Seguretat i Civisme al Transp. públic. En perill d'extinció?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Creieu que el nivell de seguretat als Transports Públics de BCN és suficient?

No. Cal més seguretat.
27
51%
Depèn de l'hora i/o del lloc
23
43%
Sí. Mai es pot controlar tot al 100%, peró el nivell és bo
2
4%
M'agrada el risc!!
0
No hi ha cap vot
Sí.
1
2%
 
Vots totals: 53
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Seguretat i Civisme al Transp. públic. En perill d'extinció?

Entrada Autor: wefer » Dimarts 03/05/2005 1:06

Us passo una notícia que, com totts sabem, no és un cas aïllat, sinó la punta de l'iceberg de la "ciutat sense llei" en que es converteixen els transports públics a segons quina hora i segons quin lloc.
-------------
Font: Agències
La Policia Nacional ha comunicat que ha detingut vuit joves d'estètica Latin King acusats d'agredir i atracar sis persones en un "recorregut delictiu" que van fer la matinada del passat 10 d'abril per diferents estacions de les línies 1 i 5 del Metro de Barcelona. L'operació policial segueix oberta ja que s'han identificat dos joves més encara que aquests no s'han pogut detenir. Els joves van intentar robar tres noies i, també, tres nois que les van defensar. Un dels xicots va haver, fins i tot, de llançar-se a la via per escapar dels agressors.

Els detinguts van començar el seu periple a l'estació de Virrey Amat (línia 5) on van robar una noia amenaçant-la amb una navalla. Després la van fer agafar un comboi en la direcció contrària a la que anava incialmetn la víctima per evitar ser denunciats davant de la Policia. Un testimoni dels fets també va ser agredit.

Després, els Latin Kings es van dirigir a l'estació de Sagrera on van atracar dues noies més i van agredir dos passatgers del Metro que van intentar sortir en la seva defensa. Un dels nois va rebre una contundent pallissa, amb cops de pedra al cap, i va haver de saltar a la via abans d'anar a l'hospital perquè li curessin les hemorràgies.

Entre els detinguts, s'ha interceptat un arma molt perillosa. Es tracta d'una cadena d'acer d'un metro que té una argolla en un extrem i un ganxo de quinze centímetres a l'altre. Es llença a distància i s'estira fort de l'anella mentre el ganxo esquinça pell o teixits, depenent d¡on s’hagi clavat.
------------------------

Aquests fets, per sort poc habituals, vénen propiciats, al meu entendre, per la sensació d'impunitat que fa respirar el continu incivisme al metro (i a la ciutat en general) que crec que DE CAP MANERA es soluciona amb infantils anuncis pels altaveus demanant que ens portem bé, si us plau.
Senyors de Metro i senyors de l'ajuntament, el que fa coses "malament" ho fa a consciència. El que cal és més mà dura, més sancions contra la gent que no paga, més mà dura contra la gent que embruta, més mà dura contra la gent que pinta o ratlla trens i parets i, evidentment, més màdura contra atracadors, carteristes, etc.
És l'únic que entenen. Les campanyes de "civisme", no són més que una manera de gastar els diners inútilment i no atacar el problema d'arrel.
que consti qua amb això no vull dir que sigui el mateix el comportament dels Latin Kings que el del que salta la valla... però tot ajuda.
Civisme al metro, si us plau... i si no us plau, també :evil:
A10!!
wefer l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 03/05/2005 13:44, en total s’ha editat 1 vegada.



Duke
N3
N3
Entrades: 39

Entrada Autor: Duke » Dimarts 03/05/2005 12:06

Cal molta més seguretat. Agafar el ferrocarril o el metro en segos quines hores dona cert yuyu. A part que convé acabar amb el frau i amb els captaires que hi ha al metro i als ferrocarrils.



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dimarts 03/05/2005 13:19

yo solo quiero votar si, sin matizaciones. (o se presupone que hay riesgo), el mismo que andar por la calle, ir al lavabo de nuestras casas o dormir la siesta .



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dimarts 03/05/2005 13:20

sequera ha escrit:yo solo quiero votar si, sin matizaciones. (o se presupone que hay riesgo), el mismo que andar por la calle, ir al lavabo de nuestras casas o dormir la siesta .
creo que se tiene que replantear la encuesta y sustituir el "me gusta el riesgo" por un "si"



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 03/05/2005 13:45

Ja he editat per poder tenir l'opció "Sí" a seques ;)



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 03/05/2005 15:28

És totalment evident que cal més seguretat en el transport públic sobretot a determinades hores i sobretot als trens (tot i això, els busos també tenen problemes a determinades hores). El que cal garantir sobretot és la integritat física de TOTS els viatgers, i certament el tema del bitllet ho considero secundari, és a dir, s'ha de vigilar el frau però no ha de ser una prioritat absoluta, sobretot quan hi ha moltes estacions on és IMPOSSIBLE comprar el bitllet. Per posar un exemple, l'ATM en teoria hauria de pagar un cos de seguretat per als busos nocturns de la RMB (línies N30-N40-N50-N51-N60-N61-N62-N63-N64-N65-N70-N71-N72-N73-N80-N81-N82). Doncs bé, més d'una vegada he escoltat parlar sobre aquest tema als conductors de la línia del meu poble (és terminal d'una línia nocturna) i sembla ser que l'ATM passa de fer-ho. Com les empreses que les gestionen són privades i és per via concessió (i són serveis que tenen dèficit) no poden pagar per la seva banda vigilància privada i les coses surten com surten.

Salutacions.



mix3
N5
N5
Entrades: 124
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: mix3 » Dimarts 03/05/2005 21:56

el que a mi em sorpren es que els FGC anoia estan molt nets i fa goig anar-hi. en canvi, es dificil trobar un metro que no tingui els vidres ratllats. com és possible? a madrid si no recordo malament eren força mes nets, i per tant, cal posar més mà dura i més 'seguratas' que no nomes es dediquin a mirar si paguem.

sobre les hores, cal dir que em va fer una mica de yuyu un dia que relativament tard i vaig esperar uns 30 mins a l'estacio de moli nou. al final el yuyu només va ser psicològic.



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dimecres 04/05/2005 19:05

Detinguda una noia per bloquejar els panys de 44 boques del Metro de BCN

El Periódico

Una noia de 21 anys, Raquel S. P., ha estat detinguda aquest matí a l'Hospitalet de Llobregat per bloquejar amb silicona i cadenes els panys de 44 vestíbuls de la xarxa de Metro de Barcelona, en un acte de suport als prop de 400 immigrants que estan tancats des de fa més d'un mes en diferents locals de Barcelona per demanar una flexibilització en el procés de regularització.

Fonts policials han informat a Europa Press que, amb l'ajuda de les càmeres de seguretat, la noia ha estat arrestada in fraganti en una estació de Metro de l'Hospitalet. La policia manté obertes les investigacions per intentar detenir la resta de persones implicades en aquest acte vandàlic.

Segons ha informat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), a les 2.55 hores d'aquesta matinada el Centre de Control del Metro ha detectat, a través de les càmeres de seguretat, accions estranyes a les portes d'algun vestíbul de la xarxa de Metro.

Immediatament, s'ha alertat el Cos Nacional de Policia, els Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana, així com el personal de nit de l'empresa.

Cap a les cinc de la matinada, totes les estacions de Metro s'han obert al públic amb normalitat, excepte l'estació de Barceloneta de la Línia 4, que ha obert a les 5.30 hores. Aquesta acció ha provocat cues importants i ha dificultat els desplaçaments habituals dels ciutadans als seus llocs de treball.

Segons TMB, les portes estaven segellades amb silicona i cadenes amb un pamflet que indicava que es tancava la porta fins que "la lliure circulació deixi de ser un privilegi".

A més de segellar les portes, els autors han fet pintades solidàries amb les tancades dels immigrants i han difós cartells i octavilles per denunciar l'actitud de la Delegació del Govern a Catalunya amb el procés de regularització que finalitza dissabte.

:?



FGC powa
N3
N3
Entrades: 37

Entrada Autor: FGC powa » Dimecres 04/05/2005 23:12

Sobre el tema de la seguretat... Es fomudet. Crec que el problema està en la gent. És bastant habitual presenciar un atracament o situació simil·lar i mirar-se-la amb les mans a les butxaques, sense fer res per por a les represàlies -jo també ho faig-. També hi ha un problema al fet que si algú clava un mastegot al lladre, després és aquesta mateixa persona qui pot acabar tenint problemes amb la justícia.
D'aquesta forma, a les poques persones que se sentin inclinades a oferir ajuda a les víctimes de robatoris se li'n deuen anar les ganes.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 05/05/2005 15:05

javi82 ha escrit:Detinguda una noia per bloquejar els panys de 44 boques del Metro de BCN

El Periódico

Una noia de 21 anys, Raquel S. P., ha estat detinguda aquest matí a l'Hospitalet de Llobregat per bloquejar amb silicona i cadenes els panys de 44 vestíbuls de la xarxa de Metro de Barcelona, en un acte de suport als prop de 400 immigrants que estan tancats des de fa més d'un mes en diferents locals de Barcelona per demanar una flexibilització en el procés de regularització.

[...]
A veure, ja em diran quin sentit té que per demanar la regularització d'immigrants es realitzin sabotatges al servei públic. Ja començo a estar bastant fart d'aquestes "accions lúdico-reivindicatives" que enmascarades sota una bona causa serveixen com a excusa per fer barbaritats de qualsevol mena. Recordo, per exemple, el "dinar popular" al bell mig de la C-58 contra la guerra de l'Iraq, on es va organitzar una mena de festa al mig de l'autopista. Si a ells els hi fa gràcia una guerra, a mi no me'n fa cap.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 13/08/2007 0:09

Ja han passat 2 anys d'aquest tema, perdut entre pàgines. Creieu que en aquests dos anys, han hagut millores en la seguretat dels transports públics a Barcelona i àrea, es mantenen, o han empitjorat?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 13/08/2007 10:53

En el metro TMB han millorat lleugerament. A FGC es mantenen igual (de bé). I a RENFE no estan en caiguda lliure perquè si estàs a punt de tocar fons poc et pot passar per empitjorar-ho.

Opinió personal però transferible...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 13/08/2007 12:35

Busos nocturns de la RMB, que jo hagi notat, igual. Clar que només faig servir la N65... només he fet servir també la N70 i la N72 i no vaig veure coses rares.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 13/08/2007 19:02

metring ha escrit:Ja han passat 2 anys d'aquest tema, perdut entre pàgines. Creieu que en aquests dos anys, han hagut millores en la seguretat dels transports públics a Barcelona i àrea, es mantenen, o han empitjorat?
En el que respecta als operadors ferroviaris de la RMB:

> Rodalies Renfe: no comments...

> FGC: més o menys s'ha mantingut igual, en uns nivells de seguretat suficients (sempre, però, millorables).

> TMB: jo he notat en aquests dos anys un augment notable de personal de seguretat, si bé encara els hi queda treball per fer.

> Tram: es troba a faltar un agent informador/seguretat per tramvia, si bé mai m'he trobat problemes.


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 13/08/2007 19:45

com sempre l'empresa estatal té el premi pel que fa a inseguretat. El que he vsit i sentit als seus trens no crec que pugui passar a cap altre lloc.


Per exemple diumenge a la C-2 a Bellvitge es van posar a fumar dues noies 20 anys màx. en un tren de dos pisos just al final al costat de la porta de la cabina. No van ni tenir el detallet de posar-se entre dos vagons! A més la gent demanava que apaguéssin els cigarrets i elles dient "dos piedras, si te molesta te jodes!". El tren anava ple a petar.

El millor és que quan es va acabar tot el merder i les queixes es va obrir la porta de la cabina i va sortir un treballador de RENFE que segur que ho havia sentit tot. A més les noies anaven dient que no portaven bitllet i que quina sort! La gent senzillament flipava



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 13/08/2007 19:47

Ferry1ac1 ha escrit:com sempre l'empresa estatal té el premi pel que fa a inseguretat. El que he vsit i sentit als seus trens no crec que pugui passar a cap altre lloc.


Per exemple diumenge a la C-2 a Bellvitge es van posar a fumar dues noies 20 anys màx. en un tren de dos pisos just al final al costat de la porta de la cabina. No van ni tenir el detallet de posar-se entre dos vagons! A més la gent demanava que apaguéssin els cigarrets i elles dient "dos piedras, si te molesta te jodes!". El tren anava ple a petar.

El millor és que quan es va acabar tot el merder i les queixes es va obrir la porta de la cabina i va sortir un treballador de RENFE que segur que ho havia sentit tot. A més les noies anaven dient que no portaven bitllet i que quina sort! La gent senzillament flipava
I amb tota la gentada, a ningú se li va ocórrer iniciar el linxament? Amb un que comenci, tot el vagó es llença a sobre d'aquestes dues malparides. :pistola


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 13/08/2007 20:28

JaMiRo! ha escrit:I amb tota la gentada, a ningú se li va ocórrer iniciar el linxament? Amb un que comenci, tot el vagó es llença a sobre d'aquestes dues malparides. :pistola
Per aquests casos, sempre em venen ganes d'agafar el primer extintor i descarregar-lo sobre aquelles boques pudents. Passa que mai m'he trobat en la situació per sentir-m'hi temptat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 15/08/2007 14:17

Guigui ha escrit:Per aquests casos, sempre em venen ganes d'agafar el primer extintor i descarregar-lo sobre aquelles boques pudents. Passa que mai m'he trobat en la situació per sentir-m'hi temptat.
Doncs jo sí que m'hi he trobat...I en més d'una ocasió... >:(


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 20/08/2007 20:10

Senzillament la gent estava al·lucinant! No es podia reaccionar! Jo ja havia dit a uns Sudamericans que baixessin el volum d'un mòbil que va estar de Sitges a Sants a tota castanya amb (reaggeton, dance, cutres....) i ja n'estava fart de xusma!



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 20/08/2007 21:23

Ferry1ac1 ha escrit:Senzillament la gent estava al·lucinant! No es podia reaccionar! Jo ja havia dit a uns Sudamericans que baixessin el volum d'un mòbil que va estar de Sitges a Sants a tota castanya amb (reaggeton, dance, cutres....) i ja n'estava fart de xusma!
I no et van contestar acusant-te de racista? Perquè la cara que se't queda quan et diuen això després de cridar-els-hi l'atenció pel seu incivisme és de :boig2 total.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”