FGC soterrarà el tren a Manresa

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

FGC soterrarà el tren a Manresa

Entrada Autor: metring » Dimecres 16/12/2020 11:49

https://www.regio7.cat/manresa/2020/12/ ... 47697.html

FGC soterrarà el tren des de Manresa Alta fins a la plaça Espanya, on farà una estació


L'operació per millorar la integració dels Catalans a la trama urbana, que costarà entre 40 i 60 milions d'euros, inclou enderrocar el Baixador per eliminar el tap que genera · La previsió és que les obres s'executin entre els anys 2023 i 2025

gemma camps manresa 15.12.2020 | 23:39


Entre 40 i 60 milions d'euros. És la inversió que farà FGC per millorar la línia Llobregat-Anoia a dins de Manresa. De la millora de la integració dels Ferrocarrils a la ciutat fa molts anys que se'n parla. Finalment, s'ha desencallat.

El projecte que va endavant i que avança Regió7 preveu fer passar sota terra la línia entre les estacions de Manresa Alta i Manresa Baixador, és a dir, entre la carretera de Santpedor i el carrer d'Aragó. En aquest punt s'enderrocarà el Baixador i a partir d'aquí es decidirà si el traçat soterrat transcorre pel carrer de Carrasco i Formiguera (entre l'institut Lluís de Peguera i l'ambulatori) fins a la plaça de la Font de les Oques, on anirà la nova estació subterrània que rellevarà el Baixador, o si circula per sota d'un tros de la plaça de Simeó Selga i d'un pati del Peguera fins a la plaça Espanya i es fa en aquest indret l'estació soterrada. Aquesta darrera opció es perfila com la que té més punts per materialitzar-se i és la que agrada més a l'Ajuntament de Manresa.

Per triar un dels dos traçats, el primer que és a punt de fer Ferrocarrils és treure a concurs públic la redacció de l'estudi informatiu per al projecte d'ampliació i integració urbana de la línia entre Manresa Alta i Manresa Baixador. L'objectiu final és acostar el ferrocarril al centre de la ciutat i que això reverteixi en una millora de la mobilitat, de manera que més ciutadans l'utilitzin com un metro, la qual cosa ja fan divuit mil viatgers a l'any per moure's per dins de Manresa entre les estacions de Viladordis, amb entrada a l'avinguda de Francesc Macià; Manresa Alta i Manresa Baixador.

El proper pas, un cop sigui una realitat aquesta part, és millorar la situació i la connectivitat de la línia a partir de l'estació Manresa Alta en direcció sortida ciutat. Per una banda, l'alcalde Marc Aloy defensa que acostar al centre l'actual Baixador ajudarà a què esdevingui un «metro comarcal, que és un plantejament que hem de tenir molt present». Explica que «Ferrocarrils està fent proves amb trens més petits com si fos un tramvia i té la intenció que això es pugui anar estenent. Estem segurs que, si mai podem continuar la línia pel barri de La Parada, pel Parc Tecnològic, pel Parc de l'Agulla, per Pineda, per Santpedor i, finalment, cap a Callús i Súria, pot funcionar com un metro intercomarcal. Que des de Santpedor puguem arribar al Passeig». Per altra banda, el seu antecessor i actual regidor de Manresa, Valentí Junyent, anota que seria interessant fer passar sota terra la resta de la línia que no hi va dins de la ciutat, que, per exemple, «donaria espais lliures al barri de la Font dels Capellans».
36 mesos d'obres

Amb un termini d'execució de les obres de 36 mesos, es fixen els terminis següents: el 2021 es farà l'estudi informatiu i també el projecte constructiu per anar avançant; el 2022, la licitació de les obres, i entre el 2023 i el 2025 la seva execució, amb una durada de 36 mesos. L'operació forma part del pla d'inversions de FGC fins al 2025.

Clica sobre la imatge per veure-la més gran.

Actualment, el traçat entre les estacions Manresa Alta i Manresa Baixador travessa la carretera de Santpedor per sota i transcorre per una trinxera entre les cases que no està coberta; passa per sota el carrer de la Sèquia -on fa una esquena d'ase que desapareixerà amb l'enfonsament de la línia- i queda un altre cop a la vista fins al carrer d'Aragó, on arriba per un viaducte fins a l'estació. Aquest traçat, que tampoc no és que sigui excessivament llarg, genera diversos problemes urbanístics pendents de resoldre que ha de solucionar el nou recorregut.

Les actuacions que es posen damunt la taula inclouen cobrir tota la línia entre les dues estacions, si bé en el tram a partir del carrer d'Aragó queda per decidir -per això es fa l'estudi informatiu- quin és el millor traçat. L'Ajuntament aposta clarament per l'opció plaça Espanya, tal com han coincidit l'actual i l'anterior alcalde.

Aterrar l'estació Manresa Baixador i el viaducte que hi mena permetrà guanyar espai públic i eliminar l'embut que ara impedeix un enllaç en condicions entre el carrer de la Font del Gat, procedent de l'avinguda Universitària i de les Bases de Manresa, i la plaça de l'Onze de Setembre. Una avinguda que serà d'una amplada fins i tot major que la del Passeig de Pere III. Alhora, representarà poder desenvolupar dos plans urbanístics que estan paralitzats per aquest tap des de fa molts anys, que són el que afecta el carrer de la Cerdanya (aprovat el 2003) i el de la plaça de l'Onze de Setembre, on hi ha afectades les cases del carrer de Camps i Fabrés -les que tenen la llar d'infants Sonall i la pizzeria als baixos. Aquest desenvolupament implicarà al mateix temps una millor connexió entre el carrer d'Aragó i la carretera de Santpedor amb la reordenació del carrer de la Cerdanya.
La línia R5/R50

La línia Llobregat -Anoia arriba a Manresa de la plaça d'Espanya de Barcelona. Entre d'altres, passa per Martorell, Castellbell i Sant Vicenç, i, a la capital del Bages, té parades a Viladordis, a Manresa Alta (entre la carretera de Santpedor i la de Vic) i Manresa Baixador, amb l'entrada al carrer del Primer de Maig. Són les línies R5 i R50. La primera és semidirecta i la R50 s'atura a totes les estacions. La línia es remunta al segle XIX i el tram Martorell-Manresa al primer quart del segle XX.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 16/12/2020 13:02

Imatge de Territori:

(Si, els rètols estan a l'inrevés)

Imatge



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 16/12/2020 13:30

No en teníem prou amb Sant Feliu, Montcada i L'Hospitalet (i el ja fet Can Feu) que ja es parla d'un nou soterrament. I a més, a la línia amb més marge de millora del país potser. Mira que podrien gastar-s'ho en reobrir Súria i Sallent, en augmentar serveis a Bcn, en fer PAETs per avançar al tram Martorell-Sant Boi, i decideixen llençar 60 milions (o més) a això que no aporta res. Inclús podrien gastar-se'ls en fer un enllaç bo a Sant Vicenç de Castellet, que permetria crear una xarxa d'aportació a la R4, a través dels ramals d'FGC.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 16/12/2020 13:56

Són incapaços “d’integrar” amb el ferrocarril.

Segueixen amb la idea de “metro comarcal”, no només es una idea desfasada sinó que és estúpida.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 16/12/2020 18:08

El problema de l'inversió és que hipoteca el futur. De fer-se dificil que el prolongui segons l'alternativa.

Amb la mateixa inversió de 40 a 60 M€ es podrien fer els baixadors de Guix/Dolors, Parc de l'Aigua, Sant Iscle, Santpedor, Santa Anna, Lledoners, Sant Martí de Torroella, Callús, la integració a Sallent i Súria, i les 3 unitats tren-tram. Només quedaria pendent per més endavant la prolongació fins Manresa-Rodalies, més unitats per frecuencies de 30 min, inclús prolongant-lo fins Berga.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 16/12/2020 20:23

Y realmente os lo creeis?

Se que no es el dia de los inocentes pero es que huele a elecciones en Catalunya o soy yo el raro?

Lo digo por que siendo de Igualada y si quereis os pongo un video muy majo de un Conseller, si un Conseller diciendo que en Igualada el Soterramiento se hiba a hacer y curiosamente no se ha echo nada y el paso a nivel que se hiba a retirar sigue alli vivito y coleando.

Vamos que en definitiva tengo mis reservas de que se haga y en esas fechas concretas, no es que este loco, es lo que me han demostrado años tras años y mas como digo Huele a elecciones, si alguien me dice si son pronto por que es que el tufo de noticias milagro y fechas de ejeccución van en aumento.

Si se hace y en 2025 esta soterrado sere el primero en aparacer y tragarme todo lo que acabo de escribir, pero no se no se, no termino de fiarme.



Avatar de l’usuari
jmroig
N4
N4
Entrades: 53
Ubicació: Països Catalans
Contacta:

Entrada Autor: jmroig » Dimecres 16/12/2020 23:58

Vaja manera d'enterrar milions...
Ja els hi valdria més impulsar el Trambaix, un intercanviador amb Rodalies i una millora del temps de trajecte.
Com es nota que els gestors de diner públic no van en transport públic.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 13/01/2021 17:18

La Taula de Territori rebutja la proposta per soterrar els FGC

Imatge
La Taula de Territori, Sostenibilitat i Infraestructures ha expressat el seu "rebuig" tant "per motius tècnics com formals" a la proposta presentada per l'Ajuntament de Manresa de fer passar sota terra la línia dels FGC [...]

Segons els integrants de la taula, "s'ha obviat cap mena de debat i estudi en profunditat". Creuen que "s'ha actuat amb lleugeresa i manca de rigor en prescindir d'estudis objectius [...] i buscant el consens general". Entenen com "molt equivocada la postura paternalista de l'Ajuntament [...] perquè uns quants ja prenen aquestes decisions per nosaltres. Aquest camí no ens porta enlloc. No podem condicionar el futur del territori a propostes unilaterals".
https://www.regio7.cat/manresa/2021/01/ ... 51761.html


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 26/02/2021 14:40

Regió-7, 26 de febrer de 2021 ha escrit: Entitats de Manresa retreuen que la línia de FGC es modificarà sense debat ni consens
Regió7 demana a vuit associacions com valoren el projecte de soterrament pactat per l'Ajuntament i els 'Catalans' previst per al 2025
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 03/05/2021 11:46

Vídeo de l'Ajuntament de Manresa que repassa la història de Manresa amb el tren i explica el projecte de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) per integrar la línia a la ciutat, eliminant i minimitzant la barrera física que representen les vies de tren. Un projecte que permetrà un nou desenvolupament

https://www.youtube.com/watch?v=9rc-F21QpL8

I la creació de varies estacions dins de Manresa, amb actuacions també a Manresa Alta i finalitzant el recorregut a l'estació de Passeig.

Nota: crec que seria molt millor modificar el titól del fil; pot portar a confusió, això de fins plaça d'Espanya. Millor fins el Passeig. Salut!



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 03/05/2021 19:17

La idea de recuperar un transport entre Sallent i Súria està bé... però encara no comprèn la finalitat de soterrar el ferrocarril a l'estació de Manresa Alta i canviar l'ubicació de la del Baixador per la de Plaça Espanya de Manresa si són 3 minuts de res o fins i tot menys. Crec que si volien integrar o fer una millora del ferrocarril a Manresa podia haver estat bé buscar alternatives amb un pressupost menys elevat i amb major necessitat. Encara no comprèn perquè no han pensat en perllongar-ho enllaçant amb l'estació de Manresa ADIF o bé fer un accés més directe entre les estacions de Sant Vicenç de Castellet o fer un intercanviador per l'estació d'FGC i RENFE de Sant Vicenç de Castellet, tot i que ja ho han esmentat en un aspecte molt secundari. :|

Obviant el comentari de que "la ferida que ha deixat el ferrocarril". Em fa ràbia perquè aquestes inversions poden anar de luxe per altres àmbits, jo que sóc de Sant Boi per anar a Manresa trigo bastant tenint en compte que el Llobregat - Anoia té la capacitat de fer trens més directes i que funcionin com trens de rodalies, no aquesta idea que considero una mica absurda això de vendre la moto del metro, tot i que s'ha de dir que gràcies a això tenim bones freqüències des de Martorell fins a BCN. No sé... Em mostraré escèptic perquè si no veig plànols o al·legacions o PDFs recalcant sobre aquest aspecte o una maquinària, no em crec ni la meitat del vídeo que mostren. :nose :nose :nose


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 04/05/2021 17:45

Carlos González ha escrit:
Dilluns 03/05/2021 19:17
La idea de recuperar un transport entre Sallent i Súria està bé... però encara no comprèn la finalitat de soterrar el ferrocarril a l'estació de Manresa Alta i canviar l'ubicació de la del Baixador per la de Plaça Espanya de Manresa si són 3 minuts de res o fins i tot menys. Crec que si volien integrar o fer una millora del ferrocarril a Manresa podia haver estat bé buscar alternatives amb un pressupost menys elevat i amb major necessitat. Encara no comprèn perquè no han pensat en perllongar-ho enllaçant amb l'estació de Manresa ADIF o bé fer un accés més directe entre les estacions de Sant Vicenç de Castellet o fer un intercanviador per l'estació d'FGC i RENFE de Sant Vicenç de Castellet, tot i que ja ho han esmentat en un aspecte molt secundari. :|

Obviant el comentari de que "la ferida que ha deixat el ferrocarril". Em fa ràbia perquè aquestes inversions poden anar de luxe per altres àmbits, jo que sóc de Sant Boi per anar a Manresa trigo bastant tenint en compte que el Llobregat - Anoia té la capacitat de fer trens més directes i que funcionin com trens de rodalies, no aquesta idea que considero una mica absurda això de vendre la moto del metro, tot i que s'ha de dir que gràcies a això tenim bones freqüències des de Martorell fins a BCN. No sé... Em mostraré escèptic perquè si no veig plànols o al·legacions o PDFs recalcant sobre aquest aspecte o una maquinària, no em crec ni la meitat del vídeo que mostren. :nose :nose :nose
Quizas soterrando el tren el alcalde del municipio pueda recalificar terrenos que queden libres y pegar un buen pelotazo urbanistico y de paso llevarse las comisiones de obras, no se es una idea loca por mi parte :)



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 735
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dimarts 04/05/2021 23:25

Quin ensurt!!!
Llegint el titol em pensava que volien soterrar tot el traçat des de Manresa Alta fins a la plaça Espanya de Barcelona, ja que aquests són capaços d´això i molt més. :roll: :roll: :roll:
No podeu canviar el titol per exemple, "soterrament dels Ferrocarrils de la Generalitat a Manresa"? o "soterrament parcial dels Ferrocarrils de la Generalitat a Manresa"?



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 05/05/2021 11:25

L'únic problema que soluciona el soterrament urbà de FGC a Manresa és l'eliminació d'aquest pas inferior sota les vies de FGC, pràcticament al baixador, que només permet el pas de vehicles de 2 metres d'alçada: https://goo.gl/maps/Z4xT3XxjM3T7XbkP8

Però per solucionar aquest problema no crec que es justifiqui fer una obra d'entre 40 i 60 milions d'€.

Aquest pas inferior condueix cap al carrer Camps i Fabrés. I just aquí hi havia la desviació de l'antiga línia de Súria fins que la van treure del casc urbà de Manresa i van fer la variant que es desvia de la línia de Sallent el 1996.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Oswaldo
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: Oswaldo » Dimecres 05/05/2021 11:51

Realmente una lástima que se deje de lado el antiguo proyecto del tren-tranvía en favor de lo de siempre, soterramientos innecesarios. Era un proyecto realmente bonito, de los más chulos que había en los últimos tiempos. Ofrecía mucha más utilidad: Conexión FGC-RENFE, penetración urbana y creación de un sistema de cercanías centrado sobre Manresa. Hacer nuevas conexiones de tren a Sallent y Suria sin que haya una conexión directa con RENFE es, con perdón, una cagada, porque se limita casi a captar la demanda de Manresa misma, y no desde todo el Baix y Barcelona (porque seamos honestos, coger primero los FGC a Manresa para luego conectar, no es conveniente por tiempo, ni tampoco coger RENFE, cambiar a bus o a FGC en St Vincenç de Castellet, y luego al otro tren, porque ya de por sí los tiempos no son muy buenos).
El tren-tranvía hubiese resuelto todos estos problemas, conectando con Renfe y con la línea troncal de FGC y luego siguiendo a Sallent/Suria.

Yo por eso pienso que si se hace este soterramiento se acabará por no hacer los ramales estos, porque en los estudios verán que la demanda no los justifica, ya que no se capta la demanda que viene de más lejos.

Luego la gente se queja de que no mejoran nunca el transporte público, pero no se dan cuenta que les venden una integración urbanística como mejora del transporte público, y digo yo que esto que expongo no es ciencia nuclear ni requiere grandes estudios de viabilidad, es todo absolutamente evidente y lógico.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 09/05/2021 22:40

La verdad es que sí... También hay que ver como evoluciona esta idea de soterrar el carrilet en Manresa. Antes de eso tienen que acabar la implantación del tercer ancho en UIC por el tramo de Castellbisbal/El Papiol, y todavía está por acabar la L9/L10. Así que a saber.

El TRAMCamp se alegó de una forma y hace poco apareció otra alegación proponiendo un tramo en tranvía por Vila-seca. Perdón por el off-topic, pero lo que me refiero es a ver como evoluciona esta idea si es pues eso, una idea de cortina de humo o será verídico, ya que dijeron lo mismo con el tren de Igualada.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Jofre
N3
N3
Entrades: 21
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Jofre » Dimarts 11/05/2021 16:15

bigcoaster ha escrit:
Dimecres 16/12/2020 13:30
Mira que podrien gastar-s'ho en reobrir Súria i Sallent, en augmentar serveis a Bcn, en fer PAETs per avançar al tram Martorell-Sant Boi, i decideixen llençar 60 milions (o més) a això que no aporta res. Inclús podrien gastar-se'ls en fer un enllaç bo a Sant Vicenç de Castellet, que permetria crear una xarxa d'aportació a la R4, a través dels ramals d'FGC.
Primer: m'agradaria que confiessis més amb FGC, amb la línia de Barcelona-Vallès van demostrar el que eren capaços de fer coses fantàstiques i van acabar les obres 1 dia abans del previst. Així que sempre cumpleixen la seva paraula. No seran més de 60 Milions.
Segon: em semblen unes propostes interessants, i que em faria moltissima il·lusió veure els ramals oberts, així com unificar l'estació de Sant Vicenç. Però, son compatibles amb aquest soterrament i és una cosa que casi segur que farà l'FGC durant aquesta dècada.



SrYeri
N5
N5
Entrades: 97

Entrada Autor: SrYeri » Dimarts 11/05/2021 17:11

Jofre ha escrit:
Dimarts 11/05/2021 16:15
bigcoaster ha escrit:
Dimecres 16/12/2020 13:30
Mira que podrien gastar-s'ho en reobrir Súria i Sallent, en augmentar serveis a Bcn, en fer PAETs per avançar al tram Martorell-Sant Boi, i decideixen llençar 60 milions (o més) a això que no aporta res. Inclús podrien gastar-se'ls en fer un enllaç bo a Sant Vicenç de Castellet, que permetria crear una xarxa d'aportació a la R4, a través dels ramals d'FGC.
Primer: m'agradaria que confiessis més amb FGC, amb la línia de Barcelona-Vallès van demostrar el que eren capaços de fer coses fantàstiques i van acabar les obres 1 dia abans del previst. Així que sempre cumpleixen la seva paraula. No seran més de 60 Milions.
Segon: em semblen unes propostes interessants, i que em faria moltissima il·lusió veure els ramals oberts, així com unificar l'estació de Sant Vicenç. Però, son compatibles amb aquest soterrament i és una cosa que casi segur que farà l'FGC durant aquesta dècada.
Sincerament, no puc confiar amb FGC quan prefereixen gastar un dineral per a un soterrament que no aporta absolutament res, abans de millorar el que de debò fa falta: millorar els temps de viatge entre Manresa/Igualada i Barcelona, que actualment són penosos. Tant a la R5 com a la R6 els hi sobren un munt de parades entre Martorell i Barcelona.
No pot ser que entre Barcelona i Igualada/Manresa triguis 60 minuts amb bus exprés (Com a màxim, perquè depèn de la parada on es baixi) i 90 amb tren, simplement no pot ser. Després ens preguntem que per què la R6 ha perdut passatge en els últims anys.
Per no parlar de la poca fiabilitat de les dues línies, que hi ha problemes bastant sovint.



Jofre
N3
N3
Entrades: 21
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Jofre » Dimarts 11/05/2021 17:44

SrYeri ha escrit:
Dimarts 11/05/2021 17:11
Jofre ha escrit:
Dimarts 11/05/2021 16:15
bigcoaster ha escrit:
Dimecres 16/12/2020 13:30
Mira que podrien gastar-s'ho en reobrir Súria i Sallent, en augmentar serveis a Bcn, en fer PAETs per avançar al tram Martorell-Sant Boi, i decideixen llençar 60 milions (o més) a això que no aporta res. Inclús podrien gastar-se'ls en fer un enllaç bo a Sant Vicenç de Castellet, que permetria crear una xarxa d'aportació a la R4, a través dels ramals d'FGC.
Primer: m'agradaria que confiessis més amb FGC, amb la línia de Barcelona-Vallès van demostrar el que eren capaços de fer coses fantàstiques i van acabar les obres 1 dia abans del previst. Així que sempre cumpleixen la seva paraula. No seran més de 60 Milions.
Segon: em semblen unes propostes interessants, i que em faria moltissima il·lusió veure els ramals oberts, així com unificar l'estació de Sant Vicenç. Però, son compatibles amb aquest soterrament i és una cosa que casi segur que farà l'FGC durant aquesta dècada.
Sincerament, no puc confiar amb FGC quan prefereixen gastar un dineral per a un soterrament que no aporta absolutament res, abans de millorar el que de debò fa falta: millorar els temps de viatge entre Manresa/Igualada i Barcelona, que actualment són penosos. Tant a la R5 com a la R6 els hi sobren un munt de parades entre Martorell i Barcelona.
No pot ser que entre Barcelona i Igualada/Manresa triguis 60 minuts amb bus exprés (Com a màxim, perquè depèn de la parada on es baixi) i 90 amb tren, simplement no pot ser. Després ens preguntem que per què la R6 ha perdut passatge en els últims anys.
Per no parlar de la poca fiabilitat de les dues línies, que hi ha problemes bastant sovint.
Poca fiabilitat de les dues línies? Que t'has trobar molts problemes?
També em dona la sensació que has arrodonit els minuts del bus a la baixa i els del tren a la alta (però si que és cert que el bus, segons com és més ràpid).
Tot i així, tinguem esperança, ja que en teoria FGC farà moltíssima feina a la línia Llobregat - Anoia durant aquesta dècada 2021-2030, igual com la dècada passada va fer moltíssima feina en les línies Barcelona - Vallès. I reconec també que la prioritat abans de fer un soterrament seria reduir el temps de viatge.



SrYeri
N5
N5
Entrades: 97

Entrada Autor: SrYeri » Dimarts 11/05/2021 21:42

Jofre ha escrit:
Dimarts 11/05/2021 17:44
SrYeri ha escrit:
Dimarts 11/05/2021 17:11
Jofre ha escrit:
Dimarts 11/05/2021 16:15

Primer: m'agradaria que confiessis més amb FGC, amb la línia de Barcelona-Vallès van demostrar el que eren capaços de fer coses fantàstiques i van acabar les obres 1 dia abans del previst. Així que sempre cumpleixen la seva paraula. No seran més de 60 Milions.
Segon: em semblen unes propostes interessants, i que em faria moltissima il·lusió veure els ramals oberts, així com unificar l'estació de Sant Vicenç. Però, son compatibles amb aquest soterrament i és una cosa que casi segur que farà l'FGC durant aquesta dècada.
Sincerament, no puc confiar amb FGC quan prefereixen gastar un dineral per a un soterrament que no aporta absolutament res, abans de millorar el que de debò fa falta: millorar els temps de viatge entre Manresa/Igualada i Barcelona, que actualment són penosos. Tant a la R5 com a la R6 els hi sobren un munt de parades entre Martorell i Barcelona.
No pot ser que entre Barcelona i Igualada/Manresa triguis 60 minuts amb bus exprés (Com a màxim, perquè depèn de la parada on es baixi) i 90 amb tren, simplement no pot ser. Després ens preguntem que per què la R6 ha perdut passatge en els últims anys.
Per no parlar de la poca fiabilitat de les dues línies, que hi ha problemes bastant sovint.
Poca fiabilitat de les dues línies? Que t'has trobar molts problemes?
També em dona la sensació que has arrodonit els minuts del bus a la baixa i els del tren a la alta (però si que és cert que el bus, segons com és més ràpid).
Tot i així, tinguem esperança, ja que en teoria FGC farà moltíssima feina a la línia Llobregat - Anoia durant aquesta dècada 2021-2030, igual com la dècada passada va fer moltíssima feina en les línies Barcelona - Vallès. I reconec també que la prioritat abans de fer un soterrament seria reduir el temps de viatge.
Jo algun que altre problema sí m’he trobat, retards de 15 minuts a la R5. De totes maneres, pregunta a algú que agafi les R5 i R6 contínuament (Especialment la R6) i veuràs que no tot són flors i violes.

No, no he arrodonit els temps del tren a la alta. Et deixo els horaris d’ambdues línies per a què tu mateix puguis comprovar-ho.

Horaris R5, si no són 90 minuts són 85, igualment inadmissible (R50 no inclòs, que tampoc és de gran ajuda):
https://www.fgc.cat/wp-content/uploads/ ... 17_web.pdf

Horaris R6, totes les expedicions al voltant dels 90 minuts inclús una mica més, menys el R60, que són 5 minuts menys de trajecte:
https://www.fgc.cat/wp-content/uploads/ ... 17_web.pdf

Horaris bus, les importants són les corresponents a la línia e5, l’exprés, que és el mitjà que comparo amb el tren. A certes hores el temps de trajecte ascendeix a 1:10, però és justificable pel tema del trànsit. El tren, no.
http://www.igualadina.com/pdfs/bcn_e_igu_e.pdf



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”