera que tenen les dues estacions

- Traspassar a FGC el tram de L3 Espanya-Catalunya, i connectar L3 Espanya amb L2 Paral.lel. Aleshores només quedaria penjada la L3 a Catalunya. En tot cas, passaríem d'una situació de 3 estacions terminals - FGC Catalunya, FGC Espanya, L2 Paral.lel- a només 1 - L3 Catalunya.

Evidentment caldria convertir FGC Llobregat en UIC, però això es podria anar fent progressivament. I també ens estalviaríem la cua de maniobres de FGC a Catalunya, i l'extensió de FGC Llobregat cap a Gràcia.

I lligat amb això... algú ha pensat a fusionar FGC amb Metro Barcelona ?



nicolas
N6
N6
Entrades: 207

Entrada Autor: nicolas » Divendres 16/03/2012 2:22

Oriolix ha escrit:Si el problema és que FGC té un embús a pl.Catalunya, i que cal donar continuïtat a la línia de pl.Espanya, una solució imaginativa i que hauria de ser poc costosa, seria connectar FGC Llobregat i FGC Vallès mitjançant el tram de L3 entre pl.Espanya i Pl.Catalunya, atesa l'escasíssima distància entre les estacions de FGC i L3 en les dues places.

I hi hauria dues opcions bàsiques

- Fer que el tram Espanya-Catalunya de la L3 sigui compartit entre el servei de L3 i FGC. Això faria que la freqüència en aquest tram seria molt alta. També es podrien deixar mantenir trens de FGC fins a Catalunya o Espanya aprofitant la doble capçalera que tenen les dues estacions

- Traspassar a FGC el tram de L3 Espanya-Catalunya, i connectar L3 Espanya amb L2 Paral.lel. Aleshores només quedaria penjada la L3 a Catalunya. En tot cas, passaríem d'una situació de 3 estacions terminals - FGC Catalunya, FGC Espanya, L2 Paral.lel- a només 1 - L3 Catalunya.

Evidentment caldria convertir FGC Llobregat en UIC, però això es podria anar fent progressivament. I també ens estalviaríem la cua de maniobres de FGC a Catalunya, i l'extensió de FGC Llobregat cap a Gràcia.

I lligat amb això... algú ha pensat a fusionar FGC amb Metro Barcelona ?
Sigue el Brainstorming! :plas

A priori me gusta la idea. En la segunda opción, es muy cierto que la red pasaría a tener mucho más sentido. Sobre todo cuando comentas que pasas de tener 3 cabos sueltos a sólo 1, me me pareció un muy buen punto de vista. Si bien habría que reconsiderar entonces la propuesta de extender la L2 al aeropuerto, estamos hablando de dos plazos y presupuestos MUY diferentes, lo cual es una ventaja enorme para tu propuesta. Sólo habría que construir 2 enlaces entre túneles existentes y un túnel de pl. Espanya hasta Sant Antoni para unir la L3 y la L2, lo cual es infinitamente más barato y rápido que lo que proponen actualmente.
Si me permites, una ventaja de tener el ¨cabo suelto¨ justo en Passeig de Gracia de la L3, es que por lo menos puedes unirlo con el tramo bajo de la L4, perdiendo frecuencia en ambos tramos altos por unirse en Urquinaona.

Las cosas cuestionables son:
- En la primera opción, es una locura pretender mezclar tráficos en ese túnel que ya tiene un uso tan intensivo sólo como metro (que es muchísimo más regular y está completemente aislado).
- Estás seguro de que las cotas de los túneles permitirían enlazarlos, en ambas plazas?? Si es así...
- Una desventaja sería que las L3 y L4 resultantes cubrirían una mitad de la ciudad que no tendría contacto con FGC, y tal y como están las cosas en Pl.Catalunya sería una pesadilla combinar entre ellas (la nueva red FGC y estas líneas). Obliga, entonces, a reformar de alguna manera ese intercambiador (creo que lo más viable sería unir directamente el hall de la rambla con Urquinaona, con una pasarela peatonal larga pero nueva, como la de Provença).

Pasando esto a un mapa (que me da muchísima pereza hacerlo de forma presentable), a priori convence mucho eh! Sólo quedarían las dudas de las cotas y qué tráfico relamente estás dejando tirado en el tramo de Gracia de la L3... y ver qué dicen los expertos en gálibos y material móvil (no quiero provocar un off-topic! ;) )

Muy bueno! Saludos!

PD: fusionar FGC con TMB quieres decir??? Qué bueno! Con el espacio que hay en Sarriá para eventos culturales!!! :evil:



Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Divendres 16/03/2012 23:58

Bona nit Nicolàs. Celebro que t'agradi la idea. Evidentment tot acaba essent més complicat del que sembla al principi, però crec que és important posar-hi imaginació. Pel que fa al tema de cotes, he fet una mesura d'urgència comptant els esglaons que hi ha entre les andanes.

- A Plaça Catalunya, l'andana de FGC està 34 esglaons més avall que la de L3 (aprox. 6m)
- A Plaça Espanya, passa exactament a l'inrevés, i l'andana de FGC més baixa està 34 esglaons més amunt que la de L3 (aprox. 6m)

Si tenim en compte les distàncies de connexió, a Catalunya hi ha uns 75m i, per tant, la via de connexió tindria una rampa del 8%, mentre que a Espanya hi ha uns 150m, amb una via de connexió amb el 4%. Com que les rampes màximes al metro són del 4%, a Catalunya caldria treballar-ho una mica més, i allargar la via de connexió o baixar la cota de la L3. En canvi, a Espanya, el tema de la rampa no seria un problema, i només caldria resoldre el pas al costat del túnel viari.

A destacar també, en l'opció que el tram Catalunya-Espanya passi exclusivament a FGC, que l'estació final de L3 continuaria essent Catalunya, atès que les andanes -situades sota la plaça- quedarien abans que la connexió de FGC de L3 -de Canaletes en avall.

Per últim, confesso que no entenc per on vas amb això dels esdeveniments culturals de Sarrià. Ja m'ho explicaràs.

Siau



nicolas
N6
N6
Entrades: 207

Entrada Autor: nicolas » Dissabte 17/03/2012 3:17

Muy buena solución de emergencia, veo que pasas seguido por allí! No sé qué opinará el resto, pero entre agregar un espagueti que recién se podría pagar dentro de 15 años y no hace más que morir en Gracia, o hacer esto... me quedan pocas dudas.

Cierto, no es tan grave que la L3 termine en Catalunya. Teniendo en cuenta que el principal atractivo de esa línea es que pasa por Sants y que conecta los FGC (ambas cosas desaparecerían), y ahora quedaría reducido a un ramal para bajar de Trinitat Nova al centro conectando con TODAS las líneas de metro, FGC y rodalies... no esta tan mal, no?

Lo cual me lleva a hacerte otra observación: en los hilos anteriores hablamos bastante sobre el tema Sants. Y para mí no es menor, de hecho creo que debería ser EL factor a tener en cuenta en la red de FGC. Y aquí es donde se relaciona lo que proponía yo en posts anteriores (impagable hoy y por muchísimos años más) con lo que propones ahora: ¿y si ambas líneas se dividen al entrar a Barcelona? Además de unirlas ¨por abajo¨ para dar acceso al centro, podrían unirse por un nuevo túnel Pl.Espanya-Sants-L´Illa Diagonal-xxx-Sarriá. Quedarían unidas por dos caminos igualmente atractivos y con funciones diferentes, uno que pasa prácticamente por toda la ciudad y otro más corto que pasa por EL punto más importante de toda la red. Bueno, e intuitivamente tal vez sea más estable tener menos frecuencia en ambos túneles, que saturar uno con el gran tráfico actual de ambas redes y el que se generaría al mejorarlas...

Lo de Sarriá... nada, que me causó gracia pensar en el márketing de empresa tan minimalista-funcional de FGC, transformado en un ambiente de ¨come-tofu-cooltural¨ de TMB... con excelentes iniciativas y ¨canales de comunicación¨ como Mou-tv o joTMBe (WTF???) con sus dibujos de ¨jóvenes¨ de los cuales me reservo la opinión para entornos más privados...

Espero agún día poder comentar estas ideas con alguien que entienda de operaciones de FGC (o que pasen por este hilo!), para saber si es factible no sólo físicamente sino operativamente, tanto la idea de un sólo túnel como la de dos.

Un saludo!

Nicolás



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dissabte 17/03/2012 9:24

Una pregunta: però no està ja bastant saturada la xarxa ferroviària de Barcelona com per intentar unir les dues xarxes?

Sense anar-me'n del tema, una proposta: fer la connexió, però no fer-la per Barcelona sinó fer-la per un altre lloc. Per una altra part, entre Catalunya i Espanya hi ha una separació de 4 estacions de la L1. A unes males, que una part dels beneficis d'aquestes quatre estacions de TMB siguin per FGC i s'arregla el tema (és a dir, operar conjuntament aquest tram).

En fi, tornant al tema, el que dic: la xarxa crec jo que bastant saturada està ja com per fer coses així.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 17/03/2012 23:23

Ja que s'ha tret el tema, torno a la càrrega amb una idea que ja he proposat mantes vegades en aquest fòrum. A falta de paciència per a batallar amb programes gràfics, l'explico a continuació:

- Retallar l'L3 a Trinitat Nova (de fet, Vella) - Drassanes.
- Passar el tram de l'L4 Urquinaona - Barceloneta a FGC, que passaria per sota de Fontanella (no sé com està el tema dels fonaments per enfilar la Via Laietana).
- A partir de Girona, refer el traçat de l'L4 perquè continuï per sota Consell de Cent (fent un intercanviador decent a Pg. de Gràcia amb L3 i Renfe) fins a Urgell, on baixaria fins a Paral·lel, aprofitant el túnel de l'L2 que quedarà lliure quan es perllongui fins a la Fira.
- Unir els trams actuals Zona Universitària - Drassanes (L3) i Barceloneta - La Pau (La Sagrera, L4) sota el Pg. Colom, fent una línia circular.
- Unir l'L7 amb l'L8 (Gràcia - Pl. Espanya) per Francesc Macià, aprofitant que la primera quedarà escapçada amb la remodelació de l'estació de Gràcia.

Principal avantatge d'aquesta intervenció: es desfaran molts traçats enrevessats (especialment L3 i L4) i es crearan uns corredors més lògics, tot mantenint (i millorant) el principi de connexió de totes les línies entre si.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Diumenge 18/03/2012 5:49

Hola,

Compte a fer més forats a plaça Catalunya. La pobra plaça ja té més forats que un mitjó vell: FGC, L3, L1, Adif, i un aparcament que ocupa tots els espais buits que queden entre els túnels. A més a més, hi ha edificis amb plantes soterrades... a veure si fem un túnel nou i la tuneladora surt, per exemple, al supermercat del Corte Inglés! Inquibir un túnel nou a plaça Catalunya és complicadíssim; no dic impossible perquè per això caldria mirar-ho bé, però dificilíssim segur que sí.

Ara bé, vés a saber si no es podrien unir FGC i L3 de forma relativament fàcil. La via que s'empra per a Reina Elisenda (crec que és la 1), mirant-la en el sentit en que arriben els trens, es podria fer girar a la dreta i anar a buscar l'L3 entre Catalunya i Liceu. No hi ha ni túnels pel mig, ni pàrking. FGC és més profund, però com que l'L3 fa baixada entre Catalunya i Liceu el tema de la cota "s'arregla tot sol". Una altra cosa seria la utilitat de l'obra, que la veig minsa: la gent transborda i prou. És una ciutat, és el metro, i ningú rondina per haver de transbordar al metro en una ciutat.

Per cert, no hi havia ja un projecte d'unir FGC amb... no recordo què? No parlo de la cua que hi ha davant la via 1. Parlo de la via 6, on s'aparten trens. Diria que això surt al llibre de Salmerón. Durant l'excavació varen trobar una muralla i es va aturar, però allò no havia d'ésser una via amb topera, sinó una via passant. Em sona vagament que s'anava a buscar l'actual L5, i ja podria ser perquè l'ample de via i la tensió a l'època eren els mateixos: UIC i 1200Vcc.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 18/03/2012 14:03

awe ha escrit:Hola,

Compte a fer més forats a plaça Catalunya. La pobra plaça ja té més forats que un mitjó vell: FGC, L3, L1, Adif, i un aparcament que ocupa tots els espais buits que queden entre els túnels. A més a més, hi ha edificis amb plantes soterrades... a veure si fem un túnel nou i la tuneladora surt, per exemple, al supermercat del Corte Inglés! Inquibir un túnel nou a plaça Catalunya és complicadíssim; no dic impossible perquè per això caldria mirar-ho bé, però dificilíssim segur que sí.

Per això volien fer el projecte de gran intercanviador a Passeig de Gràcia.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 18/03/2012 16:48

awe ha escrit:Compte a fer més forats a plaça Catalunya. La pobra plaça ja té més forats que un mitjó vell: FGC, L3, L1, Adif, i un aparcament que ocupa tots els espais buits que queden entre els túnels. A més a més, hi ha edificis amb plantes soterrades... a veure si fem un túnel nou i la tuneladora surt, per exemple, al supermercat del Corte Inglés! Inquibir un túnel nou a plaça Catalunya és complicadíssim; no dic impossible perquè per això caldria mirar-ho bé, però dificilíssim segur que sí.
En l'últim projecte abandonat per FGC, es preveia que la cua de maniobres de Pl. Catalunya s'allargués fins a Fontanella. Suposo que preveurien tot això que dius, perquè si no, seria massa bèstia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 19/03/2012 21:31

Per allargar la L8 de Pl.Espanya a Glòries aniria be pl c/Consell de Cent, ja que per Aragó suposo que no es pot perque hi ha les vies ADIF.
Les parades serien:
-Viladomat (de Viladomat a Borrell)
-Passeig de Gràcia (de Balmes a Pg.Gracia, amb una nova parada de FGC Vallès per enllaçar)
-Girona (de Girona a Bailén, enllaç L4)
-Monumental (enllaç L2)
-Glòries (amb sortida a La Farinera T5, Ca l'Aranyó T4 i dins el centre comercial)



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 20/03/2012 21:55

Ecomobisostrans ha escrit:...dins el centre comercial...
Una cosa: dins del centre comercial? A què et refereixes, a fer una entrada a l'estació allà enmig de la plaça central del centre comercial? O fer-ho tipus "Las Arenas" (dins del centre comercial però fora... no sé si m'enteneu)?
Guigui ha escrit:En l'últim projecte abandonat per FGC, es preveia que la cua de maniobres de Pl. Catalunya s'allargués fins a Fontanella.
Una cosa, he sentit dir que volien allargar la cua de maniobres de Pl. Catalunya fins a l'Estació del Nord o molt a prop (no sé com). Però és que sembla poc creïble... Sabeu si és veritat? O una unió entre Pl. Catalunya i la L8 quan arribi al Besòs? O alguna cosa? O que pretenen fer una estació a l'Arc de Triomf? No ho sé, només he sentit que allargarien la cua de maniobres... Algú sap com està el tema?


I, a més, només voleu allargar la L8 fins a Glòries, i el PdI diu que la L8 ha d'arribar al 22@ i al Besòs tenint la terminal a Besòs Mar enllaçant amb la L4.

A més, està en projecte la línia que ha de passar per sota del Carmel...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 20/03/2012 22:07

Adolescent barceloní ha escrit:Una cosa, he sentit dir que volien allargar la cua de maniobres de Pl. Catalunya fins a l'Estació del Nord o molt a prop (no sé com). Però és que sembla poc creïble... Sabeu si és veritat?
Una cua de maniobres serveix per això, per a fer les maniobres d'inversió de marxa i que interfereixi com menys millor amb el trànsit ferroviari. I ja em diràs a qui se li acudiria fer una cosa d'aquestes foradant uns quants quilòmetres de subsòl en ple centre de Barcelona.
Adolescent barceloní ha escrit:I, a més, només voleu allargar la L8 fins a Glòries, i el PdI diu que la L8 ha d'arribar al 22@ i al Besòs tenint la terminal a Besòs Mar enllaçant amb la L4.

A més, està en projecte la línia que ha de passar per sota del Carmel...
Com bé saps, el PDI i tot el que soni a "projecte" en aquest país es troben en estat de mort cerebral.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dimecres 21/03/2012 0:12

METRONSTEIN

Continuo amb la idea d'aprofitar la L3 per connectar FGC Llobregat i FGC Vallès, però afegint-hi la L4, per integrar aquesta línia amb la resta. Com en la proposta anterior, es tracta de fer petites obres que donin continuïtat a finals de línia, però ara aprofitant la L4 que tindria molta més utilitat.

FGC Llobregat
- A Espanya enllaça amb L3, fins Pg. de Gràcia (túnel de 150m FGC-L3)
- A Pg de Gràcia enllaça amb L4 en direció nord (actualment les línies L3 a L4 ja estan juntes a Pg. de Gràcia; "només" caldria creuar-les, evidentment a nivell diferent)

FGC Vallès
- A Catalunya enllaça amb L4 a Urquinaona, per Fontanella, en direcció sud (caldria un túnel de 500m amb una corba conflictiva a la cantonada Fontanella-Via Laietana, que hauria de passar per sota d'edificis)

Ens quedarien penjats
- L3 ZU-Espanya: continuo amb la idea d'enllaçar-la amb la L2 que actualment mor a Paral.lel, fent si cal una estació a Montjuïc.
- L3 Trinitat-Pg.de Gràcia. Caldria fer l'estació una mica més avall de l'actual perquè s'enllacés amb les estacions de Catalunya. A més, aprofitant el tros de L4 Urquinaona-Pg.de Gràcia que quedaria lliure, es podria allargar L3 fins Urquinaona.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 21/03/2012 9:10

I no seria més fàcil i curt, fer la connexió entre Plaça Espanya i Plaça Catalunya mitjançant la Línia 1 Que no pas la Línia 3 ? Entre Plaça Espanya i Plaça Universitat ? ( i des-de allí s'utilitza la via morta de sota Balmes per arribar a l'estació de Plaça Catalunya FGC ?

L'andana de la Línia 1 és molt més propera a l'estació de FGC de Plaça Espanya, només s'ha de passar un petit passadís a peu pla.

No es podria tornar a habilitar la tercera via entre Plaça Espanya i Plaça Catalunya de la Línia 1 ?



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 21/03/2012 9:51

uriol108 ha escrit:No es podria tornar a habilitar la tercera via entre Plaça Espanya i Plaça Catalunya de la Línia 1?
No, perquè aquesta tercera via mai no ha existit.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 21/03/2012 9:57

Platanito ha escrit:
uriol108 ha escrit:No es podria tornar a habilitar la tercera via entre Plaça Espanya i Plaça Catalunya de la Línia 1?
No, perquè aquesta tercera via mai no ha existit.
Exacte, la tercera via només es trobava a Espanya, i allà es desviaven trens, que anaven a Catalunya, però no era una via apart entre Catalunya i Espanya.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”