Soterrament del ferrocarril a Montcada

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Re: Projecte línia C2, a Ajuntament Montcada

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 30/10/2010 0:13

Honestament, Montcada porta més de cent anys encaixonada per la via, se´n pot passar cent més.
No és tan urgent.
El que sí que podrien fer, en lloc de queixar-se tant i ser tan extremadament nymbys, és suprimir els passos a nivell.



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Diumenge 31/10/2010 19:05

Danzig ha escrit:Potser té alguna finca en els terrenys a expropiar :D

També s'oposava a la nau de manteniment de Bifurca i ara ja està quasi feta
Segur que era l´antic alcalde com van canviar per Juny.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 01/11/2010 0:54

Si et fixes en la data del missatge que cites, trobaràs una resposta concloent.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dilluns 01/11/2010 10:59

I en comptes del soterrament, no podrien substituir les tanques de ferro per pantalles acustiques transparents de la mateixa alçada, renovar les vies, i renovar els passos a nivell? Tots els diners que es gasten en aquest soterrament es podrien fer servir per millorar el servei. A mes, els soterraments fan que els trajectes siguin mes llargs, amb limitacions provisionals durant les obres, obres que duren anys. Cal millorar el servei, no soterrar. Aquesta febre soterradora que ens ha agafat mata el transport public, i no ens treura de la crisi, sino que ens hi ficara mes.

Perdoneu per els accents, pero no em funcionen. ;) :oops:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 22/09/2011 15:35

http://quotidianitats.blogspot.com/2011 ... o-tot.html

Soterrem-ho tot

Al costat de l'estació de Montcada i Reixac de la línia de rodalies de Manresa han aparegut un bon nombre de pancartes exigint el soterrament immediat de la línia de ferrocarril. Suposo que els veïns deuen queixar-se del soroll que provoca el pas dels trens i el fet de que la línia de tren trenqui, ni que sigui de manera parcial la trama viària d'un municipi per on passen un bon nombre d'infraestructures.

Ara bé, si tenim en compte de què aquesta línia es va construir a mitjans del segle XIX i que la darrera gran reforma que rebé fou a l'any 1929 en ser electrificada... de què es queixen aquests veïns? Desconeixen aquests veïns on anaven a viure quan van comprar/llogar/heretar l'habitatge? Puc entendre que algú es queixi si li posen una presó o una incineradora al costat de casa, però queda fora del sentit comú que algú se'n vagi a viure a un lloc i comenci a exigir que tothom canviï per adaptar-se als seus gustos.

Aquests montcadencs no són ni de bon tros els únics que tenen la pell tan fina pel que respecta a infraestructures potencialment molestes. Pocs són els pobles on no es divisa algun llençol o pancarta exigint un soterrament, la construcció d'una variant o queixant-se pel soroll que fa el pati d'una escola, o els camions entrant o sortint d'una fàbrica que quan es va construir era situada entre camps.

Malauradament durant força anys moltes d'aquestes reclamacions s'han exigit tal qual, sense parar a pensar els costos i beneficis, i si existien alternatives. Agafem el cas de la Gran Via entre la Plaça de les Glòries i Sant Adrià. Fins fa uns deu anys, aquesta era una autopista a cel obert, on els cotxes podien anar a 120 km/h i on intentar trobar un punt per travessar-la era força difícil. Es va optar per un semisoterrament, però no s'hauria pogut optar per limitar la velocitat a 80 km/h (que és el que finalment s'ha acabat fent) i construir tres o quatre passos de vianants i bicicletes per augmentar la permeabilització de la via? La broma va acabar costant més de 60 milions d'euros quan probablement amb la desena part n'hauria estat suficient. I això sense comptar els més de dos anys d'obres.

Molt sovint acusem a les administracions d'haver malgastat els diners fent infraestructures faraòniques. Però en més d'un cas aquestes han estat el producte de les nostres exigències maximalistes i on el curt termini o els interessos electorals han passat per sobre de criteris de racionalitat. Potser que anem canviant de xip...



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dissabte 24/09/2011 1:24

No puc estar més d´acord. Els senyors que tant indignats estan a Montcada i Reixac van comprat tots una habitatge que és molt més modern que la línia de ferrocarril. Si no t´agrada el soroll dels trens, ves a viure a un poble sense ferrocarril. Però no, en lloc d´això, hem de pagar tots una obra carísima, per que aquests senyors tant indignats tinguin menys soroll. Jo, quan un Ajuntament demana que se soterri el ferrocarril li diria que pagui per exemple el 50%. Senyors, jo no vull pagar amb els meus impostos una obra faraònica, una més, totalment inútil, que no dona cap valor afegit a la societat, que no ajuda en res a l´economia, que perjudica al transport públic (les rampes del túnel seran com sempre al límit) i que beneficia només a uns pocs. Hi ha altres prioritats molt més importants.... A l´Alcaldessa això no li importa res, però l´economia no pot permetre´s obres tant inútils com aquesta...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 24/09/2011 11:42

Toni ha escrit:Jo, quan un Ajuntament demana que se soterri el ferrocarril li diria que pagui per exemple el 50%.
Jo, el 100%. Ho volen ells, que s'ho paguin ells.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 25/09/2011 23:17

Jo a Montcada i Reixac faria:
1- Desdoblar la R3. Amb l´obra és possible que s´hagés de fer un calaix o alguna integració de la nova línia. Res de soterrar ni al centre del poble ni menys a Montcada Ripollet, cosa estúpida i descabellada.
2- Eliminar els dos passos a nivell de la R2 fent passos inferiors. No és fàcil però és possible.
3- Fer el túnel de Montcada (túnel directe entre Cerdanola del Vallès i Montcada Bifurcació) eliminant Montcada i Reixac - Manresa. La traça actual de la R4 al poble quedaria una bonica rambla. Res de tocar en absolut la utilitat ferroviària de Montcada Bifurcació (l´Ajuntament ja vol fer-se també amb aquests terrenys i segur que ho aconseguiran per especular una miqueta més...).

Amb això Montcada i Reixac queda molt ben servida, més que ben servida, i no es perjudicaria al ferrocarril.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 26/09/2011 1:10

Toni ha escrit:3- Fer el túnel de Montcada (túnel directe entre Cerdanola del Vallès i Montcada Bifurcació) eliminant Montcada i Reixac - Manresa. La traça actual de la R4 al poble quedaria una bonica rambla. Res de tocar en absolut la utilitat ferroviària de Montcada Bifurcació (l´Ajuntament ja vol fer-se també amb aquests terrenys i segur que ho aconseguiran per especular una miqueta més...).
Eliminaries també Montcada i Reixac - Santa Maria?



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dilluns 26/09/2011 23:53

Sagrerenc ha escrit:
Toni ha escrit:3- Fer el túnel de Montcada (túnel directe entre Cerdanola del Vallès i Montcada Bifurcació) eliminant Montcada i Reixac - Manresa. La traça actual de la R4 al poble quedaria una bonica rambla. Res de tocar en absolut la utilitat ferroviària de Montcada Bifurcació (l´Ajuntament ja vol fer-se també amb aquests terrenys i segur que ho aconseguiran per especular una miqueta més...).
Eliminaries també Montcada i Reixac - Santa Maria?
Si, així està previst al Pla de Rodalies. La R4 guanya molts minuts de temps de viatge, s´elimina la corba infernal de Montcada i Reixac - Manresa i el poble continuaria tenint Montcada i Reixac, Montcada Ripollet, Montcada Bifurcació i una quarta possible de la R3 on està ara Montcada i Reixac - Manresa.... més que suficient.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 13/10/2011 13:26

Toni ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:
Toni ha escrit:3- Fer el túnel de Montcada (túnel directe entre Cerdanola del Vallès i Montcada Bifurcació) eliminant Montcada i Reixac - Manresa. La traça actual de la R4 al poble quedaria una bonica rambla. Res de tocar en absolut la utilitat ferroviària de Montcada Bifurcació (l´Ajuntament ja vol fer-se també amb aquests terrenys i segur que ho aconseguiran per especular una miqueta més...).
Eliminaries també Montcada i Reixac - Santa Maria?
Si, així està previst al Pla de Rodalies. La R4 guanya molts minuts de temps de viatge, s´elimina la corba infernal de Montcada i Reixac - Manresa i el poble continuaria tenint Montcada i Reixac, Montcada Ripollet, Montcada Bifurcació i una quarta possible de la R3 on està ara Montcada i Reixac - Manresa.... més que suficient.
Llavors segons aquest suposat plà tant genial, per anar del centre de Montcada i Reixac a Sabadell/Terrassa/Manresa s'hauria d'anar fins a Barcelona primer?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 13/10/2011 13:33

També hi ha autobusos. Amb una mica d'inventiva, es podrien crear línies entre Montcada i l'estació de Cerdanyola (o abans, si la nova línia va a retrobar l'antiga a l'alçada de Montcada Santa Maria).

Tampoc sé si hi ha tanta gent que pugi a Montcada en sentit Vallès, especialment comparat amb el gran nombre de persones beneficiades pel trajecte més ràpid.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 14/10/2011 1:12

Guigui ha escrit:També hi ha autobusos. Amb una mica d'inventiva, es podrien crear línies entre Montcada i l'estació de Cerdanyola (o abans, si la nova línia va a retrobar l'antiga a l'alçada de Montcada Santa Maria).

Tampoc sé si hi ha tanta gent que pugi a Montcada en sentit Vallès, especialment comparat amb el gran nombre de persones beneficiades pel trajecte més ràpid.
1. Només hi ha un autobús que va de Montcada i Reixac a Cerdanyola, la línia 685. Frequència de pas: 1 hora. Segon inconvenient: no circula caps de setmana, festius i mes d'agost. Tercer inconvenient: cal travessar primer Ripollet. (Montcada-Cerdanyola amb aquesta línia és més de mitja hora, amb el tren sis minuts).
2. Recordar que la línia A4 de Marfina Bus para a l'encreuament de la N-150 i la C-17, per tant només serveix als que agafen el tren a Montcada Bifurcació.

A més a més de tot això, recordar que Montcada és punt de transbordament -per molt que oficialment no es mostri, tot i que a efectes tarifaris està permès- entre les línies R2 i R4. Per tant, si es vol suprimir el tomb per Montcada, caldria fer les següents actuacions:
1. Construcció dels intercanviadors entre la R8 i la R4 a Baricentro, i amb FGC a Vollpereres i Hospital General.
2. Creació d'una línia exprés d'autobús entre Mollet del Vallès i Sabadell, íntegrament per la B-140 sense entrar ni a La Llagosta ni a Santa Perpètua. Frequència de pas: cada 15 minuts els feiners en hora punta i cada 30 minuts en hora vall, dissabtes, diumenges i festius. Coordinació horària amb la línia R2.
3. Millora de la frequència de pas de les línies Mataró-Sabadell i Sabadell-Badalona. En el cas de la primera, assegurar almenys un autobús cada 15 minuts a les hores punta i un cada 30 minuts a les hores vall, i cada hora els caps de setmana (actualment cada 75 minuts en hora punta i cada 120 minuts en caps de setmana, festius i mes d'agost). En el cas de la segona, procurar que almenys entre Mollet i Sabadell a les hores punta hi hagi un autobús cada 15-20 minuts, tot i que l'actual horari de feiners en algunes franges horàries de La Florida a Sabadell ja mig es compleix. Assegurar que en cap de setmana hi hagi almenys un autobús cada hora (ara existeixen intèrvals de més de tres hores entre autobús i autobús).
4. Millora de la línia 685: autobús cada 30 minuts de dilluns a divendres, mes d'agost inclòs. Dissabtes, diumenges i festius almenys un autobús cada hora.
5. Prolongació de la línia B-12 (Montcada-Hospital de Can Ruti) fins a Cerdanyola. Des de Montcada Centre aniria fins al barri de Terra Nostra (RENFE Montcada-Santa Maria), on allà agafaria la N-150 fins a Cerdanyola. Final a la Plaça de l'Ajuntament, passant primer per l'estació de RENFE. Passaria a ser servida amb autobusos estàndards, mantenint l'actual intèrval de pas en feiners (cada 20 minuts) i en dissabte, diumenge, festiu i mes d'agost passaria a ser cada 30 minuts. Tenint en compte que aquesta línia és competència del govern metropolità acabat d'estrenar i que Cerdanyola en forma part, no hauria d'haver problema en ser prolongada. Si hagués problemes legals, traspàs de l'actual línia B-12 a la Generalitat i fer la prolongació.
6. Com la Llagosta quedaria una mica despenjada cap a Ripollet i Cerdanyola, seria convenient crear una línia d'autobús que, si bé donaria una mica de volta, hauria de ser: La Llagosta-La Florida-Santa Perpètua- B-140 - B-141 (Polígon de Santiga)-Ripollet-Cerdanyola. Inclús aquesta línia podria continuar a Montcada per el traçat proposat per la prolongació de la línia B-12 (i així aquesta no es tocaria) i de Montcada tornar a pujar a La Llagosta, sent una línia de circumval·lació. Frequència de pas: un autobús cada 30 minuts els feiners i cada 60 minuts la resta de dies. Fora convenient, amb aquesta actuació, reforçar la línia 685 (Montcada i Reixac-Ripollet directe), perquè circulés a diari i en feiner cada 30 minuts.

Evidentment, els punts 2 i 3 de l'actuació haurien de ser revisables un cop entrés en funcionament l'Orbital, d'aquí a (...) anys. Si, sóc massa optimista :x



RogerHernan95
N5
N5
Entrades: 117
Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
Ubicació: Segur de Calafell

Entrada Autor: RogerHernan95 » Dimecres 02/11/2011 17:08

Toni ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:
Toni ha escrit:3- Fer el túnel de Montcada (túnel directe entre Cerdanola del Vallès i Montcada Bifurcació) eliminant Montcada i Reixac - Manresa. La traça actual de la R4 al poble quedaria una bonica rambla. Res de tocar en absolut la utilitat ferroviària de Montcada Bifurcació (l´Ajuntament ja vol fer-se també amb aquests terrenys i segur que ho aconseguiran per especular una miqueta més...).
Eliminaries també Montcada i Reixac - Santa Maria?
Si, així està previst al Pla de Rodalies. La R4 guanya molts minuts de temps de viatge, s´elimina la corba infernal de Montcada i Reixac - Manresa i el poble continuaria tenint Montcada i Reixac, Montcada Ripollet, Montcada Bifurcació i una quarta possible de la R3 on està ara Montcada i Reixac - Manresa.... més que suficient.
Em sembla que el Pla de Rodalies diu que la R4 passarà per aquest túnel, guanyant minuts però la R7 continuarà passant per Montcada i Reixach i Bifurcació



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimecres 09/11/2011 23:08

Desconec el detall de si queda la R7 per la via actual un cop fet el túnel, però si això fos així seria un desastre... tenir una via per que passi només la R7 em sembla molt fort.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 09/11/2011 23:43

Toni ha escrit:Desconec el detall de si queda la R7 per la via actual un cop fet el túnel, però si això fos així seria un desastre... tenir una via per que passi només la R7 em sembla molt fort.
No estem parlant d'un tram gaire llarg. A més, també es podrien fer passar per aquesta via alguns serveis de l'R4 a Terrassa, per tal de no perjudicar els enllaços des de l'R2 i l'R3 cap a l'R4 a Montcada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 11/02/2022 17:32

Llum verda al soterrament de les vies a Montcada i Reixac, una reivindicació històrica
El Consell de Ministres autoritzarà dimarts que ve unes obres que suposaran un canvi radical per al municipi, dividit pel pas dels trens
https://www.ccma.cat/324/llum-verda-al- ... a/3145287/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 11/02/2022 20:50

Molt bé



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 11/02/2022 21:21

Guigui ha escrit:
Divendres 11/02/2022 17:32
Llum verda al soterrament de les vies a Montcada i Reixac, una reivindicació històrica
El Consell de Ministres autoritzarà dimarts que ve unes obres que suposaran un canvi radical per al municipi, dividit pel pas dels trens
https://www.ccma.cat/324/llum-verda-al- ... a/3145287/
El titular està malament. Llum verda per enterrar el tren i que els especuladors s'omplin les butxaques amb aquest funeral ferroviari.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

França451
N9
N9
Entrades: 2239
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Diumenge 13/02/2022 21:04

Buenos días,

He estado analizando y he llegado a la conclusión de que el tan comentado Túnel de Montcada, no se puede hacer, por varias razones.

La primera razón de peso es de carácter histórico y tiene que ver con la Red de Carreteras. Fijaros que entre la Serralada de Marina y el Turó de Montcada, hay un hueco por donde se han hecho pasar juntas, hasta tres autovías, la C-17, C33 y C58. La C-58 sigue el recorrido de la R4, línea de tren de la que se habla de hacerle un trazado más directo.
Ya al margen de si el Asland o lo que queda de él es o no un espacio protegido, si la carretera no ha conseguido tunelar para ir directa a Cerdanyola, no esperéis el mismo milagro para el tren. Por otro lado, la carretera tarda unos 10 minutos en llegar a Cerdanyola, que viene a ser el tiempo que tarda el tren sin realizar paradas. Veamos el tiempo de recorrido del R4 semidirecto: SAA-Sabadell Centre: 17-18 minutos, a Cerdanyola llega en unos 10-11 si no tiene nadie delante y si pasa de largo las paradas. Tan sencillo como eso.
Si la gente quiere llegar más rápido a Cerdanyola, meten semidirectos y punto. Lo de tunelar por el Turó es una soberana estupidez, porque no vas a ahorrar nada. Entre tunelar e ir directo de Bifurca a Cerdanyola y eliminar paradas del trazado actual yendo directo a la estación que se desea, tardas lo mismo, es exactamente lo mismo y la diferencia es gastar un dineral para hacer un túnel en una zona que, os recuerdo, está protegida como espacio natural.

Si vamos un poco a la Historia del Turó, vemos que encima del Turó actual, había un castillo, luego una iglesia, luego quedó una pequeña capilla y finalmente con la extracción de mineral de la roca de la montaña, actualmente quedan un par de bases de las columnas de lo que fue en su momento la Capilla.
Los lugareños hablan de dos montañas, una pequeña cordillera: el Asland, del que actualmente no queda nada, y el que hoy conocemos como el Turó de Montcada. Ambos formaban parte de la historia de Montcada, y lo que hoy queda, es un lugar de peregrinación, que hace años fue conocido como "la montaña de las siete fuentes". Actualmente quedan dos, una señalizada, la otra, al otro lado, no. Parece que la otra es un caño en la roca, que sólo unos pocos saben dónde queda. De ambas fuentes brota un agua que cae de la lluvia y se filtra por las grietas de la roca formando un pequeño río y una bolsa de agua. Con la pseudoconstrucción del túnel ferroviario, estas dos fuentes se secarían, y aparte el túnel, al haber aguas freáticas cerca, o posiblemente encima, tendría una construcción extra por el tema del agua. Sin entrar acerca de la seguridad del túnel y posibles accidentes con el tiempo (sabiendo cómo se construye hoy día, véase L2/L9 de Metro), el futuro sueño de algunos que se creen que se van a ahorrar un tiempo, que se podrían ahorrar eliminando las tres paradas de Montcada del listado de paradas del tren, no sólo podría representar un riesgo para la movilidad del futuro, sino además de meter los pies en terreno pantanoso, supondría el impacto ambiental y medioambiental correspondiente para la fauna, y para quien quiera visitar ese lugar histórico. Y respecto a los habitantes de Montcada no me creo que ellos mismos estén dispuestos a dinamitar su propia historia, o lo que queda de ella, cuando en las escuelas, todos los centros de enseñanza hacen como mínimo una vez por promoción de alumnos una excursión al Turó, como parte de la historia de su pueblo. ¿De verdad os creéis que un pueblo cuyas escuelas enseña esto como parte de su historia van a querer que lo destrocen sólo porque a cuatro pinchagatos no se les ocurre que los trenes actuales con el trazado actual no hagan menos paradas en su recorrido?

Y vuelvo al tema de las carreteras. Si la C58 no ha horadado el túnel por la montaña y la ha bordeado, da que pensar. Tal vez fue porque cuando construyeron la C58 fueron más inteligentes que nosotros y se dieron cuenta del peligro de las corrientes de agua de la montaña sobre la cubierta de un túnel a largo plazo, o simplemente el mantenimiento de la cubierta del túnel resultaba más costoso que construir la C58 entera. Y tampoco me vale "es que la C58 ya existía con carril único de circulación, y construyeron los dos carriles del otro lado". Conozco sitios, por ejemplo el final de la autovía C17, donde cada sentido de circulación va por un sitio distinto debido a la orografía del terreno. Si hubieran querido, habrían perforado el túnel para la C58.

Hasta ahora nadie se ha quejado de que la autovía dé una vuelta del copón para bordear la montaña, para que ahora me vengan los del tren a chillar porque pierden mucho tiempo por culpa de una montaña. La culpa es del exceso de estaciones y de la metrización de las líneas, fijaos la paradoja: se dice que el tren tarda mucho porque hace tres paradas en Montcada, pero a nadie se le caen los anillos por hacer la chorrada esa de la estación de Terrassa Can Boada y de Sabadell Can Llong. O sea, a ver si me explico: quitamos estaciones para que los señores de Cerdanyola puedan llegar antes a su casa desde Barcelona, y los de Sabadell y Terrassa están dispuestos a tardar el doble de tiempo que la línea de FGC porque quieren tropecientas estaciones en su pueblo.

Un poco de cordura, ¿no? Me encantaría que hicieran una segregación de centralidades, y que los habitantes de Cerdanyola que trabajan fuera, tuvieran todos sin excepción sus puestos de trabajo en Sabadell y Terrassa, solamente para que pasaran las ocho estaciones, cuatro de cada municipio que acabará teniendo la línea. Entonces veríais cómo empezarían a chillar del tiempo que tarda el tren en llegar a su parada de trabajo y a exigir que la mitad de las estaciones fueran facultativas, o pararan cuatro trenes por día. Si se quejan de llegar a Barcelona por cinco estaciones, menudo escándalo armarían para llegar a Terrassa Oeste comiéndsose ocho a razón de una cada 2/3 minutos, como en FGC.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”