Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Propaganda i aire condicionat

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/01/2010 11:00

Tras siete largos y controvertidos años de obras, los trenes sin conductor recorren 16 horas al día los 3,9 kilómetros y las cinco estaciones abiertas. Y lo hacen sin más incidencias conocidas que varias goteras en cuatro de las paradas.
:pinocho
Trytasa Baldaquino ha escrit:Ara bé, si un dels arguments que esgrimien per no climatitzar les andanes era que l'escalfor (o refrigeració, depèn de l'època) s'escaparia pel túnel i no serviria per a res, per què dimonis no ho han aplicat a les primeres andanes aíllades del túnel???
Perquè l'espai on caldria posar-lo és molt gran, cosa que comportaria una elevadíssima despesa energètica contra la qual estaré encantadíssim de sacrificar una mica de confort personal, a més de restar obert pel pou.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 11/01/2010 15:04

Guigui ha escrit:Perquè l'espai on caldria posar-lo és molt gran, cosa que comportaria una elevadíssima despesa energètica contra la qual estaré encantadíssim de sacrificar una mica de confort personal, a més de restar obert pel pou.
No ha de comportar una despesa especialment gran si es fa correctament, possant l'aire acondicionat fluix i només a les andanes que es on la gent s'ha d'esperar, i podrien possar l'aire només al estiu, ja que el fred de l'hivern es més suportable i menys intens dins del pou. I si a l'estiu es posses l'aire acondicionat, l'aire fred no s'escaparia al carrer ja que pesa més que el calent, i no arrivaria a pujar el pou.

De totes maneres jo crec que el més addient es possar un bon sistema de ventilació, extraínt l'aire desde les andanes o desde el propi túnel, per a que l'aire fresc entri pels accesos i baixi pel pou.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dilluns 11/01/2010 17:28

Javi M ha escrit:De totes maneres jo crec que el més addient es possar un bon sistema de ventilació, extraínt l'aire desde les andanes o desde el propi túnel, per a que l'aire fresc entri pels accesos i baixi pel pou.
Si no vaig gaire errat, es aquest el sistema que s'utilitza.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 11/01/2010 19:20

La pressurització no té l'ús que abans n'havia descrit, sinó que serveix per a mantenir la pressió en casos d'emergència com incendis, en llocs d'evacuació, com les escales d'emergència.

En quant a la ventilació, tots els pous com les andanes tenen un bon sistema de ventilació/climatització, i són del tot innecessaris sistemes d'aire acondicionat.



Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Entrada Autor: Oriol » Dimarts 12/01/2010 10:54

Dins les estacions d'autor... quina conya amb el nom de l'arquitecte Buïgas (No Bohigues, ni Buigues, ni Buhigas, ni Bohigas...). Quina mania en catalanitzar cognoms que no van ser castellanitzats, l'arquitecte és anterior a la castellanització de cognoms que va dur a terme Primo de Rivera i, diria que també, Franco. Hi ha molts pobles on, si hi ha un carrer dedicat a Buïgas, es canvia també el cognom.


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimarts 12/01/2010 12:19

Guigui ha escrit: ...estaré encantadíssim de sacrificar una mica de confort personal, a més de restar obert pel pou.
Ja m'imagino que tu sí, pero si el que es tracta és de conscienciar i atraure nou públic per a que deixi el cotxe a casa, difícilment es farà amb les temperatures infernals que es donen avui en dia a l'estiu a moltes estacions. Ja sigui amb sistemes de climatització, ventilació o amb ventalls mecànics, cal fer alguna cosa per evitar-ho en una línia nova.

De fet, la següent resposta ja ho ha aclarit. M'alegro que s'hagi pensat en aquest aspecte (lògic, per una altra banda).
Oriol ha escrit:Dins les estacions d'autor... quina conya amb el nom de l'arquitecte Buïgas (No Bohigues, ni Buigues, ni Buhigas, ni Bohigas...). Quina mania en catalanitzar cognoms que no van ser castellanitzats, l'arquitecte és anterior a la castellanització de cognoms que va dur a terme Primo de Rivera i, diria que també, Franco. Hi ha molts pobles on, si hi ha un carrer dedicat a Buïgas, es canvia també el cognom.
No confonguis l'arquitecte de les fonts de Montuïc amb l'actual Oriol Bohigas que és viu (encara que té més anys que Carracuca). Potser els dos cognoms tenen el mateix origen, però un es diu així i l'altre es diu aixà. Si ens dediquem a l'ingent tasca de retornar tots els topònims, cognoms i noms propis a la seva etimologia original,... ja podem anar canviant el d'aquest defensa del Barça que s'hauria de dir Pujol!


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimarts 12/01/2010 12:32

Trytasa Baldaquino ha escrit: No confonguis l'arquitecte de les fonts de Montuïc amb l'actual Oriol Bohigas que és viu (encara que té més anys que Carracuca). Potser els dos cognoms tenen el mateix origen, però un es diu així i l'altre es diu aixà. Si ens dediquem a l'ingent tasca de retornar tots els topònims, cognoms i noms propis a la seva etimologia original,... ja podem anar canviant el d'aquest defensa del Barça que s'hauria de dir Pujol!
Crec que en tot cas escriure... una persona que enten força de dialectes em va dir que en pallarès es pronunciaria així i que d'aquí podria venir que alguns cognoms hagin derivat per aquesta banda. Però ho desconec ja que no en sóc expert XD


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/01/2010 12:52

:topic



Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Entrada Autor: Oriol » Dimarts 12/01/2010 13:24

Trytasa Baldaquino ha escrit:
Oriol ha escrit:Dins les estacions d'autor... quina conya amb el nom de l'arquitecte Buïgas (No Bohigues, ni Buigues, ni Buhigas, ni Bohigas...). Quina mania en catalanitzar cognoms que no van ser castellanitzats, l'arquitecte és anterior a la castellanització de cognoms que va dur a terme Primo de Rivera i, diria que també, Franco. Hi ha molts pobles on, si hi ha un carrer dedicat a Buïgas, es canvia també el cognom.
No confonguis l'arquitecte de les fonts de Montuïc amb l'actual Oriol Bohigas que és viu (encara que té més anys que Carracuca). Potser els dos cognoms tenen el mateix origen, però un es diu així i l'altre es diu aixà. Si ens dediquem a l'ingent tasca de retornar tots els topònims, cognoms i noms propis a la seva etimologia original,... ja podem anar canviant el d'aquest defensa del Barça que s'hauria de dir Pujol!
No ho confong. L'arquitecte Buïgas fa referència al, com bé dius, arquitecte de la Font Màgica de Montjuïc, diria que la legislació catalana prohibeix dedicar un carrer, plaça, avinguda, passatge, passeig... a qualsevol personalitat encara viva i fins a cinc anys de la seva mort. Per tant, no pot ser dedicat a l'actual Oriol Bohigas.


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimarts 12/01/2010 13:30

Crec que no es la legislació catalana, sino la d'alguns municipis... això... o en Pujol ja ha mort. Deixo estar l'offtopic aquí per part meva XD


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dimarts 12/01/2010 14:06

I a la profunditat que es troben la majoria d' estacions voleu dir que la temperatura no es mantindrà més propera a un valor constant durant tot l'any que no pas a l' exterior?


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimarts 12/01/2010 15:06

Sinó recordo malament en alguna estació del metro de Londres de gran fondaria si han fet proves de climatització mitjançant "clima" que utilitza l'aigua per refrigerar la temperatura de les andanes i les estacions. I això que Londres té un estiu poc "agressiu".

A més... una pregunta, a veure qui ho sap XD... la calor d'on surt? Jo entenc que de la concentració de la calor que surt dels motors, més que no pas de la calor exterior, si als túnels no hi hagués trens suposo que la temperatura seria més "benevola" que a l'exterior.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/01/2010 15:37

A mí el que em fa por és què passarà si hi ha un incendi, a la profunditat que hi han en aquestes estacions, i amb els ascensors que no es podran agafar.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 12/01/2010 15:54

metring ha escrit:A mí el que em fa por és què passarà si hi ha un incendi, a la profunditat que hi han en aquestes estacions, i amb els ascensors que no es podran agafar.
Doncs per això hi ha les escales d'obra, destinades nomès a l'ús en cas d'emergència. A cada extrem d'andana hi ha també una porta d'emergència que permet la fugida per l'altre nivell o bé pel mateix túnel. I Pel que fa als dos nivells del túnel, cada rampa d'interconnexió compta amb una porta tallafocs que es tancarà automàticament si es produeix un incendi, per evitar la propagació del fum.

Ara bé, jo també ho veig magre... Sobre tot per la gent gran i discapacitats en general.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/01/2010 15:59

Per això mateix, entre l'estampida de gent sortint i persones que no poden anar amb agilitat...



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 12/01/2010 16:38

metring ha escrit:Per això mateix, entre l'estampida de gent sortint i persones que no poden anar amb agilitat...
Per l'estampida no em preocuparia, ja que al cap de cinc minuts de començada l'evacuació els més ràpids estaran a punt d'arribar al carrer, mentre que la resta del passatge es repartirà, exhausta o directament ofegada pel fum, per les desenes de metres d'escala que separen la vida de la mort.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 12/01/2010 17:27

En cas d'incendi, totes les portes antipànic es tanquen automàticament, evitant que el foc passi a més dependències i es creen corrents d'aire "intel•ligents" que dirigeixen el foc cap a la banda oposada a la sortida d'emergència.



Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Dimarts 12/01/2010 22:24

Platanito ha escrit:A cada extrem d'andana hi ha també una porta d'emergència que permet la fugida per l'altre nivell o bé pel mateix túnel.
La porta que dóna a la via no es contempla en cas d'emergència, ja que va amb pany i clau, per tant no és vàlida en cas d'evacuació d'emergència estació-túnel. Sí que és viable a l'inrevés, ja que pel costat de la via hi ha una barra antipànic.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 13/01/2010 15:41

metring ha escrit:Per això mateix, entre l'estampida de gent sortint i persones que no poden anar amb agilitat...
I al metro de Londres, que? Tenen un munt d'estacions molt profundes i amb accessos no gaire amples que diguem, i solen tenir línies força saturades en algunes estacions, per lo tant si passés alguna cosa la incidència allà podria ser més greu.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 13/01/2010 15:48

Si, exactament, tenen un problema molt greu, amb estacions molt antigues i profundes, sense adaptar i ascensors que no es poden fer servir en cas d'incendi. Fins i tot, hi han cartells als inicis de les escales que indiquen els esglaons que hi han i quan es tardaria en pujar-los, ja em direu com podrà una persona amb dificultats per moure's.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”