Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Tenir les coses endreçades

Entrada Autor: Guigui » Dijous 13/10/2011 15:48

Abans de tenir la superfície empantanegada durant dècades, em sembla una idea raonable. Una altra cosa és el com...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimecres 09/11/2011 23:33

La culpa és de l´Estat, que son molt dolents i no paguen els diners necessaris per continuar fent les estacions d´or i brillants de la L9....



Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N3
N3
Entrades: 27
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » Diumenge 13/11/2011 16:17

Dubtes! Jo recordo que amb l'anterior conseller hi havia cada dos per tres mapes a les notes de premsa que mostraven els percentatges de la construcció d'estacions, túnels, pous de ventilació, pous d'atac etc... i amb el nou, portem ja un any i en va fer un al febrer i para de comptar. La tuneladora de la Zona Franca no sap ningú com està ni on és, vaja, que la comunicació ara és pèssima no? Jo almenys he trobat una devallada en aquest aspecte.

Però a lo important, algú sap on és la tuneladora de la ZFranca? Ja ha passat Provençana? Hi passo molt per la zona i fa uns mesos vaig començar a veure marques pintades al terra per la Gran Via i el carrer de l'Alhambra, per allà al agost/setembre, crec, era allà, però des de llavors que no s'en sap res, i el conseller per Twitter no respon tampoc...



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 13/11/2011 17:10

LeoMetropol ha escrit:Dubtes! Jo recordo que amb l'anterior conseller hi havia cada dos per tres mapes a les notes de premsa que mostraven els percentatges de la construcció d'estacions, túnels, pous de ventilació, pous d'atac etc... i amb el nou, portem ja un any i en va fer un al febrer i para de comptar. La tuneladora de la Zona Franca no sap ningú com està ni on és, vaja, que la comunicació ara és pèssima no? Jo almenys he trobat una devallada en aquest aspecte.

Però a lo important, algú sap on és la tuneladora de la ZFranca? Ja ha passat Provençana? Hi passo molt per la zona i fa uns mesos vaig començar a veure marques pintades al terra per la Gran Via i el carrer de l'Alhambra, per allà al agost/setembre, crec, era allà, però des de llavors que no s'en sap res, i el conseller per Twitter no respon tampoc...
Quan hi ha silenci, vol dir que no volen que ens assabentem, ja que possiblement no s'està fent gran cosa.... (Véase Retbus, entre d'altres).
I cal tenir al cap, que en 7 dies s'ha d'anar a votar, i, evidentment no diràs rés que pugui fer perdre rèdit electoral.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 13/11/2011 18:06

Ja veig que per twitter, millor contesten parides, i no informacions d'interès...



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Diumenge 13/11/2011 20:21

Con respecto a la tuneladora de la Zona Franca,leí no hace mucho en algún diario de información general que todavía estaba a la altura de la ciutat de la justícia,vamos,que va a velocidad de tortuga reumática.



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Diumenge 13/11/2011 20:34

...Si es que no está parada del todo y se lo callan como p...s hasta pasadas las elecciones,como se ha insinuado.

No me extrañaría nada.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 13/11/2011 23:01

Pel que sembla estan fent fora a tothom de les obres i denuntant oficines.... si no està aturada l´obra, el que està clar es que ben poca cosa es deu fer.....



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 14/11/2011 16:11

No m´extranyaria gens que també hàgin decidit de paralitzar totalment la pota sud de la L9/L10.
De fet, no hi ha diners, això és cert...

Potser EL LLOP en sap alguna cosa, de la pota sud de la L9/L10...



Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Dimarts 22/11/2011 11:45

437.001 ha escrit:No m´extranyaria gens que també hàgin decidit de paralitzar totalment la pota sud de la L9/L10.
De fet, no hi ha diners, això és cert...

Potser EL LLOP en sap alguna cosa, de la pota sud de la L9/L10...
Com a mínim, la tercera tuneladora està aturada. Excusa: revisió. Realitat: mmm...



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 22/11/2011 19:16

437.001 ha escrit:No m´extranyaria gens que també hàgin decidit de paralitzar totalment la pota sud de la L9/L10.
De fet, no hi ha diners, això és cert...

Potser EL LLOP en sap alguna cosa, de la pota sud de la L9/L10...
L'únic que puc dir es que hi ha hagut una aturada de les despesses brutal, fins al punt que s'està plantejant eliminar els non-stops de les nits de dissabte. Pel que fa referència a inversió en infraestructures, la retallada ha estat total i aquesta retallada en les despesses es nota fins hi tot en el dia a dia.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 22/11/2011 20:07

El LLOP ha escrit:
437.001 ha escrit:No m´extranyaria gens que també hàgin decidit de paralitzar totalment la pota sud de la L9/L10.
De fet, no hi ha diners, això és cert...

Potser EL LLOP en sap alguna cosa, de la pota sud de la L9/L10...
L'únic que puc dir es que hi ha hagut una aturada de les despesses brutal, fins al punt que s'està plantejant eliminar els non-stops de les nits de dissabte. Pel que fa referència a inversió en infraestructures, la retallada ha estat total i aquesta retallada en les despesses es nota fins hi tot en el dia a dia.
A les hores, podria ser cert el que es parlava a http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... &start=200 del final del metro dissabtes a la nit?



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 23/11/2011 10:53

metring ha escrit:
El LLOP ha escrit: L'únic que puc dir es que hi ha hagut una aturada de les despesses brutal, fins al punt que s'està plantejant eliminar els non-stops de les nits de dissabte. Pel que fa referència a inversió en infraestructures, la retallada ha estat total i aquesta retallada en les despesses es nota fins i tot en el dia a dia.
A les hores, podria ser cert el que es parlava a http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... &start=200 del final del metro dissabtes a la nit?
Això està cantat. No ho han fet fins ara segurament perquè seria impopular i perquè suposo que volen acabar de rearticular la xarxa de Nitbus, però ha de caure segur.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 28/11/2011 13:48

http://www.vilaweb.cat/ep/societat/3955 ... euros.html

El Govern xifra el cost final de la L9 en 16.000 milions d'euros

11:3727.11.2011

BARCELONA, 27 (EUROPA PRESS)

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha xifrat el cost final de la L9 de metro, amb interessos inclosos, en 16.000 milions d'euros, tot i que l'anterior govern tripartit va pressupostar aquesta infraestructura en 2.600 milions i que després s'estimés un cost de 6.900 milions.

En una entrevista a Europa Press, Recoder ha reconegut que no sap quan es podran reprendre les obres i la tasca de les tuneladores, ja que de les tres màquines només es troba operativa la de la Zona Franca, mentre que la tuneladora que perfora al barri de Sarrià de Barcelona està parada a l'altura del carrer de Manuel Girona, i l'altra màquina a Lesseps.

El conseller ha reiterat que la voluntat del Govern és acabar el 2014 la connexió amb l'Aeroport de Barcelona i la Zona Franca, l'únic tram que té el finançament garantit, i desconeix quan es podrà reprendre el tram central --el que travessa la zona alta de Barcelona sentit nord fins a La Sagrera--.

"Per a mi, el gran problema que tenim no és reprendre el tram central, sinó veure com sortim de l'embolic financer que tenim organitzat", ha destacat Recoder, que ha explicat que reprendre les obres suposa un cost alt, tot i que encara resulta més car no reprendre-les.

En aquest sentit, ha subratllat que els contractes que va signar l'anterior govern tripartit amb les empreses que gestionen el projecte són draconians: "Ens tenen atrapats per totes bandes".

Ha assegurat que l'objectiu del Govern és acabar la L9, però ha advertit que es reprogramaran totes les estacions que portin a llocs on no hi hagi activitat, com l'estació de La Ribera --a El Prat i envoltada de camps de cultiu--, o les que estiguin situades a menys de 500 metres de distància l'una de l'altra.

L'únic tram que funciona de la L9 és el que va des de Sagrera Meridiana fins a l'estació de Can Zam, a Santa Coloma de Gramenet, i també està operativa la L10 des de Sagrera Meridiana fins al Gorg, a Badalona.

La construcció de la L9 va començar el 2003, i vuit anys després només estan inaugurades 12 estacions, després que al setembre entrés en servei l'estació de Santa Rosa, a Santa Coloma de Gramenet, que va suposar una inversió de 31,7 milions d'euros.

La L9 està projectada amb 52 estacions, incloent-hi 20 intercanviadors, i connectarà amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) --L6, L7 i L8--, Rodalies, el Trambaix, Trambesòs, AVE i altres línies de metro --L1, L2, L3, L4 i L5--.



Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dimarts 29/11/2011 0:09

PRIMÍCIA:
Ahir dilluns 28/11/2011 a la tarda, van obrir el vestíbul de l'estació de metro de la T1. No entenc la raó, perquè malgrat que està tot acabat, cap tren hi circularà per aquest tram fins al 2014!
La PTP ha demanat a la Gene. posar en servei un metro-llençadora de la T1 a la T2 i al Prat RENFE. Ho faran?
Us penjo una foto meva d'ahir dilluns:
Imatge
^^L'estació es diu: Aeroport T1
:o


Visca el metro!!

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dimarts 29/11/2011 8:23

No está mal esta idea de la lanzadora entre la T-1 y la estación de RENFE.Así (aúnque sólo fuera este pequeño tramo) se libraría de estar tres años más acumulando polvo como el resto de la L-9/10 sur.

Habría que ver si es posible tecnicamente,desconozco el esquema de vías del susodicho tramo.

¿ Alguien nos ilumina,please ?

Saludos. :hola



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 29/11/2011 10:26

Moltes gràcies per la primícia, Bitxofo!



Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dimarts 29/11/2011 18:35

De res!
Acabo de tornar a anar al vestíbul i ja han tret el rombe gegant del Metro que feia 2x2m.
:(
La resta de l'estació estava més il·luminada que ahir i n'he fet més fotos.
El mapa zonal (de la Rambla Prim), el plànol de línies (de fa anys, amb la línia R1) i els termòmetres de l'estació (de Can Zam i Gorg a La Sagrera) no són d'aquesta zona ni d'aquest tram de metro.
És tot tan CRAZY! :boig
No sé a què juga CiU...
:nose


Visca el metro!!

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 29/11/2011 19:03

sergi ha escrit:No está mal esta idea de la lanzadora entre la T-1 y la estación de RENFE.Así (aúnque sólo fuera este pequeño tramo) se libraría de estar tres años más acumulando polvo como el resto de la L-9/10 sur.

Habría que ver si es posible tecnicamente,desconozco el esquema de vías del susodicho tramo.

¿ Alguien nos ilumina,please ?

Saludos. :hola
Técnicamente no es imposible, pero económicamente es absolutamente inviable, máxime para una obra que está razonablemente avanzada.



Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dimarts 29/11/2011 20:13

He tornat a baixar i hi havia obrers, la propera vegada parlo amb ells i intento baixar a les andanes!
O que em baixin amics "polis".
:D
Ja tinc unes 50 fotos, però totes del vestíbul superior, res de sota...
:(


Visca el metro!!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”