Enllaç Renfe-Plaça Catalunya amb TMB-Universitat

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Enllaç Renfe-Plaça Catalunya amb TMB-Universitat

Entrada Autor: wefer » Dissabte 15/07/2006 20:48

Ho havia de fer... i al final ho he fet.
Aprofitant que anava a la recerca i captura d'un Civia, i que estava a Pl. Catalunya RENFE, m'he decidit a fer l'enllaç Pl. Catalunya-RENFE amb Universitat-TMB.
Òbviament, no he passat la porta que dóna accés a les instal·lacions de TMB, per precaució.
M'he arriscat a passar la tarda al "cuartelillo", possiblement, però també és veritat que no hi ha CAP rètol ni valla que impedeixi fer el que he fet.
Us deixo les fotos:
Fitxers adjunts
renfe-catalunya-universi-06.jpg
El vestíbul, amb el petit passadís que dóna accés a les instal·lacions de TMB
renfe-catalunya-universi-06.jpg (41.19 KiB) Visualitzat 17680 cops
renfe-catalunya-universi-05.jpg
Passadís d'accés a TMB. Rera la porta d'emergència del fons, hi ha les instal·lacions de TMB
renfe-catalunya-universi-05.jpg (49.81 KiB) Visualitzat 17684 cops
renfe-catalunya-universi-04.jpg
Vestíbul, amb l'accés a andanes de RENFE, amb rètol d'època inclòs
renfe-catalunya-universi-04.jpg (41.43 KiB) Visualitzat 17694 cops
renfe-catalunya-universi-03.jpg
Escales d'accés a les andanes de RENFE, vistes des del vestíbul
renfe-catalunya-universi-03.jpg (31.14 KiB) Visualitzat 17697 cops
renfe-catalunya-universi-02.jpg
Accés vist des de l'andana de RENFE
renfe-catalunya-universi-02.jpg (50.84 KiB) Visualitzat 17698 cops
renfe-catalunya-universi-01.jpg
Escales d'accés al vestíbul, vistes des de baix
renfe-catalunya-universi-01.jpg (34.82 KiB) Visualitzat 17692 cops



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 15/07/2006 20:51

No entenc perquè segueix tancat... Seria de gran utilitat... Gràcies per les fotos!



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dissabte 15/07/2006 21:02

ohhh, sembla la estació fantasma de una pelicula!! :o mil gracies per les fotos! :master :master :master



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 15/07/2006 21:10

Sí senyor!! :plas :plas ))) ))) :master :master :reve :reve

Si no hi ha tanques pel mig és perquè és una sortida d'emergència ;) :P

Per cert, tens una foto amb detall del cartell?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 15/07/2006 21:19

Una cosa que volia comentar és que efectivament es conserva com a sortida d'emergència de l'estació de Pl. Catalunya Renfe. Com a tal, em resulta xocant que les escales no tinguin cap mena d'il·luminació, la qual cosa faria molt caòtica una possible evacuació a través d'aquest accés.
Per cert, si hi aneu, no us recolzeu enlloc, perquè la capa de ronya és considerable, us ho dic per experiència :D
Ah, una foto del rètol amb més detall, dins del que cap:
Fitxers adjunts
renfe-catalunya-universi-07.jpg
Rètol d'accés a andanes
renfe-catalunya-universi-07.jpg (23.82 KiB) Visualitzat 17649 cops



Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Dissabte 15/07/2006 22:23

Impresionant! Gràcies ;)

Sempre he tingut molta curiositat en veure què hi havia allà però la veritat mai m'hauria atrevit a creuar més enllà de la zona fosca de l'andana :oops:



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dissabte 15/07/2006 22:46

Molt bon reportatge!

Per cert, el tros d'andana aquell quants metres te? Almenys hi caven 2 447 :?



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 15/07/2006 23:05

Jordilar ha escrit:Molt bon reportatge!

Per cert, el tros d'andana aquell quants metres te? Almenys hi caven 2 447 :?
Segons Google Earth, la Ronda Universitat fa uns 320 metres de llarg, que més o menys, es correspon amb el tram "tancat" (o això sembla, si va a parar al vestíbul d'Universitat).

Una 447 fa 76 metres de llarg, així que en aquesta andana hi poden cabre 2 unitats 447, però en doble cadascuna



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 15/07/2006 23:54

Home, suposo que l'andana no fa tant com això... però segur que com a mínim tres 447 sí que hi deuen caber.
Se m'acudeix que, aprofitant aquesta andana, es podrien reduir a la meitat les aglomeracions de l'estació de Catalunya de RENFE, que a hores punta (i no tan punta) són excessivament agobiants: els trens direcció Sants, podrien parar on ho fan ara, mentre que els trens direcció Arc de Triomf podrien parar 150 metres abans d'on ho fan ara, és a dir, els frontals de dos trens parats, un en cada sentit, quedarien aproximadament a la mateixa alçada. Seria com multiplicar l'andana actual per dos, i podria aprofitar-se per obrir altra vegada, de pas, l'enllaç amb TMB Universitat, la qual cosa permetria connexió directe entre Renfe i la L2, a més de la L1.
I tot això, gairebé sense fer cap obra, sinó únicament adecentant el que ja existeix.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 15/07/2006 23:56

orique ha escrit:
Jordilar ha escrit:Molt bon reportatge!

Per cert, el tros d'andana aquell quants metres te? Almenys hi caven 2 447 :?
Segons Google Earth, la Ronda Universitat fa uns 320 metres de llarg, que més o menys, es correspon amb el tram "tancat" (o això sembla, si va a parar al vestíbul d'Universitat).

Una 447 fa 76 metres de llarg, així que en aquesta andana hi poden cabre 2 unitats 447, però en doble cadascuna
De fet medeixen uns 79.3 metres, però segueixen cabent 4 UT's en el tram tancat...més 2 que caben en el tram obert...tenim una andana de quasi mig quilòmetre...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 16/07/2006 0:15

I ja posats, quan medeix la pseudo-andana que hi ha a l'altra banda? Aquella amb multitud de portetes que ves a saber on porten... :roll: :mmm



Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Diumenge 16/07/2006 0:20

Curioses les fotos, Gracies :D ;)


Amant de les 1000

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 16/07/2006 0:21

wefer ha escrit:Home, suposo que l'andana no fa tant com això... però segur que com a mínim tres 447 sí que hi deuen caber.
Se m'acudeix que, aprofitant aquesta andana, es podrien reduir a la meitat les aglomeracions de l'estació de Catalunya de RENFE, que a hores punta (i no tan punta) són excessivament agobiants: els trens direcció Sants, podrien parar on ho fan ara, mentre que els trens direcció Arc de Triomf podrien parar 150 metres abans d'on ho fan ara, és a dir, els frontals de dos trens parats, un en cada sentit, quedarien aproximadament a la mateixa alçada. Seria com multiplicar l'andana actual per dos, i podria aprofitar-se per obrir altra vegada, de pas, l'enllaç amb TMB Universitat, la qual cosa permetria connexió directe entre Renfe i la L2, a més de la L1.
I tot això, gairebé sense fer cap obra, sinó únicament adecentant el que ja existeix.
Jo ho faria al revés, els trens parant a final d'andana en lloc de principi, més que res per aprofitar el cantonament i així augmentar lleugerament la capacitat de la línia: mentre un tren estigui estacionat a l'andana, el següent podrà estar entrant a l'estació, ja que al revés o s'hauria d'esperar a mig túnel o bé hauria d'avançar a marxa a la vista.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 16/07/2006 0:38

"Són a la via 1, Rodalies amb destinacions Terrassa (sector A), Vic (sector B) i Mataró (sector C). Propera circulació per via 1, Rodalies amb destinació Martorell (sector A)." :x



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Diumenge 16/07/2006 2:46

Els tens ben posats Marçal :D Gràcies per les fotos! :)



Avatar de l’usuari
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Entrades: 288
Ubicació: /dev/null
Contacta:

Entrada Autor: Estrella_de_Galicia » Diumenge 16/07/2006 10:15

aarongilp ha escrit:...andana de quasi mig quilòmetre...
doncs casi hi cap algun que altre estrella no?

St. andreu copmptal -> Pl. Catalunya -> sants :D


Saludos

Pedro Aguilar

dewit
N3
N3
Entrades: 25

Entrada Autor: dewit » Diumenge 16/07/2006 10:33

Qui s'apunta a fer el mateix amb les escales al final d'andana del Clot Aragó? La camara ja la poso jo!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 16/07/2006 13:14

dewit ha escrit:Qui s'apunta a fer el mateix amb les escales al final d'andana del Clot Aragó? La camara ja la poso jo!
Jo, evidentment :D
Ara, potser abans podríem provar a veure si Renfe ens dóna permís per fer-ho ben fet, a veure si hi ha sort.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 16/07/2006 13:31

wefer ha escrit:
dewit ha escrit:Qui s'apunta a fer el mateix amb les escales al final d'andana del Clot Aragó? La camara ja la poso jo!
Jo, evidentment :D
Ara, potser abans podríem provar a veure si Renfe ens dóna permís per fer-ho ben fet, a veure si hi ha sort.
N'hi haurà prou dient-ho a la Renfe perquè ho tapïin :roll:

Per cert, que l'últim cop que vaig estar al Clot, aquest dilluns, havien retirat els rètols de "Sense sortida" per d'altres mal col·locats de sortida d'emergència. Així doncs, també caldrà investigar a on va a parar aquest accés.

P.S: Jo he pujat un graó d'aquesta escala 8)



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Diumenge 16/07/2006 15:26

El passat 7 de juliol, a quarts de 10, degut a una incidencia que tenia parat un pila de trens en el tram entre Sant Andreu Arenal i Plaça Catalunya hi havia varies 447 parades en l'andana fora de servei entre Catalunya i Universitat amb les porte obertes, per permetre que els viatgers puguessin sortir mentres no es solventes la incidencia.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”