Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Entrada Autor: wefer » Dimarts 27/08/2013 1:27

Jo més aviat crec que com que saben que igualment no es podrà fer res de res, doncs ja posats a fer volar coloms, que siguin molts i ben alimentats.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 27/08/2013 12:56

gatvell ha escrit:És la Generalitat l'únic que sap si pot gastar o no els diners. No crec que en aquest fòrum hi ha ningú tant o més ben qualificat que la mateixa Generalitat.
Espero que te equivoques, porque esos que supuestamente saben en qué pueden o no gastarse el dinero son los que han metido este país en el lodazal en el que está.



epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Dimarts 27/08/2013 13:05

wefer ha escrit:Jo més aviat crec que com que saben que igualment no es podrà fer res de res, doncs ja posats a fer volar coloms, que siguin molts i ben alimentats.
Sí, també pot resultar ser alguna història preparada per a entretenir el personal i de pas per fer vendre millor FGC, la qual cosa no m'extranyaria gens.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 27/08/2013 13:05

Penseu una cosa. El que es licita es el projecte, entre que es fa, es decideix tirar endavants, s'adjudiquen les obres poden pasar anys.
Simplement potser anar fent aquest projecte, per quan dintre de 5 anys, la crisis hagi passat i les obres de la L9 i FGC a Sabadell a Terrassa estiguin acabades, treure el projecte del calaix i començar les obres.
Potser el projecte es nomes un 1% del cost total de la obra, i son coses que es poden anar fent per quan les coses vagin una mica millor.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 27/08/2013 21:36

davida ha escrit:Penseu una cosa. El que es licita es el projecte, entre que es fa, es decideix tirar endavants, s'adjudiquen les obres poden pasar anys.
Simplement potser anar fent aquest projecte, per quan dintre de 5 anys, la crisis hagi passat i les obres de la L9 i FGC a Sabadell a Terrassa estiguin acabades, treure el projecte del calaix i començar les obres.
Potser el projecte es nomes un 1% del cost total de la obra, i son coses que es poden anar fent per quan les coses vagin una mica millor.
LLavors canviaran les lleis d'obres i aquest projecte de licitació no valdra per res i s'haura de fer un de nou.

Es el conte de sempre gastem una mica i algú cobra, despres tornem a fer un conte nou i a continuar cobrant.

Exemple:

Soterrament d'Igualada de FGC que de projectes s'han fet uns quants i d'obra doncs res de res i ja fa anys dels primers projectes.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 16/10/2014 0:14

A la web de BTV Notícies:

Aquest dijous serà notícia…
L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, presentaran un estudi sobre el perllongament de l'L8 dels FGC des de la plaça d'Espanya fins a Gràcia



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 16/10/2014 11:29

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 9&idioma=0

El conseller Vila presenta l'estudi informatiu del perllongament de la línia Llobregat-Anoia d'FGC entre Plaça Espanya i Gràcia

El conseller Vila i l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, aquest matí en la presentació del perllontament de la línia Llobregat-Anoia d'FGC.
La proposta consisteix en la construcció de 4 quilòmetres nous de línia i 3 noves estacions i la remodelació de la de Plaça Espanya, amb una inversió estimada de 321 MEUR
L’actuació millorarà la cobertura en transport públic de l’Eixample esquerre de Barcelona i facilitarà l'accés dels usuaris de la línia Llobregat-Anoia al centre de la ciutat i la connexió amb la Barcelona-Vallès
La prolongació beneficiarà un total de 19 milions de viatgers anuals


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha presentat avui el perllongament de la línia Llobregat-Anoia d’FGC entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia, coincidint amb la publicació al DOGC de l’anunci d’informació pública de l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental. L’actuació consistirà en la construcció de 4,1 quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions, i la remodelació de la de Plaça Espanya, amb un pressupost estimat de 321 MEUR.

Una actuació d’alt retorn social

El conseller ha remarcat l’alta rendibilitat social i econòmica d’aquest projecte, tenint en compte la inversió que suposa i els beneficis que pot reportar. Així, aquest actuació, inclosa com a prioritària al Pla Director d’Infraestructures 2011-2020, permetrà:

Millorar i ampliar la cobertura en transport públic a l’Eixample esquerre de Barcelona, en una zona densament poblada que, a més, compta amb diversos equipaments de rellevància (Hospital Clínic, Escola Industrial, etc).
Millorar la connectivitat ferroviària del barri de Gràcia de Barcelona, fins ara només cap al centre de la ciutat.
Facilitar un accés més directe dels usuaris de la línia Llobregat-Anoia d’FGC cap al centre de la ciutat, que ara han de fer transbordament amb metro (L1 o L3).
Incrementar la connectivitat de la línia mitjançant les noves estacions, que permetran l’intercanvi amb l’L5, el tramvia –que ara finalitza a la Plaça Francesc Macià sense connexió ferroviària-- i altres línies d’FGC. En aquest sentit, cal remarcar que ara quedaran connectades directament les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès.
En total, es beneficiaran del perllongament 19 milions de viatgers anuals (inclosos els usuaris actuals de la Llobregat-Anoia), més de 68.000 usuaris/dia.
Amb només la construcció de 4 quilòmetres de nova línia, un 4% de la longitud actual de la Llobregat-Anoia, es poden captar uns 14 milions de viatgers més l’any (un 38% de la demanda total d’aquesta línia), fins arribar a un total de 37 milions de viatgers.
Captar nous usuaris en transport públic i reduir l’ús del vehicle privat. Es calcula que 9.000 usuaris/dia provindrien del vehicle privat.
Estalviar temps de recorregut, reduir costos d’operació i contribuir a la descongestió del trànsit urbà.
Traçat i noves estacions

El perllongament de la línia Llobregat-Anoia d’FGC entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia tindrà una longitud de 4,1 quilòmetres i constarà de dos túnels independents de 6,7 metres de diàmetre que s’executaran mitjançant tuneladora.

La prolongació comptarà amb quatre estacions adaptades a persones amb la mobilitat reduïda, tres de les quals seran de nova construcció, alhora que es remodelarà la de Plaça Espanya:

Hospital Clínic, al carrer d’Urgell, entre Rosselló i Còrsega, que permetrà l’intercanvi amb l’L5 del metro
Francesc Macià, al carrer d’Urgell entre Buenos Aires i la plaça F. Macià, que facilitarà l’intercanvi amb el Trambaix
Gràcia, a Travessera de Gràcia, entre Balmes i Via Augusta, amb connexió amb la lína d’FGC Barcelona-Vallès
A Plaça Espanya, l’obra comportarà la remodelació del vestíbul de l’estació d’FGC existent, i de l’intercanviador amb l’L1 i l’L3 de metro.

Les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès

Actualment, la línia Llobregat-Anoia d’FGC té en servei 98 quilòmetres i comprèn 42 estacions, amb una demanda de 23 milions de viatgers anuals. Connecta les comarques del Bages, l’Anoia i el Baix Llobregat amb la ciutat de Barcelona, on ara compta només amb dues estacions (Magòria- la Campana i Plaça Espanya).

La línia Barcelona-Vallès, de la seva banda, compta amb 45 quilòmetres en servei i 32 estacions –que s’ampliaran amb els perllongaments en marxa a Terrassa i Sabadell– i registra uns 57 milions d’usuaris l’any. Connecta el Vallès Occidental amb Barcelona, on té 17 estacions.

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... c233cf.pdf

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 388035.ppt



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 16/10/2014 11:57

I han pensat, ni que sigui pensat, com pensen connectar l'estació de Gràcia amb la L3, que hi passa a tocar sense haver-hi un intercanviador? Perquè mira que no donaria joc un enllaç entre la part alta i Francesc Macià...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 16/10/2014 13:06

Guigui ha escrit:I han pensat, ni que sigui pensat, com pensen connectar l'estació de Gràcia amb la L3, que hi passa a tocar sense haver-hi un intercanviador? Perquè mira que no donaria joc un enllaç entre la part alta i Francesc Macià...
No estaria pas mal un passadís subterrani de l'estil de Diagonal entre Gràcia i el cantó mar de Fontana (vestíbul inclòs).

El que no acabo de veure clar es que no hi hagi una parada entre Espanya i Hospital Clínic si fa no fa a l'alçada d'Aragó i l'Avinguda Mistral. I encara entenc menys aquesta mania últimament de fer dobles túnels amb tuneladora :?


El metro de Barcelona amb motoristes!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 16/10/2014 14:46

Guigui ha escrit:I han pensat, ni que sigui pensat, com pensen connectar l'estació de Gràcia amb la L3, que hi passa a tocar sense haver-hi un intercanviador? Perquè mira que no donaria joc un enllaç entre la part alta i Francesc Macià...
No sé si la connexió entre les estacions de Gràcia i Fontana és la cosa més necessària del món.
També s'ha de tenir en compte el futur efecte que crearà la L9/L10 a la zona... dintre d'una temporadeta.

Porto un temps donant voltes a la famosa unió de les dues xarxes d'FGC.
Realment no sé si és la cosa més necessària del món, ni tampoc si es podrà fer en els propers vint anys, perquè barata no serà, això està clar.
Per exemple, només a l'estació de Gràcia -recén reformada- hi hauràn de fer una obra de cal déu...

També em pregunto si no seria més atractiu reduïr els temps de trajecte de les línies actuals mitjançant una separació de fluxos, però tampoc seria gens barat.

Que ningú es posi nerviós, que res de tot això ho veurem en dècades.

Els perllongaments de Terrassa i Sabadell, i ben poca cosa més.

Preferiria llegir que estudien fer modificacions del traçat de les línies de Manresa i Igualada per millorar velocitats (i per tant, temps de trajecte).



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 16/10/2014 14:59

Fallos que hi veig, alguns ja els han dit però els sintetitzo:

-Falta una parada entremig, a Urgell-Av.Roma. O encara millor, fent amb tuneladora no cal anar per sota els carrers, podria travessar en diagonal de Pl.Espanya a Hosp.Clínic i la parada estar mes o menys sota Viladomat-Av.Roma, a mig camí de Rocafort, Urgell, Entença i H.Clínic.
-La de Francesc Macià seria millor just a sota la plaça, amb sortida a Urgell i a Pau Casals, i si pot ser també a la propia andana del TRAM
-Si la de Gràcia enlloc d'allà la posen entre Via Augusta i Gran de Gràcia connectaria facilment amb FGC i L3 obrint tant a Gràcia com a Fontana vestíbuls al cantó mar.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 16/10/2014 19:49

Aquí tenéis una noticia interesante sobre la prolongación del Metro de la Anoia hasta la Pl Macia y Pl Cataluña.
http://www.cadenaser.com/catalunya/arti ... cat_13/Tes


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 16/10/2014 20:11

trensmat ha escrit:Aquí tenéis una noticia interesante sobre la prolongación del Metro de la Anoia hasta la Pl Macia y Pl Cataluña.
http://www.cadenaser.com/catalunya/arti ... cat_13/Tes
Coses diverses que em passen pel cap:

Inquietant que es parli d'operar-ho per una empresa privada.
Si això ha de significar una reducció d'estandards de qualitat actuals, mau.

No acabo de veure que s'identifiquin correctament els fluxos de passatgers més que a l'engròs, crec que falta una anàl.lisi més al detall.

No veig que portar la L8 (intueixo que la resta de serveis seguirien sortint de Plaça Espanya?) a Gràcia sense connexió física amb la L7 ni previsió de canvi d'ample sigui la millor opció (tot i que admeto que això implicaria canviar l'ample a la L7 -cosa possible però no tant barata- i possiblement ampliar-ne el gàlib, però que tindria el costat bo de l'alliberament de moltíssimes freqüències entre Plaça Catalunya i Gràcia), perquè si la deixen allà "mirant com cap al Besòs amb la intenció d'anar-hi", precisament entrarien a la zona més ben coberta pel metro de tota la ciutat (tot l'àmbit al voltant de la Sagrera).
Hi havia també la opció de connectar amb Plaça Molina en comptes de Gràcia, que no sé si s'ha analitzat amb prou deteniment, i que no sé si hagués tingut el mateix cost que dur-la a Gràcia.

Tampoc acabo de veure clara l'elecció de la ruta. Si el que es vol perllongar és el servei de metro (la L8), per què no fer-la parar a Rocafort?

Tampoc acabo de veure clara l'explotació del tram que tenen en ment. Els serveis R5 i R6 seguiran sense oferir temps de trajecte atractius pel Bages i l'Anoia (ni tampoc per la riba esquerra al nord de... Sant Vicenç dels Horts/Can Ros a tot estirar), però si a més agafen i els allarguen fins a Gràcia, el recorregut entre Gràcia i totes les destinacions més enllà de Sant Boi/Molí Nou tampoc serà particularment atractiu... i no tinc gens clar el tema de les freqüències, perquè si volen portar la L8 a Gràcia, llavors la parada a Magòria de tots els trens serà absolutament obligatòria, cosa que alentiria encara més els serveis actuals de Manresa i Igualada (i fins i tot els de Martorell, Olesa i Can Ros), ja prou lents i penalitzats per haver de fer totes les parades... i si deixen els R5 i R6 (i S4 i S8 també?) a Plaça Espanya, llavors el tram que més necessitarà el servei pur de metro (Plaça Espanya-Gràcia), no tindrà bones freqüències.

És més necessari això que no la L2 entre Sant Antoni i Parc Logístic + automatització de la L2 + connexió amb la L9?

És més necessari això que no la prolongació de la L3 entre Trinitat Nova i Trinitat Vella? Més barat segur que no ho és...

És més necessari això que no que acabin d'una punyetera vegada la prolongació de la L4 entre La Pau i Sagrera? Més barat segur que no ho és...

És més necessari això que no la millora dels ramals Martorell Enllaç-Manresa i Martorell Enllaç-Igualada perquè els trens vagin més ràpid i el servei sigui més atractiu?
Més barat segur que no...

L'única cosa bona que té és que toca Francesc Macià i Hospital Clínic, sí. Però per anar on va, és la millor opció?

Per què FGC evita Sants Estació?

En resum:

Tot això em sembla un sofregit, en el sentit que simplement agafen un projecte del pla "pendent de tota la vida" i diuen que faràn això i allò a Barcelona ciutat per fer notícia (i també perquè suposo que entre casos de corrupció i enquestes electorals, ja deuen començar a estar una mica desesperats...).

I sent malèvols, també em sembla una reinterpretació barrejada, deconstruïda i sofregida de certes propostes sorgides aquí al Fotracat i a altres fórums.
Certes coses em sonen massa... :twisted:

I sent encara més malèvols: és més necessari això que no que acabin la L9/L10 d'una punyetera vegada, ni que només fós per tots els diners que ens ha costat (i el que queda!)?



Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dijous 16/10/2014 22:40

No en sabia res de la noticia fins que avui per casualitat he agafat FGC a Plaça Espanya i he vist un enorme banderó que anuncia aquesta ampliació, m'ha sorprés perque m'imaginava que aixó quedaria aparcat per molt de temps.
El dubte que tinc respecte aquesta ampliació es com faran pasant l'estació de Plaça Espanya, si ho faran només amb la nau del pis inferior, o ho faran amb totes dues.
Respecte als serveis que recorreran pel nou tram m'imagino que com a molt serà amb la L8 i els S33 i S8.



Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Divendres 17/10/2014 0:14

Jo també trobo a faltar una estació a la zona de Comte d'Urgell-Aragó-Av. de Roma, que es podria dir Aragó o Roma (antics noms de les estacions Passeig de Gràcia L3 i Sants Estació L3/L5), i respecte al tram entre Plaça Espanya i Comte d'Urgell ja queda cobert amb la L1.

Respecte a l'estació de Gràcia, crec que seria millor fer-la entre Gal·la Placídia i Gran de Gràcia, amb 2 vestíbuls: un al canto sud de Gal·la Placídia amb enllaç a les línies B-V, L6 i L7, i l'altre a Travessera/Gran de Gràcia amb passadís d'enllaç cap a un hipotètic accés al cantó sud de Fontana (amb accés a l'alçada dels carrers Sant Marc/Montseny aproximadament). A l'actual estació de Gràcia de la línia B-V caldria recuperar el projecte d'incorporar la via descendent del ramal de Balmes a la línia principal abans de l'estació per tal d'ampliar l'andana direcció Catalunya i poder construir l'accés amb el futur vestíbul sud mitjançant escales d'obra, mecàniques i ascensor, així com dotar l'accés actual d'ascensor amb aquesta andana.

Kane_84 ha escrit:No en sabia res de la noticia fins que avui per casualitat he agafat FGC a Plaça Espanya i he vist un enorme banderó que anuncia aquesta ampliació, m'ha sorprés perque m'imaginava que aixó quedaria aparcat per molt de temps.
El dubte que tinc respecte aquesta ampliació es com faran pasant l'estació de Plaça Espanya, si ho faran només amb la nau del pis inferior, o ho faran amb totes dues.
Respecte als serveis que recorreran pel nou tram m'imagino que com a molt serà amb la L8 i els S33 i S8.

Respecte a l'estació Plaça Espanya la nau que s'utilitzarà per a l'ampliació serà la nau del pis inferior, que va ser inaugurada el 1997 en previsió de la futura prolongació de la línia. La nau original del pis superior suposo que la mantindràn per als trens que finalitzin en aquesta estació (probablement R5 i R6).

En quant als serveis del nou tram, suposo que els L8 i alguns S (S33 i S8) els faran arribar fins a Gràcia, i els S4, R5 i R6 finalitzaràn a Plaça Espanya (evidentment és el que crec jo i potser tots els serveis de la LL-A arriben fins a Gràcia.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 17/10/2014 10:46

Aquest és el projecte que jo considero lògic:
ampliacio-fgc-bcn.jpg
ampliacio-fgc-bcn.jpg (243.5 KiB) Visualitzat 7016 cops
Es tracta de convertir FGC en una espècie de Renfe o RER, que travessi Barcelona només parant en intercanviadors. Aquest seria el primer tram que després s'hauria d'anar perllongant cap el Besòs per enllaçar amb la L4, L2, etc. Tot plegat s'hauria de combinar amb la realització de triple o quàdruple via entre Barcelona i Martorell, variants a les línies d'Igualada i Manresa, etc.

Voler-la fer com una línia de metro més només serviria per continuar el suplici dels usuaris de FGC-Llobregat que ja estan prou desesperats per la seva lentitud i que fan que aquesta línia tingui un número de viatgers molt inferior al que seria lògic tenint en compte les zones per on passa.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 17/10/2014 14:50

Posant per davant que dubto que això es dugui a terme abans que res del què falta per acabar de la L9/L10 (perquè prou diners està costant), de les prolongacions de FGC a Terrassa i Sabadell (que sembla que siguin top-secret), i fins i tot del tram La Pau-Sagrera de la L4 (que fet i fet, és prou curt i està començat, i amb una part en servei des de ja fa uns anyets com a part de la L9/L10, i una altra com a accés al dipòsit del Triangle de les L2 i L4), comentaré algunes coses, tot i que penso més o menys com el Marçal (wefer), respondré a això tenint en compte que el pla es dugués a terme tal i com ho anuncia la Generalitat (cosa que insisteixo, en dubto bastant):
Albert Llauger ha escrit:Jo també trobo a faltar una estació a la zona de Comte d'Urgell-Aragó-Av. de Roma, que es podria dir Aragó o Roma (antics noms de les estacions Passeig de Gràcia L3 i Sants Estació L3/L5), i respecte al tram entre Plaça Espanya i Comte d'Urgell ja queda cobert amb la L1.
Fer una estació a Aragó/Urgell no li trobo la solta, i menys si ni a Urgell ni a Rocafort se'n fa cap de nova.
Una de nova a Aragó/Urgell no hauria de significar un increment de demanda significatiu tot i que la zona sigui un relatiu buit (relatiu només, les parades de metro d'Entença, Rocafort, Hospital Clínic i Urgell no cauen tant lluny com això, i la densitat del barri, tot i ser elevada, no requereix una oferta tant densa a la zona).
Només li trobaria la solta si es fés un intercanviador amb Rodalies allà, però és que si fem parar Rodalies dins de Barcelona cada tres passes, ja no és Rodalies sinó metro!
I al cap i a la fi Sants Estació, Plaça Catalunya i Passeig de Gràcia tampoc cauen tant lluny com això.

Sí que trobaria més lògic, si del què es tracta és de prolongar el servei de la L8 per allà i només per allà, de fer-la parar a Rocafort o Urgell (una de les dues, i tal i com ho plantegen sembla més adequat que sigui Rocafort, tot i que l'ideal seria Urgell, però si allà hi ha una corba tancada, mau...), per no sobrecarregar Plaça Espanya i per oferir un accés més ràpid al centre per a qui vingui de l'aeroport via la L9 a Europa-Fira, i per a qui vingui de riu amunt més enllà de Sant Boi.
Albert Llauger ha escrit:Respecte a l'estació de Gràcia, crec que seria millor fer-la entre Gal·la Placídia i Gran de Gràcia, amb 2 vestíbuls: un al canto sud de Gal·la Placídia amb enllaç a les línies B-V, L6 i L7, i l'altre a Travessera/Gran de Gràcia amb passadís d'enllaç cap a un hipotètic accés al cantó sud de Fontana (amb accés a l'alçada dels carrers Sant Marc/Montseny aproximadament). A l'actual estació de Gràcia de la línia B-V caldria recuperar el projecte d'incorporar la via descendent del ramal de Balmes a la línia principal abans de l'estació per tal d'ampliar l'andana direcció Catalunya i poder construir l'accés amb el futur vestíbul sud mitjançant escales d'obra, mecàniques i ascensor, així com dotar l'accés actual d'ascensor amb aquesta andana.
Segueixo pensant que si fan això i res més, és millor idea dur-la a Plaça Molina i fusionar-la amb la L7 que no deixar-la a Gràcia i orientada cap a l'est per dur-la no se sap ben bé a on. Sempre serà més senzill prolongar des d'Avinguda Tibidabo a Vall d'Hebron (que té el seu sentit i potencial), i si s'escaiés sota Collserola cap a Cerdanyola, Ripollet, o per allà, que no fer línies al mapa per una zona que ja té una densitat i nivell de cobertura de metro i Rodalies prou alts, i on posar-hi els FGC significaria topar-se amb una rendibilitat possiblement no tant alta com això per competència de metro, Rodalies i fins i tot el tramvia.
Albert Llauger ha escrit:
Kane_84 ha escrit:No en sabia res de la noticia fins que avui per casualitat he agafat FGC a Plaça Espanya i he vist un enorme banderó que anuncia aquesta ampliació, m'ha sorprés perque m'imaginava que aixó quedaria aparcat per molt de temps.
El dubte que tinc respecte aquesta ampliació es com faran pasant l'estació de Plaça Espanya, si ho faran només amb la nau del pis inferior, o ho faran amb totes dues.
Respecte als serveis que recorreran pel nou tram m'imagino que com a molt serà amb la L8 i els S33 i S8.

Respecte a l'estació Plaça Espanya la nau que s'utilitzarà per a l'ampliació serà la nau del pis inferior, que va ser inaugurada el 1997 en previsió de la futura prolongació de la línia. La nau original del pis superior suposo que la mantindràn per als trens que finalitzin en aquesta estació (probablement R5 i R6).
Sembla la cosa més lògica... a priori. Però encara més lògic és que acabin lo que ja està començat, i no que es gastin uns diners en una cosa nova i que passaria per davant d'una altra que ja està començada i que ens està costant una fortuna a la gent.
Albert Llauger ha escrit:En quant als serveis del nou tram, suposo que els L8 i alguns S (S33 i S8) els faran arribar fins a Gràcia, i els S4, R5 i R6 finalitzaràn a Plaça Espanya (evidentment és el que crec jo i potser tots els serveis de la LL-A arriben fins a Gràcia.
El problema seria l'explotació del tram Plaça Espanya-Molí Nou, que és un desastre ja que es barregen serveis de metro (L8) amb rodalies d'un recorregut més aviat llarg (R5, R6... i "encara gràcies" que ja no arriben a Olvan ni a Guardiola), i tot plegat sense una bona separació de fluxos (sense cap separació, de fet).
wefer ha escrit:Aquest és el projecte que jo considero lògic:
ampliacio-fgc-bcn.jpg
Infinitament millor... tret que jo canviaria Gràcia per Plaça Molina + conversió de la L7 amb possible perllongament d'una parada o dues fins a Vall d'Hebron + orientació de futur cap a Cerdanyola (on es preveuen futurs desenvolupaments urbanístics importants).
La resta, totalment d'acord: FGC no hauria de fugir de Sants Estació només perquè allà hi hagi la Renfe, al contrari, s'hi hauria d'apropar encara més, perquè és un dels principals generadors de passatgers de la ciutat!
wefer ha escrit:Es tracta de convertir FGC en una espècie de Renfe o RER, que travessi Barcelona només parant en intercanviadors.
Molt d'acord en això, tot i que crec que, si ho féssin bé, aquest perllongament no sobraria, sinó que s'hauria de fer com a fruit (o inici) de la separació de tràfics entre la L8 i la resta dels serveis de la línia del Llobregat.
wefer ha escrit:Aquest seria el primer tram que després s'hauria d'anar perllongant cap el Besòs per enllaçar amb la L4, L2, etc.


Aquí hi ha el problema, i el meu desacord més gran: dur-la més enllà de Gràcia "cap al Besòs"... pero a on??? :| :nose

El problema és que la zona dels voltants de Sagrera i Clot ja té una connectivitat prou bona (i encara millor que serà si acaben lo començat).
Realment caldria dur-la cap al riu Besòs? Quin cost i rendibilitat tindria, això?
No seria millor dur-la cap a Plaça Molina (i no Gràcia) + presa de la L7 + prolongació entre Avinguda Tibidabo i Vall d'Hebron + possible prolongació cap al nord (Cerdanyola, Ripollet?)?

Les coses no estan tant clares com això, i em sembla prou criticable que la Generalitat no hagi estat més clara en aquest aspecte, hi hagi diners o no. Desprèn la sensació que tot i els anys que porten pensant-s'ho, que ja en són uns quants, no ho tenen clar (o que tot això és només fullaraca per amagar altres coses que res tenen a veure amb el transport).
wefer ha escrit:Tot plegat s'hauria de combinar amb la realització de triple o quàdruple via entre Barcelona i Martorell, variants a les línies d'Igualada i Manresa, etc.
Absolutament d'acord amb la necessitat de millores entre Martorell i Manresa i entre Martorell i Igualada.
Els R5 i R6 haurien de ser més ràpids que ara, i sense necessitat de gastar-se trilions ja es podria augmentar el nombre de viatgers d'una manera significativa.

Sobre el problema de capacitat entre Barcelona i Martorell, només el veig entre Plaça Espanya i Molí Nou, on caldria una separació de tràfics (però que no seria gens barata...).
Més amunt, si tinguéssin cap, amb unes freqüències més ben mirades i menys exhibicionistes (hi ha un excés de trens cap a Martorell, Olesa i Can Ros i una manca de trens cap a Manresa i Igualada, i particularment Piera), fer servir més adequadament les vies de Quatre Camins hauria de servir per a alguna cosa amb cara i ulls.
wefer ha escrit:Voler-la fer com una línia de metro més només serviria per continuar el suplici dels usuaris de FGC-Llobregat que ja estan prou desesperats per la seva lentitud i que fan que aquesta línia tingui un número de viatgers molt inferior al que seria lògic tenint en compte les zones per on passa.
Molt d'acord en això.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 17/10/2014 16:33

437.001 ha escrit:
trensmat ha escrit:Aquí tenéis una noticia interesante sobre la prolongación del Metro de la Anoia hasta la Pl Macia y Pl Cataluña.
http://www.cadenaser.com/catalunya/arti ... cat_13/Tes
Coses diverses que em passen pel cap:

Inquietant que es parli d'operar-ho per una empresa privada.
Si això ha de significar una reducció d'estandards de qualitat actuals, mau.

No acabo de veure que s'identifiquin correctament els fluxos de passatgers més que a l'engròs, crec que falta una anàl.lisi més al detall.

No veig que portar la L8 (intueixo que la resta de serveis seguirien sortint de Plaça Espanya?) a Gràcia sense connexió física amb la L7 ni previsió de canvi d'ample sigui la millor opció (tot i que admeto que això implicaria canviar l'ample a la L7 -cosa possible però no tant barata- i possiblement ampliar-ne el gàlib, però que tindria el costat bo de l'alliberament de moltíssimes freqüències entre Plaça Catalunya i Gràcia), perquè si la deixen allà "mirant com cap al Besòs amb la intenció d'anar-hi", precisament entrarien a la zona més ben coberta pel metro de tota la ciutat (tot l'àmbit al voltant de la Sagrera).
Hi havia també la opció de connectar amb Plaça Molina en comptes de Gràcia, que no sé si s'ha analitzat amb prou deteniment, i que no sé si hagués tingut el mateix cost que dur-la a Gràcia.

Tampoc acabo de veure clara l'elecció de la ruta. Si el que es vol perllongar és el servei de metro (la L8), per què no fer-la parar a Rocafort?

Tampoc acabo de veure clara l'explotació del tram que tenen en ment. Els serveis R5 i R6 seguiran sense oferir temps de trajecte atractius pel Bages i l'Anoia (ni tampoc per la riba esquerra al nord de... Sant Vicenç dels Horts/Can Ros a tot estirar), però si a més agafen i els allarguen fins a Gràcia, el recorregut entre Gràcia i totes les destinacions més enllà de Sant Boi/Molí Nou tampoc serà particularment atractiu... i no tinc gens clar el tema de les freqüències, perquè si volen portar la L8 a Gràcia, llavors la parada a Magòria de tots els trens serà absolutament obligatòria, cosa que alentiria encara més els serveis actuals de Manresa i Igualada (i fins i tot els de Martorell, Olesa i Can Ros), ja prou lents i penalitzats per haver de fer totes les parades... i si deixen els R5 i R6 (i S4 i S8 també?) a Plaça Espanya, llavors el tram que més necessitarà el servei pur de metro (Plaça Espanya-Gràcia), no tindrà bones freqüències.

És més necessari això que no la L2 entre Sant Antoni i Parc Logístic + automatització de la L2 + connexió amb la L9?

És més necessari això que no la prolongació de la L3 entre Trinitat Nova i Trinitat Vella? Més barat segur que no ho és...

És més necessari això que no que acabin d'una punyetera vegada la prolongació de la L4 entre La Pau i Sagrera? Més barat segur que no ho és...

És més necessari això que no la millora dels ramals Martorell Enllaç-Manresa i Martorell Enllaç-Igualada perquè els trens vagin més ràpid i el servei sigui més atractiu?
Més barat segur que no...

L'única cosa bona que té és que toca Francesc Macià i Hospital Clínic, sí. Però per anar on va, és la millor opció?

Per què FGC evita Sants Estació?

En resum:

Tot això em sembla un sofregit, en el sentit que simplement agafen un projecte del pla "pendent de tota la vida" i diuen que faràn això i allò a Barcelona ciutat per fer notícia (i també perquè suposo que entre casos de corrupció i enquestes electorals, ja deuen començar a estar una mica desesperats...).

I sent malèvols, també em sembla una reinterpretació barrejada, deconstruïda i sofregida de certes propostes sorgides aquí al Fotracat i a altres fórums.
Certes coses em sonen massa... :twisted:

I sent encara més malèvols: és més necessari això que no que acabin la L9/L10 d'una punyetera vegada, ni que només fós per tots els diners que ens ha costat (i el que queda!)?
Es molt estrany que FGC no vulgui fer una estació a Sants amb la possibilitat de fer enllaç amb la estació de Sants.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 17/10/2014 19:16

trensmat ha escrit:Es molt estrany que FGC no vulgui fer una estació a Sants amb la possibilitat de fer enllaç amb la estació de Sants.
Crec que en part hi ha politiqueig primari curt de vista.

D'enllaç entre Renfe i FGC, a Plaça Catalunya, n'hi ha perquè hi ha estat tota la vida des d'abans de l'existència tant de Renfe com de FGC... però has de sortir al carrer i travessar tota la plaça, quan ambdues estacions daten dels anys 1920, cosa que fa que sigui un transbordament incòmode, especialment quan plou.

A Ribes de Freser, n'hi ha de tota la vida, però també des d'abans que existíssin Renfe i FGC, i actualment, que jo sàpiga, els horaris entre cremallera de Níria i tren de Puigcerdà, o no estan gens coordinats, o ho estan ben poc, cosa que no facilita que augmentin els passatgers d'uns, ni d'altres. Estic convençut que comparativament, quan van obrir ambdues línies, la connexió era millor.

A Martorell-Central, n'hi ha perquè es va haver de desviar la via de FGC degut a les obres de l'AVE, i aquesta va ser la millor solució... quan ja es podria haver fet molts anys abans (i de fet, durant molts anys ja n'hi va haver, però bastant cutre. Tant, que es va acabar suprimint).

A Manresa n'hi va haver, però es va suprimir arran de la Guerra Civil que va destruir el pont del Cardener i la línia es va escurçar a Manresa-Baixador.

A Sabadell i a Terrassa, només ara se n'han adonat, i fan les obres que haurien d'haver fet fa un segle o quasi.

I a Sants directament no n'hi ha, perquè en aquest país no hi ha espanyolistes ni catalanistes.
Hi ha barçamadridistes culés i barçamadridistes merengues. Tant curts de vista uns com altres.
Que generalitzo? Sí, però no tant (i així ens va).

Si Catalunya hagués de ser independent, FGC tindria tot l'interès del món en connectar-se amb Sants Estació, més que res perquè tot allò que ara és Renfe passaria automàticament a ser FGC en cas d'independència.
I si hagués de seguir formant part d'Espanya (i si no, també!!!), l'interès general major hauria de seguir prevalent, i en aquest cas seria millorar les comunicacions de la principal estació de Barcelona i de Catalunya (i la segona d'Espanya rera Madrid-Atocha).

Però ni uns, ni altres. Tots curts de vista... excepte els polítics (tots) per fotre mà a la caixa dels nostres impostos.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 17/10/2014 19:36, en total s’ha editat 3 vegades.



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Divendres 17/10/2014 19:29

Humo,humo y sólo humo...

Esta prolongación ya salía en el PDI en el año 2001,¿ Qué han hecho desde entonces?....NADA.

No son capaces de acabar el tramo central de la L-9 (con la mitad del tunel excavado y muchas estaciones a medio hacer) van a hacer esto desde cero.

! Ja !



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”