Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Entrada Autor: metring » Dimarts 18/09/2018 11:15




Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 18/09/2018 11:42

Per tots aquells interessats, l'edifici El Viver és a Pl. Assemblea de Catalunya (davant museu). De Badalona, és clar. :D

Aquesta conferència "sessió contínua" té molt bona pinta. :roll: Si puc, hi assistiré.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 24/09/2018 18:32

Us faig 5 cèntims sobre la conferència-presentació:

- Hi han 2 fases: Fondo-Bufalà i Bufalà-Estació. La 1a inclou cotxeres de Montigalà.

- La 1a fase (Fondo-Bufalà, incloent cotxeres) està llesta per ser construïda. Tot el paperam està aprovat i llest per adjudicar.

- La 2a fase serà la més triganera. Pràcticament no hi ha res aprovat; només l'avantprojecte.

- El projecte inicial contemplava tuneladora, però finalment s'ha optat per túnel entre plaques per l'elevat cost de la tuneladora.

- Dels 2 projectes constructius presentats, s'ha optat pel més car (però més adient, segons la taula adjudicadora). Aquest és el de túnels menys profunds.

- El túnel s'ha de fer fins a l'estació per motius tècnics. Acabi la línia a Pompeu Fabra o Estació Renfe, el túnel arribarà fins a l'estació. Per tant, s'acabarà fent l'intercanviador Metro-Rodalies, doncs costarà el mateix fer-lo que no fer-lo. :smile (detall important!!)

Imatge
m.h.t. l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 24/09/2018 18:48, en total s’ha editat 1 vegada.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 24/09/2018 18:45

Lo que yo me pregunto es cómo soportarán los termómetros de los 4000 la extensión a Badalona, supongo que con suerte juntando más las paradas cabrán las nuevas estaciones. :)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 24/09/2018 21:43

Moltes gràcies, m.h.t. per les teves cròniques en diferents fils! :plas



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimarts 25/09/2018 15:54

m.h.t. ha escrit:
- El túnel s'ha de fer fins a l'estació per motius tècnics. Acabi la línia a Pompeu Fabra o Estació Renfe, el túnel arribarà fins a l'estació. Per tant, s'acabarà fent l'intercanviador Metro-Rodalies, doncs costarà el mateix fer-lo que no fer-lo. :smile (detall important!!)
En aquest ja em sembla més raonable fer-ho fins l'estació de rodalies (tot i que per nassos amb estació costarà més que sense...). Però que igualment el túnel arribi fins allà (cua de maniobres?) ja indica la molt, però molt curta distancia entre Badalona rodalies i Pompeu Fabra.


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimarts 25/09/2018 17:07

Renfe445 ha escrit:Lo que yo me pregunto es cómo soportarán los termómetros de los 4000 la extensión a Badalona, supongo que con suerte juntando más las paradas cabrán las nuevas estaciones. :)
Quan aquest perllongament es faci les 4000 s'hauran retirat fa anys.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 25/09/2018 20:21

Espero que la nova estació de la L1 no suposi un problema per si en un futur (20 30 anys diguem), es vol soterrar els trams urbans de la R1 i tramviaritzar a sobre d'ells, i per tant, soterrar també l'estació de Rodalies de Badalona.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 25/09/2018 21:49

Aeduh ha escrit:Espero que la nova estació de la L1 no suposi un problema per si en un futur (20 30 anys diguem), es vol soterrar els trams urbans de la R1 i tramviaritzar a sobre d'ells, i per tant, soterrar també l'estació de Rodalies de Badalona.
Dubto moltíssim que se soterri el traçat actual de la línia de Mataró al pas per les poblacions. Si fan res soterrat el normal es que vagi més amunt. I posar un tramvia com a compensació... L'experiència em diu una altre cosa, i no pas ferroviària :roll:


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 25/09/2018 22:07

Però ara segons la primera fase, i segons m.h.t. ha dit...

Que per Fondo-Bufalà "està llesta per ser construïda. Tot el paperam està aprovat i llest per adjudicar." no?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dimarts 25/09/2018 22:38

Carlos González ha escrit:Però ara segons la primera fase, i segons m.h.t. ha dit...

Que per Fondo-Bufalà "està llesta per ser construïda. Tot el paperam està aprovat i llest per adjudicar." no?
Falta un petit detall: els diners. La Generalitat està amb pressupostos prorrogats i no està clara la situació de cara l'any vinent, i això no permet fer gaires noves infraestructures.



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimarts 25/09/2018 23:49

Aeduh ha escrit:Espero que la nova estació de la L1 no suposi un problema per si en un futur (20 30 anys diguem), es vol soterrar els trams urbans de la R1 i tramviaritzar a sobre d'ells, i per tant, soterrar també l'estació de Rodalies de Badalona.
Això no es farà. Estem a 2018 i no s'ha pogut ni acabar el PDI 2000-2010, els FGC pel Vallès van iniciar obres quan en Mas encara anava a la universitat (es un dir, però mireu fotos de llavors :D) i enllestides fa molt poc, i quasi totes les grans obres de rodalies, de las que ja parlavem fa +10 anys aquí mateix, segueixent pendents i algunes en obres. I Sagrera es en si mateixa un vortex temporal :riure

A banda que dubto es tregui el tren de la costa per posar-hi un sistema mes lent i de menor capacitat, a banda que suposaria mantenir el gran drama que ha motivat l'idea d'aquesta obra: la barrera que el tren fa entre les cases/passejos i el mar, provocant un drama diari per anar a la platja que consiteix en passar sota les vies. Problemes del primer mon.

Si es treiés l'idea seria no posar-hi res, fent passar el tren per l'interior... I com que això no ho veurem, tot quedarà igual doncs.
Vox l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 25/09/2018 23:53, en total s’ha editat 1 vegada.


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimarts 25/09/2018 23:52

adriaesc ha escrit:
Carlos González ha escrit:Però ara segons la primera fase, i segons m.h.t. ha dit...

Que per Fondo-Bufalà "està llesta per ser construïda. Tot el paperam està aprovat i llest per adjudicar." no?
Falta un petit detall: els diners. La Generalitat està amb pressupostos prorrogats i no està clara la situació de cara l'any vinent, i això no permet fer gaires noves infraestructures.
La resposta es la Generalitat, així, sense més: PDI 2000-2010 que encara segueix, FGC +10 anys en obres per 3 estacions noves per municipi, la L9 que competeix amb la Sagrada Familia per acabar 20 maleits anys mes tard del que es va anunciar originalment (però la foto de'n Mas i cia a l'inici d'obres al Gorg molava molt, tenim aquest punt naif i ens ho creiem tot :D)....

La Generalitat, Estat i demés que acabin el pendent dels darrers 15-20 anys i ja serà molt.

Per cert, a Badalona, precisament... On varem tenir obres 4 anys per 800? metres de túnel a cel obert i una estació. Joder a vegades semblem un episodi de Rick and Morty :D


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 26/09/2018 0:48

Vox ha escrit:Per cert, a Badalona, precisament... On varem tenir obres 4 anys per 800? metres de túnel a cel obert i una estació. Joder a vegades semblem un episodi de Rick and Morty :D
Quería hacer hincapié también en eso, en el festival de desvíos de muchas líneas por Badalona, al final se podría volver a repetir.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 26/09/2018 9:54

Vox ha escrit:
adriaesc ha escrit:
Carlos González ha escrit:Però ara segons la primera fase, i segons m.h.t. ha dit...

Que per Fondo-Bufalà "està llesta per ser construïda. Tot el paperam està aprovat i llest per adjudicar." no?
Falta un petit detall: els diners. La Generalitat està amb pressupostos prorrogats i no està clara la situació de cara l'any vinent, i això no permet fer gaires noves infraestructures.
La resposta es la Generalitat, així, sense més: PDI 2000-2010 que encara segueix, FGC +10 anys en obres per 3 estacions noves per municipi, la L9 que competeix amb la Sagrada Familia per acabar 20 maleits anys mes tard del que es va anunciar originalment (però la foto de'n Mas i cia a l'inici d'obres al Gorg molava molt, tenim aquest punt naif i ens ho creiem tot :D)....

La Generalitat, Estat i demés que acabin el pendent dels darrers 15-20 anys i ja serà molt.

Per cert, a Badalona, precisament... On varem tenir obres 4 anys per 800? metres de túnel a cel obert i una estació. Joder a vegades semblem un episodi de Rick and Morty :D
El principal problema a l'hora de construir Badalona-Pompeu Fabra va a ser l'ingent trobada de restes arqueològiques, no tant l'obra en sí.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dimecres 26/09/2018 20:40

Vox ha escrit: Això no es farà. Estem a 2018 i no s'ha pogut ni acabar el PDI 2000-2010, els FGC pel Vallès van iniciar obres quan en Mas encara anava a la universitat (es un dir, però mireu fotos de llavors :D) i enllestides fa molt poc, i quasi totes les grans obres de rodalies, de las que ja parlavem fa +10 anys aquí mateix, segueixent pendents i algunes en obres. I Sagrera es en si mateixa un vortex temporal :riure

A banda que dubto es tregui el tren de la costa per posar-hi un sistema mes lent i de menor capacitat, a banda que suposaria mantenir el gran drama que ha motivat l'idea d'aquesta obra: la barrera que el tren fa entre les cases/passejos i el mar, provocant un drama diari per anar a la platja que consiteix en passar sota les vies. Problemes del primer mon.

Si es treiés l'idea seria no posar-hi res, fent passar el tren per l'interior... I com que això no ho veurem, tot quedarà igual doncs.
El que es faria seria soterrar la R1 fins a Montgat amb el Tramvia a sobre, i després fer passar el tren per un túnel nou uns 500 m. més amunt o així, i reconvertir l'actual via des de Montgat fins a Mataró en Tranvia.

Estic molt d'acord de que estem super endarrerits amb el Pla del 2000-2010. Però eventualment tot s'acabarà fent, per això deia 20 30 anys. I si és més, pos més.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 27/09/2018 8:35

Aeduh ha escrit:El que es faria seria soterrar la R1 fins a Montgat amb el Tramvia a sobre, i després fer passar el tren per un túnel nou uns 500 m. més amunt o així, i reconvertir l'actual via des de Montgat fins a Mataró en Tranvia.
Un túnel de quilòmetres de llarg, paral·lel a la costa i tan a prop que quedarà tot per sota del nivell freàtic? Suposant que es pugui arribar a construir, no crec que cap govern tingui prou calers per mantenir-lo en servei... Pues va a ser que no.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dijous 27/09/2018 11:55

Aeduh ha escrit:El que es faria seria soterrar la R1 fins a Montgat amb el Tramvia a sobre, i després fer passar el tren per un túnel nou uns 500 m. més amunt o així, i reconvertir l'actual via des de Montgat fins a Mataró en Tranvia.

Estic molt d'acord de que estem super endarrerits amb el Pla del 2000-2010. Però eventualment tot s'acabarà fent, per això deia 20 30 anys. I si és més, pos més.
No seria més pràctic fer passar Rodalies per l'interior de Badalona soterrat i que a partir de Montgat/Montgat Nord torni a la via actual? I posar tramvia pel litoral badaloní.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 27/09/2018 12:37

Mira que esto es de metro pero quiero finiquitar el off topic.

Pienso que a la R1 no hay que hacerle nada, cuando pasas con el tren por Badalona tienes un gran espectáculo visual garantizado, por un lado ver la rambla de Badalona a toda velocidad y por la derecha el Mediterráneo. Además, este año la línea de Mataró cumple 170 años, si lleva aquí mucho tiempo será por algo.

:topic



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dijous 27/09/2018 13:39

Aeduh ha escrit:
Vox ha escrit: Això no es farà. Estem a 2018 i no s'ha pogut ni acabar el PDI 2000-2010, els FGC pel Vallès van iniciar obres quan en Mas encara anava a la universitat (es un dir, però mireu fotos de llavors :D) i enllestides fa molt poc, i quasi totes les grans obres de rodalies, de las que ja parlavem fa +10 anys aquí mateix, segueixent pendents i algunes en obres. I Sagrera es en si mateixa un vortex temporal :riure

A banda que dubto es tregui el tren de la costa per posar-hi un sistema mes lent i de menor capacitat, a banda que suposaria mantenir el gran drama que ha motivat l'idea d'aquesta obra: la barrera que el tren fa entre les cases/passejos i el mar, provocant un drama diari per anar a la platja que consiteix en passar sota les vies. Problemes del primer mon.

Si es treiés l'idea seria no posar-hi res, fent passar el tren per l'interior... I com que això no ho veurem, tot quedarà igual doncs.
El que es faria seria soterrar la R1 fins a Montgat amb el Tramvia a sobre, i després fer passar el tren per un túnel nou uns 500 m. més amunt o així, i reconvertir l'actual via des de Montgat fins a Mataró en Tranvia.

Estic molt d'acord de que estem super endarrerits amb el Pla del 2000-2010. Però eventualment tot s'acabarà fent, per això deia 20 30 anys. I si és més, pos més.
Aquesta obra costaria una barbaritat de diners (túnel a primera línea de costa... Imposible a cel obert, cap població ho voldria, així que tuneladora però tela...), de temps i de tot. Insisteixo: no s'ha complert ni el PDI, ni la L9...O Sagrera. Ni Generalitat ni Estat podrien fer una obra així que a més no es tan necessaria com les citades. Dubto mil que facin mai això.

Treure les vies de la R1, fent-les passar per l'interior, això si que no ho descarto, que es el que sempre havía sentit dir. Sense tram substitutori perque com dic el drama de BDN platja (ignoro com va al Maresme) es que tenen un tren entre les cases de 3 pisos i la platja. Un tren del 1848, que porta i torna gent a la feina....En cas de passar-lo per l'interior, com dic, dubto si fes res allà: BDN, Montgat i cia voldrien la platja lliure. I en aquest cas, malgrat NO crec que calgui treure l'R1 de la platja (aquesta barbaritat de diners calen a unaltre banda), si es portés a l'interior, seria un interior a 5-10 mins a peu d'on passa ara el tren: no caldria tram substitutori.

I en aquest cas (vies cap interior i prou) tot i que es l'idea general, dubto que es vegi no abans de 20 anys, no sino abans de 50, perque segueix sent una obra que li ve gran a la capacitat demostrada per aquest país (no entro en temes políticis: som llatins i mediterranis per igual, l'inutilitat en infraestructura ens agermana, així que això es tant per Cat con per Esp): tuneladora pel mig de Badalona (amb la Bétulo allà :D), 3-4 estacions, accesos, sortides d'emergencia i tot sota cascos antics, mentalitats de "no em feu obres per aquí o m'enfado i no respiro"...

I pensar que jo mateix, fa 10-15 anys per aquests forums feia conyes de que X metro no estaria fins 2015, com si fos el futur llunyà, exagerant :D


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”