Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 10/01/2010 0:10

Altaria_Trianilla ha escrit:No seria la primera vegada que passa això... aquí a Sabadell fa relativament poc van reformar la Pl. Espanya i la van deixar maquíssima... total, per 3 o 4 anys desprès tornar-la aixecar per les obres del "metro". Però bueno, més 3% per embutxacar-se... :?

;)
Cosa que en canvi no va passar amb el Passeig Manresa, ja que quan es va retirar el Mercat Central provisional ja es va tenir en compte que 1 any o dos s'havia d'aixecar.

I la Plaça Espanya, més que reformarla la van urbanitzar... abans només hi havia un inmens descampat amb dos camins de terra en forma de creu que es creuaven a la meitat!



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 10/01/2010 13:22

Hola

¿Sabeu si a l'L9 hi han instalats aparells d'aire acondicionat a les andanes i als vestíbuls?



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 10/01/2010 15:14

A les andanes si! M'hi vaig fixar que hi havia unes ranures als peus dels bancs i vaig posar-hi la mà i sortia aire, tot i que era normalet perquè aquells dies feia una mica de fred.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 10/01/2010 15:16

Au, una altra mostra de la seriositat amb què aquest govern ecologista i sostenible es pren els seus eslògans pamfletaires.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 10/01/2010 15:48

Que te a veure això? Acabo de dir que sortia un aire normalet, igualment la temperatura deu ser cosa de TMB, no?


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 10/01/2010 16:29

I qui mana a TMB? D'on venen i on van els seus directius (Casas, Escarp, etc.)?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 10/01/2010 16:56

El PSC? XD


El que trobo dolç a tu t'amargue.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 10/01/2010 18:17

No hi ha aire acondicionat a L9.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 10/01/2010 18:52

I que són les ranures de sota els bancs? I d'on surt aire fred? Al menys hi són en una estació!


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 10/01/2010 19:06

Imatge

No he trobat cap altra imatge, en aquesta es poden veure aquests foradets, que no se que són. He estat buscant imatges dels bancs, però no n'he trobat cap que es vegi bé, si algú en té estaria bé que ho mirés.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 10/01/2010 19:22

De la pròpia ventilació del túnel. A més a més, degut a la profunditat dels pous, aquests estan pressuritzats.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 10/01/2010 22:52

victorcasta ha escrit:De la pròpia ventilació del túnel. A més a més, degut a la profunditat dels pous, aquests estan pressuritzats.
¿Vols dir? Això és tan innecesari com imposible de fer en una estació de Metro. :roll:



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 11/01/2010 0:01

Javi M ha escrit:
victorcasta ha escrit:De la pròpia ventilació del túnel. A més a més, degut a la profunditat dels pous, aquests estan pressuritzats.
¿Vols dir? Això és tan innecesari com imposible de fer en una estació de Metro. :roll:
Sobre la necessitat, es podria discutir, però baixar 60 metres a la velocitat que ho fan els ascensors, a algú se li podrien tapar les oïdes. Però que és impossible, no, doncs a les estacions de l'L9 existeix.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 11/01/2010 0:11

i que és això de pressuritzar? XD


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/01/2010 0:38

Adaptar la pressió d'un espai de manera que la gent que hi romangui s'hi senti còmode (o es trobi, en casos extrems, en condicions que permetin fer-hi vida normal), cosa que no seria possible si la pressió fos la natural d'aquella cota.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 11/01/2010 0:54

I això és fa al metro? És necessari?


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 11/01/2010 1:17

Vilarrubla ha escrit:I això és fa al metro? És necessari?
Dubto molt que la línia 9 estigui pressuritzada, ja que la pressurització només es pot fer en espais hermèticament tancats, com és el cas dels avions. En cas contrari, l'aire s'escaparia de la zona amb més pressió a la zona amb menys pressió.

I per altra banda, la diferència de pressió entre la superfície i les andanes és imperceptible, de la mateixa manera que podem pujar a un gratacel i tampoc no notem la diferència de pressió.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 11/01/2010 1:46

Sagrerenc ha escrit:Dubto molt que la línia 9 estigui pressuritzada, ja que la pressurització només es pot fer en espais hermèticament tancats, com és el cas dels avions. En cas contrari, l'aire s'escaparia de la zona amb més pressió a la zona amb menys pressió.

I per altra banda, la diferència de pressió entre la superfície i les andanes és imperceptible, de la mateixa manera que podem pujar a un gratacel i tampoc no notem la diferència de pressió.
Exactament el que penso. 60 o 70 metres no és res comparat per exemple amb al gratacel de 800 i pico metres d'alçada que acaven d'inagurara Dubai, i aquest ni cap altre gratacel està presuritzat, al menys amb el fi de permetre la estància de persones a dins.
A més, clar que l'espaï ha d'esser hermètic, cosa que dificilment es pot fer a un lloc com una parada de Metro, on hi ha un fluix continu de persones que entren i surten.
I per ultim, el fet de que l'estació sigui al fons d'un pou, no vol dir que dins hagi d'haver menys pressió; Tot i que l'estació es trobi a un pou de 70m de fondària, si la superfície de l'estació és a 200msnm -per exemple- la pressió dins de l'estació serà exactament la mateixa que cualsevol altre emplaçament que es trobi a 130msnm tot i no ser dins d'un pou.


Tot i així...
a les estacions de l'L9 existeix. [El sistema de pressurització]
¿Quí t'ha donat aquesta informació? Potser qui t'ha dit això s'ha expressat malament i t'has confós.



Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dilluns 11/01/2010 9:48

Entenc que no calgui pressuritzar-la, donada la profunditat (60 metres tampoc és excessiu) i les dificultats de fer-ho en un lloc no hermètic.

Ara bé, si un dels arguments que esgrimien per no climatitzar les andanes era que l'escalfor (o refrigeració, depèn de l'època) s'escaparia pel túnel i no serviria per a res, per què dimonis no ho han aplicat a les primeres andanes aíllades del túnel??? Com es pot ser tan inutil??? Si es tracta de fer un mitjà de transport confortable, la climatització és bàsica, i el que em temo és que quan se n'adonin, començaran a cablejar exteriorment per instalar sistemes d'aire condicionat, de la mateixa manera que han fet a totes les estacions antigues amb els sistemes de TV i altres instal·lacions. :cop

Ara m'enfado i els maleeixo amb un triple (...)!!!! :emprenyat


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 11/01/2010 10:54

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

El Govern diseña el último grupo de 13 estaciones de autor de la L-9

1. • Bohigas, Garcés, Soldevila, Sánchez-Piulachs, Ito y Forgas, entre quienes firman las 39 ya en obras
2. • Un concurso decidirá la arquitectura interior de las construcciones del tramo Camp Nou-Maragall

RAMON COMORERA
BARCELONA

Se cumple un mes, pasado mañana, del estreno de la L-9 en Santa Coloma. Tras siete largos y controvertidos años de obras, los trenes sin conductor recorren 16 horas al día los 3,9 kilómetros y las cinco estaciones abiertas. Y lo hacen sin más incidencias conocidas que varias goteras en cuatro de las paradas. Es solo una pequeña parte de los 47,8 kilómetros y 52 estaciones que tendrá en conjunto la línea. Falta mucho para culminar tamaño desafío, imprevistos incluidos. Pero ahora, al fin, el Govern puede decir que tiene todos los frentes abiertos tras licitar la arquitectura interior del último grupo de 13 estaciones que esperan la firma de arquitectos de prestigio para diseñar la distribución y los acabados de vestíbulos y andenes. Son todas las paradas del tramo central que irá de Camp Nou a Maragall.
Los concursos para redactar los proyectos se acaban de convocar y se fallarán en abril. Entonces se conocerán los profesionales que darán el diseño de autor, con características singulares de formas y colores por grupos de estaciones, que ha buscado para toda la línea la Conselleria d’Obres Públiques. Los pozos profundos entre calle y vías que quedan por definir son los de Camp Nou, Zona Universitària, Campus Nord, Manuel Girona, Prat de la Riba, Sarrià, Mandri, Putxet, Lesseps, Muntanya, Sanllehy, Guinardó y Maragall. Entre ellos están dos de los intercambiadores más potentes de la línea: Sarrià y Lesseps.


Este tramo central está aún todo por excavar. Es el más atrasado y el que se prevé abrir también más tarde, a finales del 2014, si algún tropiezo imprevisto en el difícil subsuelo no lo impide. En pocas semanas, la tuneladora que perforará el sector La Sagrera-Mandri empezará a avanzar una vez se acabe de instalar el nuevo cabezal para suelo duro. En el otro extremo, el topo mecánico que excavará entre Camp Nou y Mandri está a punto de llegar a la primera estación, tras completar un rápido recorrido que inició en Gornal. Después de una revisión a fondo, continuará su ruta en el segundo semestre de este año.

ESTILO COMÚN / Las obras de la estructura de hormigón de los pozos de las estaciones están en marcha en toda la línea salvo en tres casos (ver gráfico). Desde el 2007, Obres Públiques ha adjudicado a profesionales reconocidos y por paquetes de paradas con un estilo común, el paso siguiente a estos trabajos, la arquitectura interior y las instalaciones.
Las de Santa Coloma ya en servicio son obra de Manuel Sánchez y Dolors Piulachs (autores de numerosas escuelas y CAP). Las tres estaciones de Badalona, también acabadas, las ha ejecutado Alfons Soldevila (serie singular de casas MR en esta ciudad, Arbúcies, Matadepera y Alella). De Bon Pastor a La Sagrera se encarga el estudio MBM de Oriol Bohigas (Vila Olímpica entre otras muchos proyectos destacados).

Entre Collblanc y Gornal, ya en L’Hospitalet, el diseño se deberá a Manuel Ruisánchez (centro cultural de la Sagrada Família). De Provençana a Motors, el arquitecto es Daniel Freixes (parque del Clot). Las estaciones de la Zona Franca, al aire libre y la línea en viaducto, llevarán la firma de Jordi Fabré y Mercè Torras (cocheras de bus de Horta). Jordi Garcés (CosmoCaixa) y Toyo Ito (torres de la Fira) se encargan de Amadeu Torner-Mercabarna. En el tramo final de El Prat y del aeropuerto actúan, respectivamente, Joan Forgas y Dolors Ylla-Català (proyecto del zoo marino) y Ramon Sanabria (edificio intermodal de la T-2). Un compendio, con algunos otros nombres como Fermín Vázquez (Ciutat de la Justícia), de la mejor arquitectura catalana.

http://www.elperiodico.com/edicion/ed10 ... 078h22.pdf



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”