Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: marc » Dijous 03/12/2009 8:56

Bale aclarit, a mi ja em sorprenia pero va ser el que vaig entendre. Per cert no seria mes logic esperar fins a la primavera de 2010 i obrir L9 i L10 fins a Sagrera directament?


De nou al FTC

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dijous 03/12/2009 13:39

marc ha escrit:Bale aclarit, a mi ja em sorprenia pero va ser el que vaig entendre. Per cert no seria mes logic esperar fins a la primavera de 2010 i obrir L9 i L10 fins a Sagrera directament?
Les linies L9 i L10 no arribaràn a La Sagrera fins a l'estiu de 2010. És millor doncs posar en servei 5 estacions que cobreixin 4 zones sense servei que no deixar aquestes zones sense servei mig any.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 03/12/2009 22:30

... i de pas (tria la teva versió favorita),
versió 1: [mode innocent on] donar una mica d´ànims als habitants de Santa Coloma, que deuen estar una mica desanimats...[mode innocent off]
versió 2: [mode realista on] buscar vots a Santa Coloma, ara encara més amb tot el merder del Pretòria...[mode realista off]



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 04/12/2009 12:30

Foto d'un termòmetre de la L9 (tret de Skyscrapercity):

Imatge



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Divendres 04/12/2009 12:57

http://s1.postimage.org/5yfZ0-83e2860e2 ... resize.jpg

Perquè hi ha una parada tapada per l'enganxina entre la de Fondo i Can Peixauet ?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 04/12/2009 13:17

Perquè Santa Rosa no s'obrirà fins d'aquí un any o dos.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 04/12/2009 13:46

Ecomobisostrans ha escrit:Foto d'un termòmetre de la L9 (tret de Skyscrapercity):

Imatge

Però si aquí http://transport.cat/viewtopic.php?f=13 ... &start=120 ja en vaig penjar una...



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Divendres 04/12/2009 14:19

Ja és oficial?

El primer tram de la línia 9 del metro de Santa Coloma de Gramenet entrarà en funcionament el diumenge dia 13 de desembre
El diumenge dia 13 de desembre està previst que s'inauguri el primer tram de la línia 9 del metro a Santa Coloma de Gramenet, que uneix Can Zam amb Can Peixauet. Els combois d'aquesta línia no tindran conductor i funcionaran de manera totalment automatitzada.
Aquest nou tram de la línia 9 del metro suposarà per Santa Coloma de Gramenet un avenç important en el transport i les comunicacions de la ciutat.

Per inaugurar aquest tram s'ha organitzat una festa popular a la qual està previst que assisteixin el president de la Generalitat, José Montilla, i els alcaldes de Barcelona i de Santa Coloma de Gramenet.
http://www.3cat24.cat/noticia/428670/ca ... e-desembre



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 04/12/2009 14:27

Aleshores, insisteixo, la vaig encertar fa quasi un mes. Resulta que la generalitat necessita distreure la població d'una sèrie d'esdeveniments que tindran lloc en aquesta data.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 04/12/2009 19:15

Total, aquests esdeveniments no afectaran les poblacions on mana el partit que organitza l'espectacle dels abusadors-del-cotxe-oficial-que-es-recorden-del-metro-per-tallar-cintes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 04/12/2009 19:23

Lluita1714 ha escrit:Aleshores, insisteixo, la vaig encertar fa quasi un mes. Resulta que la generalitat necessita distreure la població d'una sèrie d'esdeveniments que tindran lloc en aquesta data.
Fins fa no gaires dies, la data d'inauguració prevista era una altra i no el 13 de desembre.



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Divendres 04/12/2009 22:05

Qualsevol diria que una consulta de costellada és més important que inaugurar per fi el servei de la L9 ... i vaja, que seguríssim que al poble tipus Ventdelplà que farà la consulta de costellada estaran pendentíssims de la inauguració d'un tram del Metro.

I el mateix cuento podrien aplicar-se els organitzadors de la consulta de costellada per fer-la coincidir amb La Marató de TV3



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 04/12/2009 22:34

http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... metro.html

CiU exigeix explicacions al Govern pel nou retard en la Línia 9 del metro

19:34 04.12.2009

Barcelona (ACN).- El diputat de CiU al Parlament Josep Rull ha exigit aquest divendres explicacions al Departament de Política Territorial i Obres Públiques pel nou retard en la Línia 9 del metro. En un comunicat, Rull ha subratllat que el president Montilla va assegurar que durant el mes d'octubre entrarien en funcionament cinc estacions del ramal de Santa Coloma, i el número de desembre de la revista de la Generalitat 'Info Catalunya' inclou un gran reportatge en què s'assegura que la línia ja ha entrat en funcionament. 'És un exercici de frivolitat inadmissible explicar a bombo i plateret que la Línia 9 ja és operativa', ha dit Rull, que ha afegit que algú ha d'explicar-se 'per aquest engany sense precedents'.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 04/12/2009 22:58

Home, es que les consultes i eleccions normalment es fan en diumenge o festiu. Les inauguracions se solen fer el divendres o dissabte.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Diumenge 06/12/2009 11:11

Serà interessant veure quants dels que aquí critiquen que la inauguració de la L9 sigui per cobrir les consultes populars correran a ser els primers a provar la línia. Si realment creieu que és un acte interessat, no aneu a la L9 aquest dia.


And now for something completely different...

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 06/12/2009 12:05

Tony M. Nyphot ha escrit:Serà interessant veure quants dels que aquí critiquen que la inauguració de la L9 sigui per cobrir les consultes populars correran a ser els primers a provar la línia. Si realment creieu que és un acte interessat, no aneu a la L9 aquest dia.
No, no, jo hi aniré, però aniré a més d'un lloc aquest dia. No deixa de semblar-me una maniobra de distracció, no per baixar participació, però ben segur que faran publicitat als mitjans de comunicació de les bondats del sistema.
Farà un mes, quan vaig dir que ja es podien fer apostes per qui encertava, jo vaig dir 13 de desembre, pensant precisament en el que avui crec. Normalment els mitjans de transport s'inauguren divendres i dissabtes per tal de que l'aglomeració del primer dia no sigui tanta, i es reparteixi homogèniament al llarg del cap de setmana. No deixa de semblar-me sospitós que ho facin en diumenge.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Diumenge 06/12/2009 12:14

Lluita1714 ha escrit:
Tony M. Nyphot ha escrit:Serà interessant veure quants dels que aquí critiquen que la inauguració de la L9 sigui per cobrir les consultes populars correran a ser els primers a provar la línia. Si realment creieu que és un acte interessat, no aneu a la L9 aquest dia.
No, no, jo hi aniré, però aniré a més d'un lloc aquest dia. No deixa de semblar-me una maniobra de distracció, no per baixar participació, però ben segur que faran publicitat als mitjans de comunicació de les bondats del sistema.
Farà un mes, quan vaig dir que ja es podien fer apostes per qui encertava, jo vaig dir 13 de desembre, pensant precisament en el que avui crec. Normalment els mitjans de transport s'inauguren divendres i dissabtes per tal de que l'aglomeració del primer dia no sigui tanta, i es reparteixi homogèniament al llarg del cap de setmana. No deixa de semblar-me sospitós que ho facin en diumenge.
Però anant-hi formaràs part de la notícia i li donaràs més pes. Com més gent hi vagi, més notícia serà en detriment de les consultes sobre la independència. Em sembla una postura incoherent, però evidentment cadascú és lliure en els seus actes.


And now for something completely different...

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 06/12/2009 12:23

Tony M. Nyphot ha escrit:Serà interessant veure quants dels que aquí critiquen que la inauguració de la L9 sigui per cobrir les consultes populars correran a ser els primers a provar la línia. Si realment creieu que és un acte interessat, no aneu a la L9 aquest dia.
Jo, com s'obvia, sóc aficionat al ferrocarril i vull anar-hi. La gent té dret d'anar si vol a visitar un nou servei de transport. Per televisió o ràdio ens vendran que arriba puntual un nou servei de transport que necessitava Santa Coloma... fa cinc anys que devia haver arribat, alhora que el Trambesòs i el Fòrum, que ara ens queda com un record distant. A mi no podran distreure'm ni creuré que vivim en un país en pau, neutre, on tots saltem de felicitat pensant en lo bó que es el nostre govern en oferir-nos millors condicions amb noves línies de metro. Ni a mi ni a ningú, però és un intent. Clar que no aconseguiran que els santcugatencs o els del Papiol vagin a Barcelona a veure la L9 i se'n oblidin dels afers de la seva vila, no, però és per fer que els barcelonins tinguin una distensió momentània mentre passa la tempesta. Això és el que em sembla a mi. És una opinió personal, no pas una teoria de conspiració, i reiteradament, penso anar-hi, com aniré a visitar altres viles i altres llocs, com aniré a veure la il·luminació nadalenca de la ciutat comtal.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 06/12/2009 12:25

Recorda que hi ha fil obert per la trobada, si vols et pots afegir a la llista ;)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 06/12/2009 23:06

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... inies.html

El retard de l'L9 costa 16 milions per adaptar els trens a altres línies

El contracte de 50 trens va canviar l'any 2006 per l'endarreriment de les obres
06/12/09 02:00 - Barcelona - xavier miró

La previsió del govern era estrenar el primer tram de la nova línia L9 de metro el 2007. El contracte signat amb Alstom pel subministrament de 50 trens així ho contemplava. El setembre del 2006, però, el contracte es modificava perquè ja quedava clar que el calendari no es compliria. Per no desaprofitar els trens, es va acordar modificar-los tècnicament perquè poguessin circular per altres línies no automatitzades de Barcelona. Els canvis i l'ajornament de l'entrega ha costat 16 milions d'euros.

La modificació del contracte amb el fabricant Alstom es feia el setembre del 2006, quan ja es tenia clar que era impossible posar en funcionament l'L9 en un any. Per una banda, les tuneladores trobaven imprevistos al subsòl i el ritme constructiu s'alentia (alguna va estar aturada durant mesos, com passa ara amb la de la Zona Franca). A més, el govern va decidir auditar tot el projecte constructiu després de l'esfondrament de l'L5 al Carmel i la revisió va incloure la modificació del túnel a la zona de la Sagrera. El 2006, doncs, se signava una addenda al contracte amb Alstom per tal de modificar tècnicament els trens comprats per tal que es poguessin posar en funcionament en altres línies del metro barceloní que no funcionen automàticament, com ara l'L9. L'adaptació dels trens es calculava en 8,32 milions. Però el calendari d'entregues dels trens i el cost de l'arrendament també suposava un sobrecost del contracte. L'última entrega de trens estava prevista a l'octubre de l'any passat, però el setembre del 2007 es tornava a modificar el contracte pels últims setze trens pendents de lliurar a l'administració catalana. Aquella entrega s'aplaçava per tal de fer-la efectiva entre el març d'aquest any i el juny del que ve. Per l'ajornament, Alstom facturaria en concepte de manteniment i emmagatzematge dels combois un sobrecost fix de 3 milions i un de variable d'un màxim de 5 –en funció del preu dels aprovisionaments de materials i elements. En total, el contracte s'encaria en més de 16 milions d'euros. Així ho ha estimat la Sindicatura de Comptes de la Generalitat en l'informe sobre l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) d'aquest mes de juny. El sobrecost es pagarà formant part de les quotes periòdiques establertes en el contracte del pagament total dels trens. Malgrat el sobrecost, el contracte ha acabat resultant més barat per a la Generalitat perquè l'addenda signada el setembre del 2006 preveia unes revisions de preu d'11 milions d'euros, mentre que el contracte marc signat inicialment amb Alstom les establia en 24 milions. El cost total del contracte marc era de 488,32 milions, mentre que el de la modificació s'ha tancat en 472,96 milions.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”