Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 11/01/2015 21:39

davroca5 ha escrit:Es tapen els pous i es retiren infraestructures de la tuneladora perquè les obres no es podran reprendre fins aquí 2, 3, 5, 7 anys i així els veïns poden tornar a recuperar una plaça que es seva. Punt.
Si algú de veritat creu que les obres estaran aturades fins aquí 15, 20 anys o més si us plau que s'ho miri, perquè no serà així ni de conya.
A més a més, a la tuneladora (desconec si es fan a les dues, pero a una segur) se li fa un manteniment, així que no es farà malbé.
Totalment d'acord amb tu, més clar impossible. :plas



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 12/01/2015 17:17

davroca5 ha escrit: Si algú de veritat creu que les obres estaran aturades fins aquí 15, 20 anys o més si us plau que s'ho miri, perquè no serà així ni de conya.
Y como lo dices tu, eso es cierto, supongo? Los precedentes no van muy a tu favor, tenemos uno de 25 años sin inaugurar un túnel, y otro de 20. ¿En que te basas para tus afirmaciones?


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 12/01/2015 18:29

uriol108 ha escrit:Si treuen la Grúa de Lesseps, deixarán enterrada la tunneladora 15-20 anys, per a que es vagi fent malbé ? Per quan decideixin continuar el tram, d'aquí potser 20 anys, hauran de comprar una altre tunneladora i enviar al "xatarrero" la vella enterrada ? :nose :cop
Jo ho he dit moltes vegades, pero ho torno a dir la línia L9/L10 Sud tindria que arribar fins Sarrià per fer una connexió amb FGC, pero clar CIU nomes pensa en els vots i no amb el transport públic.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 12/01/2015 18:35

Don Ramón ha escrit:
davroca5 ha escrit: Si algú de veritat creu que les obres estaran aturades fins aquí 15, 20 anys o més si us plau que s'ho miri, perquè no serà així ni de conya.
Y como lo dices tu, eso es cierto, supongo? Los precedentes no van muy a tu favor, tenemos uno de 25 años sin inaugurar un túnel, y otro de 20. ¿En que te basas para tus afirmaciones?
Yo lo que no entiendo porque no han llegado hasta Sarrià en vez de dejar parada la obra en Zona Universitaria, si hubieran llegado hasta Sarrià harían una perfecta conexión entre el Vallés Occidental y el Aeropuerto sin tener que hacer transbordo en Sants.

Pero claro como en este país solo piensan en los votos y no en la cualidad del transporte publico.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 12/01/2015 18:47

Don Ramón ha escrit:
davroca5 ha escrit: Si algú de veritat creu que les obres estaran aturades fins aquí 15, 20 anys o més si us plau que s'ho miri, perquè no serà així ni de conya.
Y como lo dices tu, eso es cierto, supongo? Los precedentes no van muy a tu favor, tenemos uno de 25 años sin inaugurar un túnel, y otro de 20. ¿En que te basas para tus afirmaciones?
Es que hay algo que no entiendes, y es que yo no me refiero a que dentro de 2,3,5 o 7 años la línea estará plenamente operativa y funcionando, si no que se reanudaran las obras. Esto NO significa que ÚNICAMENTE se avance en los 4km que quedan de túnel, si no que se pueden avanzar las obras reanudando estaciones paralizadas (las más urgentes a mi punto de ver son las estaciones más cercanas a los ramales actuales y el futuro ramal Sud, como por ejemplo ampliar la Sud hasta Sarrià como bien decía trensmat; o ampliar la Nord hasta Guinardó).

Después, hay algo que yo muchas veces lo pienso, recientemente lo he pensado mucho:
En Barcelona no para de aumentar la contaminación atmosférica. Llevamos ya años superando la media autorizada de la UE, y la cosa no pinta que vaya hacia mejor. Llegará un momento en que la Generalitat se verá obligada a tomar medidas drásticas en favor del transporte público y contra el vehículo privado, por mucho que a CiU le duela y no le guste.
Evidentemente, cuando llegué ese momento (espero que no muy tarde), y si se aumenta el uso del transporte público, lo que va a provocar es un mayor colapso de pasaje en las líneas transversales de la ciudad (L1, L5, Rodalies), que, como muchos sabréis, a día de hoy ya están muy colapsadas. Y delante de esto, la Generalitat no tendrá otro remedio que reactivar unas obras que llevarían poco tiempo paradas, con una parte de la infraestructura terminada y que servirían para crear un nuevo eje transversal para descongestionar la L1 y la L5.

No se como lo verás tu, pero yo no encuentro que esta visión sea tan descabellada.


Salut!
#volemL9

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 13/01/2015 13:31

davroca5 ha escrit:En Barcelona no para de aumentar la contaminación atmosférica. Llevamos ya años superando la media autorizada de la UE, y la cosa no pinta que vaya hacia mejor. Llegará un momento en que la Generalitat se verá obligada a tomar medidas drásticas en favor del transporte público y contra el vehículo privado, por mucho que a CiU le duela y no le guste.
I qui paga la factura? Tenint present que els que venim en cotxe som els que venim de fora de l'àrea metropolitana, fer més metro no té ni cap ni peus, ja que haurem de continuar venint en cotxe.

Si s'han de gastar diners, que s'inverteixi en trens de rodalia, que sí ens serà útil, i també un servei interurbà d'autobús a l'alçada per connectar tots els pobles sense tren a l'estació ferroviària més propera. Aleshores és quan es podrà reduïr el trànsit, i per tant, la contaminació atmosfèrica.

I si de pas hi hagués una planificació urbanística adequada i es potenciés les connexions transversals (totalment oblidades) i es descentralitzés certes coses, i per tant, es reduís la necessitat d'anar a Barcelona, també hauríem guanyat molt.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 14/01/2015 8:09

Es que tot es necessari, igual que si es posen autobusos interurbans els paguem entre tots i no nomes els ajuntaments de la zona, amb el metro lo mateix. L'àrea metropolitana te 3 milions i pico d'habitants, i a part en certes coses es la que dona servei a la totalitat dels habitants de Catalunya, es normal que les necessitats siguin més cares que la resta.

De totes maneres si hi hagués voluntat real de reduir la contaminació es posarien punts de recàrrega de vehicles electrics a cada pocs carrers, com el bicing, llavors molts gent compraria vehicle elèctric, però no, posen uns pocs punts simbòlics per poder sortir a les noticies anant d'ecologistes i que a ben pocs els es pràctic.
Un cop els cotxes siguin elèctrics l'unic problema que queda ja son els embussos, per tant fora dels llocs molt densos es podria anar en cotxe sense problemes, i en els llocs densos es on s'hauria de posar alguna mesura puntual.



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dimecres 14/01/2015 10:14

"Es que hay algo que no entiendes, y es que yo no me refiero a que dentro de 2,3,5 o 7 años la línea estará plenamente operativa y funcionando, si no que se reanudaran las obras."

Creo que se había entendido perfectamente.Y no has contestado a la pregunta que te ha hecho Don Ramón:

¿ En qué te basas para afirmar con tanta seguridad que las obras se reanudarán en 2-7 años?

En los precedentes anteriores mencionados,los túneles fueron completamente abandonados durante décadas,en el caso de la L-2 entre Paralel y Sagrada Familia ,hasta donde yo sé ni siquiera se hicieron las más elementales tareas de mantenimiento.Los túneles quedaron como 20 años acumulando telarañas !



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dimecres 14/01/2015 10:19

Preciso:
Los túneles y las estaciones fueron completamente abandonados durante décadas.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 14/01/2015 17:53

Ecomobisostrans ha escrit:De totes maneres si hi hagués voluntat real de reduir la contaminació es posarien punts de recàrrega de vehicles electrics a cada pocs carrers, com el bicing, llavors molts gent compraria vehicle elèctric, però no, posen uns pocs punts simbòlics per poder sortir a les noticies anant d'ecologistes i que a ben pocs els es pràctic.
Un cop els cotxes siguin elèctrics l'unic problema que queda ja son els embussos, per tant fora dels llocs molt densos es podria anar en cotxe sense problemes, i en els llocs densos es on s'hauria de posar alguna mesura puntual.
Un cotxe elèctric és força més car que un de convencional.

I igualment queda la qüestió de la font d'obtenció de l'energia, que actualment ni molt menys és, en gran majoria, renovable. O el que és el mateix: traslladem el punt de contaminació.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 14/01/2015 17:55

Tornem al tema del fil, si us plau.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 17/01/2015 14:26

Obres no són, però avui a la L9 he sentit canvi de megafonia a ascensor i andana, veus més clares i més volum



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Diumenge 18/01/2015 16:54

El 10 de gener es va inaugurar la Plaça Catalunya del Prat de Llobregat, on està ubicada l'estació "Cèntric" (el nom encara em provoca arcades, però veient les fotos següents se'm passa :D ).
Aprofitant la inauguració de la plaça, van fer unes portes obertes a l'estació. La veritat es que els acabats son brillants. Aquesta, la de de Mas Blau i la de Parc Nou m'encanten. :o

Penjo algunes imatges fetes per l'Ajuntament:

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Més: https://www.flickr.com/photos/ajuntamen ... 9846205108

Hagués estat brutal que en mig de la visita hagués passat un 9000 en proves a tota llet, hagués molat :D


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 18/01/2015 20:43

Magnífica l'estació! El nom "Cèntric" suposo que l'hauran posat per no confondre'l amb la Plaça Catalunya de Barcelona... :nose . Però igualment, podrien haver posat quelcom així: "El Prat - Pl. Catalunya".



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Diumenge 18/01/2015 21:28

Renfe445 ha escrit:Magnífica l'estació! El nom "Cèntric" suposo que l'hauran posat per no confondre'l amb la Plaça Catalunya de Barcelona... :nose . Però igualment, podrien haver posat quelcom així: "El Prat - Pl. Catalunya".
Cèntric és el nom del Centre Cultural que hi ha a la plaça (és l'edifici modern blanc que surt a la foto. El que jo ni ningú enten es perquè un equipament d'importància local ha de tenir un nom d'una estació de metro que passarà per molts llocs (no es com una línia de bus que pot tenir noms més precisos).
Sens dubte, el nom ideal seria El Prat Centre, igual què Cornellà Centre.


Salut!
#volemL9

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 18/01/2015 22:21

davroca5 ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Magnífica l'estació! El nom "Cèntric" suposo que l'hauran posat per no confondre'l amb la Plaça Catalunya de Barcelona... :nose . Però igualment, podrien haver posat quelcom així: "El Prat - Pl. Catalunya".
Cèntric és el nom del Centre Cultural que hi ha a la plaça (és l'edifici modern blanc que surt a la foto. El que jo ni ningú enten es perquè un equipament d'importància local ha de tenir un nom d'una estació de metro que passarà per molts llocs (no es com una línia de bus que pot tenir noms més precisos).
Sens dubte, el nom ideal seria El Prat Centre, igual què Cornellà Centre.
No se que es pitjor, si el nom "poc adient" o la quantitat de diners que s'han deixat per fer aquesta estació :nono


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 19/01/2015 18:38

En poques paraules aquesta estació es una passada, espero que les altres estacions siguin tant espectaculars i també espero que la Gencat no faci el ruc amb el tram central de la línia L9/L10.


Felicitats per el fotògraf.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 19/01/2015 19:02

Us penjo algunes fotos de les andanes de Mas Blau i Parc Nou, que son del mateix despatx d'arquitectes que la de Cèntric. Em quedo amb Mas Blau :reve

Atenció, spoiler :D

Mas Blau
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 79d51e4276

Parc Nou
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 6213300c10

https://scontent-a-mad.xx.fbcdn.net/hph ... e=5567CCEB

A les fotos les estacions estan sense acabar. A dia d'avui ja estan totes finalitzades.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dilluns 19/01/2015 19:41

davroca5 ha escrit:Us penjo algunes fotos de les andanes de Mas Blau i Parc Nou, que son del mateix despatx d'arquitectes que la de Cèntric. Em quedo amb Mas Blau :reve

Atenció, spoiler :D

Mas Blau
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 79d51e4276

Parc Nou
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 6213300c10

https://scontent-a-mad.xx.fbcdn.net/hph ... e=5567CCEB

A les fotos les estacions estan sense acabar. A dia d'avui ja estan totes finalitzades.
Doncs jo em quedo am Parc Nou. M'agrada molt més.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 19/01/2015 20:01

Doncs la del Cèntric em sembla una passada (en majúscules)!!! :plas



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”