Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
68
44%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
37
24%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
48
31%
 
Vots totals: 156
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23383
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Freqüència

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 10/01/2009 22:45

pol ha escrit:Trens cada 6 min?, això vol dir que començaran amb 5 o 6 trens, contant els que estaran a Can Zam.
Tractant-se d'un ramal, això correspondria a una freqüència de 3 minuts en el tronc comú, que és l'habitual a la xarxa. El que ara no sé és si pensen augmentar la freqüència un cop la línia estigui plenament operativa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dissabte 10/01/2009 22:55

Però la frequencia del tran comu si la posas a 3 minuts o 4 minuts, així en els ramasl la frequencia serà més baixa


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 11/01/2009 17:58

Una freqüència de 6 min pot ser insuficient per a una de les zones més denses de població del Barcelonès i no permetria descongestionar la L1 a Fondo i Santa Coloma de Gramenet.

En qualsevol cas, suposo que en el futur aquesta freqüència de pas es podria reduir a 5 i fins i tot a 4 min en els ramals fent una freqüència al tram comú de 4 ó 5 min. I encara en un futur més llunyà una segregació total dels ramals.

De totes maneres quan obrin primer fins Sagrera i després fins Zona Universitària si que es notarà el descens de passatgers a la L1 que ara està extremadament per sobre de la seva capacitat (només cal veure les dades de passatgers amb bitllet que ofereix l'ATM on es veu una diferència abismal de relació passatgers-capacitat amb altres línies com la L2, L4 o L5).

També cal comptar als inicis amb el factor novetat i descobriment que normalment fa que hi hagi menys passatgers dels habituals, a més en el cas de la L9 li hem de sumar que el primer tram serà molt curt i les possibilitats de transport seran només dues: mobilitat interna dins el municipi de Santa Coloma de Gramenet i connexió amb la L1 a Fondo, mentre que altres possibilitats quedaran pendents: accés a trens d'alta velocitat a Sagrera Estació, accés a trens de Rodalies a Sagrera, connexió amb el Vallés (St. Cugat Sabadell Terrassa) via FGC, accés a la Zona Universitària i altres destinacions i correspondències al nord de Barcelona.



Rodalíes
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: A Coruña

Entrada Autor: Rodalíes » Diumenge 11/01/2009 23:38

¡Santo cielo! ¿Dejarán hacer puenting con tanta altura? Porque la verdad es que me ha dado vértigo la foto aquí sentado, así que no me quiero ni imaginar si paso algún día por esa estación...


"La locura nunca tuvo maestro" (1995)

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dilluns 12/01/2009 22:55

En este interesante mapa ,de un dossier de la generalitat sobre la visita de Montilla a la L-9 ,figura la posición actúal de todas las tuneladoras:

http://www20.gencat.cat/docs/Sala%20de% ... 690584.pdf

En la que está en Sagrera (que se supone que tiene que seguir hasta Mandri) pone:" aturada programada".

¿ Alguien sabe por qué y hasta cuando estará parada ?

Saludos a todos. :hola



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4235
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 12/01/2009 22:58

Segurament s'estigui procedint al manteniment dels capçals de la tuneladora ara que està aturada en un pou, per afrontar la perforació del proper tram.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2735
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 13/01/2009 9:21

Ja tinc ganes de provar aquest mini-tram de la L9... ara tocarà esperar. Sobre les dimensions de l'estació ja deia un de TMB fa molts anys que haurien d'haver fet el túnel 1 o 2 metres més ample de diàmetre ja que realment es veu tot molt "petit".



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1342
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 13/01/2009 15:06

La tuneladora aturada al pou d'atac de la plaça de Les Havaneres al barri del Indians li estan canviant els capçals i fent d'altres tasques de manteniment, per iniciar la perforació del tunel cap al Guinardó, Lesseps i fins a Mandri. En hi ha per molts dies, pel que tinc entès estarà molts mesos aturada.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 848
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 13/01/2009 15:24

Respecte al tema del manteniment de la Tuneladora, interesant video del Youtube :

http://es.youtube.com/watch?v=2I5c3gIV_Tc



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dijous 15/01/2009 15:08

Una pregunta, Can Zam te endana central?

ho dic per això: http://www10.gencat.cat/ptop/binaris/Es ... -33877.jpg



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4235
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 15/01/2009 15:10

pol ha escrit:Una pregunta, Can Zam te endana central?

ho dic per això: http://www10.gencat.cat/ptop/binaris/Es ... -33877.jpg
Sí, té andana central.



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dijous 15/01/2009 15:12

Gràcies.

Crec que no es fara servir cua de maniobres amb trens cada 6 min.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dijous 15/01/2009 22:00

El fet que siguin vies paraleles és segurament al fet que aquesta estació i aquests trams de vies els podien fer a cel obert i així podien estalviar-se uns quants quilòmetres d'aquesta tuneladora tan cara que han escollit per la L9.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4235
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 15/01/2009 22:16

Can Zam té aquesta distribució de vies perquè està a continuació dels tallers i aquests estan tots en un mateix nivell.

D'altra banda, prefereixo utilitzar una tuneladora que sigui cara que no perllongar les obres dues o tres vegades més que el que han durat.



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Divendres 16/01/2009 11:03

De las fotos que se han hecho públicas del tramo de la línea 9 de próxima apertura,si que es verdad que la estación de "Fondo" da la sensación de ser un poco "angosta"...

Me ha recordado una típica estación del "tube" Londinense.

Entiendo que del tramo hasta Sagrera,a excepción de Can Zam que tiene andén central,el resto serán iguales a Fondo....¿no?



Por cierto,otra preguntilla..

¿ En la estación de "Sagrera-Ave" se ha hecho algo ?

Porque para Abril del 2010,que es cuando está previsto que la L-9 llegue a Sagrera,la estación del AVE estará empezándose a construir,como mucho...

Saludos a todos.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23383
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 16/01/2009 12:20

sergi ha escrit:¿ En la estación de "Sagrera-Ave" se ha hecho algo ?

Porque para Abril del 2010,que es cuando está previsto que la L-9 llegue a Sagrera,la estación del AVE estará empezándose a construir,como mucho...
Tot i que en desconec la situació real, el més lògic és que ja ho preparin tot, és a dir, que tinguin l'estació de metro acabada però fora de servei mentre no estigui en funcionament l'estació de Renfomentadif.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 667
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Divendres 16/01/2009 13:32

Guigui ha escrit:Tot i que en desconec la situació real, el més lògic és que ja ho preparin tot, és a dir, que tinguin l'estació de metro acabada però fora de servei mentre no estigui en funcionament l'estació de Renfomentadif.
La estacion de metro,se inagurará igualmente aunque la de renfe no esté lista, tan facil, como que el pasillo que enlace con la estación, lo tapien, y la estación en servicio tan normal. Recordar que alli cerquita vive gente, que tambien puede utilizar metro, hasta incluso los mismos trabajadores de adif.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Divendres 16/01/2009 15:56

"La estacion de metro,se inagurará igualmente aunque la de renfe no esté lista, tan facil, como que el pasillo que enlace con la estación, lo tapien, y la estación en servicio tan normal. Recordar que alli cerquita vive gente, que tambien puede utilizar metro, hasta incluso los mismos trabajadores de adif."

No lo veo claro,la verdad...¿que pasillo de enlace con la estación de renfe van a tapiar,si de la estación de renfe no se ha puesto ni una piedra ?

En todo caso se tendría que salir al exterior por una boca provisional,o algo así,y esta quedaría justo en medio de todo el "fregao"...y hasta llegar a los pisos que quedan más cerca hay un buen trocito.

Habría que hacer un "corredor" que sorteara todo el "fregao" de las obras.


El caso es que el otro día,en "El Periódico" decían que todo el tramo hasta Sagrera funcionaría en Abril del 2010,menos Santa Rosa que lo haría en 2011,pero de "Sagrera-ave" no decían nada.



retired44bis
N1
N1
Entrades: 8
Ubicació: Las Corts - Collblanc

Entrada Autor: retired44bis » Dissabte 07/02/2009 19:23

En otoño pasado se iniciaron las obras de la estación Zona Universitaria en terrenos del Club de Polo en la esquina de Diagonal y Av. Gregorio Marañon. Es la primera vez que veo que se aisla visual y acústicamente la obra de su entorno con unas espléndidas pantallas sonoreductoras perfectamente colocadas y elevadas hasta unos 5 metros en una zona donde no existen pisos y lo más cercano son las instalaciones del propio Club de Polo y las facultades universitarias a los otros lados de las dos ruidosas avenidas.

Es inevitable, y nada odiosa, la comparación con el resto de obras en otras estaciones y pozos de tuneladora en los que se trabaja a pié de pisos y no se ha hecho nada por aliviar las incomodidades y molestias de los vecinos. Sería bueno saber si esta protección a los usuarios del Club de Polo, tanto caballos como socios, (los estudiantes están soportando la ampliación de facultades sin ningún alivio) la estamos pagando entre todos o, lo que sería mucho más lógico, ha sido pagada por dicho Club.



Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Diumenge 08/02/2009 2:27

Em fa gràcia la reiteració en anomenar a la L11 "metro lleuger". És, en tot cas, un "metro curt", o un "metro lent", o un "metro mal fet", però no pas un metro lleuger.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”