Accident del Tramvia Blau del Tibidabo

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Accident del Tramvia Blau del Tibidabo

Entrada Autor: metring » Dijous 23/08/2012 10:28

wefer ha escrit:
alf ha escrit:En los comentarios de LaVanguardia.cat van diciendo que vieron el tramvía bajar desde arriba sin control, que el conductor intentaba frenar y no podía, que se veía un cable [sic] suelto por detrás (y obviamente deducen que era el de los frenos,
Jo vaig veure com el tramvia, poc abans d'iniciar la caiguda lliure, era atacat per una nau extraterrestre amb homenets de color verd i una pancarta penjada a l'exterior del platet volador que posava "L'AVE pel litoral".

La gent, sincerament, flipa mandarines. Jo no en faig gaire cas fins que no s'investigui millor el que va passar.
:x

Veiem com acaba la investigació, però sent tants testimonis que diuen el mateix...



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 23/08/2012 10:46

wefer ha escrit:
alf ha escrit:En los comentarios de LaVanguardia.cat van diciendo que vieron el tramvía bajar desde arriba sin control, que el conductor intentaba frenar y no podía, que se veía un cable [sic] suelto por detrás (y obviamente deducen que era el de los frenos,
Jo vaig veure com el tramvia, poc abans d'iniciar la caiguda lliure, era atacat per una nau extraterrestre amb homenets de color verd i una pancarta penjada a l'exterior del platet volador que posava "L'AVE pel litoral".

La gent, sincerament, flipa mandarines. Jo no en faig gaire cas fins que no s'investigui millor el que va passar.
Quina mala baba tens Wefer. :P :x


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 23/08/2012 15:20

metring ha escrit:Veiem com acaba la investigació, però sent tants testimonis que diuen el mateix...
Fàcil: posem càmeres de seguretat als tramvies, per fora i per dins (estil Tusgsal, petitones), i si torna a passar alguna cosa se sabrà amb exactitut què ha passat. És la manera més econòmica de "protegir" (i no carregar-nos) el Tramvia Blau.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dijous 23/08/2012 15:31

Pero wefer tiene un buen punto, muchos van diciendo que perdió los frenos y que iba descontrolado, pero en verdad eso no tiene ni pies ni cabeza, para empezar se hubiera descarrilado mucho antes. Quiero decir, ¿os habeis montado alguna vez? A 10 km/h se menea de lo lindo, y no lo digo como algo malo, simplemente es un vehículo de hace cien años hecho de madera, no es un AVE que a 300 apenas se mueve. Hace mucho ruido y se va meneando, si llega a ir siquiera a 20 km/h estoy seguro que a la mínima se descarrila, tampoco es que las vías esten en demasiado buen estado, ni muy limpias. ¿Como demonios va a ir descontrolado desde la parada de la Pl Doctor Andreu hasta Roman Macaya? Iria tan follado que se hubiera volcado tiempo antes en la curva de la parte superior de la avenida. Es mucho más lógico que al frenar muy bruscamente se bloquearon las ruedas, y esto hizo que se deslizara unos tantos metros.

Si no hubieran suprimido las paradas intermedias....... :P



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 23/08/2012 16:13

Adolescent barceloní ha escrit:És la manera més econòmica de "protegir" (i no carregar-nos) el Tramvia Blau.
Instal·lar càmeres de "seguretat" en tots els tramvies i realitzar-ne la supervisió és de tot menys econòmic.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dijous 23/08/2012 16:39

El "cable suelto" que veien segurament sigui la corda que utilitzen per canviar de sentit el tròlei.

Els que han fet els comentaris crec que han vist masses vegades "Aterriza como puedas" :x i n'han fet una versió tramviaire.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 23/08/2012 17:16

Guigui ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:És la manera més econòmica de "protegir" (i no carregar-nos) el Tramvia Blau.
Instal·lar càmeres de "seguretat" en tots els tramvies i realitzar-ne la supervisió és de tot menys econòmic.
Almenys de moment, seria més econòmic això que no pas fer obres com les esmentades en aquest mateix fil, no creus? Compara uns 150-200 euros per tramvia amb el mig milió que pot costar una obra (bé, sí que potser 200 euros per tramvia és car...).

És la meva opinió, però potser hi ha formes més barates de "protegir" el Tramvia Blau, això ja segons el parer de cadascú.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 23/08/2012 17:24

No m'estàs pas dient que unes càmeres instal·lades al tramvia haurien evitat l'accident, oi?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 23/08/2012 17:52

Guigui ha escrit:No m'estàs pas dient que unes càmeres instal·lades al tramvia haurien evitat l'accident, oi?
No no no no, el que vull dir en realitat és que aquestes càmeres ajudarien a la investigació d'accidents com aquest ja que aquestes càmeres gravarien el moment de l'accident. Jo en cap moment he dit que les càmeres haurien evitat l'accident, però això: que l'haurien gravat i se sabria amb exactitut el que va passar. Ara, per evitar els accidents... bé, potser analitzant els més freqüents gravats amb la càmera i aplicar alguna mesura... però bé, això ja és cosa d'ells.

Bé, potser càmeres no però algun sensor als rails que quan detectin alguna cosa en aquests enviï un senyal a un semàfor i aquest es posi en vermell per tal de barrar el pas al tramvia. Però bé, si les càmeres ja no serien econòmiques segons tu, això ja ni pensar-ho... Jo això ho penso com a solucions provisionals i "econòmiques" comparades amb, per exemple, fer obres.

[off-topic] Solucions hi ha, però s'han de trobar, i hi ha gent en aquest país que pensa amb els peus i/o que es creu que el cotxe privat és el rei de la carretera quan no és així. I després passa el que passa. Però bé, en aquest assumpte millor que tanqui la boca. [/off-topic]


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 23/08/2012 18:08

Res de càmeres si no és per emetre en directe per internet :roll:

Trobo que n'hi ha prou amb la peatonalització de l'Avinguda Tibidabo, que fa anys que demana una reforma. No crec que torni a passar en molt de temps, però pot ser li calen nous sistemes de seguretat al tramvia, alguna mena de frenada d'emergència.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 23/08/2012 18:16

Lluita1714 ha escrit:Res de càmeres si no és per emetre en directe per internet :roll:

Trobo que n'hi ha prou amb la peatonalització de l'Avinguda Tibidabo, que fa anys que demana una reforma. No crec que torni a passar en molt de temps, però pot ser li calen nous sistemes de seguretat al tramvia, alguna mena de frenada d'emergència.
Si llegeixes uns missatges més amunt veuràs que la solució de les càmeres és una mesura "provisional" com a alternativa a fer obres. Quan les "vacas gordas" tornin i hi hagi peles, sí que es podria peatonalitzar l'Avinguda Tibidabo. I posar llombardes on els rails, i flors al voltant del tramvia... Però de moment, no hi ha diners ni a les fàbriques de diners, i com més econòmic millor...

El que dic abans, és qüestió de pensar i algun il·luminat algun dia d'aquí a anys llum trobarà una solució econòmica que satisfaria tant a trànsit com a tramvia.

Ei, que la idea d'emetre per internet no és dolenta, potser això inclús genera petits ingressos combinant-ho bé!


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 23/08/2012 18:20

Hi ha prou maneres per determinar les causes d'un accident sense necessitat d'estrafer encara més els tramvies ni gastar-se la calerada que això costa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 23/08/2012 19:50

Guigui ha escrit:Hi ha prou maneres per determinar les causes d'un accident sense necessitat d'estrafer encara més els tramvies ni gastar-se la calerada que això costa.
I Guigui: tu, què faries?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 23/08/2012 20:28

Deixar que es faci la investigació com es farà, que espero que permeti treure'n les conclusions oportunes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 23/08/2012 20:49

Adolescent barceloní ha escrit:
Guigui ha escrit:No m'estàs pas dient que unes càmeres instal·lades al tramvia haurien evitat l'accident, oi?
No no no no, el que vull dir en realitat és que aquestes càmeres ajudarien a la investigació d'accidents com aquest ja que aquestes càmeres gravarien el moment de l'accident. Jo en cap moment he dit que les càmeres haurien evitat l'accident, però això: que l'haurien gravat i se sabria amb exactitut el que va passar. Ara, per evitar els accidents... bé, potser analitzant els més freqüents gravats amb la càmera i aplicar alguna mesura... però bé, això ja és cosa d'ells.

Bé, potser càmeres no però algun sensor als rails que quan detectin alguna cosa en aquests enviï un senyal a un semàfor i aquest es posi en vermell per tal de barrar el pas al tramvia. Però bé, si les càmeres ja no serien econòmiques segons tu, això ja ni pensar-ho... Jo això ho penso com a solucions provisionals i "econòmiques" comparades amb, per exemple, fer obres.

[off-topic] Solucions hi ha, però s'han de trobar, i hi ha gent en aquest país que pensa amb els peus i/o que es creu que el cotxe privat és el rei de la carretera quan no és així. I després passa el que passa. Però bé, en aquest assumpte millor que tanqui la boca. [/off-topic]
Això dels sensors no faria res. Si al tramvia se li posa de cop el semàfor en vermell, creus que podrà frenar de cop? La solució és seguir com sempre, que ben pocs accidents ha tingut aquest tranvia, i que quan n'hi hagin, l'infractor sigui sancionat.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 23/08/2012 22:41

Adolescent barceloní ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:Res de càmeres si no és per emetre en directe per internet :roll:

Trobo que n'hi ha prou amb la peatonalització de l'Avinguda Tibidabo, que fa anys que demana una reforma. No crec que torni a passar en molt de temps, però pot ser li calen nous sistemes de seguretat al tramvia, alguna mena de frenada d'emergència.
Si llegeixes uns missatges més amunt veuràs que la solució de les càmeres és una mesura "provisional" com a alternativa a fer obres. Quan les "vacas gordas" tornin i hi hagi peles, sí que es podria peatonalitzar l'Avinguda Tibidabo. I posar llombardes on els rails, i flors al voltant del tramvia... Però de moment, no hi ha diners ni a les fàbriques de diners, i com més econòmic millor...

El que dic abans, és qüestió de pensar i algun il·luminat algun dia d'aquí a anys llum trobarà una solució econòmica que satisfaria tant a trànsit com a tramvia.

Ei, que la idea d'emetre per internet no és dolenta, potser això inclús genera petits ingressos combinant-ho bé!
L'ajuntament de Barcelona és dels més solvents d'Europa, i el seu deute actual és zero. Quan la Generalitat no va poder pagar unes nòmines dels Mossos d'Esquadra, el de Barcelona, governat per Trias, les va pagar. Per tant sent una obra competència municipal, trobo que sí que es pot fer, igual que es pretén fer a llarg termini el Blau Ictínea i englobat dins el projecte de Les Portes de Collserola. Creu-me, hi ha diners per tot.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dijous 23/08/2012 23:56

Lluita1714 ha escrit:... però pot ser li calen nous sistemes de seguretat al tramvia, alguna mena de frenada d'emergència.
Ya tiene un freno de emergencia, el electromagnético. Lo ves a simple vista, es una especie de "patín" de metal que va al ras de la vía. En caso de emergencia se activa este freno, que se adhiere magnéticamente a la vía. El freno normal es el de cadena, que frena las ruedas mediante bloques de un material que desconozco, y este otro es el de emergencia, lo curioso es que no lo activara, o que si lo activó no fue suficiente. Estos frenos tienen el hábito de frenar los vehículos muy bruscamente, y son habituales en tramvías, es el freno que usarán para no atropellar a la gente en caso de que hiciera falta. Tenía un profesor de física que nos explicaba como aprendió de primera mano lo que significaba ese freno, cuando el tramvía en el que iba lo tuvo que utilizar y se cayó al suelo por la fuerza de la frenada.

En esta foto se aprecia perfectamente, es esa pieza (o dos piezas) que se ubican entre las dos ruedas:
http://www.tramvia.org/galeria/050324-t ... CN5153.jpg
Este elemento no se adhiere físicamente, sino magnéticamente.

fuente: http://www.tramvia.org/tramviablau/principal.htm

Lo que no se es si estos frenos ya los llevaban desde la inauguración, o si se sumaron más tarde. Pero de que están, están. Y por eso no tiene sentido la hipótesis de que perdió los frenos, porque aun si le fallaba el mecánico, tendría que fallar este, cosa improbable.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 24/08/2012 1:29

Ok, gracias
Los conocía del Trambaix, cuando era nuevo tuve la suerte de ver como los provaron en Cornellà, y hacen un estruendo terrible. No sabía que el Blau lo tenía también. Así pues no hay excusa, no fue culpa del tranvia a menos que no reaccionara a tiempo su conductor. Habría que preguntarle a él y a los presentes dentro del tranvía.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3153
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 24/08/2012 9:34

Dubto que el frè al carril dels tramvies blaus sigui electromagnètic, donada la data de construcció d'aquests tramvies. Simplement deu ser un bloc de fosa que encaixa en els carrils i frena per simple fricció pel pes del bloc sobre el carril.

He pogut apreciar la qualitat del frè electromagnètic de carril en una 440 (de quan eren blaves i amb seients fixos de skay) a velocitat d'itinerari (entre 100 i 120 Km/h) que li va saltar l'ASFA. Sort que anava d'esquena a la marxa i no vaig caure del seient !! Simplement, espectacular.

Salut !!
alf ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:... però pot ser li calen nous sistemes de seguretat al tramvia, alguna mena de frenada d'emergència.
Ya tiene un freno de emergencia, el electromagnético. Lo ves a simple vista, es una especie de "patín" de metal que va al ras de la vía. En caso de emergencia se activa este freno, que se adhiere magnéticamente a la vía. El freno normal es el de cadena, que frena las ruedas mediante bloques de un material que desconozco, y este otro es el de emergencia, lo curioso es que no lo activara, o que si lo activó no fue suficiente. Estos frenos tienen el hábito de frenar los vehículos muy bruscamente, y son habituales en tramvías, es el freno que usarán para no atropellar a la gente en caso de que hiciera falta. Tenía un profesor de física que nos explicaba como aprendió de primera mano lo que significaba ese freno, cuando el tramvía en el que iba lo tuvo que utilizar y se cayó al suelo por la fuerza de la frenada.

En esta foto se aprecia perfectamente, es esa pieza (o dos piezas) que se ubican entre las dos ruedas:
http://www.tramvia.org/galeria/050324-t ... CN5153.jpg
Este elemento no se adhiere físicamente, sino magnéticamente.

fuente: http://www.tramvia.org/tramviablau/principal.htm

Lo que no se es si estos frenos ya los llevaban desde la inauguración, o si se sumaron más tarde. Pero de que están, están. Y por eso no tiene sentido la hipótesis de que perdió los frenos, porque aun si le fallaba el mecánico, tendría que fallar este, cosa improbable.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

França451
N9
N9
Entrades: 2239
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 27/08/2012 7:42

:oops:
França451 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 28/08/2012 4:36, en total s’ha editat 2 vegades.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”