Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Lluch

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Re: Nova estació entre Pubilla Casas i Collblanc: Ernest Lluch

Entrada Autor: BCN2008 » Dijous 10/12/2009 21:40

pol ha escrit:http://ferrocat.foroactivo.com/tmb-f2/l ... 55-195.htm Aquí el prodreu veure
I quina estació és?
Esta bastant bé el mapa, tot i que el trobo massa... "mirad todo lo que vamos a hacer" amb totes les ampliacions de la xarxa previstes.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/12/2009 22:04

Ep, podríeu cenyir-vos al tema del fil, si us plau?

:topic


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 11/12/2009 14:56

Falta enllaç a Parc de Montjuïc, insisteixo XD


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
retired44
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Collblanc

Entrada Autor: retired44 » Dissabte 12/12/2009 13:03

BCN2008 ha escrit:
pol ha escrit:http://ferrocat.foroactivo.com/tmb-f2/l ... 55-195.htm Aquí el prodreu veure
Bien, es la primera vez que veo Ernest Lluch en un mapa y en su sitio, tanto la parada del Tram como la futura estación que, hasta que no se inaugure, aparece con una tipografía tenue muy propia. Poco a poco, algo avanzamos.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 12/12/2009 16:34

Aquí podeu veure en més detall el nou plànol del metro.

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2543
metring ha escrit:Si, mireu sino, un plànol de metro de París "real" i un altre d'esquemàtic. Amb el primer és que no t'enteres de res!
Aquest és un plànol meu "real", hi ha certs errors que no he corregit perquè fa temps que no el retoco... i de fet la última versió que tinc no apareixen els finals de línia tan resaltats, només amb el logo. Tbé hi ha algun error com per exemple el traçat de la L4 més proper a la costa i el creuament amb les vies de rodalies d'EdF i el cartell d'aquesta mateixa estació està penjat allunyat però pq es provisional i ja que parleu de mapes reals el penjo perquè ho vegeu més o menys. I l'ampliació de la L1 té un error que arriba fins a Sant Boi i de fet només està projectat fins al Prat, igualment teòricament està en un to més baix que aquest nivell no es veu gaire la diferència.

Imatge


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 12/12/2009 17:43

Està molt, però que molt bé, però a París, amb la quantitat de línies que hi ha, us asseguro que no s'entenia un borrall :x



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 12/12/2009 21:22

Al plànol nou de l'ATM, l'estació de Sant Ramón, ja es denomina Ernest Lluch.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 12/12/2009 23:16

Al lloc web de l'ATM, no hi apareix cap actualització, ni tan sols la de la imminent obertura del primer tram de la L9.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 12/12/2009 23:43

Guigui ha escrit:Al lloc web de l'ATM, no hi apareix cap actualització, ni tan sols la de la imminent obertura del primer tram de la L9.
si jo tbé ho he estat mirant... podrien haver penjat el mapa... potser no ho fan fins dilluns, no fos cas que es cansessin.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 13/12/2009 10:18

Vilarrubla ha escrit:Aquí podeu veure en més detall el nou plànol del metro.

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2543
metring ha escrit:Si, mireu sino, un plànol de metro de París "real" i un altre d'esquemàtic. Amb el primer és que no t'enteres de res!
Aquest és un plànol meu "real", hi ha certs errors que no he corregit perquè fa temps que no el retoco... i de fet la última versió que tinc no apareixen els finals de línia tan resaltats, només amb el logo. Tbé hi ha algun error com per exemple el traçat de la L4 més proper a la costa i el creuament amb les vies de rodalies d'EdF i el cartell d'aquesta mateixa estació està penjat allunyat però pq es provisional i ja que parleu de mapes reals el penjo perquè ho vegeu més o menys. I l'ampliació de la L1 té un error que arriba fins a Sant Boi i de fet només està projectat fins al Prat, igualment teòricament està en un to més baix que aquest nivell no es veu gaire la diferència.

Imatge
El plànol està bé. Pero m'agrada més que hi apareixin tots els colors, com el meu, que els faig a mà.
Imatge


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
retired44
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Collblanc

Entrada Autor: retired44 » Dijous 11/03/2010 22:26

Tras estar prácticamente paradas las obras durante Diciembre y Enero, a mediados de Febrero se han reanudado con mucha tranquilidad, básicamente dedicadas al encofrado de las losas de los vestíbulos de Ernest Lluch a nivel de las vigas del cierre superior del volumen de la estación y a completar las jácenas del vestíbulo de conexión con el Tram.

Al ritmo que avanzan, teniendo que colocar todas las vigas citadas tras la finalización de las losas y del desmontaje del enorme tinglado de protección (que ha tenido una vida efímera, por cierto), y construir los prismas de servicios hasta alcanzar el nivel de la carretera, se ve difícil que la fecha de 27 de Mayo próximo fijada en los planes para la apertura del tráfico se pueda cumplir, salvo que se monte un número similar al de noviembre pasado para recuperar el paso del metro.

De la apertura de la estación, fijada inicialmente para otoño de este año ( elecciones obligaban), pero después trasladada a ".... durante 2011", mejor no pensar nada. ¿verdad? :(

PD. Los mapas ya reflejan más exactamente la conexión Tram-Metro, nunca es tarde si la dicha es buena.



Avatar de l’usuari
retired44
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Collblanc

Entrada Autor: retired44 » Dissabte 22/05/2010 22:35

Hemos casi llegado a la fecha oficial de apertura de tráfico de la carretera de Collblanc ( según la web del Ayuntamiento, el 27-Mayo-2010) y, como podreis ver más abajo, la finalización está aún un poco lejos. Aunque está construido todo el techo superior de los vestíbulos, se están colocando las capas de impermeablización y aún quedará la cobertura final hasta llegar al nivel de base de la calle.

Imatge

Aquí vemos las vigas de cierre de los vestíbulos el 11 de mayo.

Imatge

Aquí , hoy mismo, el bonito estanque de puebas de impermeabilización en los vestibulos del lado Ernest Lluch.

Si las obras siguen al ritmo actual ( y no las paran con motivo de la crisis) ¿podemos esperar que se abra el tráfico durante el otoño? "chi lo sa"

En cuanto a la estación propiamente dicha, " lo más seguro es que vaya usted a saber". No quiero ni recordar aquello de " .... durante 2011" que aparece en la web del DPTOP, ¿Adonde irá ahora con la que está cayendo? :nose



Avatar de l’usuari
retired44
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Collblanc

Entrada Autor: retired44 » Diumenge 08/08/2010 22:20

Las más pesimistas previsiones se van confirmando. Cuando se está trabajando en superficie para llegar al nivel de urbanización de la carretera, vemos que se están cerrando los accesos a la estación. Las informaciones disponibles avanzan que la carretera de Collblanc no se abrirá al tráfico este otoño, ya veremos si no tenemos que esperar hasta el 2011.

En cuanto a las obras en la estación propiamente dicha, cuando se finalizen los trabajos de superficie quedarán detenidas sin fecha definida de reanudación. Una estación fantasma más a añadir a la colección, hasta que el siguiente ciclo de bonanza económica la reactive. De cualquier forma, las justificaciones iniciales del proyecto de esta estación, intercambiador con el Tram y servicio a la Porta Nord de Hospitalet, han quedado completamente devaluadas, ya que la crisis inmobiliaria ha hecho que dicha Porta Nord esté en cuadro, con un solo edificio de 17 plantas prácticamente vacío y el resto de edificios por iniciar.

En fin, como dice un viejo proverbio: "El que viva, verá" :( :(



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 08/08/2010 22:26

No ho puc entendre, tant faltava per acabar la estació?



Avatar de l’usuari
retired44
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Collblanc

Entrada Autor: retired44 » Diumenge 08/08/2010 23:13

metring ha escrit:No ho puc entendre, tant faltava per acabar la estació?
Pues sí. Solo se ha realizado la infraestructura que materializa los volúmenes de andenes, vestibulos, escaleras, accesos, etc., pero no se ha hecho nada del "relleno" de esos volúmenes. Ahora debería empezar la parte más prolija del proyecto, por la cantidad de obras distintas a coincidir en el espacio físico de la estación.

No sé cuánto se ha gastado del presupuesto inicial, ni si la obra se para por agotamiento de lo presupuestado este año, pero en cualquier caso, solo se reactivará si se asigna el año que viene, y tal como está el patio con las elecciones a la vuelta de la esquina, veremos que hacen los que lleguen a la Generalitat.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 09/08/2010 9:34

Em ficaria a riure si no hagués estat quatre mesos l'any passat amb el metro tallat per no res.

Em ficaria a riure si no haguessin arrasat un senyor passeig arbrat i ombrívol per pujar a Collserola al sector Caufec, a Esplugues, per deixar-hi unes parcel·les buides on espero que més d'un s'hi hagi pillat els dits.

Em sembla que nomès podré riure el dia que algú amb seny i amb la primària acabada li torni a ficar a aquella estació el nom de Sant Ramon. Potser a l'Ernest Lluch no li agradaria veure el seu nom lligat a una terra de ningú amb dos gratacels d'habitatges buits tocant un cementiri, una benzinera i un barranc.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dilluns 09/08/2010 11:43

Platanito ha escrit:dos gratacels
Acceptem com a gratacel un bloc de 17 plantes ( :x), però l'edifici de 7 plantes del costat, com que no

Imatge

En quant al passeig ombrívol que comentes, no sé que té a veure amb aquesta estació, la veritat. El sector Caufec queda bastant cap amunt en direcció a Esplugues



Avatar de l’usuari
retired44
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Collblanc

Entrada Autor: retired44 » Dilluns 09/08/2010 22:01

Danzig ha escrit:
Acceptem com a gratacel un bloc de 17 plantes ( :x), però l'edifici de 7 plantes del costat, com que no
Ese edificio, destinado a los expropiados de la zona de Porta Nord y aledaños, y que debía haber sido entregado hace un par de años, es uno de los directos perjudicados por la suspensión, ya que está en medio de la zona de obras, con un precario camino para llegar a la puerta y al parking. Además, queda pendiente de terminar la rampa en túnel que ha de conectar Hospitalet con la carretera de Collblanc y que pasará por delante del edificio. Total, un despropósito tras otro, los propietarios de esos pisos deben estar muy "contentos".



Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dijous 12/08/2010 16:03

Quina vergonya tot plegat, no crec que estigui enllestida fins al 2012...
:(


Visca el metro!!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 10/09/2010 14:08

http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... est-lluch/

El DPTOP licita la urbanització de la carretera de Collblanc afectada per les obres de la nova estació d’Ernest Lluch

Imatge

El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) publica avui la licitació de les obres d’urbanització del tram de carretera de Collblanc afectada per les obres de la nova estació d’Ernest Lluch. Les obres consistiran en la l’ampliació de les voreres, el guany d’un carril de circulació, passant de 3 a 4, i la col•locació de més de 100 arbres. El període d’execució serà de 8 mesos i comptarà amb un pressupost de 3 MEUR.

El DOGC publica avui l’anunci de la licitació de les obres de reurbanització de carretera de Collblanc, comprès entre el carrer del Cardenal Reig i l’Avinguda Xile, al terme municipal de Barcelona i de L’Hospitalet, que s’ha vist afectada per la construcció de la nova estació d’Ernest Lluch.

D’aquesta manera, la carretera de Collblanc tindrà una amplada d’uns 21 metres, voreres a dreta i esquerra de més de 4 metres amb una filera d’arbres i punts de llum, i disposarà de quatre carrils de circulació, dos en sentit Barcelona i dos en sentit L’Hospitalet, que estaran separats per una mitjana.

Concretament, els treballs que es duran a terme són els següents:

* Adequació a la nova secció del carrer: les actuacions previstes consistiran en el desmuntatge de punts de llum, elements de mobiliari urbà, de senyalització existents i demolició de paviments existents.

* Pavimentació del carrer: a les voreres d’ambdós costats s’ha projectat un paviment de panot i pel carrer Ernest Lluch, de pedra granítica.

* Col·locació de mobiliari urbà: bancs, papereres, pilones, banderola de senyalització de metro i parada de bus.

* Jardineria i instal·lació de reg: es plantaran 9 espècies diferents amb un total de 100 arbres, només a la vorera costat Barcelona. Els arbres existents es trasplantaran a vivers de parcs i jardins.

* Instal·lació d’enllumenat: es projecta la instal·lació de fanals, que es col·locaran a una distància entre ells de 18 metres.

* Seguretat vial: es col·locarà tant la senyalització horitzontal i vertical, com la instal·lació de semàfors de la carretera de Collblanc, del Passeig del cementiri i del carrer Ernest Lluch.

* Drenatge i clavegueram: s’han projectat una sèrie de col·lectors i imbornals (punts de recollida d’aigua).

Aquesta actuació permetrà recuperar la circulació habitual a la carretera de Collblanc, entre l’Avinguda de Xile i el carrer Cardenal Reig, en sentit Esplugues i Barcelona que està tallada per la construcció de la nova estació d’Ernest Lluch. Mentrestant es mantindrà el desviament pel carrer de Cardenal reig, en sentit Esplugues, i per l’Avinguda de Josep Molins, en sentit Barcelona.

Nova estació de l’L5

Les obres de construcció de la nova estació Ernest Lluch, entre Pubilla Cases i Collblanc, estan en fase avançada. La terminal quedarà al costat de la futura estació del tramvia de Sant Ramon, i facilitarà, així, els transbordaments de viatgers. Així, se situarà a la carretera de Collblanc entre el Camí de la Torre Melina i el pont, i comptarà amb quatre accessos que connectaran l’exterior amb els dos extrems d’andana.

El projecte global, que inclou la modificació de la línia del Trambaix, el desviament dels serveis afectats, el trasllat de l’estació de Sant Ramon i la construcció de la nova estació Ernest Lluch, comportarà una inversió aproximada de 39 MEUR.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”