Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
98
74%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
8%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Vots totals: 132
Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 28/07/2009 17:54

Molt bon plantejament, no se m'havia ocurregut pensar en Rambla Catalunya, encara així hi ha tràfic rodant, i no sé si afectaria massa aquest tràfic
593Dromedario ha escrit:Quant a possibles trams soterrats de la Diagonal, el tram Francesc Macià - Balmes pot ser un bon tram, ja que no hi ha trens ni metros per sota.
Jo això ho contemplo en un projecte que ho he fet, en el cas que es fes el túnel de rodalies per la Diagonal no estaria gens malament pensar-ho.
593Dromedario ha escrit:Per últim, jo tampoc veig clar el tema d'ajuntar el bus i el tramvia en un mateix carril, a menys que es vulgui baixar la velocitat comercial del tramvia a costa de pujar una mica la del bus (entenc que també li toca, però tots van molt plens en aquella zona i seria més inconvenient per al Tram que avantatge per al Bus).
Ni jo tampoc, però si s'administrés bé no és mala idea. Pensem que tenim 2 costats laterals, i en cada costat lateral pot anar-hi una via de tranvia i una d'autobús. Tindríem bastanta cosa sol·lucionada, tampoc és tan difícil en el cas de la Diagonal separar-ho, om ho pot ser-ho en altres carrers.
593Dromedario ha escrit: sí, és cert que això val més parlar-ho físicament, però abans de fer-ho val la pena que expresseu idees com la meva perquè siguin conegudes.
Per això podem parlar-ho primer coses aquí i després també físicament ;) .


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 28/07/2009 18:00

En persona, de vegades poden sorgir idees que no surgeixen escrivint, i què carai, també va bé quedar de tant en tant i fer un suís ;)



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 28/07/2009 18:08

Home, i és clar que sí. Ara a més és època de vacances, i tenim les idees més refrescades ;) .
Llavors, jo crec que ara mateix, som 4 usuaris a favor i 1 en contra, o sigui que realment es pot fer una taula rodona, i trobar-nos entre gent.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/07/2009 19:46

Fer passar el tramvia per la Rambla Catalunya no em sembla una bona idea. És un carrer eminentment per a vianants, i haver de parar atenció a tramvies que, a sobre, es pretén que tinguin una velocitat comercial considerable, no hi ajudarà.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 29/07/2009 14:58

Jo també soc partidari de fer una o varies trobades, per intercanviar informació, idees i opinions, i així anar preparant una proposta des del Fòrum. El comentari de fer aquesta trobada cap al setembre, la dic bàsicament per un motiu, molts ara som o anirem de vacances uns dies, i tanmateix aixó ens pot servir per reflexionar, pensar i aportar bones idees cara al mes de setembre. El que no vol dir que aquestes idees les anem abocant de mica en mica en forma de comentàris. Salut companys.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 29/07/2009 17:18

Guigui ha escrit:Fer passar el tramvia per la Rambla Catalunya no em sembla una bona idea. És un carrer eminentment per a vianants, i haver de parar atenció a tramvies que, a sobre, es pretén que tinguin una velocitat comercial considerable, no hi ajudarà.
Tens raó. I pel turisme, atractiu i demanda de la zona, jo escolliria Passeig de Gràcia, amb el sistema aquest que volen desenvolupar sense catenària, o bé, recreant els antics pals de catenària d'una forma més moderna, i compatible amb els tramvies històrics, per fer algun que altre servei especial amb la jardinera, algun tramvia blau, o algun dels que reformen, com el washington. :P


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 06/08/2009 11:24

http://diagonal-barcelona-es.blogspot.c ... sport.html

Un blog on parlen del fòrum, i en certa manera, l'elogíen.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 06/08/2009 15:51

Sóc feliç :D Què carai, és cert, aquí podem debatre moltes possibilitats, fins i tot, més que en el procés participatiu de la web de la Diagonal!



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 06/08/2009 19:15

metring ha escrit:fins i tot, més que en el procés participatiu de la web de la Diagonal!
Això segur, descomptant que és un lloc on hi ha molt bon ambient, aquí.
Per cert, segur que han fet bé elegint el tranvia Siements? No té un bon historial, excepte amb el Avanto:

Siemens se sube con su nuevo tranvía a concursos por valor de 2.250 millones


Siemens se adjudica contratos públicos
Segundo trimestre: Ganó un 146% más
Siemens quiere subirse a los nuevos concursos de tranvías que se licitarán en España con su nuevo Avenio, un tren ligero que no necesita catenaria y que tiene una independencia para poder circular 2.500 metros sin tener que recargar su batería, gracias a un sistema doble para almacenar energía.

El plan para reestablecer los tranvías como medio de transporte en las grandes capitales y ciudades de España está a medio camino. Ahora mismo ya existen 142,6 kilómetros dedicados a este medio de transporte repartidos en nueve ciudades. Otras diez ya han adjudicado los concursos y pondrán en funcionamiento su red en breve, lo que supondrá otros 148,2 kilómetros más.

Pero todavía queda una tercera fase de proyectos sin adjudicar, que suman en total 150 kilómetros de tranvías y que licitarán concursos por valor de 2.250 millones de euros, según datos del sector que estiman que el coste de un kilómetro de tranvía se cifra en 15 millones de euros.

Una decena de proyectos
Se trata de una larga lista de diez ciudades formada por Córdoba, La Coruña, Granada, Cádiz, Zaragoza, Palma de Mallorca, Murcia, Toledo, Jerez de la Frontera (Cádiz) y León. Es aquí donde Siemens (SIE.XE) quiere pujar con su novedoso Avenio. A estas habría que añadir ampliaciones en localidades donde ya opera.

La nueva apuesta del gigante alemán pujará en estos concursos con otros tranvías que tampoco llevan catenaria y que fabrican otros grupos como Alstom (ALO.PA) y CAF (CAF.MC). Pero la gran diferencia es el novedoso sistema que ha puesto en marcha Siemens.

El Avenio cuenta a la vez con dos sistemas de almacenamiento de energía, que le permite circular hasta dos kilómetros y medio sin tener que recargarse. Si se tiene en cuenta que las paradas de los tranvías suelen tener 600 metros de longitud, supondría una independencia de cuatro estaciones.

Mejoras y ampliaciones
Además del evidente impacto medioambiental, la catenaria puede llegar a ser incómoda en el caso de los tranvías. En Sevilla, por ejemplo, cuando se celebra la Semana Santa, el Ayuntamiento tiene que desmontar y montar todos los años la catenaria del tranvía para que puedan salir los pasos, lo que representa para las arcas municipales un desembolso de 150.000 euros. De hecho, la capital andaluza está buscando una solución sin catenaria para su tranvía.

Además pretende ampliar el trayecto del tranvía que cruza el centro de la ciudad. Lo mismo ocurre con Barcelona, donde existe un proyecto para unir los dos extremos de la Diagonal, que cruzan prácticamente toda la Ciudad Condal.

La primera experiencia de este tranvía ya es una realidad en Portugal. Lisboa posee desde noviembre de 2008 este tranvía en la línea que une las localidades de Almada y Seixal, situadas al sur de la capital lusa, y está operado por Metro Transportes do Sul.
De: http://www.eleconomista.es/empresas-fin ... lones.html


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 06/08/2009 19:26

BB9200 ha escrit: Per cert, segur que han fet bé elegint el tranvia Siements? No té un bon historial, excepte amb el Avanto:
Des del Combinogate...



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 06/08/2009 19:27

I més comptant que els tranvies existents són d'Alstom.
Edito: Ara, posats a demanar, sort que no han construït CAFeteres tranvies, primer per l'experiència (poca), i després, per exemples com els TRD. Ara, vist els 448, etc. no sé què dir quina seria millor, CAF o Siements. Però la millor, amb claritat, era Alstom.
BB9200 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 06/08/2009 19:43, en total s’ha editat 1 vegada.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 06/08/2009 19:40

Aquí, aquí.

Per si d'en cas, recomano llegir el fil que acabo d'obrir a http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 46#p141246



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dijous 06/08/2009 19:50

:roll: Jo diria que CAF d'experiència almenys en territori peninsular en té, Sevilla, Bilbao, Vitoria, Valencia i Lisboa. :ok

I no crec que la notícia afirmi categóricament que SIEMENS (editat a posteriori , posava CAF) ha estat escollida en Barcelona, només parla de projectes futurs.

Barcelona comptant amb el material móbil actual (ALSTOM) i sent aquesta (ALSTOM) part accionarial de TRAMVIA METROPOLITA dubto molt que escolleixi altre fabricant
mikado l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 06/08/2009 20:06, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 06/08/2009 20:02

La notícia parla de Siements, i bé és cert que no he pensat en tranvies CAF espanyols, els de Bilbao donen bon resultat, però els millors són els de Victòria.
A València no ha estat tan positiva, però no ha estat malament, i Sevilla té problemes, tampoc és un gran balanç. La millor opció és Alstom, més comptant que a la notícia assenyala Barcelona com a objectiu de Siemens.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dijous 06/08/2009 20:04

BB9200 ha escrit:La notícia parla de Siements, i bé és cert que no he pensat en tranvies CAF espanyols, els de Bilbao donen bon resultat, però els millors són els de Victòria.
A València no ha estat tan positiva, però no ha estat malament, i Sevilla té problemes, tampoc és un gran balanç. La millor opció és Alstom, més comptant que a la notícia assenyala Barcelona com a objectiu de Siemens.

Perdó SIEMENS tens raó, que entre COMBINOS , AVANTOS i més m'he fet un lio



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 07/08/2009 13:46

Además del evidente impacto medioambiental, la catenaria puede llegar a ser incómoda en el caso de los tranvías.
:x :x :x


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 07/08/2009 15:54

Impacte mediambiental a on??? Que potser desprén fums???? >:(



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Divendres 07/08/2009 15:58

Per qué no posen aquella especie de tercer rail central que tenen els Trams de Bordeaux? Funciona bastant bé, y es pot trepitjar sempre. Així evitariem les polèmiques de la catenaria, a més, en el moment en el que el Tram arriva a la zona que té catenaria pot canviar a catenaria sense problemes.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 07/08/2009 17:33

BCN2008 ha escrit:Per qué no posen aquella especie de tercer rail central que tenen els Trams de Bordeaux? Funciona bastant bé, y es pot trepitjar sempre. Així evitariem les polèmiques de la catenaria, a més, en el moment en el que el Tram arriva a la zona que té catenaria pot canviar a catenaria sense problemes.
Si és el que volen fer.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Divendres 07/08/2009 19:04

El sistema de Bordeus s'anomena APS i ALSTOM amb el CITADIS el té ja més que assajat. Efectivament és el que es vol implantar a la zona centre de Bcn.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”