Ample de via de la línia L1

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 99

Ample de via de la línia L1

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Dilluns 04/07/2022 20:45

Bon dia,
No sé si en un nou fil és el millor lloc per penjar-ho... (ja hi havia un tema un amb un nom similar però està tancat).
L'altre dia em vaig fixar que en alguns trams de la línia L1 del metro de Barcelona les travesses són (o m'ho ha semblat) d'ample polivalent; suposo que de 1674 i 1435 mm. Adjunto una foto d'unes travesses a l'estació de Glòries; que juraria que són d'ample polivalent.
I això em fa preguntar-me si hi ha planejat un canvi d'ample per aquesta línia. A priori, em sembla estrany i no li trobo massa sentit (ara per ara). Està fet per si mai en un futur es planteja fer aquest canvi?
Gràcies per endavant.
Salut
travessa_polivalent_L1_glories.jpg
Travesses polivalents en qüestió
travessa_polivalent_L1_glories.jpg (229.7 KiB) Visualitzat 1826 cops


:riure

Avatar de l’usuari
MF+
N4
N4
Entrades: 49

Entrada Autor: MF+ » Dilluns 04/07/2022 21:20

Interesante, y bien visto... ;)

Cambio de ancho? pues como tú dices yo opino igual, demasiado costoso e ilógico transformar los trenes con nuevos bogies, como mucho, yo pensaría en un tercer carril (para ancho UIC) y así poder meter trenes de las otras líneas, y aun así no encuentro cual podría ser su finalidad, a no ser que esto se haga por defecto y se instalen esas traviesas por ser un sobrante del corredor del Mediterráneo (comprado de saldo) :D Seguro que alguien que sepa de esto, nos ilumina....


Imatge

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 04/07/2022 21:42

La travessa sembla simètrica vegent aquesta foto. Si un cas només hi hauria espai per a un tercer raïl.

No es va aclarar que l'ample era de 1672 mm?



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Entrades: 269
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Dimarts 05/07/2022 10:08

Aquestes travesses també són a Barceloneta, Ciutadella i entre les dues a la L4, crec que és un nou model únic per totes les línies. Pot ser que sigui a altres llocs, però no ho puc confirmar.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”