Plànols ferroviaris de Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Xenakis
N1
N1
Entrades: 7
Ubicació: Glories L1

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Entrada Autor: Xenakis » Divendres 11/02/2011 19:47

foronda 141 ha escrit:Jo crec que el que detalla Xenakis es l'antic desviament que hi ha entre Arc de Triomf i Marina, poc avans d'entrar a Marina.
Es tracta de un petit tunel que uneix els dos tunels unidireccionals que es va fer servir quand la línia acabava a Marina. Amb prolongacions posteriors va quedar en desús i nomes queda actualment per emergencias en cas de necesitar fer serveis parcials.
He fet la comprovació en sentit contrari i efectivament em referia a aquest tunel. No estic segur de que la via continui al seu lloc,algú pot confirmar??



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dissabte 26/02/2011 9:55

Hola, bon dia!

Volia avisar-vos de tres coses.

1. En carto.metro ha fet un nou mapa del metro de Londres, que us recomano amb fervor ;) http://carto.metro.free.fr/metro-london/

2. També ha publicat una nova versió del mapa del metro de Barcelona - http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Novetats:
- Ascensor del Guinardó, estrenat.
- Sagrera-Meridiana, estrenada.
- De pas voldríem demanar si hi ha algú que pugui confirmar el que diu en Xenakis: que hi ha un petit túnel que comunica els dos túnels de la L1 abans de que s'ajuntin a l'alçada de Marina L1, però que a hores d'ara només hi queda la catenària (la via ja no hi és pas). Una cosa així: (oi, Xenakis? =))

Imatge

3. Hem començat un esbós d'esquema per les vies de la RENFE (per això no hem inclós encara el Ramal de les Aigües ni t'hem dit res - perdona el retard contestant-te, Dr.T!).
Ja aviso de que és molt i molt primitiu i comparativament prou lleig com per espantar-vos :D

Imatge

La qüestió és que volíem demanar-vos si podíeu donar-hi un cop d'ull crític. Òbviament, no és ni de bon tros correcte geogràficament (amb això ja hi comptem) i hi ha mil "cabos sueltos" encara, però en quant a l'esquema fet fins ara sospito que ja hi ha d'haver incorreccions (si més no als túnels!).
Per cert, algú sap si els R3&7 tenen alguna via fixa assignada a l'estació de L'Hospitalet? I els R2 a l'Estació de França?

Si surt bé, potser amb el temps en podem fer una versió correcte geogràficament i/o barrejada amb el mapa de metro d'en carto.metro. I si no, millor un esquema lleig que res ;)

Gràcies per endavant i de nou!
Johan


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dimecres 02/03/2011 11:53

Petita actualització del meu mapa lleig :-)

Imatge

Salutacions des d'Estocolm!
Johan


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 02/03/2011 12:36

Un petit detall: al Clot-Aragó no hi ha quatre andanes laterals, sinó dues andanes centrals. ;) Molt bona feina!



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Diumenge 06/03/2011 14:20

Moltes gràcies, Sagrerenc! ;)

Versió 0.3, amb dates d'inauguració:
Imatge
Hi ha un bon cacau a Sagrera TAV i fins a SAC, ho sé. No sé com representar el que hi havia, hi ha i hi haurà.
És probable que algunes dates estiguin malament, les he tretes d'un esquema d'en Ricard Riol que ja no trobo enlloc a internet, i a més de Font 1 & Font 2.
Salut!


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dimarts 08/03/2011 0:52

Versió 0.4:
Imatge
R4 sud enllestida i funicular de Gelida afegit.
Salut!


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 08/03/2011 19:40

No sabria donar-te gaire més informació, però l'estació de Sant Feliu el seu dia va tenir unes quantes vies més, com a mínim una més a l'andana de l'actual via 1 i dos més al que ara ve a ser el pàrking. Potser estaria bé posar-ho en discontinu. Intentaré buscar més dades i postejo de nou.



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dimecres 09/03/2011 16:09

Javi M ha escrit:No sabria donar-te gaire més informació, però l'estació de Sant Feliu el seu dia va tenir unes quantes vies més, com a mínim una més a l'andana de l'actual via 1 i dos més al que ara ve a ser el pàrking. Potser estaria bé posar-ho en discontinu. Intentaré buscar més dades i postejo de nou.
ai carai!, tens raó.
Veient aquesta foto, sembla com si hi haguessin dues vies mortes a l'alçada de l'edifici de l'estació i agulles a tots dos extrems de les andanes, però quedo a l'espera de què m'ho confirmis (o no), moltes gràcies!
Imatge
(Font)

Versió 0.5:
Imatge

R2 i R4 "enllestides" (fins que algú m'ajudi a comprendre com és Terrassa R4 o la Sant Feliu del passat, etc).
Per cert, a St. Feliu hi he fet servir agulles "grises" per representar les que ja no hi són, en un exemple més del meu talent per ser conseqüent amb el paint :D

Salutacions cordials!


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dimecres 09/03/2011 19:10

Respecte a l'estació de Sant Feliu, ciutát en la qual vaig viure durant uns quants anys, allavorans habia dos vias de topera com mes o menys las de la foto amb un edifici que era com un magatzem i aquestas dues vias es juntaban amb una cap al final direcció la carretera, recordo haber vist alguns trens de mercaderies amb 276 que entraban i quan alguna Suissa estaba espatllada també la deixaban a una de las vias, després ja amb el parking es va treure tot!



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 10/03/2011 16:41

He fet un petit esquema de com era l'estació amtigament. Ara em faltaria esbrinar les dates en que es van obrir i tancar aquelles vies.

Les andanes actuals fan 170m. Antigament, l'andana sentit Molins de Rei feia 40m més en aquesta direcció i 30m direcció Barcelona, mentre que l'andana sentit Barcelona feia 50m més a l'extrem Molins, però desconec com era l'altre extrem ja que no en queda cap resta a conseqüència de la construcció del pàrking.
La via morta de l'andana sentit Molins finalitzava a uns 200m del final de l'andana actual. Desconec si existia una connexió entre la mateixa i la via principal a l'extrem Barcelona.

La via més curta de la petita platja deuria fer com a màxim 180m, i la més llarga com a mínim 400m, amb l'enllaç entre la platja i la via sentit Barcelona suposadament als 200m més o menys, just després d'ajuntar-se les dues vies.

A veure si l'Enrric o qualsevol altre membre em pot confirmar si el que està en vermell veritablement era així.
Fitxers adjunts
Esquema Sant Feliu.jpg
L'estació de Sant Feliu de Llobregat antigament.
Esquema Sant Feliu.jpg (19.5 KiB) Visualitzat 6715 cops



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/03/2011 17:23

pcongre ha escrit:Imatge
En aquesta imatge sembla que hi ha una agulla que apunta en sentit contrari al teu esquema.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dijous 10/03/2011 19:48

A l'estació de Sant Feliu venin de Sant Joan Despí habia una agulla que portaba a una via lateral que poc abans del pas a nivell entraba a la principal direcció Molins, amb direcció Barcelona tot just arrencar de la estació habia un altre agulla que portaba a una via prou llarga per entrar els mercaderies i després quan deixaban els vagons amb cárrega tornaban enrrere per entrar a la principal direcció Barcelona, no habia cap agulla d'entrada directe per no recular, a més el meu pare per allá els anys 70 va fer una grabació de S8 des de el balcó de casa on es veu, no es gran calitát però la tinc penjada al meu antic compte a youtube!



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 10/03/2011 21:51

Guigui ha escrit:En aquesta imatge sembla que hi ha una agulla que apunta en sentit contrari al teu esquema.
Tens tota la rao, no sé per què al navegador la imatge m'apareix tallada i no ho havia vist.
A més de ser en sentit contrari està molt més aprop que la que he dibuixat.

A més pel que veig la via lateral amb andana es va fer més tard ja que a la imatge no apareix. A veure si puc passar per l'Arxiu Comarcal del Baix Llobregat alquest dies i hi trobo algun esquema de les diferents modificacions que es van fer i les respectives dates.

Per cert Enrric, exeptuant el que diu en Guigui i l'agulla de connexió de la platja que pel que expliques és de sentit contrari, crec que la resta és correcte ¿no?
I en cas contrari ¿què hauria de modificar?

Si puguessis donar alguna informació per localitzar el vidio que esmentes ho agrairia, ja que sembla molt interessant!



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Divendres 11/03/2011 10:29

Javi M ha escrit:Si puguessis donar alguna informació per localitzar el vidio que esmentes ho agrairia, ja que sembla molt interessant!
Diria que ha de ser aquest: http://www.youtube.com/watch?v=RRrhZCl7LQU
Versió 0.6:
Imatge
A St.F de moment hi he deixat l'esquema d'en Javi M però amb dos agulles per banda... així tinc més probabilitats d'encertar, he he.
Gràcies a tots tres, nois!

PD: algú sap per on passava l'antic cremallera de Montserrat i quines parades feia?


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dimecres 23/03/2011 21:28

Bé, doncs de moment heus aquí la versió final... fins que algú me la critiqui, per exemple :D
Digueu-li versió final, digueu-li versió 0.61, digueu-li patata fregida si voleu:
Imatge
Salut!


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1648
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 23/03/2011 21:53

Hola Congre
Doncs no et deixarem parar, i no és pas cap patata fregida, és una molt bona feina que estàs fent.
Mira el tren quan sortia de Monistrol-Nord, pasava per l'antiga estació de Monistrol Partida, que estava a uns 700 m, de Monistrol-Nord, i va quedar desafectada quan Monistrol-Nord va començar a ser operativa; anava cap el baixador de la Bauma, desprès venia Monistrol Enllaç, desprès creuava el riu Llobregat arribava a Monistrol Vila i cap al Monestir. ja et faré arribar més informació de les vies de cada estació. Salut!



davida
N9
N9
Entrades: 1794
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 24/03/2011 17:51

Aquest mapa es una feina de xinos. Per unos cuantes anotaciones:
- Falta la tercera via de Montcada Bifurcació al tallers Renfe Meridiana, ara Can Dragó.
- La bifurcació de les aigues original anaba d'abans de Montcada i Reixac a Montcada Manresa.
- Lines de via ample: Mollet MZA- Mollet Norte - Caldes de Montbui
- Ramal de Ferrocarril de Sarrià de 3 Torres a Peu del Funicular. Es va explotar com un tramvia, pero tenia llicencia ferroviaria.
- Funicular Miramar - Castell
I si voleu fer-ho mes espectacular:
- Ramal ambple iberic per l'exposició de 1929 de Espanya al port pel mig del Paral.lel.
- Baixador de Santa Coloma entre S.A.C i Montcada
- Baixador d'Horta entre S.A.C i Clot.



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Diumenge 27/03/2011 1:15

davida ha escrit:Aquest mapa es una feina de xinos. Per unos cuantes anotaciones:
- Falta la tercera via de Montcada Bifurcació al tallers Renfe Meridiana, ara Can Dragó.
- La bifurcació de les aigues original anaba d'abans de Montcada i Reixac a Montcada Manresa.
- Lines de via ample: Mollet MZA- Mollet Norte - Caldes de Montbui
- Ramal de Ferrocarril de Sarrià de 3 Torres a Peu del Funicular. Es va explotar com un tramvia, pero tenia llicencia ferroviaria.
- Funicular Miramar - Castell
I si voleu fer-ho mes espectacular:
- Ramal ambple iberic per l'exposició de 1929 de Espanya al port pel mig del Paral.lel.
- Baixador de Santa Coloma entre S.A.C i Montcada
- Baixador d'Horta entre S.A.C i Clot.
Ja ho pots ben dir! "Una feina de xinos" vull dir, he he.
Moltes gràcies per totes les aportacions, davida!! Et responc punt per punt, en el mateix ordre.
- El tram d'El Clot-Aragó fins a Montcada-Reixac l'he donat per perdut - ja l'he simplificat massa a posta, al final, perquè no sé com representar el què hi havia, hi ha i hi haurà, amb l'espai que tinc.
Si voleu editar vosaltres mateixos el meu PNG us ho agrairé, per descomptat, però crec que una versió millor i definitiva haurà d'esperar a que ho importem tot a format vectorial.
- Pots comprovar que ara ho hagi representat bé, sisplau?
- Afegit!
- Bona puntualització, però no l'he afegit perquè el meu objectiu per ara és el d'esquematitzar tot el que no hagin fet ja en carto.metro (http://carto.metro.free.fr/cartes/metro-tram-barcelona/) o en trenscat* (http://www.trenscat.com/metrovalles/linias2_ct.html, entre d'altres). Més endavant, si se'n pot fer una versió vectorial que ho inclogui tot, finalment, no sé si es podran representar aquestes vies en concret, però. Es fa difícil fer un esquema entenedor que representi línies idèntiques però sobreposades, com seria el cas de l'antic tren de Sarrià per superfície i l'actual túnel dels FGC... ja veurem.
- Ja hi és al plànol d'en carto.metro que et comentava abans.
- L'he inclós, però més endavant se li aplicaria el mateix raonament que en el cas anterior del tren de Sarrià: si fa nosa sobre la L3, potser ho representem al costat o potser ho omitim, directament.
- Afegit!
- Afegit!
Hola Congre
Doncs no et deixarem parar, i no és pas cap patata fregida, és una molt bona feina que estàs fent.
Mira el tren quan sortia de Monistrol-Nord, pasava per l'antiga estació de Monistrol Partida, que estava a uns 700 m, de Monistrol-Nord, i va quedar desafectada quan Monistrol-Nord va començar a ser operativa; anava cap el baixador de la Bauma, desprès venia Monistrol Enllaç, desprès creuava el riu Llobregat arribava a Monistrol Vila i cap al Monestir. ja et faré arribar més informació de les vies de cada estació. Salut!
Gràcies per les teves paraules d'amor senzilles i tendres, 122-042-132 ;)
S'agraeixen, de debó (tot i que jo em referia més que res a que m'agradaria poder-ho importar ja a format vectorial... fent-ho amb paint queda prou cutre, afrontemos la realidad! he he).
I moltes gràcies per la info i la insinuació de més de futura!
Sé que és una representació molt succinta, per dir-ho suau, però em podries confirmar que no he fet cap errada greu?
Us deixo amb la versió 0.62, salut a tots dos!:
Imatge

* Aprofito per fer públic l'agraïment a en Bernat Borràs, de la web del qual portem ja un bon temps extraient-ne tones d'informació "por la patilla"... no ve gaire a cas, però mil mercès, Bernat!!! :reve


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 28/03/2011 8:30

pcongre ha escrit:Aprofito per fer públic l'agraïment a en Bernat Borràs, de la web del qual portem ja un bon temps extraient-ne tones d'informació "por la patilla"... no ve gaire a cas, però mil mercès, Bernat!!! :reve
Per mi encantat, si al final acabem tenint un mega-mapa de totes les vies de l'àrea de Barcelona (o Catalunya fins i tot) serà fantàstic!! :D



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 28/03/2011 9:25

Simplement dir que et felicito per una feina tant bona. És realment espectacular ;)

Et sembla bé posar-la a la wiki del transport català per donar-li la màxima difusió possible?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”