Pàgina 1 de 1

Iniciativa per demanar reforma Parets del Vallès

Publicat: Diumenge 23/10/2011 20:56
Autor: metring
http://actuable.es/peticiones/acondicio ... del-valles


Acondicionamento de l´Estación de Tren de Parets del Vallés


Acción promovida por Francesc García

La estación de Parets del Vallés (Linea 3 L´Hospitalet > Vic) es una de las mas transitadas de esta linea, pasan más de 1000 personas en un dia, la estación está en mal estado. En los andenes hay huecos donde faltan baldosas y algunos ancianos tropiezan con los huecos del anden, el paso sobre vías esta desnivelado y la gente que va con el carrito del bebé tiene ciertas dificultades para cruzar al otro anden. Desde aquí pedimos que rellenen los huecos donde faltan baldosas y se cambie el paso entre vías ya que está en mal estado desnivelado.
Al firmar la petición estarás enviando esta carta

La estación de Parets del Vallés (Linea 3 L´Hospitalet > Vic) es una de las mas transitadas de esta linea, pasan más de 1000 personas en un dia, la estación está en mal estado. En los andenes hay huecos donde faltan baldosas y algunos ancianos tropiezan con los huecos del anden, el paso sobre vías esta desnivelado y la gente que va con el carrito del bebé tiene ciertas dificultades para cruzar al otro anden. Desde aquí pedimos que rellenen los huecos donde faltan baldosas y se cambie el paso entre vías ya que está en mal estado desnivelado.

Re: Iniciativa per demanar reforma Parets del Vallès

Publicat: Dimarts 25/10/2011 17:06
Autor: UT440_132M
Hi ha estacions d'aquesta mateixa línia que estan molt pitjor. Granollers Canovelles per exemple, el pas a nivell no està adaptat a PMR, igual que passa a La Garriga. Per creuar-lo, primer s'han de baixar 4 graons, i després tornar-los a pujar. O Els Hostalets de Balenyà, baixador en revolt peraltat, que dificulta molt l'accés al tren si un no està en bones condicions físiques. En la meva opinió, l'estació de Parets està en un relatiu bon estat, comparada amb d'altres de la mateixa línia, com he exposat més amunt. A l'estació de Parets, per accedir al pas a nivell des de l'andana, hi ha una suau rampa que facilita creuar les vies per a les persones de mobilitat reduïda. Per tant, crec que hi ha estacions que mereixen una reforma més urgent, que no pas la de Parets.

Re: Iniciativa per demanar reforma Parets del Vallès

Publicat: Dimarts 25/10/2011 19:12
Autor: Rodalies1i3
Bueno, si la majoria de Estacions de la R3 Necessiten un repas! Però per exemple les estacions que has dit no tenen ni molt menys l´afluencia que té Parets i Mollet, així que les que primer s´haurien d´arreglar són les que tenen més afluencia de viatgers.
Per altre banda ja vaig enviar un e-mail a adíf exigint que la gran majoría d´estacions de la R3 necessiten (No la renovació completa com a la R1 ni la R2S) si no que una repassada. I em van respondre dient que ja havien fet una repassada quan l´unic que han fet ha sigut pintar linies grogues andanes. ;)

Re: Iniciativa per demanar reforma Parets del Vallès

Publicat: Dimarts 25/10/2011 19:14
Autor: 437.001
Les estacions de la R3 (sencera des de Montcada-Bifurcació fins a Vic) i dels extrems de la R4 (totes les estacions entre Terrassa i Manresa, i Lavern-Subirats, La Granada, Els Monjos i L´Arboç) necessiten una reforma més que qualsevol altra.
Problema: n´hi ha algunes que tenen menys viatgers que d´altres d´altres parts de la xarxa que sí que estan reformant.
De tota manera, Parets és una de les que sí que nmecessita una reforma.

Re: Iniciativa per demanar reforma Parets del Vallès

Publicat: Dimarts 25/10/2011 19:30
Autor: UT440_132M
Parets és de la que més afluència té, però estic segur que Granollers - Canovelles en té més, l'exemple molt fàcil, moltes vegades el tren que ve de Vic ve amb unes 30 persones fins a La Garriga, a La Garriga pel cap baix en pugen mínim 50, a Granollers - Canovelles 100, Parets unes 90, Mollet Sta. Rosa unes 80, Sta. Perpètua unes 30 o 40 i 30 o 40 més a Montcada Ripollet, i el tren en simple a reventar; això a ull, no tinc dades a la ma que ho confirmin, però no dec anar mal encaminat. Les estacions que s'han renovat de la R3 recentment, han sigut Torelló, Ripoll (aquest any), Ribes de Freser (fa 2 anys), Puigcerdà (fa 3 anys), i actualment s'està actuant a La Molina.
Però l'afluència de viatgers no ha de ser el pal de paller per renovar una estació, també ho hauria de ser l'accessibilitat, i en aquest cas, a Granollers - Canovelles o La Garriga no estàn adaptades a PMR, no hi ha cap rampa al final de l'andana per creuar, hi han com he dit 4 graons, cosa que dificulta encara més l'accessibilitat a una persona amb cadira de rodes. En aquest sentit a Parets o Mollet Sta. Rosa, una persona amb PMR ho té més "fàcil" per canviar d'andana, que no pas a Granollers Canovelles o La Garriga. I aquest és el meu argument pel qual s'hauria de començar per aquestes dues estacions primer, que no pas Parets, ja que en la meva humil opinió, és de les que estan millor de Vic en avall, com Mollet - Sta. Rosa, ambdues tenen andanes suficientment llargues com per encabir una 447 doble, cosa que hi ha moltes estacions, on si el tren va doble, la segona composició queda a la part baixa de l'andana, com és el cas de Sant Martí de Centelles, Centelles, Hostalets de Balenyà, Balenyà - Tona - Seva, etc... No estic en contra de la reforma, si no que abans de demanar perquè sí, es faci coherentment comparant amb altres estacions.

Re: Iniciativa per demanar reforma Parets del Vallès

Publicat: Dilluns 31/10/2011 15:12
Autor: 437.001
És cert, no ho nego.
És el mateix cas que a les estacions de la R4 (Viladecavalls, Vacarisses, L´Arboç, etc...).
Però si per una banda és cert que hi ha estacions on una 447 en doble no hi cap sencera a la zona d´andana alta, també és cert que en altres estacions un pas inferior fa falta.
Jo començaria per Montcada-Ripollet, Santa Perpètua, Mollet-Santa Rosa, Parets, Granollers-Canovelles, Les Franqueses i La Garriga.
És a dir, la part amb més viatgers de la línia.

Re: Iniciativa per demanar reforma Parets del Vallès

Publicat: Dimecres 02/11/2011 21:06
Autor: Rodalies1i3
Totalment d´acord amb 437.001, jo començaria per les estacions més transitades de la R3 (Parets, Mollet, Granollers, La Garriga i Santa Perpetua) Un cop s´haguessin adaptat aquestes que són les que tenen més demanda llavors s´haurien d´adaptar les estacions que queden. També estaría bé la construcció de pasos subterranis en les estacions amb més afluencia de viatgers, però primer de tot que les arreglin minimament totes.
PD: Sembla que estàn fent el manteniment de la linia ja que hi ha una batonadora d´adif a Parets! :D

Re: Iniciativa per demanar reforma Parets del Vallès

Publicat: Dilluns 17/01/2022 13:43
Autor: m.h.t.
Nova estació de Parets del Vallès

Es cobrirà un entorn de 106 metres de longitud




https://el9nou.cat/valles-oriental/actu ... de-parets/
https://www.somparets.cat/noticia/78874 ... -de-parets

Re: Iniciativa per demanar reforma Parets del Vallès

Publicat: Dilluns 17/01/2022 14:42
Autor: Trenscat
m.h.t. ha escrit:
Dilluns 17/01/2022 13:43
Nova estació de Parets del Vallès

Es cobrirà un entorn de 106 metres de longitud




https://el9nou.cat/valles-oriental/actu ... de-parets/
https://www.somparets.cat/noticia/78874 ... -de-parets
Fantàstic, cobreixen les vies per fer-hi un aparcament de cotxes. D'això en diuen integració urbana? :boig

Re: Iniciativa per demanar reforma Parets del Vallès

Publicat: Dimarts 18/01/2022 1:24
Autor: UT440_132M
Veig que volen fer un model semblant al de Vic. La "Soterritis Aguda" veig que cada vegada es més contagiosa.
Quina ximpleria de projecte. :boig

Sostenibilitat a bombo i platerets

Publicat: Dimarts 18/01/2022 8:43
Autor: Guigui
Això sí, l'etiqueta de "sostenible", que no hi falti pas, eh?