Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
98
74%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
8%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Vots totals: 132
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Entrada Autor: wefer » Diumenge 16/05/2010 18:58

Minotaure, en quan a la comparació amb règims totalitaris, evidentmanet em refereixo a les formes però no a les conseqüències.
Concretament, i no és la primera vegada que ho dic, la consulta que s'ha fet s'assembla massa a les que feia Franco o Fidel Castro. Pels que no ho sàpiguen, aquests senyors també feien referèndus per aprovar algunes de les seves lleis i donar-los així un aire de democràcia. El mateix que s'ha fet amb la reforma de la Diagonal, on no s'ha deixat escollir al poble realment el que vol, sinó que s'han presentat dues opcions prefabricades que no representen la voluntat popular.

En conseqüència, ha passat el que havia de passar: que la gent s'ha emprenyat, i ha votat C, que de fet vol dir "aneu a fer punyetes".

També vull desmuntar un altre mite, que en certs sectors és molt recurrent: la influència del "lobby" del cotxe, una d'aquelles "veritats" acceptades sense discussió possible dins d'alguns cercles tancats, però que mai han estat demostrades ni ho seran. Aquest grup de pressió (parlem amb propietat), si és que realment acceptem que existeix com a tal, em sembla a mi que té altres problemes més greus ara mateix que preocupar-se de la consulta de la Diagonal, que en el fons els importa ben poc. Més encara, culpar a aquest sector del fracàs de la reforma, em sembla com a mínim ingenu.
Feu una enquesta al vostre voltant... jo he parlat amb molta gent últimament sobre la Diagonal i us puc assegurar que un 80 o 90 per cent d'ells m'han dit que votarien la C. D'aquests, us asseguro que cap ni un m'ha comentat res de cap lobby, i ben pocs m'han parlat de res semblant. La única cosa que m'han dit, generalment ha estat que aquesta consulta no representava en absolut el que ells volien per la Diagonal i que, sobretot, el que més els ha molestat ha estat la manera tant "xapussera" que ha tingut l'Ajuntament de desenvolupar-lo.
Si volien preguntar, calia pereguntar de veritat què es volia de manera vinculant, i no pas limitar-se a preguntar si volien el tramvia per la dreta o per l'esquerre. Això i no preguntar res, és el mateix, amb la diferència que tirant pel dret com a mínim és més barat.
Personalment, tal com diem a DiagonalopcioD, continuo pensant que s'hagués hagut de preguntar les opcions concretes, tipus:
- Vol limitar el trànsit privat?
- Vol unir les dues xarxes de tramvia?
- Vol fer-hi aribar el metro?
etc...

Això, per parlar de les opcions de transport, que són les que a nosaltres ens pertoquen.
A partir d'aquí, calia fer pedagogia de cada opció, per acabar acceptant el resultat tant si agrada com si no.

També comentar que a DiagonalopcioD parlem de que efectivament, no n'hi ha prou amb aquesta consulta: qualsevol actuació de pes que es faci a qualsevol ciutat, hauria de passar alguna mena de consulta o referèndum vinculant. De fet, per això vam començar la campanya DiagonalopcioD: perquè estàvem veient que això seria un desastre des de feia dies i volíem evitar que es fes servir per no fer mai més cap altra referèndum.

És curiós que des d'abans que es comencés aquesta campanya, ja tots els mitjans de comunicació auguraven que la C arrasaria... però ara resulta que els culpables som nosaltres. Sincerament, això no s'aguanta per enlloc.

En quant a que la campanya la consideris inadequada... perfecte, jo també n'hi ha moltes altres que les trobo inadequades, començant per la campanya per desprestigiar o silenciar la possibilitat de construir un túnel de rodalies o de metro a la Diagonal, amb arguments moltes vegades agafats pels pèls o directament falsos. Potser tampoc calia...

Resumint: els culpables del fracàs de la consulta segons tu són:
1- El lobby del cotxe... que ningú sap què és ni en què consisteix ni què ha fet.
2- La campanya DiagonalopcioD, que va aparèixer quan el resultat de la consulta ja estava més que cantat.

:martell1

Resumint, benvolgut Minotaure... si creus que la culpa de que hagi sortit l'opció C hem estat nosaltres o gent com nosaltres, només t'haig de dir que t'equivoques de direcció disparant cap aquí. La raó del fracàs la teniu molt més a prop vostre, encara que també és més dolorosa que donar-li la culpa al veí (el FTC, en aquest cas).

Crec que seria bo que hi reflexionessiu, o aquesta no serà la última patacada que tindreu. I si ho creus convenient, en podem seguir parlant per privat.



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Diumenge 16/05/2010 19:07

No, que va, aqui no hi ha mai ni culpables ni interessos econòmics i socials. Evidentment que el Lobby del automòbil com a tal no existeix pero si que hi ha un conjunt de personatges políticament transversals que podrien respondre a aquest qualificatiu. I que hi ha dos models contraposats de veure l'urbanisme es innegable. Aquests dos models han estat confrontats en aquesta diguem-ne, "moguda". Per un canto les opcions A i B i per l'altra l'opció C. El que passa és que la confrontació política electoralista de vol gallinàci n'ha desviat l'atenció corrent una cortina de fum al voltant.
També és cert que les coses es podien haver fet millor, però com deia, les dues posicions ocupen la transversalitat política i dins de l'equip municipal, també hi ha interessos contraposats. El cessament anunciat no deixa de ser un cap de turc, una mà extesa de l'alcalde Hereu, no tant a l'oposició, com a les posicions contràries a les seves dins del propi partit.

El corrent de les opcions A i B, és el que des de la reintroducció del tramvia va avançant poc a poc i tímidament però avança, mentre que l'altre es bat en retirada de forma bel.ligerant. Després del soroll que ha ocasionat aquesta escaramussa (perquè, no ha anat més enllà d'això) ha d'ésser un bon moment per moure fitxa tots plegats i deixant-nos de sectarismes, mirar d'arribar a acords que ens permetin avançar. Potser això és el que demana l'opció majoritària del 88% que ha passat olimpicament del tema.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 16/05/2010 19:10

victorcasta ha escrit:Això del lobby de l'automòbil no s'aguanta per enlloc i són ganes de buscar culpables on no n'hi ha. Ara resultarà que les vendes de cotxes disminuiran perquè la Diagonal tingui la meitat de carrils per al transport privat? De cotxes n'hi seguiran havent -o n'hi hauran més-, i si no van per la Diagonal, ho faran per un altre lloc.
Bé, jo no parlava de vendes de cotxes precisament. És igual els lobbys procotxe el que volen es controlar-ho tot i no volen sentir ni zona 30, ni zona 80, ni treure carrils, ni zones verdes, ni res de res.

Llavors perquè certa entitat va posar el crit al cel per això de la Diagonal? Si els cotxes poden passar per un altre lloc no hi ha problema llavors.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 16/05/2010 19:11

Llavors quin sentit té un lobby procotxe si no busca beneficis econòmics (és a dir, vendre els mateixos o més automòbils que fins ara)?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 16/05/2010 19:12

Vilarrubla ha escrit:
victorcasta ha escrit:Això del lobby de l'automòbil no s'aguanta per enlloc i són ganes de buscar culpables on no n'hi ha. Ara resultarà que les vendes de cotxes disminuiran perquè la Diagonal tingui la meitat de carrils per al transport privat? De cotxes n'hi seguiran havent -o n'hi hauran més-, i si no van per la Diagonal, ho faran per un altre lloc.
Bé, jo no parlava de vendes de cotxes precisament. És igual els lobbys procotxe el que volen es controlar-ho tot i no volen sentir ni zona 30, ni zona 80, ni treure carrils, ni zones verdes, ni res de res.

Llavors perquè certa entitat va posar el crit al cel per això de la Diagonal? Si els cotxes poden passar per un altre lloc no hi ha problema llavors.
Sí que n'hi haurà: saturaran carrers adjacents. Sol·lucions: les que he explicat al missatge de la pàgina anterior.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 16/05/2010 19:14

lauria1226 ha escrit:ha d'ésser un bon moment per moure fitxa tots plegats i deixant-nos de sectarismes, mirar d'arribar a acords que ens permetin avançar. Potser això és el que demana l'opció majoritària del 88% que ha passat olimpicament del tema.
Estic totalment d'acord en aquest punt.
De fet, el que intentem amb DiagonalopcioD és precisament fer una nova opció, no sé quina, però votada democràticament, que reuneixi com més gent millor i que s'allunyi d'una banda de la imposició que han volgut fer-nos els de l'esquerra, i de l'altra del passotisme electoralista dels de la dreta.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 16/05/2010 19:15

El lobby procotxe si que se'n beneficia econòmicament, assegurances, etc. Però no és només això sinó una forma de vida.
metring ha escrit:Doncs jo segueixo pensant que no, d'altre banda, tampoc s'ha fet una bona publicitat del transport públic, per molts motius: el desastre de Rodalies ha incentivat, des de fa uns anys, a que molta gent compri cotxes, per tal de no aguantar les constants avaries i incidències, i això és un fet real. En quan al metro, encara no s'ha fet tot el que caldria, els projectes es van amuntegant i passen d'un pla a l'altre (i també els projectes per millorar la xarxa ferroviària), i incentius i sistemes dissuasius per tal de poder deixar el cotxe a l'entrada de les ciutats, com passa a Londres per exemple, doncs tampoc se'n fan. De tenir un transport públic més potent i eficient, no caldrien tants cotxes, cert o no?
Bé si per mi fos hi hauria un bon tros de peatge a l'AMB... jo no ho he defensat al 100% això perquè el que fas es limitar a les classes baixes i mitjanes l'ús del vehicle privat i finalment només les classes altes poden permetres aquest "luxe".

Tot i que l'augment de TP si que porta certa disminució del vehicle privat, no és ben bé equitativa per una sola raó... els procotxes "pq m'agrada anar sol, lliure, etc." no aniran en TP... fins i tot et faran creure que el TP és més car que el cotxe :boig només per autoconvencer-se.

A mi també m'agrada anar en cotxe, sol, poder marxar i no dependre de ningú, però no és pot tenir tot a la vida.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 16/05/2010 19:16

wefer ha escrit:
lauria1226 ha escrit:ha d'ésser un bon moment per moure fitxa tots plegats i deixant-nos de sectarismes, mirar d'arribar a acords que ens permetin avançar. Potser això és el que demana l'opció majoritària del 88% que ha passat olimpicament del tema.
Estic totalment d'acord en aquest punt.
De fet, el que intentem amb DiagonalopcioD és precisament fer una nova opció, no sé quina, però votada democràticament, que reuneixi com més gent millor i que s'allunyi d'una banda de la imposició que han volgut fer-nos els de l'esquerra, i de l'altra del passotisme electoralista dels de la dreta.
La idea és bona, però les bases ja estaven fetes i de fet fa res que ho vau proposar.

Evidentment recent sortit el projecte, les crítiques no eren tan grans, per no dir casi nules. Això és el que també em fa pensar que hi han lobbys ja que a mesura que més a prop estavem dels dies de les votacions, més crítiques i més dures eren.

Si tan malament es va fer lo de les tres propostes. El mateix dia ja tothom hauria estat en contra.

Eh, i això que normalment no crec en les conspiracions jajaja


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 16/05/2010 19:23

Vilarrubla ha escrit: Si tan malament es va fer lo de les tres propostes. El mateix dia ja tothom hauria estat en contra.

Eh, i això que normalment no crec en les conspiracions jajaja
Llegeix la notícia de La Vanguardia en paper d'octubre de 2008 que vaig penjar en aquest fil: http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... &start=160 Ja fa força temps que no es refiaven de la consulta. I notícies posteriors, també.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 16/05/2010 19:25

metring ha escrit:
Vilarrubla ha escrit: Si tan malament es va fer lo de les tres propostes. El mateix dia ja tothom hauria estat en contra.

Eh, i això que normalment no crec en les conspiracions jajaja
Llegeix la notícia de La Vanguardia en paper d'octubre de 2008 que vaig penjar en aquest fil: http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... &start=160 Ja fa força temps que no es refiaven de la consulta.
LV sempre ha estat en contra. Però parlava dels projectes en gral.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 16/05/2010 19:26

Vilarrubla ha escrit:
metring ha escrit:
Vilarrubla ha escrit: Si tan malament es va fer lo de les tres propostes. El mateix dia ja tothom hauria estat en contra.

Eh, i això que normalment no crec en les conspiracions jajaja
Llegeix la notícia de La Vanguardia en paper d'octubre de 2008 que vaig penjar en aquest fil: http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... &start=160 Ja fa força temps que no es refiaven de la consulta.
LV sempre ha estat en contra. Però parlava dels projectes en gral.
Ara dius que era La Vanguardia...I la gent que hi parlava a l'article? Eren de La Vanguardia?

I en quan a nosaltres, no és cert que fa anys i anys que parlem de vertebrar la Diagonal amb el túnel, i d'unir també el tramvia? Lo de la pàgina, és una llàstima que no se'ns acudís abans, però potser a algú se li va acudir?



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 16/05/2010 19:32

si evidentment que lo del túnel fa temps que en vau parlar... però això és cosa de Foment, una cosa és que l'Ajuntament a més l'insisteixi, però crec que potser una cosa totalment separada i fer la reforma no impedeix el túnel ja que entenc que els pous no estarien en el tram central del túnel sinó a Sant Joan Despí, a Esplugues o a on fos.
metring ha escrit:
Ara dius que era La Vanguardia...I la gent que hi parlava a l'article? Eren de La Vanguardia?
Jo no tinc un llistat de la gent que forma part de la LV XD Però si ells publiquen un article sol anar en la línia editoral del diari. Per altra banda tu em parles de la proposta de fer una consulta... jo parlava de quan van sortir a la llum el projecte en si A o B ja totalment fets. No se si finals 2009 o principis del 2010.

Quan van sortit, quasi tots els mitjans simplement es van limitar a explicar les diferencies, la mateixa setmana o la següent van anar sortint experts urbanistes o arquitectes dient X o Y, alguns dolent (bastants) i d'altres dient-ne coses bones.

Les crítiques generalitzades dels mitjans o periodistes o de grups de gent (és a dir no a títol individual) que formven part d'un organisme, etc. no van venir fins després i com més a prop hi havia la consulta més eren les crítiques.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 16/05/2010 19:34

El que no es pot negar és que a l'oposició a l'Ajuntament li ha anat de perles tot plegat, seria d'ingenus dir que en absolut han tingut interès en que a l'alcalde li hagi sortit malament, no han ajudat precisament per a que es fes una consulta amb cara i ulls, mirant pels autèntics interessos dels ciutadans.
Vilarrubla ha escrit:si evidentment que lo del túnel fa temps que en vau parlar... però això és cosa de Foment, una cosa és que l'Ajuntament a més l'insisteixi, però crec que potser una cosa totalment separada i fer la reforma no impedeix el túnel ja que entenc que els pous no estarien en el tram central del túnel sinó a Sant Joan Despí, a Esplugues o a on fos.
Però no ens referim a que lo del túnel sigui o no cosa de Foment, el que no s'entén és que en quan algú preguntava pel túnel a l'ajuntament, feien com que la cosa no anava amb ells, quan sí que hi anava en el sentit en que s'havia de tenir en compte inevitablement per quan es fes la unió del tramvia: començant primer per la infraestructura més pesada, i després fer la remodelació de la superfície, perquè sinó seria fer la feina dos cops, i gastar més temps i més calers. Que una cosa sigui responsabilitat d'un govern i l'altra de l'altre, no eximeix que aquests dos s'haurien d'haver posat d'acord per tal de no trepitjar una cosa l'altre, i arribar a un acord, per tal de no perjudicar a ningú i fer la millora de la Diagonal conjuntament. El més trist de tot això és que tant el govern central com el local són del mateix partit, ni tant sols tenim l'excusa de que són de partits diferents!



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 16/05/2010 19:40

No diré que no tinguis raó... de fet no ho entenc. És molt més fàcil dir:

"si estem parlant amb Foment perquè faci el túnel", igualment quan sents parlar del perquè voten la "C", jo no he sentit a dir res de cap túnel. La gent és queda que ja està bé, o que no toca ara... o que no li toquin els seus carrils.

No he sentit res de tramvies, ni túnels de rodalies, ni túnel de cotxes (dic la gent del carrer)... evidentment els articles si que han partlat de tramvia vs metro i altres coses tbé.
metring ha escrit:El que no es pot negar és que a l'oposició a l'Ajuntament li ha anat de perles tot plegat, seria d'ingenus dir que en absolut han tingut interès en que a l'alcalde li hagi sortit malament, no han ajudat precisament per a que es fes una consulta amb cara i ulls, mirant pels autèntics interessos dels ciutadans.
Evidentment... el problema és que s'han ajuntat moltes coses. Oposició + un ajuntament poc fort políticament, no se si també tècnicament + cagades de l'Ajuntament + Lobby's contraris, és la combinació perfecta perquè surti així.


Bé, jo ara espero que s'oblidi el tema ràpidament, i que si li ha de passar factura a Hereu, que li passi. De fet, el millor que podria fer el PSC és buscar a una altra persona per estar al capdavant.
Vilarrubla l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 16/05/2010 19:43, en total s’ha editat 2 vegades.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 16/05/2010 19:41

Una altra cosa ben curiosa de tot plegat és que els mateixos que parlen de la gran influència del lobby de l'automòbil (no en aquest fil ni en aquest fòrum, sinó en general), no han dit ni mitja paraula en contra de la gran inversió econòmica que ha fet Trammet per fer guanyar les opcions A o B. I això que aquesta inversió ha estat notòriament demostrada i confirmada, mentre que aquest "lobby" automobilístic, encara no l'he vist per enlloc.

Realment curiosa aquesta doble moral, per no dir directament surrealista!!!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 16/05/2010 19:43

I el que no entenc: Trammet està participada per constructores, empreses públiques i privades, etc. No els hi sortia tant o més a compte fer "propaganda" del túnel, ja que totes aquestes empreses es veurien també molt beneficiades, al haver de construir el túnel, més trens, etc.???



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 16/05/2010 19:44

wefer ha escrit:Una altra cosa ben curiosa de tot plegat és que els mateixos que parlen de la gran influència del lobby de l'automòbil (no en aquest fil ni en aquest fòrum, sinó en general), no han dit ni mitja paraula en contra de la gran inversió econòmica que ha fet Trammet per fer guanyar les opcions A o B. I això que aquesta inversió ha estat notòriament demostrada i confirmada, mentre que aquest "lobby" automobilístic, encara no l'he vist per enlloc.

Realment curiosa aquesta doble moral, per no dir directament surrealista!!!
Evidentment TRAM és un altre lobby. Però bé, tu també negues el lobby automobilístic i no negues el del tramvia XD


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 16/05/2010 19:44

És que no es pot negar, és de domini públic que han pagat molts diners per la campanya!


Edito per afegir enllaç que ho demostra: http://www.noticias.com/ciu-critica-que ... nal.241933



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 16/05/2010 19:45

metring ha escrit:És que no es pot negar, és de domini públic que han pagat molts diners per la campanya!
I RACC ha trucat a la porta de la seva amiga la Vanguardia XD


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 16/05/2010 19:47

Però què té a veure RACC amb La Vanguardia??? :x



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”