Nova Xarxa Wi-Fi FGC Barcelona-Vallés

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
GigioGigo
N3
N3
Entrades: 21

Nova Xarxa Wi-Fi FGC Barcelona-Vallés

Entrada Autor: GigioGigo » Dilluns 06/01/2020 14:08

Bona tarda,

Aquest Nadal he estat per Barcelona i he fet servir unes quantes vegades la línia B-V, em vaig adonar que han desplegat a totes les estacions una nova xarxa de Wi-Fi, buscant he trobat una licitació a on es parla (enllaç).

Sembla que han renovat tot el sistema de CCTV per un de nou basat en IP i a la vegada han aprofitat per desplegar una xarxa Wi-Fi. Em vaig quedar bastant impressionat pel ben dissenyat i implementat que està, uns detalls bàsics:
  • S'han fet servir 3 models d'APs de Cisco, un amb antenes internes (I al SKU), el mateix amb antenes externes (E) i un d'exterior. Els models són compatibles amb 802.11ac Wave 2 (però no amb Wi-Fi 6):
    • AIR-AP2802I-E-K9.
    • AIR-AP2802E-E-K9.
    • AIR-ANT2566P4W-R: en estacions com Sarrià o Terrassa Rambla es poden veure les antenes orientades cap a l'andana, per donar bona cobertura.
    • AIR-AP1562I: aquest és un AP d'exterior per estacions al aire lliure.
  • Cablejat S/FTP categoria 7, si, ho llegiu bé, categoria 7, FGC deu tenir grans plans si dimensiona la xarxa així. Potser una futura Wi-Fi per clients amb molt de tràfic, o simplement ja que fa la instal·lació vol que duri molts anys.
  • Switch Catalyst 2960X-24 amb 4 ports SFP Ge d'uplink. Això és estrany ja que l'uplink és bastant petit en comparació amb el que potencialment cada AP podria transportar amb cat 7.
No sé si algú en té més informació però és un projecte molt interessant i molt ben executat en la meva opinió, ja direu :).

PD: He buscat un altre post per posar-ho però no n'he trobat un d'adequat així que n'he creat un de nou, espero no haver-ho fet malament.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”