Pàgina 1 de 4
Enllaç Renfe-Plaça Catalunya amb TMB-Universitat
Publicat: Dissabte 15/07/2006 20:48
Autor: wefer
Ho havia de fer... i al final ho he fet.
Aprofitant que anava a la recerca i captura d'un Civia, i que estava a Pl. Catalunya RENFE, m'he decidit a fer l'enllaç Pl. Catalunya-RENFE amb Universitat-TMB.
Òbviament, no he passat la porta que dóna accés a les instal·lacions de TMB, per precaució.
M'he arriscat a passar la tarda al "cuartelillo", possiblement, però també és veritat que no hi ha CAP rètol ni valla que impedeixi fer el que he fet.
Us deixo les fotos:
Publicat: Dissabte 15/07/2006 20:51
Autor: victorcasta
No entenc perquè segueix tancat... Seria de gran utilitat... Gràcies per les fotos!
Publicat: Dissabte 15/07/2006 21:02
Autor: Ferrovi
Publicat: Dissabte 15/07/2006 21:10
Autor: orique
Publicat: Dissabte 15/07/2006 21:19
Autor: wefer
Una cosa que volia comentar és que efectivament es conserva com a sortida d'emergència de l'estació de Pl. Catalunya Renfe. Com a tal, em resulta xocant que les escales
no tinguin cap mena d'il·luminació, la qual cosa faria molt caòtica una possible evacuació a través d'aquest accés.
Per cert, si hi aneu, no us recolzeu enlloc, perquè la capa de ronya és considerable, us ho dic per experiència
Ah, una foto del rètol amb més detall, dins del que cap:
Publicat: Dissabte 15/07/2006 22:23
Autor: Watermark
Impresionant! Gràcies
Sempre he tingut molta curiositat en veure què hi havia allà però la veritat mai m'hauria atrevit a creuar més enllà de la zona fosca de l'andana
Publicat: Dissabte 15/07/2006 22:46
Autor: Jordilar
Molt bon reportatge!
Per cert, el tros d'andana aquell quants metres te? Almenys hi caven 2 447
Publicat: Dissabte 15/07/2006 23:05
Autor: orique
Jordilar ha escrit:Molt bon reportatge!
Per cert, el tros d'andana aquell quants metres te? Almenys hi caven 2 447
Segons Google Earth, la Ronda Universitat fa uns 320 metres de llarg, que més o menys, es correspon amb el tram "tancat" (o això sembla, si va a parar al vestíbul d'Universitat).
Una 447 fa 76 metres de llarg, així que en aquesta andana hi poden cabre 2 unitats 447,
però en doble cadascuna
Publicat: Dissabte 15/07/2006 23:54
Autor: wefer
Home, suposo que l'andana no fa tant com això... però segur que com a mínim tres 447 sí que hi deuen caber.
Se m'acudeix que, aprofitant aquesta andana, es podrien reduir a la meitat les aglomeracions de l'estació de Catalunya de RENFE, que a hores punta (i no tan punta) són excessivament agobiants: els trens direcció Sants, podrien parar on ho fan ara, mentre que els trens direcció Arc de Triomf podrien parar 150 metres abans d'on ho fan ara, és a dir, els frontals de dos trens parats, un en cada sentit, quedarien aproximadament a la mateixa alçada. Seria com multiplicar l'andana actual per dos, i podria aprofitar-se per obrir altra vegada, de pas, l'enllaç amb TMB Universitat, la qual cosa permetria connexió directe entre Renfe i la L2, a més de la L1.
I tot això, gairebé sense fer cap obra, sinó únicament adecentant el que ja existeix.
Publicat: Dissabte 15/07/2006 23:56
Autor: aarongilp
orique ha escrit:Jordilar ha escrit:Molt bon reportatge!
Per cert, el tros d'andana aquell quants metres te? Almenys hi caven 2 447
Segons Google Earth, la Ronda Universitat fa uns 320 metres de llarg, que més o menys, es correspon amb el tram "tancat" (o això sembla, si va a parar al vestíbul d'Universitat).
Una 447 fa 76 metres de llarg, així que en aquesta andana hi poden cabre 2 unitats 447,
però en doble cadascuna
De fet medeixen uns 79.3 metres, però segueixen cabent 4 UT's en el tram tancat...més 2 que caben en el tram obert...tenim una andana de quasi mig quilòmetre...
Publicat: Diumenge 16/07/2006 0:15
Autor: orique
I ja posats, quan medeix la pseudo-andana que hi ha a l'altra banda? Aquella amb multitud de portetes que ves a saber on porten...
Publicat: Diumenge 16/07/2006 0:20
Autor: Loyster
Curioses les fotos, Gracies
Publicat: Diumenge 16/07/2006 0:21
Autor: entfe001
wefer ha escrit:Home, suposo que l'andana no fa tant com això... però segur que com a mínim tres 447 sí que hi deuen caber.
Se m'acudeix que, aprofitant aquesta andana, es podrien reduir a la meitat les aglomeracions de l'estació de Catalunya de RENFE, que a hores punta (i no tan punta) són excessivament agobiants: els trens direcció Sants, podrien parar on ho fan ara, mentre que els trens direcció Arc de Triomf podrien parar 150 metres abans d'on ho fan ara, és a dir, els frontals de dos trens parats, un en cada sentit, quedarien aproximadament a la mateixa alçada. Seria com multiplicar l'andana actual per dos, i podria aprofitar-se per obrir altra vegada, de pas, l'enllaç amb TMB Universitat, la qual cosa permetria connexió directe entre Renfe i la L2, a més de la L1.
I tot això, gairebé sense fer cap obra, sinó únicament adecentant el que ja existeix.
Jo ho faria al revés, els trens parant a final d'andana en lloc de principi, més que res per aprofitar el cantonament i així augmentar lleugerament la capacitat de la línia: mentre un tren estigui estacionat a l'andana, el següent podrà estar entrant a l'estació, ja que al revés o s'hauria d'esperar a mig túnel o bé hauria d'avançar a marxa a la vista.
Publicat: Diumenge 16/07/2006 0:38
Autor: orique
"Són a la via 1, Rodalies amb destinacions Terrassa (sector A), Vic (sector B) i Mataró (sector C). Propera circulació per via 1, Rodalies amb destinació Martorell (sector A)."
Publicat: Diumenge 16/07/2006 2:46
Autor: Trenscat
Els tens ben posats Marçal
Gràcies per les fotos!
Publicat: Diumenge 16/07/2006 10:15
Autor: Estrella_de_Galicia
aarongilp ha escrit:...andana de quasi mig quilòmetre...
doncs casi hi cap algun que altre estrella no?
St. andreu copmptal -> Pl. Catalunya -> sants
Publicat: Diumenge 16/07/2006 10:33
Autor: dewit
Qui s'apunta a fer el mateix amb les escales al final d'andana del Clot Aragó? La camara ja la poso jo!
Publicat: Diumenge 16/07/2006 13:14
Autor: wefer
dewit ha escrit:Qui s'apunta a fer el mateix amb les escales al final d'andana del Clot Aragó? La camara ja la poso jo!
Jo, evidentment
Ara, potser abans podríem provar a veure si Renfe ens dóna permís per fer-ho ben fet, a veure si hi ha sort.
Publicat: Diumenge 16/07/2006 13:31
Autor: entfe001
wefer ha escrit:dewit ha escrit:Qui s'apunta a fer el mateix amb les escales al final d'andana del Clot Aragó? La camara ja la poso jo!
Jo, evidentment
Ara, potser abans podríem provar a veure si Renfe ens dóna permís per fer-ho ben fet, a veure si hi ha sort.
N'hi haurà prou dient-ho a la Renfe perquè ho tapïin
Per cert, que l'últim cop que vaig estar al Clot, aquest dilluns, havien retirat els rètols de "Sense sortida" per d'altres mal col·locats de sortida d'emergència. Així doncs, també caldrà investigar a on va a parar aquest accés.
P.S: Jo he pujat un graó d'aquesta escala 8)
Publicat: Diumenge 16/07/2006 15:26
Autor: davida
El passat 7 de juliol, a quarts de 10, degut a una incidencia que tenia parat un pila de trens en el tram entre Sant Andreu Arenal i Plaça Catalunya hi havia varies 447 parades en l'andana fora de servei entre Catalunya i Universitat amb les porte obertes, per permetre que els viatgers puguessin sortir mentres no es solventes la incidencia.