Simulacre d'evacuació de Sant Cugat FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Simulacre d'evacuació de Sant Cugat FGC

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dissabte 30/03/2013 13:59

Els voluntaris que vulguin participar en aquest assaig seran evacuats de l'estació d'FGC de Sant Cugat a Sant Cugat del Vallès emprant els mitjans habituals de l'estació en condicions normals d'utilització. Les proves tindran lloc el diumenge 26 de maig i el diumenge 2 de juny (cal escollir un dels dos dies).

Els participants poden triar entre 4 tipus diferents de compensació en agraïment a la seva col·laboració. En el formulari adjunt s'especifiquen els detalls.

Si esteu interessats, registreu-vos!

http://fgc.cat/cat/simulacre.asp



Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dilluns 01/04/2013 18:15

Inscrit!
Gràcies per l'avís.
Com a compensació he escollit la del Centre de Comandament, friki que es uno ;)



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimarts 02/04/2013 12:01

vr ha escrit:Inscrit!
Gràcies per l'avís.
Com a compensació he escollit la del Centre de Comandament, friki que es uno ;)
El mateix que tu! Aviam si ens seleccionen!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 10/04/2013 13:04

http://www.cugat.cat/noticies/Societat/ ... _seguretat

L'estació de FGC de Sant Cugat provarà un nou sistema de seguretat

Redacció | Noticia publicada ahir | 273 lectures

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) s'encarregarà provar d'un nou sistema de millora en l'evacuació d'estacions en cas d'emergència. El projecte, finançat per la Unió Europea, consisteix principalment a aplicar millores que agilitzin l'evacuació d'una estació arran d'una incidència. La parada de Sant Cugat serà un dels bancs de proves del sistema.

La investigació és part del projecte Getaway que contribuirà a millorar la seguretat en els espais públics i el disseny de les estacions de tren de tot Europa. El projecte té quatre simulacres d’evacuació i recollirà les dades relatives al moviment i comportament de les persones a mesura que surten de l'estació.

Les accions i el comportament dels participants seran enregistrades. Les dades recollides serviran per ampliar la comprensió que es té fina ara dels nivells d'acompliment assolits i, en última instància, millorar el disseny dels espais públics per fer-los més segurs.

FGC i experts en evacuació de la Universitat de Greenwich faran una sèrie de quatre simulacres d’evacuació de dues hores de durada aproximadament a l’estació de Sant Cugat. Totes les proves es faran en aquesta estació perquè s’ajusta a les característiques requerides pel projecte. Els dos primers tests seran el diumenge 26 de maig i 2 de juny.

Per als dos primers simulacres d’evacuació, FGC està buscant participants. Per ser una de les persones seleccionades, s’han de complir una sèrie de requeriments relacionats amb l’edat, l’estat físic i no ser usuari habitual de l’estació de Sant Cugat de FGC, entre altres característiques.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 26/05/2013 12:07

Recordeu que la propera setmana n'hi ha un altre:

http://www.cugat.cat/noticies/Societat/ ... sant_cugat

FGC prova un sistema pioner de seguretat amb un simulacre a Sant Cugat

Núria Juanico | Noticia publicada avui, a les 11:07 | 96 lectures

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha provat aquest diumenge un sistema de seguretat pioner a Europa amb un simulacre a l'estació de Sant Cugat. L'operatiu és el primer simulacre en horari diürn de la companyia ferroviària i ha comptat amb la participació d'unes 200 persones. La prova, que no ha modificat el trànsit habitual dels trens, comptarà amb un segon simulacre diumenge de la setmana vinent també a la ciutat. (Seguirà ampliació)

Sant Cugat ha estat l'escenari d'un simulacre per comprovar com afecta el sistema de senyalització en els comportaments de les persones davant una situació d'emergència. L'operatiu forma part d'un conveni amb diverses empreses britàniques i el metro de Londres, que ja ha desenvolupat proves similars en una estació subterrània. Les característiques tècniques de Sant Cugat l'han convertit en l'escenari ideal per dur a terme el simulacre en una zona a l'aire lliure, ja que l'estació compta amb les sortides i l'espai necessari per a la prova. A més, l'estructura de vies de la ciutat ha permès que no s'alteri el trànsit habitual de trens, tal com ha explicat el director d'Infraestructures i Internacional de la companyia, Albert Tortajada.

Albert Tortajada

Forma part d'un projecte europeu. Les característiques tècniques que demanaven van fer que escollíssim Sant Cugat.

Participants

Ha estat tot molt senzill, de seguida hem trobat les sortides. / Hem reaccionat amb calma, va bé saber-ho. / És una experiència nova però útil.

Els voluntaris han sortit de l'estació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) fins a Sant Cugat, on s'ha simulat un incident per evacuar la terminal. Prop de 200 persones han participat aquest diumenge al matí en la prova, que han valorat com una experiència curiosa i interessant.

De cara a l'any vinent, FGC preveu organitzar un altre simulacre a Sant Cugat per testar un software intel·ligent sobre evacuacions emmarcat dins el mateix projecte.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 03/06/2013 12:36

Ahir vaig ser al segon simulacre, una experiència nova i interessant. Els participants ens havíem de traslladar a l'estació de la UAB, i allà ens van donar les instruccions abans de dirigir-nos a Sant Cugat dins de dos trens, un amb més gent i l'altre amb una vintena. Un cop allà, ens vam quedar a l'andana sentit Barcelona, que restava fora de servei per efectuar el simulacre.

Quan va sonar la megafonia per avisar de l'emergència (algú a l'altra andana es va endur un ensurt, al no saber que es feia el simulacre!), la gent estàvem repartida en diferents grups, depenent del color de les targetes que teníem i les indicacions al terra de l'andana segons aquests colors. El resultat va ser curiós: Sortíem per l'accés més proper, sense reparar que a dalt, hi havien unes indicacions de sortida, amb uns afegits de fletxes blanques sota fons verd que tenien uns llums de led, amb formes de fletxes o creus per indicar que es podia o no sortir per allà. Pel que vaig poder sentir parlar a un responsable, la diferència entre el simulacre de la setmana passada i aquest va ser que en el primer no havia la senyalització afegida.

Un cop omplert un formulari que ens vam donar per conèixer com ens vam comportar durant el simulacre i la nostra opinió, ens van tornar a traslladar a UAB, i vam rebre la nostra compensació i un bitllet de tornada gratuït. :D

(Perdoneu la qualitat de fotos i vídeo, amb el mòbil i el solarro que feia al matí a Sant Cugat...).

Fitxers adjunts
simulacre sc.jpg
Moment en que un cop tots els participants havíem arribat, ens donaven les instruccions
simulacre sc.jpg (92.8 KiB) Visualitzat 12228 cops
simulacre sc flexta.jpg
Indicador amb fletxa i leds col·locat per realitzar el simulacre. Realment, costava força veurel's
simulacre sc flexta.jpg (110.66 KiB) Visualitzat 12228 cops
simulacre sc2.jpg
Cartell d'avís a l'estació de Sant Cugat del simulacre
simulacre sc2.jpg (134.74 KiB) Visualitzat 12228 cops
simulacre sc3.jpg
Els participants, omplint els qüestionaris un cop havíem sortit de l'estació
simulacre sc3.jpg (158.56 KiB) Visualitzat 12228 cops



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 03/06/2013 13:23

Jo també hi era!

Vaig anar amb el primer tren i vaig veure des del segon 1 en que va començar la evacuació les sortides d'emergència marcades amb la creu i la fletxa. Gairebé tothom del meu grup va sortir per on "no tocava" però jo vaig recorrer tota l'andana fins al final per sortir per on marcaven les indicacions. Va ser força curiós i en el meu cas vaig veure a la perfecció com funciona l'efecte ramat: seguir el que tens al davant encara que no vegis clar cap on va.

Crec que per fer aquests simulacres més realistes haurien de donar gratificacions a la gent que surt més ràpid. No és realista que en cas d'emergència la gent surti caminant tranquilament. Crec que donant 100 o 200€ per les primeres persones es veuria una mica més com reacciona la gent.

L'única pega va ser que ens van fer esperar massa abans de començar i un cop realitzat el simulacre.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 03/06/2013 14:24

A http://www.getaway-project.eu/newsandevents/ teniu informació sobre notícies relacionades amb els evacuaments. Una foto dels cartells amb leds d'ahir:

Imatge



iFercat
N7
N7
Entrades: 387

Entrada Autor: iFercat » Dilluns 03/06/2013 16:29

Demanaré drets d'imatge, surto en dues fotos i en el vídeo :bleah

Ami el sistema d'evacuació em va semblar bastant cutre,pero molt que algun digui els llums leds de les sortides d'emergència eren bastant confusos, molt petits per ser la hora del dia que era amb el sol, segurament de nit es veuria molt millor i quedaria molt mes clar que aquella sortida no es podia fer servir tot i que per megafonia deien que sortisis per la sortida mes propera. Jo vaig sortir per la sortida que no era i ho tornaria a fer, era la sortida mes propera i a sobre la senyalització d'emergencia no deixava molt clar si es podia sortir per alli o no, perquè la senyal de sortida d'emergència hi era, (logicament si saps que es un simulacre t'ho prens amb calma mires a l'altre punta i compares amb l'altre senyal i llavors compares les diferencies de les senyal leds hi caus, pero sino no)
Nose ami em sembla que si aixo es un sistema pioner anem clars quan pasi de veritat :martell2 :D :D


Ferry1ac1
Lo dels euros per aviam qui surti mes rapid espero que sigui ironic :S precisament amb aixo ja estaries manipulant tot el estudi, hi haurien correcuites, empentes u qui sap que mes, a mes sempre s'ha dit que en una evacuació es surti ordenadament sense presa pero sense pausa, no una carrera aviam qui surt primer.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 03/06/2013 19:43

iFercat ha escrit: Ferry1ac1
Lo dels euros per aviam qui surti mes rapid espero que sigui ironic :S precisament amb aixo ja estaries manipulant tot el estudi, hi haurien correcuites, empentes u qui sap que mes, a mes sempre s'ha dit que en una evacuació es surti ordenadament sense presa pero sense pausa, no una carrera aviam qui surt primer.
Ho deia seriosament. En cas d'explosió o incendi ja et dic jo que la gent marxarà corrents i a un percentatge gens menyspreable li serà igual trepitjar algú si cal.
En una simulació una manera de motivar la gent a fer l'experiment més real és incentivant els que trobin la sortida correcta més ràpidament (si creus que la teva vida està en perill tens un incentiu immens). De res serveix saber què farà la gent quan estigui tranquila i relaxada si les evacuacions es produeixen quan hi ha perills, tensió...



iFercat
N7
N7
Entrades: 387

Entrada Autor: iFercat » Dimarts 04/06/2013 15:05

aviam si et creu que totes les evacuacions son perque s'esta incendiant l'estacio o perque ha explotat una bomba.... EL que tu estas proposant no te ningun sentit, t'aseguro que jo correria mol mes per conseguir 100 euros que no per que evacuïn una estacio per prevenció . Com et dic el que tu proposes es totalment inviable part de modificar totalment les dades d'estudi.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Divendres 28/06/2013 19:04

La veritat es que darrerament FGC m'esta decepcionan, se que no es el lloc pero per exemple Dissabte pasat vaig anar ala visita a Rubi de compensacio per haber participat al simulacre, doncs quina pena de visita, els tallers si pero depresa i correns, la sala de control per darrera un vidre, ni simulador ,no els historics, ni la platja de vias exterior la veritat una pena



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 28/06/2013 19:06

BRILL 18 ha escrit:La veritat es que darrerament FGC m'esta decepcionan, se que no es el lloc pero per exemple Dissabte pasat vaig anar ala visita a Rubi de compensacio per haber participat al simulacre, doncs quina pena de visita, els tallers si pero depresa i correns, la sala de control per darrera un vidre, ni simulador ,no els historics, ni la platja de vias exterior la veritat una pena
Doncs vaja, a mi em toca aquest cap de setmana, al menys l'esmorzar estava bé? Apart, al val diu que les visites es podien realitzar fins juliol, i al final no pot ser per no sé quin tema d'obres, ja em direu...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 28/06/2013 19:14

A tot això, hi ha algun de vosaltres que hagi estat a les visites de compensació que van donar als qui vam ser a algun dels dos simulacres? Ens podeu fer cinc cèntims de com han anat, tal i com ha fet el BRILL 18?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 01/07/2013 10:59

Ahir vam anar a la visita a Rubí, no va estar malament, tot ben explicat, és clar que a nosaltres ens hauria agradat veure trens històrics i el 113, però ja els vam veure fa poc. Ens van dir que els Brills allà no hi són. El càtering, molt bo! :D



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 01/07/2013 15:18

metring ha escrit:Ahir vam anar a la visita a Rubí, no va estar malament, tot ben explicat, és clar que a nosaltres ens hauria agradat veure trens històrics i el 113, però ja els vam veure fa poc. Ens van dir que els Brills allà no hi són. El càtering, molt bo! :D
Metring, tu saps si a FGC es fan visites? O això és "extraoficial"?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 01/07/2013 22:32

metring ha escrit:Ahir vam anar a la visita a Rubí, no va estar malament, tot ben explicat, és clar que a nosaltres ens hauria agradat veure trens històrics i el 113, però ja els vam veure fa poc. Ens van dir que els Brills allà no hi són. El càtering, molt bo! :D
I doncs on paren els Brill? Reina Elisenda? :?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 02/07/2013 10:18

Nois, per lo de les visites, pregunteu a ells, van dir que es feien visites escolars.

Per lo dels Brills, no ho sabien, i si fos el cas, millor que no se sàpiga, que hi ha molt grafitero suelto.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 18/03/2014 12:44

Aquest any organitzen dos nous simulacres, informació a www.fgc.cat/cat/simulacre.asp



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 18/03/2014 16:31

Al tanto, que aquest cop hi ha compensació econòmica!! 50 € per un matí.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”