Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23386
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

"Greuge comparatiu"

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 25/07/2009 0:06

En aquest sentit, Francesc Ribot, de la direcció local d'ERC, assegura que hi ha «un greuge comparatiu amb el creixement de les línies de tramvia al Baix Llobregat, ja que sembla que no tinguin en compte el Barcelonès Nord».
:?: :?: :?: :?: :?:


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 25/07/2009 15:00

Guigui ha escrit:
En aquest sentit, Francesc Ribot, de la direcció local d'ERC, assegura que hi ha «un greuge comparatiu amb el creixement de les línies de tramvia al Baix Llobregat, ja que sembla que no tinguin en compte el Barcelonès Nord».
:?: :?: :?: :?: :?:
És un polític. Què t´estranya?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23386
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 25/07/2009 15:16

437.001 ha escrit:És un polític. Què t´estranya?
Absolutament gens. Però la bajanada és tan grossa, que fins i tot mereix un esment especial.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22809
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 06/08/2009 10:14

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... alona.html

El metro s'apropa al centre de Badalona

Comencen els darrers treballs perquè d'aquí a un any la línia 2 continuï per Pep Ventura fins a arribar al centre urbà

05/08/09 02:00 - Badalona - jose g. navarro email protegit


És un projecte faraònic, però a partir d'ara comença el compte enrere per a la finalització. L'arribada del metro al centre de Badalona ha de ser una realitat l'estiu que ve, i després de quatre anys d'obres, ara comencen els darrers treballs de perllongament de la línia 2, que actualment acaba el recorregut a la plaça Pep Ventura de la ciutat badalonina. L'extensió d'aquest tram, que inclou la construcció d'un túnel de prop de 700 metres de longitud amb una estació al bell mig del centre urbà, costarà uns 50 milions d'euros, i acostarà la xarxa a una zona poblada i plena d'equipaments. La nova estació de metro serà un dels elements que convertiran aquest espai en un eix neuràlgic badaloní, el contingut i el nom del qual encara es desconeixen.

L'empresa pública Gisa ha adjudicat recentment les dues últimes obres en el llarg periple de treballs que han de fer possible el perllongament de la línia 2 de metro fins al centre de Badalona, concretament des de l'actual estació de Pep Ventura fins a l'Illa Central, un espai de prop de 20.000 m² –popularment conegut com l'Illa Fradera– que fa mesos que està en obres per tal d'esdevenir un punt de centralitat de la ciutat badalonina. Aquests dos darrers paquets d'actuacions, que tenen un cost aproximat de 20 milions d'euros –el cost total del projecte voltarà els 52 milions–, inclouen els treballs d'arquitectura i instal·lacions interiors de l'estació i del tram de túnel, i la instal·lació de la senyalització i les infraestructures necessàries per garantir la seguretat de la circulació dels trens.

Pel que fa a les obres, ara es començaran a revestir les parets de l'estació amb materials de color gris clar perquè aportin lluminositat i amplitud a aquest espai, juntament amb la instal·lació, al llarg de 420 metres, de la via, de la catenària i de totes les instal·lacions necessàries per a la prestació del servei ferroviari. D'altra banda, també es preveu la disposició de quatre ascensors per adaptar l'estació –sense que hagi estat batejada oficialment, té tots els números perquè es digui Badalona Centre– a persones amb mobilitat reduïda. Dos dels ascensors connectaran l'exterior amb cadascun dels dos vestíbuls independents de 1.000 m² que tindrà l'estació, i els altres dos enllaçaran cada vestíbul amb l'andana central, de 100 metres de longitud. Finalment, i a banda d'escales mecàniques per comunicar els diversos nivells del recinte, s'habilitaran les oficines per a les dependències i sales tècniques de l'estació, juntament amb l'adequació de les instal·lacions vinculades amb la seguretat dels trens a les estacions i al túnel, amb la protecció automàtica dels trens i amb la supervisió i regulació dels combois.

Aquest darrer conjunt d'obres tenen un termini d'execució d'un any, fet pel qual es preveu que el tram que arribarà fins al centre de Badalona pugui entrar en funcionament l'estiu que ve, sense que s'hagi precisat si serà abans o després de les vacances d'agost. Si aquest termini es compleix definitivament, la realització del projecte haurà durat prop de cinc anys, gairebé un any i mig més tard del que havien previst inicialment les administracions. Des que l'octubre del 2006 el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat engegués el perllongament de la línia 2, s'ha anat topant amb problemes que han fet endarrerir els treballs. El primer, la duresa dels materials que s'han extret en alguns trams del túnel de 644 metres que s'ha projectat per connectar subterràniament la plaça Pep Ventura amb l'Illa Fradera. El segon motiu que ha condicionat el termini d'acabament els treballs són la troballa de restes romanes a la futura plaça central que ha d'acollir l'estació de metro. Concretament, es van trobar tres forns on es feien àmfores i una zona d'enterrament formada per onze urnes amb cossos incinerats i tres més d'enterrats, unes restes que han estat portades i documentades al Museu de Badalona.

Descongestió de la zona

L'inici de les últimes actuacions necessàries per dur el metro al centre de la ciutat arriba un any després que es comencessin a enderrocar les últimes finques que quedaven a l'illa central i que tard o d'hora havien d'impedir la construcció de l'estació del metro i la reurbanització posterior de l'espai. Uns treballs, aquests últims, que en el primer trimestre de l'any que ve hauran de donar el primer fruit: l'habilitació d'un aparcament subterrani de dues plantes al costat de l'avinguda Martí Pujol amb capacitat per a 330 vehicles en places de rotació. Com l'arribada d'aquest servei subterrani de transport públic, el pàrquing contribuirà a descongestionar el trànsit que afecta una zona tan poblada i plena de serveis i d'equipaments com aquesta. Per aquest motiu i per afavorir els comerços del centre que històricament han notat el dèficit d'aparcament dels possibles clients, la voluntat municipal, encapçalada per l'alcalde, Jordi Serra (PSC), és avançar la posada en marxa d'aquest espai sense esperar a la reurbanització final de tota la plaça. Aquests són uns treballs als quals l'Ajuntament badaloní no ha posat data.
El nom i el projecte de la plaça, a debat

Mentre que la prolongació del metro avança, no passa el mateix amb la definició de l'espai de l'Illa Fradera, tant pel que fa a la denominació com al contingut. Així, ja fa més d'un any que està obert el debat social per batejar la plaça, dividit en part entre els que volen que el nom faci honor a la figura de Pompeu Fabra –una trentena d'entitats i prop de 300 personalitats locals i nacionals han donat suport a aquesta opció amb un manifest– i els que volen que es digui plaça Alcalde Xifré, en record del batlle republicà assassinat pels franquistes. Pel que fa al contingut de la plaça, l'Ajuntament vol fer-hi una proposta arquitectònica que sigui i simbòlica i representativa. En aquest sentit, i després d'haver convocat un concurs internacional d'idees, el consistori i un jurat qualificat ja tenen sobre la taula sis propostes urbanístiques. D'aquests projectes finalistes, a finals d'any es triarà el que, a parer municipal, combini més bé la instal·lació d'un equipament referent per a la ciutat amb un espai que també ha de contenir un pàrquing subterrani, habitatge públic i de privat i l'estació de metro.



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Divendres 07/08/2009 9:54

un projecte faraònic diu !!! :x



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23386
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 07/08/2009 13:34

Danzig ha escrit:un projecte faraònic diu !!! :x
La durada bé ho és... :roll:


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22809
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 07/08/2009 15:55

Home, de l'època dels faraons no, més aviat de la dels romans, per les restes trobades :)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23386
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 14/09/2009 9:42

http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_id ... i=badalona

DIUMENGE, 13/09/2009 - 13:31h

Compte enrere perquè el metro arribi al centre de Badalona l'estiu que ve

Mentrestant, el nom del nou espai continua a debat

L'arribada del metro al centre de Badalona ha de ser una realitat l'estiu que ve. Quatre anys d'obres, i ja han començat els últims treballs de perllongament de la línia 2, que actualment acaba el recorregut a Pep Ventura. L'extensió d'aquest tram inclou la construcció d'un túnel de 700 metres de longitud fins a la nova estació de l'illa Fradera, que encara no té nom.

Aquest darrer conjunt d'obres tenen un termini d'execució d'un any, fet pel qual es preveu que el tram que arribarà fins al centre de Badalona pugui entrar en funcionament l'estiu que ve, sense que s'hagi precisat si serà abans o després de les vacances d'agost. Si aquest termini es compleix definitivament, la realització del projecte haurà durat prop de cinc anys, un any i mig de retard més del que estava previst. Un dels motius dels endarreriments ha estat la troballa de restes romanes a la futura plaça central que ha d'acollir l'estació de metro. Concretament, es van trobar tres forns on es feien àmfores i una zona d'enterrament formada per onze urnes amb cossos incinerats i tres més d'enterrats, unes restes que han estat portades i documentades al Museu de Badalona.

Mentre que la prolongació del metro avança, no passa el mateix amb la nomenclatura de l'espai de l'Illa Fradera i què hi ha d'albergar. Ja fa més d'un any que està obert el debat entre els badalonins per batejar la plaça, dividit entre els que volen que el nom honori a la figura de Pompeu Fabra –una trentena d'entitats i prop de 300 personalitats locals i nacionals han donat suport a aquesta opció amb un manifest– i els que volen que es digui plaça Alcalde Xifré, en record del batlle republicà assassinat pels franquistes. Pel que fa al contingut de la plaça, l'Ajuntament vol que arquitectònicament sigui i simbòlic i representatiu. Ara mateix, sobre la taula hi ha sis propostes urbanístiques i a finals d'any es triarà el projecte que agradi més i que també contingui un pàrquing subterrani, habitatge públic i de privat i l'estació de metro.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
rogermelcior
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona
Contacta:

Entrada Autor: rogermelcior » Dimecres 23/09/2009 7:35

La polèmica sobre el nom de l'estació de Badalona centre està servida. Un col·lectiu vol que es digui Badalona-Pompeu Fabra!
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... fabra.html
Proposaran a l'ATM que l'estació de metro de l'Illa Central porti el nom de Badalona-Pompeu Fabra
La proposta, elaborada per un col·lectiu ciutadà, té el suport de l'alcalde
* Badalona

L'alcalde de Badalona, Jordi Serra (PSC), proposarà a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) que la nova estació de la línia 2 de metro que l'any que ve obrirà les portes a l'Illa Central sigui batejada com a Badalona-Pompeu Fabra. D'aquesta manera, Serra atén la petició d'un ampli col·lectiu ciutadà que inicialment volia donar el nom del popular filòleg al conjunt de la plaça. El batlle badaloní continua sense prendre posició pel que fa a la denominació final que rebrà l'Illa Central.

L'Ajuntament badaloní tenia sobre la taula des de fa uns dies una proposta de denominació de la parada de metro que s'està fent sota l'Illa Central per part del col·lectiu d'entitats que defensa el reconeixement amb un espai públic com aquest de la figura de Pompeu Fabra. L'oferiment consisteix a batejar oficialment l'estació de l'L2 amb el nom de Badalona-Pompeu Fabra, de manera que la gran plaça central quedi alliberada per poder rebre altres denominacions. La idea té, segons va indicar ahir l'alcalde Jordi Serra (PSC), el vistiplau d'ell mateix i de la resta del govern, fet pel qual el consistori transmetrà en breu aquesta voluntat a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), per tal que s'arribi a temps a canviar la denominació de l'estació, que fins ara tenia tots els números per dir-se definitivament Badalona Centre.

Oriol Lladó, el president d'Òmnium Cultural a Badalona, una de les entitats que defensa un reconeixement fabrià de la ciutat, indicava ahir que el nou suggeriment és fruit de la «generositat» i de la recerca d'una solució «consensuada» en el debat per anomenar els diferents espais que s'han projectat a l'Illa Fradera. «Tant la figura de Pompeu Fabra com la de l'alcalde Xifré –l'altra opció defensada per un altre grup d'entitats i sobretot per ERC per batejar la plaça– són dues personalitats que mereixen més reconeixement a la ciutat», va assegurar Lladó, tot explicant que a partir d'ara el seu col·lectiu treballarà per convèncer la resta d'agents polítics i socials de la ciutat de «l'oportunitat històrica» que s'aprofitaria en denominar Alcalde Xifré el conjunt de l'espai central, i en donar el nom de Pompeu Fabra a l'equipament singular que s'hi faci, «sobretot si té un marcat caràcter cultural».

De moment, Jordi Serra només ha respost a la petició que afecta l'estació de metro. Fins i tot es mostra confiat que l'ATM l'admetrà. El batlle badaloní també assegura que no li resulta incòmode renunciar al nom de Badalona Centre per a la nova parada de l'L2, tot i que ell sempre l'havia defensat: «Per a mi el realment important és que l'estació dugui el nom de Badalona, però del terme centre en podem prescindir.»



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22809
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 23/09/2009 8:58

Vistos els darrers canvis de nom d'estacions de l'ATM, segurament l'aprovaran, quan més llarg, millor :x



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dimecres 23/09/2009 12:37

Llavors millor "Badalona-Pompeu Fabra i Poch"



Avatar de l’usuari
Platanito  
N9
N9
Entrades: 2351
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 23/09/2009 16:44

En la mateixa línia, caldria canviar el nom de les estacions de l'Hospitalet i Cornellà, no sigui que no quedés clar que són a aquestes poblacions i no a la capital. El problema gros el tenim amb Can Vidalet, ja que l'andana sentit Barcelona pertany a l'Hospitalet, mentre que en sentit Cornellà (i per tant la boca actual) pertany a Esplugues.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimecres 23/09/2009 17:06

Danzig ha escrit:Llavors millor "Badalona-Pompeu Fabra i Poch"
Encara millor: "Badalona | Pompeu Fabra i Poch"

Com hi ha món... :martell2


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dilluns 07/12/2009 1:27

Com a Badaloní m'ofen aquest nom inventat que proposen.

Badalona Centre, i punt.

Quina manipulació periodística... Es que els periodistes d'avui dia fan periodisme o es dediquen a transcriure la propaganda manipulativa política que els hi transmeten a les notes de premsa? Quin col·lectiu li vol dir Pompeu Fabra a l'estació? Òmnium Cultural? (Primer existeix a Badalona algun col·lectiu que es digui així? Segon, es que hi formen part més de 3 badalonins? si tants anys de carrera serveixen per a no contrastar fonts ni contrastar dades...) i després, si aquest col·lectiu pel que sembla suposa la majoria de la ciutat de Badalona com és que ningú s'ha assabentat ni vol aquest nom? ... Quina vergonya de país!

Les parades de metro se'ls hi ha de dedicar el nom a un element de la ciutat que identifiqui el barri, la zona, l'equipament o el monument adjacent i prou. En qualsevol cas si li volen dedicar el nom a una persona il·lustre (que fa vergonya que sempre sigui gent literària i polítics en comptes de també posar noms a gent que ha fet coses pel be de la humanitat com metges, científics o enginyer) que li dediquin a una estació que es trobi sota el carrer o la plaça amb el nom de la persona que li volen dedicar. A més, per què parli una associació minòritaria que vol un nom a un amic seu se li ha de concedir, potser els gremis dels forners badalonins també li volen dedicar el nom a un forner republicà que va lluitar pels drets sindicals i el van fusilar, o potser l'anís del mono vol dedicar-li el nom de l'estació al seu fundador... Ara semblarà que estigui en contra de Pompeu Fabra, però trobo injust tant i excessiu reconeixement a només uns sectors de la societat mentre d'altres cauen en un total oblit i en aquest cas s'ataca a la identitat badalonina.

Només en el cas que abans posessin a aquella plaça artificial nova el nom de Pompeu Fabra seria mínimament acceptable el nom d'estació de Pompeu Fabra, tot i que em continua semblant molt més legítim, just i democràtic que es digui Badalona Centre ja que Badalona es mereix el nom d'alguna estació del metro de Barcelona, es fa "propaganda" de la bona de la ciutat donat que cada dia milers de metropolitans i turistes dirien el nom de Badalona al dir el sentit de la L2 que han d'agafar (sembla una xorrada però els guiris molts s'enrecorden de les capçaleres de línia) i és de sentit comú ja que en aquella estació hi confluiran moltes línies de transport (L1 L2 TRAM Rodalies Renfe i gairebé totes les línies d'autobus del Barcelonès Nord i Baix Maresme) un nom potent com Badalona Centre.

No se la resta de badalonins del forum què en penseu...



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 07/12/2009 2:01

EUKibo, en una cosa estic d'acord amb tu, de que no hi ha res adalt que identifiqui la zona com a Pompeu Fabra. Però em nego a acceptar que no se li dediquin estacions a altres professionals que no siguin polítics o històrics escriptors i/o filòlegs.
Jaume I, rei; Ildefons Cerdà, arquitecte; Virrei Amat; Alfons X, rei; Reina Elisenda; Baró de Viver; Bac de Roda (FM); Pius XII, papa; Pep Ventura, músic sardanista. (Qui diu que el Metro és republicà? :) )

I per a metges, està l'estació superior del tramvia blau. El que passa és que no n'hi han gaires doncs no s'ha donat la oportunitat, ja que la majoria d'estaciones tenen i han de tenir el nom del barri o d'una plaça, carrer, o turó on sigui. Badalona Centre no em sembla normal, és com voler anomenar Plaça Catalunya "Barcelona Centre". Deixaria aquest nom per l'estació de Renfe quan faci enllaç amb altres mitjans de transport, ja que a serveis com rodalia sí que s'ha d'indicar el nom de la ciutat. No em sembla racional que amés es faci per protagonisme, doncs als turistes tant se'ls fot, visitaran les rambles, la Sagrada Família, la Pedrera i poca cosa més. Ni Pompeu Fabra, ni Badalona Centre. Si s'ha de fer una estació que es digui Pompeu Fabra ha de ser Universitat, i si alguna s'ha de dir Badalona Centre, ha de ser de la Renfe.

Ni el flequer republicà de Badalona ni l'home que va normativitzar el català, només el nom de la plaça, carrer o barri de la superfície.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22809
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 07/12/2009 11:44

Ja posats a crear noms, que li possin com a aquella botiga de torrons d'allà a prop, que fa cantonada, que la decoren tan bonica per Nadal :x



Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dimarts 08/12/2009 13:12

Badalona | aquella botiga de torrons de la cantonada que tan maca queda per Nadal

Els veig capaços.


And now for something completely different...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22809
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 21/12/2009 19:36

Com que l'any que ve, Badalona esdevindrà Capital cultural catalana, esperem que facin una inauguració relacionada amb la riquesa cultural que té aquesta ciutat, que és molta, en dono fe.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22809
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 13/01/2010 10:55

A http://www.elpunt.cat/noticia/article/5 ... lacio.html es parla de les obres del Museu de Badalona i s'esmenta que un cop el tornin a reobrir, s'exposaran les restes romanes trobades a les excavacions de l'Illa Central abans que comencessin les obres de l'estació metro, com la d'un forn de l'època.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23386
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 20/01/2010 15:34

Continuació de la notícia publicada a http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 87#p158887

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... avera.html

L'Illa Central, més a prop

La visita guiada a l'estació de la Salut també va servir perquè l'alcalde de Badalona avancés que també a la primavera –en dos o tres mesos, segons va dir Serra– serà quan comencin les obres d'urbanització de l'Illa Central, una plaça de 20.000 metres quadrats que, juntament amb un pàrquing que s'estrenarà llavors, l'arribada de la L2 de metro i la construcció d'un futur edifici singular han de «dinamitzar aquest espai de nova centralitat de Badalona i de reforçar la connexió amb Barcelona». Amb tot, el perllongament del metro –que fins ara s'acaba a l'estació de Pep Ventura– no serà una realitat fins a l'estiu, mentre que per l'equipament referent que s'instal·li encara no hi ha cap calendari en espera de trobar operadors que s'hi vulguin fer càrrec. Les obres d'urbanització a l'Illa Central podrien durar dos anys.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”