Inventari d'amiant al metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Inventari d'amiant al metro

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 07/03/2018 11:12

http://www.lavanguardia.com/local/barce ... elona.html

REALIZARÁ UN INVENTARIO
El metro de Barcelona busca amianto en su red
TMB llevará a cabo un plan de retirada de aquellos elementos que contengan fibrocemento


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 19/10/2018 7:05

Continuem per aquí doncs.

Pel que llegeixo per tw. Han donat positius més cotxes.

Sèrie 3000:
M-3013, M-3014


Sèrie 4000:
M-4053, M-4055, M-4061, M-4062, M-4069
R-4314

Esperem que TMB faci un pla d'eliminació de l'amiant, però molt en temo que poder van i acceleren la substitució dels trens...


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 21/10/2018 12:57

El tema és més greu del què pensàvem :

https://beteve.cat/societat/amiant-metr ... sotelioma/

Detectats 200 elements amb amiant al metro pendents de retirar
Metro de Barcelona elabora llistes periòdiques per identificar on hi ha amiant i retirar-lo en els pròxims anys
Sergio Segura | diumenge, 21 d'oct. del 2018, a les 12.49


Al metro de Barcelona s’han detectat 200 elements amb amiant pendents de retirar. TMB ha elaborat un inventari amb tot l’amiant que hi ha actualment a la xarxa. Segons aquest document, al qual ha tingut accés betevé, hi ha 187 elements amb amiant distribuïts en 125 estacions de metro, i 13 punts més en sis cotxeres. La identificació d’objectes amb aquest material encara continua i, per això, la llista pot variar en els pròxims mesos.

Fa 15 anys que el Departament de Projectes d’Infraestructures de Metro treballa en l’elaboració de llistes periòdiques per detectar on hi ha amiant. TMB, però, explica que s’ha contractat una empresa externa a la qual se li ha encarregat l’elaboració d’un inventari més exhaustiu. L’objectiu és planificar la retirada de tots els elements amb amiant al metro en els pròxims anys.

Per saber-ne més: L’Ajuntament n’elabora un mapa
El control, identificació i tractament dels materials amb contingut d’amiant a les instal·lacions correspon a TMB. Tot i això, els sindicats deixen clar que les llistes es confeccionen gràcies a les deteccions fetes pels delegats de prevenció, la resta de treballadors del metro i l’empresa externa contractada per TMB.

L’amiant al metro: on el podem trobar?
La presència de l’amiant es dona principalment en forma de planxes de fibrociment utilitzades com a coberta en la construcció d’edificis i dependències. Un dels punts recollits en aquesta llista és el sostre d’uralita que cobreix l’estació de metro de la Verneda, de l’L2. Des de fa una dècada hi ha una part d’aquest sostre que està trencada. TMB informa que el fibrociment que es pot trobar en instal·lacions del metro no desprèn fibres si no es manipula. Per tant, l’empresa deixa clar que no hi ha cap perill ni per a treballadors ni tampoc per als passatgers. Tanmateix, un extreballador que ha tingut un càncer de pulmó ha presentat una demanda perquè se li reconegui la malaltia laboral per exposició a l’amiant.

Per saber-ne més: Aconsellen la retirada dels vagons amb amiant
D’acord amb el comitè d’empresa, l’amiant també es pot trobar en sales tècniques, estacions, canalitzacions, baixants i alguns sostres. Recentment, Transports Metropolitans de Barcelona va detectar amiant en pintures de vagons de metro.

Tot i que TMB no té l’obligació de retirar el material amb amiant del metro, l’empresa es compromet a retirar tot l’amiant en els propers anys de forma segura, però sense que hi hagi cap termini fixat.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 23/10/2018 14:46

"(...) los 38 vehículos en que se ha detectado pintura con un derivado del amianto continuarán circulando los 3 o 4 años que les quedan de vida útil(...)"

https://www.lavanguardia.com/local/barc ... -anos.html


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 23/10/2018 15:14

Fran-Ikarus ha escrit:"(...) los 38 vehículos en que se ha detectado pintura con un derivado del amianto continuarán circulando los 3 o 4 años que les quedan de vida útil(...)"

https://www.lavanguardia.com/local/barc ... -anos.html
Estoy siguiendo este tema en varios foros y en diversas páginas de algunas partes del mundo, y me llama la atención un curioso detalle:
En todos ellos, al menos en Madrid, Barcelona y Buenos Aires encuentro un denominador común:
-En todos se habla de acortar la vida útil de los trenes afectados a cuatro o cinco años, o directamente nada, siendo unidades que pueden seguir circulando perfectamente durante diez o veinte años más.
-Todas las unidades afectadas tienen entre 20 y 30 años de vida sólo.
-Todas las unidades afectadas están en la mitad de su vida útil.
-Ninguna de ellas es relativamente nueva a excepción de los seis miles de Madrid vendidos a argentina.

Que cada quién saque sus propias conclusiones.

viewtopic.php?f=45&t=14512&p=279164#p279164
Fran-Ikarus ha escrit:
Miquel ha escrit:La retirada de 3000/2000 i 4000 és més una decisió política que no pas alguna cosa amb criteri.
...i ara, a més, l'excusa de l'amiant...
Cof, cof, cof, cof... El título del hilo y esta pareja de mensajes que cito son muyyyy esclarecedores con lo que acabo de poner, cof, cof, cof, cof....
Creo que todo esto del amianto ya empezaba a echar demasiado humo, cof, cof, cof, cof...


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 23/10/2018 22:47

Llegiu tot el fil, no té desperdici



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 24/10/2018 8:46

La meva opinió sobre el tema:


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 24/10/2018 9:25

Els usuaris no ho entendrien pas perfectament (només cal veure què passa quan els trens s'aturen 10 minuts, o van més plens que de costum), però això tant fa: en situacions de risc, la comprensió potencial dels usuaris ha de quedar al darrere de la seva protecció, per molt que ells no entenguin que els estan protegint.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 24/10/2018 9:41

Pensava que l'amiant només era dolent si s'alliberaven fibres a l'atmosfera i eren respirades, però pel que es veu deu ser radioactiu o alguna cosa molt pitjor...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 24/10/2018 10:49

Platanito ha escrit:Pensava que l'amiant només era dolent si s'alliberaven fibres a l'atmosfera i eren respirades, però pel que es veu deu ser radioactiu o alguna cosa molt pitjor...
Platanito ha fet una bona reflexió sobre l'asbest o amiant; es així. Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 26/10/2018 16:38




victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 26/10/2018 16:55

Platanito ha escrit:Pensava que l'amiant només era dolent si s'alliberaven fibres a l'atmosfera i eren respirades, però pel que es veu deu ser radioactiu o alguna cosa molt pitjor...
Cert. I el passatge no hauria de témer res de l'amiant. El problema està en què no es pugui fer manteniment de les parts afectades per amiant, ja que al manipular-les podria alliberar fibra d'amiant. I potser algunes parts no són imprescindibles per a que el tren pugui seguir circulant però altres, poden fer impossible el manteniment de parts que necessiten de manteniment per circular amb seguretat.

Està clar que Metro no es pot desfer de tants trens de cop perquè el servei es veuria afectat, llavors cal començar a buscar una solució a curt termini sobretot pel problema de les pintures bituminoses de les parts sota bastidor. Potser canviar equips sencers per uns de nous pot resultar més barat que desamiantar.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Divendres 26/10/2018 18:13

victorcasta ha escrit:
Platanito ha escrit:Pensava que l'amiant només era dolent si s'alliberaven fibres a l'atmosfera i eren respirades, però pel que es veu deu ser radioactiu o alguna cosa molt pitjor...
Cert. I el passatge no hauria de témer res de l'amiant. El problema està en què no es pugui fer manteniment de les parts afectades per amiant, ja que al manipular-les podria alliberar fibra d'amiant. I potser algunes parts no són imprescindibles per a que el tren pugui seguir circulant però altres, poden fer impossible el manteniment de parts que necessiten de manteniment per circular amb seguretat.

Està clar que Metro no es pot desfer de tants trens de cop perquè el servei es veuria afectat, llavors cal començar a buscar una solució a curt termini sobretot pel problema de les pintures bituminoses de les parts sota bastidor. Potser canviar equips sencers per uns de nous pot resultar més barat que desamiantar.
Doncs sembla ens haurem de mentalitzar que durant un temps el servei es veurà mermat fent que les freqüències a totes les línies es veurà reduïda, no?
albert28 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 29/10/2018 9:24, en total s’ha editat 1 vegada.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 26/10/2018 22:09

albert28 ha escrit:
victorcasta ha escrit:
Platanito ha escrit:Pensava que l'amiant només era dolent si s'alliberaven fibres a l'atmosfera i eren respirades, però pel que es veu deu ser radioactiu o alguna cosa molt pitjor...
Cert. I el passatge no hauria de témer res de l'amiant. El problema està en què no es pugui fer manteniment de les parts afectades per amiant, ja que al manipular-les podria alliberar fibra d'amiant. I potser algunes parts no són imprescindibles per a que el tren pugui seguir circulant però altres, poden fer impossible el manteniment de parts que necessiten de manteniment per circular amb seguretat.

Està clar que Metro no es pot desfer de tants trens de cop perquè el servei es veuria afectat, llavors cal començar a buscar una solució a curt termini sobretot pel problema de les pintures bituminoses de les parts sota bastidor. Potser canviar equips sencers per uns de nous pot resultar més barat que desamiantar.
Doncs sembla ens haurem de mentalitzar que durant un temps el servei es veurà mermat fent que les freqüències a totes les línies es veurà augmentada, no?
Efectivament. En principi la més afectada seria L3. L1 encara te certa reserva de material (actualment 34 trens si no han donat de baixa ja cap 4000).

Si apareixen trens de la sèrie 2100 amb amiant, cauria L4 que també va justa de material, ja que la seva reserva al final ha anat a L9/L10 Sud.


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 27/10/2018 18:10

El tema de l’amiant serà especialment dramàtic en els trens històrics...



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 29/10/2018 8:38

albert28 ha escrit:Doncs sembla ens haurem de mentalitzar que durant un temps el servei es veurà mermat fent que les freqüències a totes les línies es veurà augmentada, no?
No: si hi ha manca de vehicles no augmenta la freqüència, sino que disminueix.

El català correcte, passa'l.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 29/10/2018 9:47

Disminueix la freqüència i augmenta el temps d'espera



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 29/10/2018 12:46

victorcasta ha escrit:El tema de l’amiant serà especialment dramàtic en els trens històrics...
Bé, TMB considera que té exactament un (1) Tren Històric...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 29/10/2018 13:08

No sé si aquest cas ha estat determinant, o el tema vagues, però el director del metro ha estat acomiadat



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 06/11/2018 11:07

La cosa va a més...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”