https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... ons-ciutat
FGC i l'Ajuntament de Martorell remodelen l'entorn i els equipaments de les estacions de la ciutat
La reubicació del club de petanca al costat de l’estació de Martorell Central, el Centre Operatiu de Martorell d’FGC o el projecte pedagògic i de preservació del material històric ferroviari “L’espai de la via mètrica” seran una realitat els propers mesos.
La col·laboració entre FGC i l’Ajuntament de Martorell han permès la materialització del conjunt d’actuacions
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i l’Ajuntament de Martorell han visitat avui les obres de millora que s’estan duent a terme en diferents punts a l’entorn de les estacions de Martorell Enllaç i Martorell Central d’FGC. D’aquesta manera, els propers mesos els ciutadans de Martorell i els usuaris d’FGC gaudiran de nous equipaments al voltant de les estacions i l’empresa disposarà de nous equipaments i infraestructures que permetran donar més robustesa al servei, que preveu un increment significatiu en els propers anys.
El president d’FGC, Ricard Font, ha explicat que “Ferrocarrils estĂ executant aquestes obres per garantir la robustesa de la lĂnia Llobregat-Anoia, que tĂ© en previsiĂł un increment del seu Ăşs en els propers anys. Projectes com el perllongament de la lĂnia L8 o doblar la capacitat dels trens amb combois mĂ©s llargs estan en l’horitzĂł de millora d’aquesta lĂnia i per poder-ho dur a terme ens cal disposar d’un Centre Operatiu renovat.” Font ha afegit que “en les actuacions tambĂ© tenim previst la construcciĂł d’un nou centre d’interpretaciĂł, L’Espai de via mètrica, on tindrem exposats els vehicles històrics de la lĂnia Llobregat-Anoia per apropar-los al conjunt de la societat. La tasca de preservaciĂł del patrimoni històric ferroviari no nomĂ©s s’ha de mantenir, sinĂł que s’ha de posar en valor i millorar-ne la funciĂł social”.
L’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, ha destacat la millora de la urbanització que suposen aquests obres: “endrecem tot un espai de Martorell contigu a l’estació amb un projecte conjunt, que configura un nou espai al barri de Can Carreras amb una zona urbanitzada, més aparcament i les noves instal·lacions del Club Petanca Martorell, dissenyades d’acord amb el club”.
Fonollosa ha recordat la tradiciĂł ferroviĂ ria de Martorell i, en aquest sentit, ha celebrat la creaciĂł de L’espai de la via mètrica, ja que “reforçarĂ la visibilitat de Martorell com una de les capitals ferroviĂ ries del paĂs amb un espai lĂşdic i pedagògic”.
IntegraciĂł urbana a Martorell Central
Entre els nous equipament a disposiciĂł de la ciutadania hi destaca la reubicaciĂł del club de petanca de la ciutat al costat de l’estaciĂł de Martorell Central. El projecte tambĂ© inclou la urbanitzaciĂł del carrer d’accĂ©s i un nou aparcament per a vehicles. Amb aquest espai cedit per FGC, es vol reforçar l’objectiu d’integrar les estacions de ferrocarrils als entorns urbans, encabint-hi activitats mĂ©s enllĂ del transport de viatgers. AixĂ, s’urbanitzaran els accessos a la petanca i es recuperarĂ el Park&Ride.
Una altra de les novetats que es materialitzarà properament és la creació de L’espai de la via mètrica a la mateixa estació. Aquest és un projecte que té per objectiu posar en valor el parc de material històric de què disposa Ferrocarrils i que s’ubicarà on estaven els antics tallers de locomotores. Actualment, aquest material es troba preservat però no disposa d’espais adients per el compliment de la seva funció pedagògica i cultural. El projecte inclou la construcció d’un nou futur enllaç amb la xarxa existent per a traslladar aquest material.
El Centre Operatiu de Martorell (COM)
FGC treballa des de fa mesos en la remodelaciĂł del Centre Operatiu de Martorell (COM), suplementari al Centre Operatiu de RubĂ (COR), creat l’any 2004, i que serĂ la referència dins del sector ferroviari de la lĂnia Llobregat-Anoia.
El COM estĂ sorgint de la reordenaciĂł del complex que actualment disposa FGC a l’estaciĂł de Martorell Enllaç. La primera de les actuacions Ă©s la remodelaciĂł de la platja de vies dels tallers de Martorell Enllaç a la lĂnia Llobregat-Anoia, actualment en execuciĂł. Aquestes obres han de permetre rehabilitar les vies d’accessos als tallers i reordenar els diferents espais dels edificis que formen aquest centre de treball de Ferrocarrils, millorant-ne la funcionalitat i aconseguint un nou accĂ©s des del costat Barcelona.
L’evolució en el servei i les activitats d’FGC han fet necessà ria una reordenació integral dels espais i instal·lacions del complex de Martorell Enllaç per millorar-ne l’eficiència, la capacitat i adequar-se a les noves necessitats i requeriments. Aquestes actuacions impliquen tant els espais ferroviaris (platges de vies, tallers, etc.) com les oficines, accessos, aules de formació, etc.
El projecte incorpora la implantació de diverses actuacions en matèria de sostenibilitat, com ara la millora del tractament de les aigües residuals, la reducció d’emissions CO2 o la incorporació de plaques fotovoltaiques per reduir el consum elèctric.
Creixement a la lĂnia Llobregat-Anoia
Totes les actuacions que s’esdevenen a Martorell responen a la previsĂł que el servei d’FGC creixi significativament al llarg de la lĂnia en els propers anys. A la intenciĂł de doblar la capacitat dels trens que hi circulen amb combois mĂ©s llargs que arribin a doblar la capacitat, s’espera un augment important a partir de la posada en marxa del perllongament de la lĂnia L8. Aquest perllongament unirĂ les dues lĂnies metropolitanes d’FGC, Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès, i es preveu doblar el nombre de viatges grĂ cies a les noves possibilitats de mobilitat que oferirĂ la connexiĂł. AixĂ, s’espera poder donar una oferta de 60 milions de viatges a l’any 2025.
FGC i l'Ajuntament de Martorell remodelen l'entorn i els equipaments de les estacions de la ciutat
Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
CercanĂas RENFE, FGC VallĂ©s y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Torna a “Ferrocarril à rea Barcelona”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril Ă rea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviĂ ries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport pĂşblic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marĂtim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versiĂł 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ FundaciĂłn Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ FederaciĂł Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ PromociĂł del Transport PĂşblic (PTP)
- ↳ AssociaciĂł d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ AgrupaciĂł FerroviĂ ria 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ AssociaciĂł per la PreservaciĂł del Patrimoni Ferroviari i Industrial de MĂłra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport pĂşblic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ AssociaciĂł d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de NĂşria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos ClĂ ssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvĂas de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la GeltrĂş
- ↳ ASAFEGI, AssociaciĂł d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de CornellĂ (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: AssociaciĂł d'Estudis Històrics de l'AutomociĂł
- ↳ Grup Ferroviari MatarĂł
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN MatarĂł
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ AssociaciĂł d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Ă€rea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- ↳ AssociaciĂł d'Amics del Ferrocarril - L'Hospitalet (Nou)
- ↳ Puntual.cat (Nou)
