Línia Orbital Ferroviària

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2735
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Re: Es presenta l’estudi de traçat de la futura Línia Orbital

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 22/12/2008 12:41

Jo tampoc entenc això d'Esparreguera, és ben bé que han fet donar una volta estranya perquè estiguin contents, però l'estació segons sembla al dibuix del traçat queda molt lluny del nucli urbà, a una punta del terme municipal on no hi ha res de res.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dilluns 22/12/2008 16:16

A Blanes, per exemple, passa el mateix. L'estació està fora del nuci urbà, a prop de les naus indústrials, per anar al centre tens d'agafar un bus que et porta o al centre de Blanes o un altre que et porta a Lloret de Mar, ja que no tenen estació de tren.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23388
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 22/12/2008 16:22

canalcole ha escrit:A Blanes, per exemple, passa el mateix. L'estació està fora del nuci urbà, a prop de les naus indústrials, per anar al centre tens d'agafar un bus que et porta o al centre de Blanes o un altre que et porta a Lloret de Mar, ja que no tenen estació de tren.
Però en el cas de Blanes encara s'entén perquè la línia agafa "la directa" cap a Maçanet procedent del Maresme. En canvi, pensen fer donar una gran volta a la LOF tot plegat perquè toqui Esparreguera de resquitllentes, sense que això serveixi realment a ningú. Per perpetrar això, millor que els deixin amb l'aeri d'Olesa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dimecres 24/12/2008 18:28

Por esta línea viajarán los marcianos,si es que se llega a construir ! :D



Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Divendres 02/01/2009 5:38

sergi ha escrit:Por esta línea viajarán los marcianos,si es que se llega a construir ! :D
No creas, la unión Vilafranca - Vilanova, es algo muy solicitado igual que Martorell - Terrassa...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23388
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 02/01/2009 11:22

Alex_C4 ha escrit:No creas, la unión Vilafranca - Vilanova, es algo muy solicitado igual que Martorell - Terrassa...
Però si per anar de Martorell a Terrassa cal passar per Esparreguera, serà la millor publicitat que li faran a la suposadament odiada B-40.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 667
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Divendres 02/01/2009 22:57

Guigui ha escrit:Però si per anar de Martorell a Terrassa cal passar per Esparreguera, serà la millor publicitat que li faran a la suposadament odiada B-40.
Siempre será mejor el pequeño rodeo por Esparraguera, que no por el centro de Barcelona... Además, creo que por Esparraguera no pasa, pasa por Abrera


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23388
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 05/01/2009 0:14

ferroviario_catalan ha escrit:Siempre será mejor el pequeño rodeo por Esparraguera, que no por el centro de Barcelona... Además, creo que por Esparraguera no pasa, pasa por Abrera
Extret d'un missatge d'aquest mateix fil:
En concret, aquesta línia unirà Vilanova i Mataró en un recorregut de 120 km i passant per Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes (Garraf), Canyelles (Garraf), Vilafranca del Penedès, la Granada (Alt Penedès), Subirats (Alt Penedès), Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès), Gelida (Alt Penedès), Martorell (Baix Llobregat), Abrera (Baix Llobregat), Esparreguera (Baix Llobregat), Terrassa, Sabadell, Barberà del Vallès (Vallès Occidental), Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental), Mollet del Vallès (Vallès Oriental), Montmeló (Vallès Oriental), Parets del Vallès (Vallès Oriental), Granollers, la Roca del Vallès (Vallès Oriental), Argentona (Maresme) i Mataró.
La comparació entre Esparreguera o centre de Barcelona no s'aguanta. Es tracta de fer la línia competitiva en tots els aspectes, i si resulta que en cotxe es guanya una barbaritat de temps i no hi ha peatge pel mig (la benzina és un aspecte que la gent tendeix a oblidar), la LOF acabarà morint-se de fàstic, amb els polítics "responsables" d'enterramorts de luxe.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Divendres 09/01/2009 15:18

Guigui ha escrit:Extret d'un missatge d'aquest mateix fil:
En concret, aquesta línia unirà Vilanova i Mataró en un recorregut de 120 km i passant per Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes (Garraf), Canyelles (Garraf), Vilafranca del Penedès, la Granada (Alt Penedès), Subirats (Alt Penedès), Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès), Gelida (Alt Penedès), Martorell (Baix Llobregat), Abrera (Baix Llobregat), Esparreguera (Baix Llobregat), Terrassa, Sabadell, Barberà del Vallès (Vallès Occidental), Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental), Mollet del Vallès (Vallès Oriental), Montmeló (Vallès Oriental), Parets del Vallès (Vallès Oriental), Granollers, la Roca del Vallès (Vallès Oriental), Argentona (Maresme) i Mataró.
Trobo que fer passar la línia orbital per les vies de la R3 és un error perquè el recorregut en comú amb la R2 captaria més gent, a part de l'enrenou que haurien de fer per un ramal entre la R3 i Granollers-Centre.

A part de fer aquesta línia 'nova', també sería molt interessant fer un Granollers-Centre Martorell, passant per la UAB per vies Mollet-Papiol :?


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

barcelonasants
N4
N4
Entrades: 40
Ubicació: Mataró, El Maresme

Entrada Autor: barcelonasants » Divendres 30/01/2009 15:13

Anem avançant, vet-ho aquí l'esbós del planol complet, extrat de IFERCAT, Infrastructures Ferroviaries de Catalunya

GENERAL: http://www.ifercat.cat/pfw_files/cma/pr ... %A0ria.jpg
MATARÓ: http://joan7.jubany.cat/images/stories/ ... nxades.jpg

Salutacions


Perquè viatjar era un plaer: http://mundorenfe.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 854
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Divendres 30/01/2009 17:40

Crec que haurien de aprofitar per fer una estació a Cabrera de Mar, podrien fer passar la via pel costat del camí del mig fins a la rotonda del Sindicat i alli fer una Estació/baixador per al municipi de Cabrera de mar, l'actual baixador queda mooolt allunyat del nucli urbà...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23388
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 30/01/2009 19:00

La volta que descriu el traçat entre Sabadell i Granollers és horrorosa. En lloc d'aprofitar tant les línies existents, més valdria que cobrissin noves poblacions que ara no tenen tren.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Divendres 30/01/2009 21:27

Poc després de sortir de Granollers, la línia podria desviar-se ja en direcció Sabadell i fer-la passar per Lliçà de Vall o d'Amunt, tot i que en aquest sentit Mollet quedaria fora de la LO :?
Si es vol fer passar aquesta línia pel bell mig de Sabadell, el traçat proposat és l'unic favorable, perquè un canvi del trajecte més cap el nord faria que la LO s'aturés només a Sabadell-Nord.


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23388
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 30/01/2009 21:42

cristian26 ha escrit:Poc després de sortir de Granollers, la línia podria desviar-se ja en direcció Sabadell i fer-la passar per Lliçà de Vall o d'Amunt, tot i que en aquest sentit Mollet quedaria fora de la LO :?
Si es vol fer passar aquesta línia pel bell mig de Sabadell, el traçat proposat és l'unic favorable, perquè un canvi del trajecte més cap el nord faria que la LO s'aturés només a Sabadell-Nord.
Pel que fa a Mollet, mai no plou a gust de tothom. Per tant, enllaçar amb la LOF a Canovelles, per exemple, ja està prou bé. Per altra banda, Sabadell-Nord seria la més indicada si només hi hagués una estació de la LOF a la ciutat ja que també hi haurà parada dels FGC. Entre això i l'actual R4, el servei a la ciutat seria prou bo.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dissabte 31/01/2009 13:43

Espero que agafin l'alternativa amb menys estacions i no facin una tria electoralista.

Crear massa estacions a Mataró suposaria un greuge per un servei correcte de Rodalies degut a que a l'entrar a Mataró es comportaria com un TRAMvia soterrat. Queda molt maco que tothom de Mataró tingui estació de Rodalies sota casa seva però seria ridícul. Fent l'estació central tot Mataró queda d'aquesta estació a 10min en bus i en el cas que la xarxa d'autobusos de Mataró que pel que he pogut comprovar funciona molt bé fos insuficient en tot cas es podria fer el tramvia que més d'un cop s'ha plantejat.

No a un trenTRAM a Mataró i sí a un servei eficient de Rodalies pel Barcelonès Nord, El Maresme i la Selva.



trainman
N9
N9
Entrades: 2355
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimecres 11/02/2009 11:48

dimarts, 10 de febrer de 2009
>
El president de Ferrocarrils posa en dubte la necessitat de la línia orbital ferroviària






El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Joan Torres, es va plantejar si la futura línia orbital ferroviària servirà per cobrir les necessitats de la mobilitat. Torres va recordar que «no es poden confondre els desitjos de l'administrador amb els de la població». En aquesta línia, va afirmar que la majoria de desplaçaments des del Vallès Occidental són per anar a Barcelona i no per anar a pobles de la mateixa comarca. Torres va proposar que el servei que haurà de donar la línia orbital es cobreixi en un primer moment, per exemple, amb un servei de bus. Així es podrien detectar les necessitats que hi ha al territori i acotar la inversió ferroviària. Segons Torres, l'orbital «és un projecte evolutiu que s'ha de posar sobre la taula».

En un altre sentit, Torres va afirmar que «l'ampliació de FGC a Terrassa i Sabadell serà un orgull per aquestes dues poblacions», però probablement serà l'última ampliació que es farà d'aquestes línies. «Si en un futur s'han d'allargar més les línies o unir les unes amb les altres s'hauria d'optar per fer-ho amb bus o tramvia», va dir Torres. El president de FGC va aprofitar la taula rodona sobre mobilitat a Catalunya per recordar que Ferrocarrils «no garantirà una freqüència mínima per anar a Barcelona, sinó que hi haurà una freqüència entre els pobles del Vallès i una altra per arribar a Barcelona». Tot i aquesta puntualització, va recordar que altres operadors, referint-se implícitament a Renfe, no opten per oferir freqüència de pas tot i que tècnicament podrien fer-ho.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3517812



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23388
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 11/02/2009 12:09

trainman ha escrit:Torres va recordar que «no es poden confondre els desitjos de l'administrador amb els de la població». En aquesta línia, va afirmar que la majoria de desplaçaments des del Vallès Occidental són per anar a Barcelona i no per anar a pobles de la mateixa comarca.
I per aquest senyor, la majoria dicta sentència. Que hi hagi un nombre considerable de desplaçaments dins el Vallès, així com cap al Baix Llobregat, el deixa indiferent si són menys que cap a Barcelona.

Bonica lògica, la d'aquest senyor. Per cert, en qualitat de què fica públicament cullerada en el tema de la LOF?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6915
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 01/03/2009 1:26

trainman ha escrit:«Si en un futur s'han d'allargar més les línies o unir les unes amb les altres s'hauria d'optar per fer-ho amb bus o tramvia», va dir Torres.
Si s'hagués seguit la "lògica" d'aquest senyor, molt probablement mai s'hagués construït cap de les línies ferroviàries que avui dia existeixen, incloent les que ell presideix.
Per sort, al llarg de la història hi ha persones que veuen més enllà del que ho fan segons quins gestors actuals de mires excessivament curtes i resultats més que discutibles.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 01/03/2009 11:37

Exacte, avui dia els politics funcionen de la seguent manera:

Abans de les eleccions municipals posen una nova línia de bus amb freqüència de pas de 60min que va fent S per tal de cobrir tot el municipi. Així es gasten 0, triguen 0 i tothom està content perquè han posat bus davant de casa seva.

Però clar, planificar i executar línies ferroviàries és antielectoralista. Genera molèsties als veins, les obres acaben a la legislatura següent que pot estar la competència al govern i treu vots en comptes de donar-ne.



Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Dilluns 30/03/2009 23:29

Avui buscant informació he trobat això:
Alternativa A

Des de l’estació Sabadell Sud es dirigeix cap a Barberà del Vallès, on arribarà en túnel a una nova estació. Sortint de Barberà, es resol el creuament de l’AP-7 en túnel per enllaçar amb la via actual el Papiol- Mollet aturant-se a una nova estació a Santa Perpètua de Mogoda. A partir d’aquí, aprofita l’ actual línia C-2 passant per les estacions de Mollet- Sant Fost i Montmeló i arriba a Granollers Centre en túnel.

Alternativa A’

Aquesta alternativa comença amb un traçat idèntic a l’ anterior, sortint de Sabadell Sud, creuant soterradament Barberà i aprofitant la infraestructura de la línia el Papiol- Mollet. Passat Santa Perpètua de Mogoda, però, continua per Mollet- Santa Rosa i Parets per la línia C-3 en lloc de la C-2, amb la qual en el seu últim tram discorre en paral·lel fins a arribar a Granollers.
Font: http://www10.gencat.cat/ptop/AppJava/ca ... rbital.jsp
Per el que tinc entés la proposta que es farà es la A', i això és el que no entenc, si no vaig errat la linia Mollet-Papiol i la de Barcelona-Vic es creuen a l'altura de santa perpetua, en canvi si es vol ajuntar la futura estació de Montmeló Nord amb granollers centre, s'aurà de fer linia per una zona on hi ha industries i habitatges per el mig. A part, el tram mollet-granollers centre ja està desdoblat, en canvi el santa perpetua-parets, no.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”