Detinguts per robar al metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Més de 200 carteristes "calats" al metro!!!!

Entrada Autor: metring » Dilluns 12/06/2006 12:40

Temes relacionats: Mossos i Adif contra els robatoris a Sants, Delinqüència a l'estació de busos de Sants



http://www.20minutos.es/noticia/129677/ ... tranjeros/

La seguridad del metro tiene identificados a más de 200 carteristas
Fede Cedó. 12.06.2006
.Entre los que proceden de la Europa del Este hay sobre todo mujeres y clanes familiares. Residen en pisos y pensiones patera de Barcelona.Continúan artículo y comentarios
Una lista de delincuentes, que manejan los vigilantes de seguridad del metro, tiene identificados a 209 carteristas. La mayoría son de Europa del Este y de origen magrebí, con domicilios declarados en el área metropolitana.
Fuentes oficiales de Transports Metropolitans de Barcelona aseguran no haber encargado ninguna lista, ni "consta que exista", ni haberla visto. Los sindicatos, en cambio, aseguran que los conductores "ya los conocen", pero el temor a represalias les impide actuar.

En la lista, a la que ha tenido acceso 20 minutos, destacan los bosnios, con 73 identificaciones, la mayoría mujeres.

La mayoría viven en ciudades del area metropolitana de BarcelonaEl 90% comparte apellido y pertenece a tres clanes residentes en Sant Feliu de Llobregat y Santa Coloma.

Los ladrones más numerosos identificados en el metro son argelinos, todos hombres (57).

Su residencia es más dispersa, pero destacan los que viven en Barcelona ciudad, la mayoría en pensiones y domicilios de Ciutat Vella.

El tercer colectivo más numeroso es el rumano (30), seguidos por moldavos (14) y marroquíes (13), con domicilios en Barcelona. El resto son europeos y españoles (5).
Están empadronados en los mismos domilicios. Los carteristas que los vigilantes del metro han identificado dan domicilios que se repiten con otros de los detenidos.

Son pisos donde los clanes familiares albergan a un gran número de personas o domicilios particulares y que permiten el empadronamiento de más personas.

Así, en la lista de carteristas, destacan viviendas ocupadas por moldavos en la Rambla.

Hasta seis de los rumanos identificados han dado como domicilio un piso de la calle Rubió i Ors, mientras que tres de los cuatro españoles identificados dicen tener su residencia en un cuarto piso de la calle Escudellers.

La detección de pisos patera ocupados por extranjeros con antecedentes policiales se simplifica en las poblaciones del área metropolitana, donde residen la mayoría de los inmigrantes de la antigua Yugoslavia.

En Sant Feliu de Llobregat se detectan la mayoría de los ciudadanos bosnios identificados como delincuentes habituales de los convoyes.

Sólo entre las calles Eugeni d’Ors y Barcelona, residen 12 de estos personajes.

Otros bosnios tienen como domicilio Santa Coloma de Gramenet, donde seis ocupan un ático en la calle Ramon Berenguer.

El resto se localizan en la calle Concorde de Gavà y el Paseo Marítimo de Castelldefels.

Videovigilancia en los autobuses

El viernes empezó a circular un prototipo que lleva por nombre "videovigilancia embarcada» en un autobús de la línea regular de TMB, enmarcado en una prueba piloto para comprobar la eficacia del sistema de protección de ocupantes de los autobuses, incluido el conductor.


El «calcetines»: un moldavo de nombre Sergei, de 23 años, que reside en la Rambla.

El «tú no puedes»: es un rumano, Cristian, que siempre utiliza esta frase.

El «Mr. Bean»: Su físico recuerda al actor inglés. Se llama Aurelian y es moldavo.

«Con el ciego»: Diamanka, argelino que reside en Mataró y es lazarillo de un ciego.

El «nunca doy papeles»: Nabil, argelino de L’Hospitalet



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 12/06/2006 13:09

"Per la seva seguretat, quan li robin li farem un video amb càmeres de videovigilancia i no farem res de res"

"Para su seguridad, cuando le roben le haremos un video con camaras de videovigilancia y no haremos na de na"

:x


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 14/06/2006 11:29

No els detenen, però ja deuen ser famosos. Un dia anirem al metro i ja els saludarem:

Hombre, Sonrisa Profident, ¿cómo te va el día? ¿Has mangado mucho por aquí?

Diuen al 20minutos de posar-hi cartells amb les seves fotos, ara que posen tantes enganxines verdes a parets i terres, podien fer unes de "+xoriços"



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 14/06/2006 11:46

És admissible que les administracions (és a dir, tots nosaltres) ens ti nguem que gastar ingents quantitats de diners en més càmeres, més vigilants, etc, simplement per poder controlar una mica aquesta gent?
És admissible que milions de persones haguem d'anar cada dia amb por de que et robin la cartera, per 200 persones?
No seria més senzill simplement posar-los a tots a la presó i prou?
És una pregunta que em faig...

Per cert, realment curiosa que no més hi ha 5 carteristes espanyols :?



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 14/06/2006 12:06

metring ha escrit:Diuen al 20minutos de posar-hi cartells amb les seves fotos, ara que posen tantes enganxines verdes a parets i terres, podien fer unes de "+xoriços"
:riure :riure :riure



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 14/06/2006 14:10

Hola!

Per cert, parlant de idees felices de TMB i altres assumptes relacionats, m'ha arribat que comencen a haver-hi problemes amb el nou model de gestió chupiguai tipus línia 2 i línia 5, amb això dels agents d'atenció al client i tal... :x

Es veu que a la gent no li fot molta gràcia que no hi hagi ningú a les taquilles clàssicament bioassistides (Mortadel·lo dixit :)). I molt menys que fotin a una persona amb un peto d'informació que gairebé no sap parlar castellà, i ja no diguem català o anglès... >:(

Veurem què passa... :?:

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dissabte 24/06/2006 18:56




Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dissabte 24/06/2006 19:27

El Periódico ha escrit:El regidor de Seguretat, Ferran Julian, va replicar que l'ajuntament no té constància que els vigilants de TMB tinguin identificats els carteristes i que es tracta d'un problema global de tota la ciutat, que s'ha de combatre com a tal.
Ah, fantàstic. Saben que hi ha un problema, i que cal combatre'l. Ara només falta que ho facin. Per quan pensen ficar-hi cullerada? Fem una enquesta com amb els Civias? Opcions possibles: 2025, 2735, 3984, 8647, Mai.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/10/2006 12:38

De La Vanguardia:

Detenidos seis jóvenes bosnios por robar carteras en el Metro de Barcelona
Barcelona. (EUROPA PRESS).- Los Mossos d'Esquadra detuvieron el pasado 25 de septiembre en Barcelona a seis jóvenes de nacionalidad bosnia acusados de robar carteras en el Metro de Barcelona, según informó la policía autonómica.

Patrullas de paisano que se encontraban en la red de Metro fueron requeridas por uno de los vigilantes de seguridad de la estación de Urquinaona de la Línea 4, que alertó de la presencia de un grupo sospechoso que podría estar robando a usuarios del Metro.

Los agentes bajaron a los andenes, donde localizaron a un grupo de cinco mujeres y dos hombres que, aprovechando la gran afluencia de gente por las fiestas de la Merc, se colocaban detrás de las personas que querían subir al vagón y les robaban la cartera.

Cuando conseguían las carteras, el grupo se dirigía a un lado apartado del andén donde haciendo un corro comprobaban lo que había en su interior y se quedaban sólo con el dinero. A continuación, lanzaban las carteras detrás de una valla de obras oculta. Los Mossos identificaron y pidieron la documentación a los siete implicados, momento en el que uno de ellos aprovechó para huir. A pesar de ello, la documentación de esta persona está en manos de los mossos.

Los detenidos son Sandro S., de 23 años, a quien se le intervinieron 267 euros; Viki S., de 18; Alisa K., de 21; Munira H., de 23; Ramajana C., de 20 anys, y Hasima H, de 22. En el espacio oculto detrás de la valle, los agentes localizaron nueve tarjetas de crédito y documentación. Los mossos ya han tomado declaración a 11 víctimas de este grupo.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 05/10/2006 12:55

Esta acumulación de basura (o un grupo muy similar) fueron ahuyentados hace pocas semanas del andén de la L1 en dirección Bellvitge por un miembro del equipo de seguridad y su perro, del lo cual fui testigo. Celebro que los hayan detenido. A ver si hay suerte y los deportan, que aquí tenemos las prisiones demasiado llenas de nuestra propia mierda.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dijous 05/10/2006 14:11

Platanito em sembla que et pases una mica!

recorda't que Bòsnia va passar una guerra fa 11 anys i que eren una societat desenvolupada. D'acord que no està bé robar però no t'atreveixis a comparar el que tu dius que és la caqueta d'aquí amb ells. Perquè la caqueta d'aquí moltes vegades s'ha ficat en la delinqüència per culpa de la droga i crec que no és el mateix robar perquè el teu país està en fallida que no pas robar per la droga (on s'hi han ficat solets) o el cas dels gitanos de Rumania que el seu modus vivendi és aquest.

En resum: que aquesta gent acaben de sortir d'una guerra que se'ls hi va tirar a sobre i que no són el mateix que la resta de lladres del món! Per acabar dir que evidentment no els defenso però que en Platanito s'ha passat una mica.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 05/10/2006 14:26

Estic d'acord amb el Platanito. N'estic fart de veure aquestes situacions al Metro de Barcelona. >:(

El discurs del Platanito no és políticament correcte. Però jo hi estic d'acord. Ja n'hi ha prou de discursos políticament correctes. :twisted:


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 05/10/2006 15:23

Ferry1ac1 ha escrit:Platanito em sembla que et pases una mica!
Tens raó, ha sigut el meu moment xenòfob de la setmana. Ahir vaig tenir el moment cotxòfob, i demà suposo que tocarà el televisionòfob.

El que s'hauria de fer és tallar les mans a qualsevol carterista enxampat in fraganti, sigui d'on sigui, que mantenir presos i deportar surt molt més car :D



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 05/10/2006 16:21

Encara recordo l'episodi remolcòfob (R1400)... :)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 05/10/2006 17:25

JaMiRo! ha escrit:Encara recordo l'episodi remolcòfob (R1400)... :)
No era un episodi, sino una posició mantinguda. El que va passar fa un parell de setmanes és que vaig demanar que no s'escriguessin els assumptes dels nous missatges en majúscules, i algú em va dir que a la meva signatura també hi havia una paraula ("odio") en majúscules.

Per cert: morin els R-1400! xD



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 05/10/2006 23:54

Hola:

Als que aneu pel Pça Catalunya i agafeu el metro L3 per la "rotonda", sapigueu que per alla "opera" un profesional de la pressa de pel. Un supossat "guiri" que amb el "cuentu" de que que agafar un avio a Girona i que l'han deixat tirat (el tio ensenya una presumpta reserva "on line" impressa) va demanant calers per poder comprar un bitllet que el porti fins aquesta ciutat, etc, etc, etc....

Es un individuu baixet, mitjana edat, amb pinta de "motxilero tirat" (valdria dir que esta molt ben caracteritzat), etc.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 06/10/2006 10:01

Serie600 ha escrit:Als que aneu pel Pça Catalunya i agafeu el metro L3 per la "rotonda", sapigueu que per alla "opera" un profesional de la pressa de pel. Un supossat "guiri" que amb el "cuentu" de que que agafar un avio a Girona i que l'han deixat tirat (el tio ensenya una presumpta reserva "on line" impressa) va demanant calers per poder comprar un bitllet que el porti fins aquesta ciutat, etc, etc, etc....
M'has fet recordar un altre cas similar al qual em vaig donar el plaer de deixar-lo en evidència. Aquest estava a l'estació de Girona demanant diners perquè li faltava poc per poder comprar un bitllet del Talgo a Perpinyà. Li vaig pegar un rollo de deu minuts explicant-li detalladament i amb veu forta (perquè la resta de la gent em sentís :D) com arribar-hi combinant els trens regionals espanyols i francesos. Evidentment, després d'haver acabat la meva explicació ell va seguir demanant. Vaig aprofitar que havia de passar per atenció al client per avisar-los.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 06/10/2006 10:34

entfe001 ha escrit:Li vaig pegar un rollo de deu minuts explicant-li detalladament i amb veu forta
Si en comptes de deu minuts li fots un rollo de quatre hores, segur que arriba a la conclusió de que val la pena treballar-ne vuit i que almenys li paguin per suportar el mateix.

(A banda de les consideracions sobre la possibilitat de l'individu per trobar feina en funció de la seva preparació, aspecte i antecedents, és clar.)


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Divendres 06/10/2006 10:58

Jo recordo en el trajecte entre Sants i Gavà un paio a qui acostumava a veure molt sovint i que es decantava per la banda mès dramàtica a l'hora de demanar. La seva historia era realment per posar-se a plorar. Segons ell, vivia a amb la seva dona i filla de pocs mesos a la part de darrera d'una furgoneta. Ells, obviament, eren a l'atur i no tenien diners per poder comprar menjar motiu pel qual pasaven gana. El que em resultava realment curiòs és que sempre que el veia al tren deia que portava dos dies sense menjar res (és a dir, SEMPRE dos dies). Desprès començava a dir que a ell li era igual si pasava o no gana, però que es veia en aquella situació de pidolar per la seva filla (com he dit abans, de pocs mesos), a la que havia de donar de menjar cada dia. Reconec que la primera vegada que el vaig sentir, em va arribar al cor, i fins i tot vaig estar tentat de donar-li alguna cosa, però vaig pensar: Si passen gana, perqué no van a serveis socials?, Dies desprès el vaig tornar a veure, però en un tren i una hora diferents: exactament la mateixa historia. Durant una temporada el vaig veure diverses vegades. Recordo que el vaig veure per primera vegada un mès abril (penso). En aquella ocasió la seva filla tenia dos mesos. Mès endavant, al mès de juny crec, quan el vaig tornar a veure la seva filla, curiosament, continuava tenint dos mesos... :x
Ah!, i ell portava DOS DIES sense menjar... :P
No sé si encara continuarà i seguirà anat d'aquest pal. :evil:

Alguns pensareu, que té a veure aquest senyor amb els nois detinguts al metro. Doncs bé un dia, baixant a Gavà (perque aquell dropo baixava a Gavà), vaig anar, per casualitat, una estona darrera d'ell. Doncs resulta que a mig camí de la seva "furgoneta" es va trobar a un conegut a qui va dir textualment "MIRA LO K'HE PILLAO HOY, VAMOS A ECHAR UNAS BIRRITAS PA CELEBRAL·LO", Acte seguit els dos es van ficar a un bar de la rambla...

Aquell dia un grup de gent gran que hi havia al tren li va donar bastants euros... :(

Robatori, no, però frau, si. >:(

Salutacions,


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 06/10/2006 11:29

Com per a que a qualsevol se li treguin les ganes de tornar a donar calers >:( >:( >:(



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”