Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Els noms correctes

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 18/04/2010 14:18

Vilarrubla ha escrit:I ficar minúscules i guions on toca: El Poble-sec.
Aquí ja tinc més dubtes. Em sembla més correcte dir El Poble Sec i El Poble Nou, ja que és d'aquestes denominacions més aviat genèriques que es deriva el topònim.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 18/04/2010 15:15

Guigui ha escrit:
Vilarrubla ha escrit:I ficar minúscules i guions on toca: El Poble-sec.
Aquí ja tinc més dubtes. Em sembla més correcte dir El Poble Sec i El Poble Nou, ja que és d'aquestes denominacions més aviat genèriques que es deriva el topònim.
Jo no hi entenc gaire per tant no em puc ficar en quin és més correcte si el Poble Sec i el Poble Nou o el Poble-sec i el Poblenou... l'únic que demano és que el nom de l'estació estigui escrit com el nom oficial del barri. Si cal canviem l'oficial.

Evidentment podem entrar a discutir si el nom oficial del barri és més o menys correcte. En el cas del Poble-sec, altres barris i llocs amb el mateix nom s'escriuen així amb guió com per exemple el barri del Poble-sec de la Seu d'Urgell (municipi de la Seu d'Urgell i les Valls de Valira), això no vol dir que estigui correcte, básicament perquè surten d'un mateix nomènclator, i aquest sol equivocar-se com per exemple corregir el nom d'un nucli però mantenir el nom del municipi en la versió antiga.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 18/04/2010 18:41

Acabo de tornar i exposo les meves impressions.

Queixes:
El terra rellisca en excés. Jo que anava ja amb unes sabates un pèl relliscants, de poc no caic en determinats llocs!.
A Bon Pastor la senyalització és una porqueria. Les fletxes que diuen, per exemple, sortida, tiren cap amunt, i et trobes que l'escala que està al costat, o va cap avall o baixa de dalt. El mateix amb l'accés a l'andana de tornada. Tampoc trobo la raó a tantes escales mecàniques.
I avui de primeres ja s'han espatllat diversos ascensors, ben bé un a cada estació, mentre que algun que altre passadís estava fosc per problemes en l'enllumenat.

Coses positives: S'ha arreglat la disposició dels bancs de les andanes inferiors, ja no provoquen mal d'esquena a ningú, encara que a les estacions de Santa Coloma res ha canviat.

D'aquí a una estona posaré un parell de fotos, i més tard muntaré el vídeo.

PD: Trobo que caldria canviar el títol del fil per "Seguiment de les obres de l'L9/10"


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

nuck1000
N2
N2
Entrades: 16
Facebook: http://www.facebook.com/#!/carlesgs
Ubicació: Entre el Gorg i Pep Ventura (Linia 2)

Entrada Autor: nuck1000 » Diumenge 18/04/2010 18:49

fotos de aquesta tarda al gorg he anat a passegar al gos i he anat a tafanejar,he tingut que entrar per que en dongesin un billet inagural,com anava amb el gos pensaba que no en deixarian entrar pero el guardia de seguretat me ha deixat mentres no pujes al tren ja que estaban petats.....la primera foto es desde el vestibul.


ImatgeImatgeImatgeImatge



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Diumenge 18/04/2010 19:37

Fotos destacables meves :)

Dues panoràmiques:
Imatge
Imatge
Un ascensor de PMR de Llefià espatllat:
Imatge
I una paperera sense bossa:
Imatge
Totes quatre de Llefià.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Diumenge 18/04/2010 20:09

Per cert, perquè a la L9 els ascensors diuen "to the lobby" i a la L10 "to the vestibule" ??

Unes quantes fotos més...

Gorg:
Imatge

La Salut:
Imatge

Llefià:

Imatge

Imatge

Imatge


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 18/04/2010 20:38

aim ha escrit:Per cert, perquè a la L9 els ascensors diuen "to the lobby" i a la L10 "to the vestibule" ??
Perquè deuen haver encarregat la traducció a empreses (o gent de TMB que afirma tenir prou coneixements d'anglès) diferents sense atendre a la uniformitat de criteris. "Lobby" és més americà, "vestibule" més aviat britànic. Vist l'estil adoptat en les versions angleses de les comunicacions de TMB, el darrer seria més adequat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 18/04/2010 22:24

El primer dia, hi han coses que no es van provar prou bé: Ara, tots els sistemes que té ocults l'ascensor a banda y banda de la porta, són macos oi?. Almenys dona una mica de color a l'estació sosa. Perquè són soses, les de Badalona, eh? tot gris i blau agrisat, potser una mica de color no els hagi vingut malament. Els que só m'agraden són les de Barcelona, amb moltíssima lluminositat amb aquella mena d'ulls de bou rera la mampara.
Imatge


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Diumenge 18/04/2010 22:31

Jo, a l'estació de Bon Pastor he tingut una sensació d'aglomeració. Potser per la gran quantitat de gent que hi havia, pero tenia aquesta sensació.
A més, quan pujava per primer cop, tenia sensació d'ésser al corte inglés de plaça Catalunya, segurament per les escales en forma d'X.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 19/04/2010 6:30



"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dilluns 19/04/2010 8:22

Us poso el trajece invers al que ha col·locat en Lluita1714. Només el trajecte, per tant, la duració del vídeo és bàsicament la duració del trajecte entre Bon Pastor i Gorg (sense el temps que està aturat a les estacions):
<object width="1280" height="745"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/8SyKyBSKHWw&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/8SyKyBSKHWw&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="1280" height="745"></embed></object>[/youtube]


Instagram: Ferrocarril | Aviació

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 20/04/2010 2:27

Hola, avui he anat a estrenar la L10 entre Gorg i Bon Pastor, i la L9 entre Bon Pastor i Can Peixauet.
No sé si és la novetat, però em fa l´efecte que el tram de la L10 obert donarà força viatgers, potser per la proximitat a la L2, que ofereix un accés ràpid al centre de BCN.
De fet m´ha fet l´efecte que el fa servir més gent que la L9 fins a Can Zam.
Parlo només de la primera impressió del segon dia en funcionament de la L10 en comparació amb la mateixa situació a la L9 el segon dia. Curiosament, també plovia...

Evidentment quan aquest estiu s´obri la L9/10 fins a Sagrera (i la L2 fins a Badalona Centre també?), tot això canviarà força.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 21/04/2010 0:27, en total s’ha editat 1 vegada.



3gracia
N3
N3
Entrades: 26

Entrada Autor: 3gracia » Dimarts 20/04/2010 3:16

Si aquest estiu arriba a Sagrera. Per quan arribarà a Gràcia?



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 20/04/2010 3:28

3gracia ha escrit:Si aquest estiu arriba a Sagrera. Per quan arribarà a Gràcia?
2014


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 20/04/2010 14:38

No em sembla adequat la estacio de Bon Pastor amb nomes 2 vies. Si algun dia es necessita uniformitat de frecuencies entre el tronc i els ramals llavors s'hauran de fer serveis parcials Bon pastor-Gorg i Bon Pastor-Can Zam. I amb nomes 2 vies ho veig dificil. A no ser que hi hagin vies desviades al mig del trajecte, com a Molí Nou o Can Ros. De totes maneres crec que una estacio amb 4 vies hauria sigut lo millor.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 20/04/2010 14:40

I una altra cosa, actualment els trens per anar a canvia de via tenen que anar mes enlla de Bon Pastor (no se ben be on), i la questio es que ja hi ha guardies de seguretat encarregant-se de que no passi ningu, ho vaig provar 2 cops, 1 venint de la L10 i l'altre de la L9, i tots 2 cops em van fer deixar. Que els hi costaria deixar passar a qui vulgui veure les vies?



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 20/04/2010 15:33

Ecomobisostrans ha escrit:I una altra cosa, actualment els trens per anar a canvia de via tenen que anar mes enlla de Bon Pastor (no se ben be on), i la questio es que ja hi ha guardies de seguretat encarregant-se de que no passi ningu, ho vaig provar 2 cops, 1 venint de la L10 i l'altre de la L9, i tots 2 cops em van fer deixar. Que els hi costaria deixar passar a qui vulgui veure les vies?
En principi, les zones de maniobres, siguin de la línia que siguin, el passatge no hi pot accedir.

Jo el que no se es en quin sentit canvien de nivell, desde el frontal avans de baixar, a la recta, no veig cap semàfor, ni semblo veure cap desviament.


El metro de Barcelona amb motoristes!

dvdhrd
N3
N3
Entrades: 29

Entrada Autor: dvdhrd » Dimarts 20/04/2010 15:50

Al sortir de Bon Pastor, els trens es desvien cap a la esquerra i giren cua; agafen la rampa de baixada i entren a via general a tocar de l'andana de via 1 de Bon Pastor.

Salutacions!
dvdhrd l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 20/05/2010 22:14, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimecres 21/04/2010 0:48

Aquesta tarda m'hi donat una volta a las líneas 9 i 10 amb mes calma.
M'ha sorprès el poc passatge que portaban sobre las 19 horas, doncs nomès anavem unas 10 personas a cada tren.

Com a cosa rara, a la línia 9 direcció a Can Zam, poc avans d'arribar a la futura estació de Santa Rosa, dins el túnel han posat senyals de tránsit, com las que se utilitzan al carrer per els cotxes, de limitació de velocitat (senyal rodona amb l'orla vermella i dins del disc dos números que indican la máxima velocitat permesa). N'hi deuan haver 5 o 6.
Donat que la conducció es automática, suposo que ho utilitzarán per fer proves.



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dimecres 21/04/2010 1:12

Ecomobisostrans ha escrit:Que els hi costaria deixar passar a qui vulgui veure les vies?
I si aquell tren pel que fos resulta que no continua el carrusel sino que es queda allà a la cua de maniobres dues o tres hores? :boig



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”