Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
99
74%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
8%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Vots totals: 133
Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Entrada Autor: Ganz » Dissabte 09/05/2015 13:18

tituscat ha escrit:El referèndum va ser una tifa. Em d'aprendre que en un referèndum no pot ser presentat per un sol partit polític perquè sinó passa el que va passar, que tothom es va girar en contra, més per votar en contra l'Hereu, que per la proposta en sí. A part, ens va jugar en contra el Grup Godó/ RACC.

Discrepo en les organitzacions que solament buscant certs partits que recolzin la proposta. Crec que s'ha de buscar a CIU, en nou referendum, sino no farem mai el tramvia per la Diagonal.

El PTP no pot ser assimilat per ICV perquè no farem res. El PTP ha de ser neutre políticament i les propostes de transport també. No pot ser que la els votants de dretes vegin en el TP un transport d'esquerres, perquè els agradi o no, beneficia tota la societat i és feina de tots desvincular el TP de qualsevol sigla política.

Crec que és més intel·ligent fer propostes públiques abans de les eleccions d'adhesió lliure. Si tenen èxit, el principals partits s'apuntaran al carro.

Per culpa del referèndum del 2010 dubto que se'n pugui parlar seriosament fins les properes eleccions al maig del 2019. S'ha de ser realista ens van bandejar al referèndum de forma tant descarada que cap partit s'atrevirà a portar-ho al programa electoral amb anys.
Subscric paraula per paraula aquest missatge .



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 09/05/2015 17:18

tituscat ha escrit:El referèndum va ser una tifa. Em d'aprendre que en un referèndum no pot ser presentat per un sol partit polític perquè sinó passa el que va passar, que tothom es va girar en contra, més per votar en contra l'Hereu, que per la proposta en sí. A part, ens va jugar en contra el Grup Godó/ RACC.

Discrepo en les organitzacions que solament buscant certs partits que recolzin la proposta. Crec que s'ha de buscar a CIU, en nou referendum, sino no farem mai el tramvia per la Diagonal.

El PTP no pot ser assimilat per ICV perquè no farem res. El PTP ha de ser neutre políticament i les propostes de transport també. No pot ser que la els votants de dretes vegin en el TP un transport d'esquerres, perquè els agradi o no, beneficia tota la societat i és feina de tots desvincular el TP de qualsevol sigla política.

Crec que és més intel·ligent fer propostes públiques abans de les eleccions d'adhesió lliure. Si tenen èxit, el principals partits s'apuntaran al carro.

Per culpa del referèndum del 2010 dubto que se'n pugui parlar seriosament fins les properes eleccions al maig del 2019. S'ha de ser realista ens van bandejar al referèndum de forma tant descarada que cap partit s'atrevirà a portar-ho al programa electoral amb anys.
Tienes algo de razón en lo que dices, pero no estoy de acuerdo con esto que dices de que la PTP no es políticamente neutra. Yo sí creo que lo es en una medida razonable, y que son los partidos más alla de ICV que simplemente no hacen ni puñetero caso porque no les interesa. La raíz del problema es que lo que deberían de ser decisiones técnicas y políticamente consensuadas al final queda subordinado al electoralismo. CiU se opone al tranvía porque quiere favorecer al coche, más claro el agua. No habrá manera de convencer a CiU de que el tranvía por la Diagonal es la mejor opción, prácticamente TODOS los organismos se han expresado favorables, creo que la única oposición viene por parte de la asociación de comerciantes, los automovilistas, y poco más. La grandísima mayoría (si es que no todos) los organismos técnicos han respaldado la unión de los tranvías por la Diagonal. Recuerdo incluso un editorial del ABC (!!!!!) expresándose claramente a favor del tranvía.
No me gusta echar de todo la culpa a los políticos, pero en este caso creo que cometes el error de asumir que es culpa de los organismos que no haya acuerdo a nivel político, cuando (insisto, en este caso al menos) es bastante claro que ha sido una cuestión puramente política la de no hacer el tranvía, y que han sido CiU y PP que simplemente han ido frontalmente en contra de acuerdos que ya habían con anterioridad, no han sido los acuerdos que ignoraran a determinados partidos. De hecho, Trias durante mucho tiempo se expresó muy favorable al tranvía, pero claro, cuando estaba en la oposición y no iba a ser él quien se llevara el cabreo por las obras y de los automovilistas. Llega el momento donde no hay nada que hacer. CiU ya se tiene que inventar viles mentiras para oponerse al tranvía (como decir que el referendum fue un no al tranvía, algo que es imposible de defender si se ha hecho una reforma urbanística que sí era el tema del referendum), y no hay más ciego que el que no quiere ver. Si se tienen que inventar argumentos para justificar su oposición es porque tienen clarísimo que no hay argumentos serios en contra (o eso, o son deficientes mentales, cosa que dudo).
Llegado a este punto, la responsabilidad yace en la ciudadanía, así funciona la democracia. La ciudadanía no debería de aceptar que les vean la cara de tontos y les mientan descaradamente, pero claro, mucha gente quiere creerse esas mentiras porque les es más cómodo que aceptar que tenemos unos malos hábitos generalizados. A lo bueno se acostumbra uno rápidamente. El problema con esto de que el transporte público sea visto como algo de izquierdas es que la derecha ha hecho suya la defensa a ultranza de hinchar la ciudad a coches, porque saben que hay más votantes de derechas en las clases más altas, y buena parte de la clase alta va en coche. A los partidos de derechas les ha parecido más fácil ir en contra del transporte público y en favor del coche para pescar votos de los automovilistas, que no hacer lo que se ha hecho en las democracias maduras de Europa, donde la derecha tiene clarísima la necesidad del transporte público, que éste beneficia a toda la sociedad y no sólamenrte a los pobres (como muchos creen aquí), y que no tiene sentido oponerse al transporte público para defender el coche. En lugar de intentar hacer pedagogía respecto al automóvil y fomentar unos mejores hábitos urbanos, tal como han hecho muchos políticos de derechas en otros países sin que ello fuera reñido con una defensa razonable del coche, aquí ha sido más fácil echar gasolina al fuego, y decirles a los automovilistas que es su santo derecho de ir en coche, y que es la malísima izquierda que les quiere privar de ese derecho fundamental. Como tantas veces, el electoralismo político ha fomentado el enfrentamiento y las opiniones de trinchera ("coches vs. transporte público"), y la ciudadanía demostrando su egoísmo, falta de solidaridad e incompetencia democrática no ha sido capaz de darse cuenta de esa manipulación (o sí pero le ha dado igual), y ha preferido que les digan lo que quieren escuchar, aunque sea contrario a cualquier lógica y nos vaya a perjudicar a todos en el largo plazo. A los políticos no les interesa lo que vaya a pasar dentro de más de 4 años, y la ciudadanía hemos demostrado ser tan imbéciles que tampoco nos importa, y que preferimos la mentira piadosa. A nivel conceptual, ésto es exactamente lo mismo que pasó con la burbuja inmobiliaria: Nadie quiere ser el aguafiestas que corte el rollo, hasta que es demasiado tarde. Sé que es un tópico, pero así nos va.

En lo que te he de dar la razón por eso es el tema del referendum. Como bien dices, se volvió una cosa de echarle barro al Sr. Hereu, que habrá hecho cosas mal, pero el electoralismo se vió ahí descaradamente (y el alcalde Trias mostró su verdadera cara de populista desgraciado, sin que eso le restara votos, al contrario). Pero es eso, fue un tema político. No creo que sea justo achacar a una asociación tan valiosa como la PTP aquella falta de mira del Sr. Hereu.
Don Ramón l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 09/05/2015 17:28, en total s’ha editat 1 vegada.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dissabte 09/05/2015 17:28

Jo al Senyor Trias el faria anar una setmana de General Mola a Calvo Sotelo anada a les 8:00 tornada a 18:00



tituscat
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: tituscat » Dissabte 09/05/2015 22:42

Imatge

Don Ramon venim d'això. La percepció del ciutadà mitjà és que com és va dir i repetir al franquisme, “el cotxe era el progres i el tramvia el passat”. Encara molta gent no arriba a final de mes, però tenen un cotxe per marcar la seva virilitat. Sols cal veure com triomfa el salo del automòbil.
El grup godo i el RACC van explotar deliberadament el missatge franquista durant el referèndum i evidentment CIU i altres partits és van veure obligats anar cap allà, perquè l’elector mig rebien uns inputs clars contra el tramvia.

El biaix respecte el transport públic vs cotxe és de classe en petita mesura, però sobretot és de sexe i em remeto a les dades estadístiques de mobilitat on majoritàriament són homes els usuaris de vehicle privat.

http://enarchenhologos.blogspot.com.es/ ... er-un.html



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 11/05/2015 1:14

tituscat ha escrit:El biaix respecte el transport públic vs cotxe és de classe en petita mesura, però sobretot és de sexe i em remeto a les dades estadístiques de mobilitat on majoritàriament són homes els usuaris de vehicle privat.
No és ben bé així.
La diferència més evident és d'edat, no pas de sexe (que també hi és però en menor mesura). Aquí les dades:

Imatge



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 11/05/2015 8:38

Jo estic convençut de que la part de la ciutadania que agafa el cotxe perquè les dues subxarxes TRAM no estan connectades és residual. Quan ho estiguin, algun dia, serà una millora, però qui no vol agafar el transport públic no l'agafa, per molt que hom tingui els tramvies, metro o autobusos més ràpids i eficients del món.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 11/05/2015 10:07

Fran-Ikarus ha escrit:Jo estic convençut de que la part de la ciutadania que agafa el cotxe perquè les dues subxarxes TRAM no estan connectades és residual.
Absolutament d'acord, i més parlant d'una zona tan elitista com la Diagonal.
La unió dels tramvies simplement seria una millora per a gent que ja agafa el transport públic (els autobusos de la zona) estalviant-los temps, res més.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 11/05/2015 15:13

wefer ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:Jo estic convençut de que la part de la ciutadania que agafa el cotxe perquè les dues subxarxes TRAM no estan connectades és residual.
Absolutament d'acord, i més parlant d'una zona tan elitista com la Diagonal.
La unió dels tramvies simplement seria una millora per a gent que ja agafa el transport públic (els autobusos de la zona) estalviant-los temps, res més.
Ninguna infraestructura por si sola hará que la gente dejen masivamente de tomar el coche, me parece un pensamiento tristemente cortoplacista. La forma de que la gente dejen de tomar el coche es teniendo un sistema de transporte público coherente, atractivo y con buena cobertura, y para eso no hace falta una infraestructura clave como aquí siempre queremos pensar (para justificarnos en la megalomanía de las infraestructuras sobredimensionadas), sino lo que hace falta es que TODOS los transportes públicos funcionen, aún si no hay ninguna macroinfraestructura de por medio.

Dicho lo cual, yo discrepo profundamente de que el Tram por la Diagonal no ofrecerá un incentivo para dejar de tomar el coche. Estáis mirando sólamente la zona por donde pasaría el nuevo tramo como si de un transporte urbano para la Diagonal se tratara, pero no estáis teniendo en cuenta la mejora que el tranvía en la Diagonal supondrá justamente para los extremos, que ganarán el acceso al centro que ahora falta, y es precisamente el movimiento suburbano el que hace llegar coches a la ciudad, no los trayectos internos en Barcelona (que creo que son un 15% en vehículo privado lo cual incluye motos, es decir muy pocos coches). El Tram es muy poco atractivo ahora mismo porque sólamente funciona como aportación desde al Metro, y no para llegar al centro de Barcelona. Hacerlo llegar al centro será una enorme mejora para las zonas actualmente cubiertas por el Tram (ambas me las conozco bastante y sé perfectamente lo desagradable que es que el Tram no te lleve a ningún sitio más que a paradas de Metro bastante excentricas), y consecuentemente será un paso más para conseguir un mayor uso del transporte público respecto al coche. De hecho, yo sé de alguna persona en Esplugues que toma el Tram para ir a la Diagonal alta (al Corte Inglés y la zona comercial de por ahí), pero para ir al centro de BCN va en coche.
El Tram, igual que cualquier infraestructura, icluida la L9, solo es un paso más, no se puede reducir el fomento del transporte público a determinadas infraestructuras "clave" como si fuera a ser ESA infraestructura la que nos resuelva todos los problemas. Eso es lo que hacen los países del tercer mundo, y parece que con las tonterías como la NoXarBus los estamos emulando.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 238

Entrada Autor: TramviaBlau » Dilluns 11/05/2015 16:20

Don Ramón ha escrit:
wefer ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:Jo estic convençut de que la part de la ciutadania que agafa el cotxe perquè les dues subxarxes TRAM no estan connectades és residual.
Absolutament d'acord, i més parlant d'una zona tan elitista com la Diagonal.
La unió dels tramvies simplement seria una millora per a gent que ja agafa el transport públic (els autobusos de la zona) estalviant-los temps, res més.
Ninguna infraestructura por si sola hará que la gente dejen masivamente de tomar el coche, me parece un pensamiento tristemente cortoplacista. La forma de que la gente dejen de tomar el coche es teniendo un sistema de transporte público coherente, atractivo y con buena cobertura, y para eso no hace falta una infraestructura clave como aquí siempre queremos pensar (para justificarnos en la megalomanía de las infraestructuras sobredimensionadas), sino lo que hace falta es que TODOS los transportes públicos funcionen, aún si no hay ninguna macroinfraestructura de por medio.

Dicho lo cual, yo discrepo profundamente de que el Tram por la Diagonal no ofrecerá un incentivo para dejar de tomar el coche. Estáis mirando sólamente la zona por donde pasaría el nuevo tramo como si de un transporte urbano para la Diagonal se tratara, pero no estáis teniendo en cuenta la mejora que el tranvía en la Diagonal supondrá justamente para los extremos, que ganarán el acceso al centro que ahora falta, y es precisamente el movimiento suburbano el que hace llegar coches a la ciudad, no los trayectos internos en Barcelona (que creo que son un 15% en vehículo privado lo cual incluye motos, es decir muy pocos coches). El Tram es muy poco atractivo ahora mismo porque sólamente funciona como aportación desde al Metro, y no para llegar al centro de Barcelona. Hacerlo llegar al centro será una enorme mejora para las zonas actualmente cubiertas por el Tram (ambas me las conozco bastante y sé perfectamente lo desagradable que es que el Tram no te lleve a ningún sitio más que a paradas de Metro bastante excentricas), y consecuentemente será un paso más para conseguir un mayor uso del transporte público respecto al coche. De hecho, yo sé de alguna persona en Esplugues que toma el Tram para ir a la Diagonal alta (al Corte Inglés y la zona comercial de por ahí), pero para ir al centro de BCN va en coche.
El Tram, igual que cualquier infraestructura, icluida la L9, solo es un paso más, no se puede reducir el fomento del transporte público a determinadas infraestructuras "clave" como si fuera a ser ESA infraestructura la que nos resuelva todos los problemas. Eso es lo que hacen los países del tercer mundo, y parece que con las tonterías como la NoXarBus los estamos emulando.
No oblidem també la millora d´accessibilitat que per la zona del Poblenou i 22@ suposaria la unió de les dues xarxes i que qualsevol mitjà públic de transport que travessi de forma eficaç tota la ciutat de punta a punta (i més encara de Sant Feliu a sant Adrià) per força ha d'atraure conductors particulars.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 11/05/2015 21:52

Don Ramón ha escrit: y es precisamente el movimiento suburbano el que hace llegar coches a la ciudad, no los trayectos internos en Barcelona
Raó de més per no fer el tramvia per la Diagonal. El que seria útil de debò seria un túnel per a Rodalies, d'extrem a extrem, i no com la proposta que feieu d'anar fins a Sants ja que deixeu sense servir entre d'altres a la Zona Universitària. Una proposta -la vostra- que feria les delícies de La Hispano Igualadina, UTE Bages Exprés, Soler i Sauret... ja que no restaria ni un sol viatger als autobusos. Ja que es fa, que es faci bé.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 11/05/2015 22:59

Granolleri ha escrit:
Don Ramón ha escrit: y es precisamente el movimiento suburbano el que hace llegar coches a la ciudad, no los trayectos internos en Barcelona
Raó de més per no fer el tramvia per la Diagonal. El que seria útil de debò seria un túnel per a Rodalies, d'extrem a extrem, i no com la proposta que feieu d'anar fins a Sants ja que deixeu sense servir entre d'altres a la Zona Universitària. Una proposta -la vostra- que feria les delícies de La Hispano Igualadina, UTE Bages Exprés, Soler i Sauret... ja que no restaria ni un sol viatger als autobusos. Ja que es fa, que es faci bé.
Estas mezclando conceptos.
Aunque sea un servicio suburbano, el tranvía no tiene nada que ver con Rodalies, menos aún tiene que ver con el servicio de la Hispano Igualadina. ¿Acaso la gente en Esplugues, Cornellà o Sant Feliu toman la Igualadina? Pues eso. El servicio de tranvía es un servicio tipo urbano, en el sentido de que da cobertura a todo lo largo de su trayecto porque hay paradas frecuentes (como en el Metro o un bus). En el caso concreto de nuestro Tram, éste tiene a su vez una función suburbana en el sentido de que da cobertura a la zona conurbada a Barcelona. Dicho de otra forma, es un transporte urbano que llega a TODA la zona conurbada. Un poco como el Metro en el caso de la L2 hasta Badalona o la L5 hasta Cornellà, para hacernos la idea. Rodalies, en cambio, es para trayectos más largos, igual que el autocar de la Hispano-Igualadina, porque tiene mejores velocidades comerciales, a costa de sólamente tener paradas en los respectivos centros urbanos. El tram no sacará a la gente de los autocares que van más allá de la primera corona, sino de los buses urbanos tipo BaixBus que salen de Barcelona.

Luego, lo de la nueva entrada de Rodalies creo que lo dices pensando en que la Igualadina entra por ahí porque sea un sitio demandado o algo... cosa que no lo es. La gente toman la Igualadina porque más arriba de Martorell (Abrera, Esparreguera, Bruc, Igualada) es lo más atractivo, porque los FGC son muy lentos y te dejan en Pl. Espanya. Yo sé de mucha gente que toman el coche hasta Martorell para tomar el tren ahí, porque el tren de Rodalies sí es atractivo, lo cual apunta a que no interesa particularmente una nueva entrada por Z. Universitaria, sobre todo visto que son cuatro paradas desde Sants para llegar ahí. Aparte, yo creo que es una mentalidad profundamente equivocada la de buscar dar cobertura territorial con Rodalies (en Barcelona, sí es importante en las poblaciones a donde llega, donde la estación debe ser céntrica y accesible). Rodalies no es un transporte urbano, y debe primar la intermodalidad a la cobertura territorial.

Hacer el tranvía por la Diagonal tiene tanto que ver con el nuevo túnel de Rodalies como yo con Papa Noel. Y, aunque se aparta del tema, tampoco pienso que lo que falla en Rodalies sea la falta de otro túnel, ni la falta de cobertura en Esplugues o Zona Universitaria, cosas que ambas además costarían varias decenas de veces lo que costará el tranvía. Si quieres hablar más de esto del nuevo túnel de Rodalies, nos podemos pasar al hilo de propuestas ferroviarias.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 12/05/2015 7:29

Don Ramón ha escrit:Si quieres hablar más de esto del nuevo túnel de Rodalies, nos podemos pasar al hilo de propuestas ferroviarias.
O aquí: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=9074


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 12/05/2015 7:58

Don Ramón ha escrit:Tienes algo de razón en lo que dices, pero no estoy de acuerdo con esto que dices de que la PTP no es políticamente neutra. Yo sí creo que lo es en una medida razonable, y que son los partidos más alla de ICV que simplemente no hacen ni puñetero caso porque no les interesa. La raíz del problema es que lo que deberían de ser decisiones técnicas y políticamente consensuadas al final queda subordinado al electoralismo. CiU se opone al tranvía porque quiere favorecer al coche, más claro el agua.
Añado que desde PACMA, que ahora muy probablemente saquemos 1 escaño en Barcelona, otro en Sabadell, y otros en otras poblaciones de Catalunya y España, también apoyamos un transporte público eficaz, eficiente, sostenible y económico como parte de nuestras políticas de Justicia Social y Medio Ambiente, y en ello consideramos que el tramvia tiene un papel muy destacado (bastante mas destacado que cuando hablo yo a título personal). Básicamente en Justicia social y Medio Ambiente nuestro programa se inspira en el Grupo Verde Europeo por lo que es normal que tenga bastante en común con el de ICV.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 12/05/2015 17:36

Don Ramón ha escrit:Luego, lo de la nueva entrada de Rodalies creo que lo dices pensando en que la Igualadina entra por ahí porque sea un sitio demandado o algo... cosa que no lo es. La gente toman la Igualadina porque más arriba de Martorell (Abrera, Esparreguera, Bruc, Igualada) es lo más atractivo, porque los FGC son muy lentos y te dejan en Pl. Espanya. Yo sé de mucha gente que toman el coche hasta Martorell para tomar el tren ahí, porque el tren de Rodalies sí es atractivo, lo cual apunta a que no interesa particularmente una nueva entrada por Z. Universitaria, sobre todo visto que son cuatro paradas desde Sants para llegar ahí. Aparte, yo creo que es una mentalidad profundamente equivocada la de buscar dar cobertura territorial con Rodalies (en Barcelona, sí es importante en las poblaciones a donde llega, donde la estación debe ser céntrica y accesible). Rodalies no es un transporte urbano, y debe primar la intermodalidad a la cobertura territorial.

Hacer el tranvía por la Diagonal tiene tanto que ver con el nuevo túnel de Rodalies como yo con Papa Noel. Y, aunque se aparta del tema, tampoco pienso que lo que falla en Rodalies sea la falta de otro túnel, ni la falta de cobertura en Esplugues o Zona Universitaria, cosas que ambas además costarían varias decenas de veces lo que costará el tranvía. Si quieres hablar más de esto del nuevo túnel de Rodalies, nos podemos pasar al hilo de propuestas ferroviarias.
Un tramvia per la diagonal seria perfecte, sempre i quan estigui complementat per un transport suburbà tipus fgc o rodalies. És per això, que jo crec que s'ha d'unir la xarxa de rodalies però que també s'ha de construir una línia de Rodalies per sota de la diagonal en forma de tercer túnel per a permetre la gent de la segona corona i més lluny arribar a la Diagonal sense necessitat de cotxe i llavors que passin al Tram per arribar a la seva feina. Trobo que seria la millor solució. Per tant, el tunel de Rodalies té bastant a veure amb el tram, ja que una persona que viu a Martorell i treballa a la Diagonal no agafarà el tram per anar-hi sino el cotxe si no hi han rodalies.

Per cert, els FGC son lents a la línia del vallès perquè a les hores amb demanda no hi ha capacitat real d'implantar semidirectes, sinó ja veuries la gent que agafaria semidirectes des de Sabadell i Terrassa a Barcelona amb 5 o 6 parades.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 12/05/2015 21:26

davida ha escrit:Jo al Senyor Trias el faria anar una setmana de General Mola a Calvo Sotelo anada a les 8:00 tornada a 18:00
No se pas quins son aquests carrers... Calvo Sotelo es Plaça Francesc Macià ? No em sonen de res, jo sóc nascut els últims anys de Franco, el 1972.



Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 90
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » Dimecres 13/05/2015 0:00

Granolleri ha escrit:
Don Ramón ha escrit: y es precisamente el movimiento suburbano el que hace llegar coches a la ciudad, no los trayectos internos en Barcelona
Raó de més per no fer el tramvia per la Diagonal. El que seria útil de debò seria un túnel per a Rodalies, d'extrem a extrem, i no com la proposta que feieu d'anar fins a Sants ja que deixeu sense servir entre d'altres a la Zona Universitària. Una proposta -la vostra- que feria les delícies de La Hispano Igualadina, UTE Bages Exprés, Soler i Sauret... ja que no restaria ni un sol viatger als autobusos. Ja que es fa, que es faci bé.
Bona nit gent!

Quan estudiava a la facultat, recordo que alguns companys que estudiaven una assignatura de mobilitat on es presentaven els projectes de transport públic previstos per la època. Només comentar que n'hi havia un que destacava per l'elevadíssim retorn esperat de la inversió respecte a qualsevol altre, i aquesta era el tramvia de la diagonal. En termes econòmics "ho petava". Lamento no haver fet l'assignatura per a tenir les dades.

Ja tornant al meu limitat coneixement dir que, entenc que el tramvia és una infraestructura "barata" (en comparació a un túnel de rodalies), i que connecta igualment dos pols de la ciutat, per on de ben segur hi passarien molts passatgers. (no tinc xifres concretes).

Parlar d'un túnel de rodalies hauria de ser com a proposta complementaria al tramvia però no substitutiva.
Si al fet de proposar un túnel de rodalies en contraposició al tramvia li sumem:
a) L'estat/gene/ajuntament no invertiran en aquest túnel (la historia dels aves a 350 km/h i la L9 s'han acabat...)
b) Per sota la diagonal hi passa un col·lector d'aigües molt gran que faria tècnicament difícil la construcció d'aquest túnel.
.. obtenim doncs un DESPROPÒSIT...i és que a dia d'avui prioritzar un túnel de rodalies és com demanar que NO ES FACI RES.

A partir d'aquí, entenc que qualsevol crítica a fer un tramvia en línia recte per la diagonal, ha de venir d'una defensa directe del transport privat sobre el col·lectiu i jo, òbviament, em posiciono a favor del col·lectiu, i per tant, del tramvia en línia recte.

Salut!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 13/05/2015 8:52

I jo continuo defensant que pràcticament *ningú* agafarà o deixarà d'agafar el cotxe en funció de que el TRAM recorri tota la Diagonal o no pas.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3160
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 13/05/2015 8:54

uriol108 ha escrit:
davida ha escrit:Jo al Senyor Trias el faria anar una setmana de General Mola a Calvo Sotelo anada a les 8:00 tornada a 18:00
No se pas quins son aquests carrers... Calvo Sotelo es Plaça Francesc Macià ? No em sonen de res, jo sóc nascut els últims anys de Franco, el 1972.
http://ca.wikipedia.org/wiki/Passeig_de_Sant_Joan

http://ca.wikipedia.org/wiki/Pla%C3%A7a ... Maci%C3%A0

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
local
N5
N5
Entrades: 85
Ubicació: ÀMB

Entrada Autor: local » Dimecres 13/05/2015 11:58

Fran-Ikarus ha escrit:I jo continuo defensant que pràcticament *ningú* agafarà o deixarà d'agafar el cotxe en funció de que el TRAM recorri tota la Diagonal o no pas.
Penso que no hi ha cap cotxe, ni tan tols el taxi, que recorri la Diagonal de dalt a baix (excepte el bus 7) per desplaçar-se. Les Rondes es van fer precisament per travessar la ciutat de manera ràpida i així descongestionar la Diagonal i la Gran Via.

El tramvia a la Diagonal millorarà moltíssim la mobilitat a la ciutat, d'això n'estem segurs. La gent que arribi a Barcelona en cotxe dubto que el deixi als afores i agafi el tram per anar més endevant perquè implicarà un increment de temps. Però qui vingui amb transport públic (per exemple, amb la Hispano Igualadina fins a Maria Cristina) i hagi de baixar fins a Glòries, el tramvia serà una millora excel·lent perque no caldrà donar la volta pel centre amb metro.

Fer un tramvia per la Diagonal no treurà els cotxes que hi passen. És quelcom semblant a dir que la L9 treurà els cotxes de la Ronda General Mitre, doncs no.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 13/05/2015 14:32

M'agradaria saber quins són els tècnics que diuen a la notícia que unir el tramvia per la Diagonal seria una "catàstrofe", i com poden quedar-se tant tranquils i dormir per les nits dient una de tant grossa:

http://www.ara.cat/politica/Xavier_Tria ... 64498.html



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”