Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2012

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2012

Entrada Autor: metring » Dijous 01/12/2011 10:57

http://www.regio7.cat/bages/2011/12/01/ ... source=rss

Ferrocarrils crearà semidirectes al Bages i l´Anoia el 2012


El servei permetrà retallar uns 10 minuts el trajecte cap a Barcelona des de Manresa i Igualada
08:50



DAVID BRICOLLÉ MANRESA Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) posarà en marxa el segon trimestre de l'any que ve trens semidirectes en hores punta des de Manresa i des d'Igualada cap a Barcelona que permetran reduir el temps de trajecte una mica més de 10 minuts.

Aquesta mesura situaria els temps de viatge entorn de l´hora i vint minuts des de la capital del Bages (ara es triga una hora i mitja), i just per sobre des de la de l´Anoia (ara es tarda 93 minuts). No s´ampliarien les freqüències, sinó que el que es faria és convertir alguns dels trens que ara paren a totes les estacions en semidirectes.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 01/12/2011 11:10

Ah, o sigui que sí que és possible! Sembla mentida com canvia l'opinió dels "responsables". Ah, no, és que els criteris tècnics es canvien com si fossin calçotets...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 01/12/2011 12:07

Les quatre vies de l'estació d'Avinguda Carrilet estan per alguna cosa. Els R5 i R6 podrien parar només a Gornal (R2), Av. Carrilet (L1), Cornellà Riera, Sant Boi, St. Vicenç dels Horts, Can Ros, St. Andreu de la Barca i Martorell Central (R4, R8), i a partir d'aquí a totes.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 02/12/2011 0:03

)))
Ja era hora! i ja ho vaig dir fa temps, no era impossible fer-ho, al contrari del que deien alguns tècnics i altres membres del fòrum, només era falta de ganes. Ara veurem quines són aquestes hores punta!


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 09/04/2012 10:57

Sagrerenc ha escrit:Les quatre vies de l'estació d'Avinguda Carrilet estan per alguna cosa. Els R5 i R6 podrien parar només a Gornal (R2), Av. Carrilet (L1), Cornellà Riera, Sant Boi, St. Vicenç dels Horts, Can Ros, St. Andreu de la Barca i Martorell Central (R4, R8), i a partir d'aquí a totes.
Tenint en compte la situació financçera de la Generalitat,pots estar-ne segur de que a Almeda i Ildefons Cerdà s'aturaràn.Els senyors del Corte Inglès i Gran Vía 2 els oferirà una paga a FGC a canvi de fer aturar els R5 i R6,i la Generalitat ho acceptarà encantat.És el que va passar uns mesos més tard d'obrir Gran Via 2,abans no s'aturaven i van acabar aturant-se a canvi d'una paga.I parlo dels temps que els R5 i R6 eren semidirectes de Martorell a Barcelona(2003-2004 aproximadament),i llavors amb boanza econòmica.

A més també s'aturaràn,on tenim Fira de Barcelona i Ikea.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 09/04/2012 16:44

Mako, em disculparàs, però jo pel que recordo, molt abans que hi hagués el GV2, els trens s'aturaven tots a Ildefons Cerdà. Tots feien Martorell-Enllaç, Sant Andreu de la Barca, Sant Boi, L'Hospitalet Av. Carrilet, Ildefons Cerdà i Plaça Espanya. Potser em deixo algun. Realment no tenia gaire lògica pensat amb els anys, mai vaig entendre per quina raó s'aturaven a Ildefons Cerdà, i Gornal, enllaçant amb Renfe podria ser parada obligatòria.

Europa | Fira es podria fer aturar R5 i R6 quan es facin esdeveniment i fires importants a Fira 2, i suposant que facin parada obligada a Europa Fira, Ildefons Cerdà, i Almeda per temes econòmics, es podria fer que els diumenges i festius no s'aturin.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 09/04/2012 18:25

Hola a tots

Per a mi, penso que les línies R5 i R6, sortint de Pl. Espanya podríen fer la primera parada a Hospitalet de Llobregat i d'allí, a Sant Boi de Llobregat (connexió amb el L77 a l'aeroport del Prat), Sant Andreu de la Barca i Martorell Central (enllaç RENFE) i llavors totes les respectives de cada línia. Per a estacions intermitjes, es poden fer, cómodament, transbords a les lñinies (S8, S4, S33 i L8) per anar a la resta d'estacions.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 11/04/2012 19:56

Lluita1714 ha escrit:Mako, em disculparàs, però jo pel que recordo, molt abans que hi hagués el GV2, els trens s'aturaven tots a Ildefons Cerdà. Tots feien Martorell-Enllaç, Sant Andreu de la Barca, Sant Boi, L'Hospitalet Av. Carrilet, Ildefons Cerdà i Plaça Espanya. Potser em deixo algun. Realment no tenia gaire lògica pensat amb els anys, mai vaig entendre per quina raó s'aturaven a Ildefons Cerdà, i Gornal, enllaçant amb Renfe podria ser parada obligatòria.

Europa | Fira es podria fer aturar R5 i R6 quan es facin esdeveniment i fires importants a Fira 2, i suposant que facin parada obligada a Europa Fira, Ildefons Cerdà, i Almeda per temes econòmics, es podria fer que els diumenges i festius no s'aturin.
Abans del GV2 mai els R5 i R6 s'havien aturat a Ildefons Cerdà. Va ser llavors quan van incorporar Ildefons Cerdà i Almeda (crec que al 2002 o 2003). I al 2008 totes les altres.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 11/04/2012 20:54

He revisat els mapes i teniu raó, demano disculpes. L'any 98 però, s'aturaven a Martorell Vila, pel que veig. El centre comercial és del 24 d'octubre del 2002, però jo recordo que pels volts del 2000 s'aturava ja, quan el bitllet es pagava en pessetes, ja que en aquell moment anava a escola cada dia, entre Cornellà i Plaça Espanya. Però jo pensava que el GV2 era molt més recent. (2004 o així)

Ah! Jo suprimiria l'S4 i els seus serveis els faria servir per millorar R5. També suprimiria S33, per fer-los S8. Cal simplificar la línia.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 11/04/2012 22:38

Estic amb tu, Lluita1714, en això d'anul·lar l'S8 i l'S33. També procuraria que tant els R5 i els R6 tinguin un tren que començar a Martorell fins a destinació o que surt de Manresa o Igualada i acaba a Martorell. No es cap problema esperar el tren, però no entenc perque aquell S8 que et deixa abans de que surti l'R5 de MArtorell a Manresa (per dir un tren) no podria ser un R5 des de Barcelona.

Per cert, algú sap quan trigaran els semidirectes per fer el trajecte?


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 12/04/2012 19:18

Totalment d'acord, Gatvell, sempre he trobat un gran absurd això de que hi hagi un S8 BCN-Martorell i un R5 o R6 de Martorell a Manresa/Igualada. Avantatge no en te cap, i inconvenients bastants, fer un enllaç innecessari, duplicar trajecte entre Martorell-Central i Martorell-Enllaç, duplicar maniobres de canvi de via, embolicar als turistes que van a Montserrat, etc.



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dilluns 11/06/2012 12:55

"FERROCARRILS POSTPOSA FINS DESPRÉS DE L'ESTIU ELS SEMIDIRECTES"

"El servei, que ha de situar el trajecte Manresa-Barcelona en una hora i quart, s'havia previst per al juny."

"DAVID BRICOLLÉ/MANRESA. Els trens semidirectes des de Manresa i Igualada fins a Barcelona que Ferrocarrils de la Generalitat tenia previst instaurar d'aquí a quinze dies hauran d'esperar. A final de l'any passat, la compa-nyia va anunciar els seus plans d'implantació d'aquest servei i després va concretar la data del 23 de juny per posar-lo en marxa.

"Finalment, però, Ferrocarrils s´ha volgut donar un marge de temps més ampli i, consultades per aquest diari, fonts de l´empresa han explicat que l´objectiu és fer efectiva la implantació al llarg del darrer quadrimestre de l´any, sense més concreció.

"LA XIFRA

"22 milions és el nombre de viatgers anuals que té actualment la línia Llobregat-Anoia, captats especialment des que el 1997 es va posar en marxa l´anomenat metro del Baix Llobregat (de Martorell a Barcelona). Ara, l´empresa reduirà alguns dels serveis de les hores de més baixa demanda (ocupacions per sota del 18%), que és el que en part permetrà guanyar espai a la línia per als semidirectes."

(Edició digital de REGIÓ 7. 11/06/12.)



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 11/06/2012 16:08

Després de mirar en el web d'FGC quan triga un tren de Manresa (Baixador de Manresa) fins a Barcelona (Pl. Espanya), que dura una hora i 29 minuts, no se si dir que els semidirectes que trigaran hora i quart sigui un gran guany.
Deu ser que encara recordo, deurien ser semidirectes, quan van passar el servei de dues hores a un tren per hora, llavors podies anar de Manresa a Barcelona en poc menys d'una hora.
Això seria fantàstic per a tothom.

Clar que potser ara haurien de treure l'L8...


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 11/06/2012 23:47

gatvell ha escrit:Després de mirar en el web d'FGC quan triga un tren de Manresa (Baixador de Manresa) fins a Barcelona (Pl. Espanya), que dura una hora i 29 minuts, no se si dir que els semidirectes que trigaran hora i quart sigui un gran guany.
Deu ser que encara recordo, deurien ser semidirectes, quan van passar el servei de dues hores a un tren per hora, llavors podies anar de Manresa a Barcelona en poc menys d'una hora.
Això seria fantàstic per a tothom.

Clar que potser ara haurien de treure l'L8...
A la llarga, FGC s´haurà de plantejar d´instal.lar quatre vies entre Molí Nou i Plaça Espanya, perquè si no, col.lapsem la línia i donem un servei pitjor del que hauriem de donar.
Exactament el mateix que entre Sarrià i Plaça Catalunya.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 11/06/2012 23:50

Sagrerenc ha escrit:Les quatre vies de l'estació d'Avinguda Carrilet estan per alguna cosa. Els R5 i R6 podrien parar només a Gornal (R2), Av. Carrilet (L1), Cornellà Riera, Sant Boi, St. Vicenç dels Horts, Can Ros, St. Andreu de la Barca i Martorell Central (R4, R8), i a partir d'aquí a totes.
Atenció, recordem que la parada d´Avinguda Carrilet és imprescindible per l´enllaç a la L1.
En un futur més aviat proper, les parades d´Europa-Fira (L9, Aeroport i Zona Universitària!!) i d´Ildefons Cerdà (L10, Zona Franca!!) seran obligatòries també. Ja posats, Almeda no molesta.

Un R5 entre Manresa-Baixador i Plaça Espanya per Martorell triga més que un R4 entre Manresa i Sants per Terrassa?

Una altra: es triga més de Martorell a Manresa amb la R5, o de Martorell a Igualada amb la R6?



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 12/06/2012 17:53

Sagrerenc, les quatre vies de l'estació d'Hospitalet de Llobregat son perque es va dissenyar l'estació com a estació terminal, però al final es va allargar fins a la plaça d'Espanya.
Respecte les parades que proposes, no tindria en compte el Gornal doncs a Martorell-central pots enllaçar amb les línies R4 i R8 de RENFE.
Jo tindria en compte les parades que proposes afegint l'enllaç del bus L77 de Sant Boi de Llobregat que en uns 20min et deixa a l'aeroport de Barcelona pel preu del bitllet, en el meu cas 6 zones.
També afegiria Martorell-enllaç ja que permet l'intercambi de persones entre el R5 i l'R6 ja que, si els dos son puntuals, es troben en aquesta estació i penso que es un punt molt important en la línia.
La resta de parades es poden fer amb el S8 o L8 fent transbord a on convingui més (es un metro, oi?).

437.001. Discrepo d'afegir les estacions d'Europa-Fira i Ildefons Cerdà, ja qu ecomencem a afegir minuts al viatge. Em remeteixo al que li deia a en Sagrerenc, en el teu cas, baixar a Hospitalet i fer transbord al L8 o S8.

Un R5 Manresa-Baixador - Plaça Espanya triga una hora vint-i-nou minuts.
Un R4 Manresa - Sants triga una hora i vint-i-quatre minuts.
L'R6 dura uns deu minuts més que l'R5.

També hi ha una tercera opció tant per l'R5 i l'R6 que es fer el transbord a RENFE des de Martorell-Central, que per això es va fer, i es que s'escurça el viatge en quinze minuts. Es mitja hora de tren (RENFE)

Atualment la xarxa d'FGC de Manresa-Igualada - Barcelona estroba saturada des de Martorell. TInc entés que les 4 vies ja haurien de ser des d'aquesta estació fins a Pl. Espanya. Però en bona part del traçat, potser fins Molí Nou, no hi ha amplada per a 4 vies, excepte punts concrets o alguna estació. Ara bé, una tercera via...podria ser suficient, tenin en compte que tant l'R5 com l'R6 tenen dos viatges per hora. Però planteja seriosos problemes, si volem reseguir la traça, a Pallejà, Sant Andreu de la Barca, Martorell-Vila, Martorell-Central, els ponts que travessen el Llobregat....i si parlessim d'un tunel, practicament hauria de començar després de travessar l'autopista i gairebé fins plaça Espanya; o bé, un replateig nou amb dues línies completament segregades després de Martorell-Central.

També seria interessant el replanteig de la via d'FGC al Port de Barcelona i allargar-la fins al Moll Vell (per posar un punt final, els que en sabeu més podreu dir amb més coneixença del tema que jo).

Au, fins aquí per avui.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 20/07/2012 11:17

El 28 de Juliol entra en servei els semidirectes,nomès a l'hora punta del matí direcció Barcelona i hora punta de la tarda direcció Manresa i Iguadada,i de dilluns a divendres,i que estaràn enumerats com R50 i R60.De propina els R6 i R60 efectuaràn parada a Santa Coloma de Cervelló.

Aquí els nous horaris:

Barcelona-Manresa:
http://www.fgc.cat/downloads/horaris/R5 ... ol2012.pdf

Barcelona-Igualada:
http://www.fgc.cat/downloads/horaris/R6 ... ol2012.pdf

Barcelona-Martorell:
http://www.fgc.cat/downloads/horaris/S8 ... ol2012.pdf
Mako448 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 20/07/2012 19:16, en total s’ha editat 1 vegada.



Orlaz
N2
N2
Entrades: 18

Entrada Autor: Orlaz » Divendres 20/07/2012 14:42

És cosa meva, o la línia L8 desapareix als nous horaris?



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 20/07/2012 14:44

Orlaz ha escrit:És cosa meva, o la línia L8 desapareix als nous horaris?
Sí, no hi surten. A dalt de l'horari Barcelona-Martorell posa una nota on diu que de mitjana hi ha un intervàl de 3 minuts entre Barcelona i Molí Nou. Ja són ganes de complicar-se la vida treient els L8 de l'horari...



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 20/07/2012 15:00

Una reflexió:
- De que serveis posar semidirectes que tarden 5 min menys que els que paren a totes? Es un guany minim per deixar de parar a 9 estacions



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”