FGC soterrarà el tren a Manresa

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Jofre
N3
N3
Entrades: 21
Ubicació: Manresa

Re: FGC soterrarà el tren des de Manresa Alta fins a la plaça Espanya

Entrada Autor: Jofre » Dimecres 12/05/2021 13:09

SrYeri ha escrit:
Dimarts 11/05/2021 21:42
Jofre ha escrit:
Dimarts 11/05/2021 17:44
SrYeri ha escrit:
Dimarts 11/05/2021 17:11


Sincerament, no puc confiar amb FGC quan prefereixen gastar un dineral per a un soterrament que no aporta absolutament res, abans de millorar el que de debò fa falta: millorar els temps de viatge entre Manresa/Igualada i Barcelona, que actualment són penosos. Tant a la R5 com a la R6 els hi sobren un munt de parades entre Martorell i Barcelona.
No pot ser que entre Barcelona i Igualada/Manresa triguis 60 minuts amb bus exprés (Com a màxim, perquè depèn de la parada on es baixi) i 90 amb tren, simplement no pot ser. Després ens preguntem que per què la R6 ha perdut passatge en els últims anys.
Per no parlar de la poca fiabilitat de les dues línies, que hi ha problemes bastant sovint.
Poca fiabilitat de les dues línies? Que t'has trobar molts problemes?
També em dona la sensació que has arrodonit els minuts del bus a la baixa i els del tren a la alta (però si que és cert que el bus, segons com és més ràpid).
Tot i així, tinguem esperança, ja que en teoria FGC farà moltíssima feina a la línia Llobregat - Anoia durant aquesta dècada 2021-2030, igual com la dècada passada va fer moltíssima feina en les línies Barcelona - Vallès. I reconec també que la prioritat abans de fer un soterrament seria reduir el temps de viatge.
Jo algun que altre problema sí m’he trobat, retards de 15 minuts a la R5. De totes maneres, pregunta a algú que agafi les R5 i R6 contínuament (Especialment la R6) i veuràs que no tot són flors i violes.

No, no he arrodonit els temps del tren a la alta. Et deixo els horaris d’ambdues línies per a què tu mateix puguis comprovar-ho.

Horaris R5, si no són 90 minuts són 85, igualment inadmissible (R50 no inclòs, que tampoc és de gran ajuda):
https://www.fgc.cat/wp-content/uploads/ ... 17_web.pdf

Horaris R6, totes les expedicions al voltant dels 90 minuts inclús una mica més, menys el R60, que són 5 minuts menys de trajecte:
https://www.fgc.cat/wp-content/uploads/ ... 17_web.pdf

Horaris bus, les importants són les corresponents a la línia e5, l’exprés, que és el mitjà que comparo amb el tren. A certes hores el temps de trajecte ascendeix a 1:10, però és justificable pel tema del trànsit. El tren, no.
http://www.igualadina.com/pdfs/bcn_e_igu_e.pdf
D'incidències n'hi haurà sempre, però en aquest cas és una proporció molt ínfima. Però tu creus que això és culpa de FGC o de la falta d'inversions? Evident que no, sempre hi hauran imperfeccions humanes o naturals, voler un 0% d'incidències és 100% impossible. Per tant, tampoc cal preocupar-se molt si et passa algun cop (per un cop o 2 tampoc passa res).
I en quan els minuts ara si que això ja m'encaixa més, has sigut una mica més precís: 85 (excepte R6, però R60 i R5 si) contra 70 del bus.
Ostres m'en acabo d'adonar que a igualada gairebé no teniu R60, casi sempre un venen R6, em sap greu, a veure si us ho milloren això, que confio que si, ja que ens arribaran en breus unes noves unitats 214 i també faran obres tant a Manresa com a Igualada, espero que us arribi el tren més al centre.
I l'autobús em semblen potser uns horaris bastant optimistes (això si us deixa una mica més allunyat del centre que el tren), però, si es compleixen em sembla genial doncs.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 12/05/2021 17:45

Jofre... què dimonis dius? :). A vegades no entenc el que escrius, els horaris de la R50 I R60 son els mateixos. Passen 3 serveis al matí en una direcció (Pl. Espanya) i altres 3 a la tarda a la direcció inversa (Igualada)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 13/05/2021 16:15

FGC fa el primer pas en ferm per moure i soterrar un nou baixador

Informació de Regió 7

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat a GPO Enginyeria i Arquitectura SLU la redacció de l’estudi informatiu de la integració urbana i ampliació de la línia Llobregat-Anoia entre Manresa Alta i Manresa Baixador. Per concretar, es tracta de l’estudi que servirà per decidir si és millor construir un nou baixador subterrani sota la plaça Espanya o sota la plaça de la Font de les Oques, atès que el que hi ha ara en superfície al carrer del Primer de Maig anirà a terra.

La redacció de l’estudi informatiu va atraure quatre empreses. L’adjudicatària, GPO Enginyeria i Arquitectura SLU, el farà per un import de 94.775,42 euros IVA inclòs -el pressupost de licitació inicial era d’111.513,60 euros IVA inclòs- i el termini d’execució s’estableix en 7 mesos i 28 dies.

Aquest estudi ha de servir per triar el traçat de les vies a partir del carrer del Primer de Maig. Si la nova estació que rellevarà el baixador es fa a sota de la plaça d’Espanya es dirà Estació Pere III i l’andana central tindrà set metres d’ample i 120 de longitud. És l’opció que agrada més a l’Ajuntament. L’altra alternativa és l’Estació Plaça de la Font de les Oques, amb una andana lateral de quatre metres d’ample i 120 de longitud.

GPO Enginyeria i Arquitectura, SLU, amb seu a Barcelona i oficines a Madrid, forma part del Grup GPO, que va néixer el 1985 amb el nom de Gestió de Projectes i Obres; el 1989 es va transformar en GPO Enginyeria i el 2015 va denominar la capçalera del seu holding d’empreses GPO Group. El 2017, GPO Group es va aliar amb Dar Group a través del qual va ampliar el radi d’acció als cinc continents. Entre d’altres, ha signat el projecte constructiu i la direcció d’obres del circuit de Monmeló i del tram de l’AVE de Barcelona a Franca i a Madrid.

Fet l’estudi informatiu, previst per a final d’any, i decidit el traçat, caldrà licitar, adjudicar i redactar el projecte constructiu i licitar i adjudicar l’obra. Amb un pressupost que es mou entre els 40 i els 60 milions d’euros, aquesta primera operació per millorar la integració dels FGC a la trama urbana de Manresa passa per soterrar tot el traçat a partir de Manresa Alta, per eliminar l’estació Manresa Baixador i rellevar-la per una de soterrada més propera al centre urbà. Les obres s’han d’executar entre els anys 2023 i 2025.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 13/05/2021 16:18

I repeteixo, demano al adminsitradors que canvieu el nom del fil, fa mal als ulls, el tema de : fins Plaça d'Espanya; a més l'estudi comporta dues opcions, una a Pl. d'Espanya (de Manresa), i l'altre
a la Plaça de Les Oques. Podríeu deixar: FGC soterrarà el tren al centre de Manresa. Salut!
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 13/05/2021 18:05, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 13/05/2021 17:22

Ja s'ha procedit al canvi de títol.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 13/05/2021 18:06

Moltes gràcies Guigui, portava a confusió. Salut!



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 21/12/2021 9:58

Regió-7, 21 de desembre de 2021 ha escrit: El Govern dona llum verd perquè FGC faci millores a la línia del Bages i l’Anoia
Les dues parts van signar ahir el pla econòmic per a quatre anys, que entre d’altres inclou perllongar el traçat a Barcelona i el soterrament a Manresa
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 21/12/2021 12:14

Jo veig una manera innecesària de llençar diners al no res, però quina millora té soterrar a Manresa el tren de la R5 a canvi de res? Si per on volen posar la parada nova soterrada son 3 o 2 minuts caminant entre l'estació actual del Baixador... si es pensés per perllongar-la cap a l'estació d'ADIF... t'ho compro a mitges la idea de soterrar, però deixar allà com a destinació final per sempre? Doncs vaja, i sense fer canvis a l'explotació del servei doncs la veritat és que en aquest aspecte FGC no ho fa correctament :nose.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 10/03/2022 12:25

Regió-7, 10 de març de 2022 ha escrit: La nova estació dels FGC a Manresa anirà sota el Passeig i la plaça Espanya
La Generalitat estudia perllongar la línia fins al parc de l’Agulla passant pel barri de la Parada mitjançant les vies actuals de mercaderies, i construir dues noves estacions. Properament preveu licitar un estudi informatiu per decidir on s’ubiquen
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 11/03/2022 7:04

Doncs anem bé, quina manera de carregar-se el tren a la ciutat de Manresa fent canviar de metres l'estació de Baixador per la de Pere III :emprenyat ... Hi ha un aspecte que no entenc... Perquè al Parc de l'Agulla i no cap a Súria i Sallent? Un vídeo informatiu deia que es té intenció de fer-ho arribar quan soterrin la parafernàlia que s'han ficat.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 11/03/2022 8:49

Regió-7, 11 de març de 2022 ha escrit: Ferrocarrils allargarà fins al parc de l'Agulla la línia que soterrarà a la plaça Espanya
La presidenta dels Ferrocarrils, Marta Subirà, va ser ahir a la tarda a la capital del Bages per presentar els projectes al Consell d’Alcaldes i Alcaldesses del Bages
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 29/04/2022 11:45

Regió-7, 29 d'abril de 2022 ha escrit: Passejada per recórrer el tram que FGC i l’Ajuntament volen soterrar a Manresa
Fem Manresa qüestiona la inversió i demana invertir en el tren comarcal
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 06/05/2022 11:24

Regió-7, 6 de maig de 2022 ha escrit: Fem Manresa mostra en una passejada les febleses de la inversió que farà FGC
Van destacar que no aporta cap millora a la mobilitat actual
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 20/05/2022 12:45

Regió-7, 20 de maig de 2022 ha escrit: El trajecte dels nous 262 metres de vies dels FGC a Manresa, pam a pam
El final del tram soterrat serà a l’estació subterrània Pere III, que quedarà just a sota del bar que hi ha a la plaça Espanya i tindrà un vestíbul d’uns 155 m2
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 05/10/2023 14:06

Regió-7, 5 d'octubre de 2023 ha escrit: Adjudicada la redacció del projecte d'ampliació de la línia de Ferrocarrils a Manresa
La nova estació que es construirà soterrada a la plaça Espanya es dirà de Pere III
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 200

Entrada Autor: Elefant » Dijous 05/10/2023 15:49

Quina barra de dir-li "ampliació" per 262 metres de diferència. I amb això, quedarà literalment enterrada la possibilitat de fer un perllongament tramviari fins a l'estació de Renfe. Sense això, la nova línia cap al Parc de l'Agulla es completament ridícula, quina demanda poden generar les dues noves estacions que volen fer? Al menys com a tren-tram entre l'estació de Renfe i el Parc, hauria compensat una mica. Ara, fins que no es faci al menys fins a Santpedor, idealment fins a Sallent, els trens aniran portant aire.
Com deia el Forrest Gump: "Tonto es el que hace tonterías."



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”