Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Cada cop més precari

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/09/2009 11:26

És a dir, si això és cert, seguiria la tendència d'ofegar el trànsit ferroviari de l'àrea de Barcelona, inutilitzant per a l'agilització del trànsit tot el que no siguin les dues vies principals.

Senyors de Renfomentadif, el coixí serveix per a posar sota el cap i sentir-nos més còmodes, no per a encastar-nos-el a la cara i asfixiar-nos.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Divendres 11/09/2009 2:46

En quant a la reforma de l'estació de Renfe de Martorell, tinc una sospita que estaria bé que els foraries que passeu sovint per aquesta estació poguéssiu confirmar o desmentir.

El cas és que estan completant l'intercanviador FGC-Renfe, cobrint uns metres de via de l'ADIF a la sortida del túnel. Ara mateix l'accés a l'estació per les escales estretes que hi ha a tocar de l'entrada del túnel està tancat per les obres, però aquest accés es reobrirà un cop acabades les obres. Quan tot s'acabi, se suposa que es podrà baixar al carrer d'accés a l'estació com fins ara, o bé directament a l'anada 2 (sentit BCN). Com que han allargat la zona coberta sobre les vies i ara s'arriba fins el començament de les andanes, estaria bé que es fes un accés directe a l'andana sentit Vilafranca/Sant Vicenç. Em fa l'efecte que això no està pas previst ja que això els suposaria posar màquines cancel·ladores fora de l'estació actual... I és una llàstima ja que així com l'enllaç FGC-Renfe (cap a BCN) ara es faria molt ràpid, l'enllaç FGC-Renfe (cap a Vilafranca) es podria fer més curt encara però es farà encara més llarg.

En aquesta foto de la web d'en trenscat us podeu fer una idea del que dic: el cobriment s'allarga fins quasi el semàfor de l'esquerra, i connecta al mateix nivell amb els FGC darrera de la casa grisa de l'esquerra (que ja no existeix). Tan sols cal fer l'escala fins a l'andana.
Imatge

Algú sap quin és el projecte que estan fent en aquesta estació?



metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Entrada Autor: metrobaix » Dissabte 12/09/2009 13:12

Bon dia,

Segons tinc entes, l'objectiu final d'aquest projecte és crear un unic intercambiador entre FGC i Rodalies. D'aquesta manera amb els 30 metres de vies que es cobreixen s'ampliarà el tram de carrer, creant una plaça just a sobre que actuarà com a final de la Rambla Catalunya i que alhora permetrà la creació d'un nou edifici per a les Rodalies, adjecent al de FGC. Aquest mou edifici, tal com parles tu, donara accés a les dues andanes de Rodalies, tant direcció BCN com direcció SVC. Fa temps que ja vaig sentir parlar d'aquest projecte, sent ideal per evitar el llarg transbord que s'ha de fer ara, sense tenir en compte la volta que s'ha de fer ara per motiu de les obres.

El que no em queda clar del tot serà l'us que tindrà llavors l'edifici actual de Rodalies, potser continuarà funcionant com un accés secundari, i mantenint serveis com el bar i les vàries dependències que té ADIF allà.

He estat buscant el projecte a la web del DPTOP i de GISA, però no he trobat més informació. A la web d'ADIF tampoc en parle, crec que tot corre a càrrer de la Generalitat.

Espero haver pogut aclarar-te alguns dubtes.

Salutacions!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 15/09/2009 14:17

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

Adif pone vallas en estaciones de tren para evitar riesgos

1. • La empresa ha licitado trabajos en una decena de puntos de seis líneas de la red

Imatge

IMPRUDENCIA
Un peatón atraviesa a pie la vía del tren a la altura de la estación de Can Cabaió, en Arenys de Mar (Maresme), ayer. Este será uno de los puntos donde Adif tiene previsto actuar.


CRISTINA BUESA
BARCELONA

El responsable de las infraestructuras ferroviarias, Adif, anunció ayer la instalación de 10 kilómetros de nuevo vallado en las inmediaciones de una decena de estaciones catalanas. El objetivo es mejorar la seguridad en estos puntos ya que son lugares en los que se ha detectado el paso no autorizado de peatones, con el riesgo de accidentes que conlleva.
Los lugares donde se colocará el cerramiento corresponden a seis líneas de Cercanías y Media Distancia. Se trata de una valla metálica de 1,8 metros de altura que se instalará en un total de 9,8 kilómetros. Adif ha licitado un contrato cuyo presupuesto supera los 930.000 euros.
La línea Barcelona- Vic (Osona) – Puigcerdà (Cerdanya) tendrá dos sitios en los que se colocará la valla. Será a su paso por el término municipal de La Garriga (Vallès Oriental) y en los alrededores de la estación de Les Franqueses del Vallès (Vallès Oriental).

JUNTO A LA PLAYA / El sector de la playa de Can Cabaió, en Arenys de Mar (Maresme), será otro de los lugares elegidos.Y, en la misma línea ferroviaria del Maresme, se colocará esa protección en el trayecto entre Pineda de Mar y Santa Susanna (Maresme). Precisamente en los lugares donde coincide el paso de la línea con la playa es donde existe más riesgo, ya que muchas personas cruzan las vías para acortar el trayecto.
Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental), Viladecans (Baix Llobregat), Sant Ildefons de Cornellà de Llobregat (Baix Llobregat) o la zona industrial de la estación de Girona son otros puntos donde se pondrá la valla y se eliminará la vegetación para aumentar la seguridad.



Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Entrada Autor: Oriol » Dimarts 15/09/2009 19:22

Doncs precissament a Arenys podrien construïr un pas subterrani o elevat...


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 16/09/2009 9:43

El problema d'Arenys (com moltes altres) és que el pas entre vies és a nivell, i només existeix una sortida "legal" per un dels costats de l'estació. El senyor que surt a la foto fa la única cosa que pot fer per accedir des de l'estació a la platja: saltar de l'andana, passar per sobre la via (és una desviada amb poc ús) i pujar la "muntayeta". Podeu veure les fotos de l'estació aquí:

http://wefer.com/w3/renfe/renfe-arenys- ... de-mar.htm

Les tres primeres fotos estan fetes pràcticament des del lloc on apareix el senyor de la foto de la notícia.

És lamentable que per sortir de l'estació cap al teu destí hagis d'arriscar-te d'aquesta manera (no únicament pels trens, sinó per haver de saltar i escalar) però la culpa és de l'estat lamentable de la infraestructura que t'obliga a fer-ho.
En altres estacions, però, sí que existeix aquest problema d'incivisme malgrat haver-hi passos subterranis, però això es solucionaria fàcilment posant valles entre les vies i multant a la gent que no respecti les normes. Desgraciadament, no es fa ni una cosa ni l'altra, i dia sí i dia també hem de lamentar morts per atropellaments. Jo he arribat a veure gent canviant d'andana a Clot-Aragó a través dels forats del mur, i ningú no va dir res.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/09/2009 9:58

Un cas més on l'estat (entès com a totes les administracions públiques) abandona les seves obligacions i es limita a recaptar impostos i repartir prebendes entre els seus amiguets. Sí, sona molt tòpic, esquemàtic i simplista, però són els dos únics àmbits on s'esmercen de debò. La resta, el justet per a complir l'expedient.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dijous 17/09/2009 10:23

Trenscat ha escrit:A mi segons m'ha comentat un aficionat que viu a Mollet i que ha tingut accés als plànols la via 3 s'ha aixecat perquè s'ha de connectar amb la doble via provinent de la línia Papiol-Mollet. És a dir, la via 3 connectarà amb la nova via desdoblada de la Papiol-Mollet fent un salt de moltó sobre la de Girona, quedant únicament dues vies per als trens Barcelona-Granollers i impedint la possibilitat que hi ha actualment de realitzar-hi avançaments. És que si només fos per millor el tancament no té cap mena de sentit aixecar tota la via no creieu?
La veritat és que sembla que estiguin ampliant l'accés al pas inferior des de l'andana central per un encofrat que han instal·lat, té pinta que ampliaran l'andana i per això han hagut d'aixecar la via, per ripar-la cap al riu.

El salt de Moltó de la via convencional que ve de Papiol cap a Girona enllaça molt abans, amb un viaducte que ara estan comançant a construir (només hi ha els pilots clavats a terra). Aquest és el document del nus de Mollet:

http://www.molletvalles.net/fileadmin/I ... ri_AVE.pdf

El ramal UIC cap a Girona està quasi acabat (falta el pas sobre la C17) i estan en obres primerenques el ramal UIC cap a La Llagosta i el convencional que comento.



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dilluns 21/09/2009 10:15

Avui ja està tallat l'accés al pas inferior de Mollet-Sant Fost des de l'andana sentit Granollers, amb el qual es confirma que l'estan ampliant.

Per creuar han posat unes pasarel·les per sobre d'on era la via 3 que comuniquen amb l'aparcament, i s'ha de sortir o entrar per ell.



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dilluns 28/09/2009 9:52

Danzig ha escrit:Avui ja està tallat l'accés al pas inferior de Mollet-Sant Fost des de l'andana sentit Granollers, amb el qual es confirma que l'estan ampliant.

Per creuar han posat unes pasarel·les per sobre d'on era la via 3 que comuniquen amb l'aparcament, i s'ha de sortir o entrar per ell.
Estat actual a Mollet-Sant Fost:

ampliació longitud d'andana al cantó Montmeló

Imatge

ampliació del pas inferior

Imatge

es poden veure els graons mig picats

Imatge

detall del pas i de la nova andana

Imatge

a l'altra banda de l'estació, via deshabilitada

Imatge

un dels dos passos per sobre de la via per sortir de l'estació

Imatge

Per acabar, os comento que aquest cap de setmana a la nit han estat construint el pas sobre la C-17, amb vigues d'acer, al ramal UIC que vindrà de Papiol i que enllaçarà amb la LAV cap a França. El ramal en ample ibèric està encara en un pas molt previ.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 29/09/2009 16:01

És col.locaràn ascensors a Mollet Sant Fost,i que per anar a l'andana direcció Granollers,s'hagui de passar pels torniquets,per qué abans de les obres l'accés era lliure,i molta gent que va cap a Granollers/Sant Celoni doncs no validava el bitllet i pujava al tren gratis >:(



Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Dimarts 29/09/2009 16:57

Mako448 ha escrit:És col.locaràn ascensors a Mollet Sant Fost,i que per anar a l'andana direcció Granollers,s'hagui de passar pels torniquets,per qué abans de les obres l'accés era lliure,i molta gent que va cap a Granollers/Sant Celoni doncs no validava el bitllet i pujava al tren gratis >:(
El mateix passa a montmeló, al principi el pas subterrani estava obert conectava un cantó de l'altre del poble però ja fa mesos que la boca del cantó més proper a la via de granollers (contrari a l'edifi de l'estació) esta ensorrat i ara només serveix per anar a la via 1.

No els hi costaria res acabar de posar la tanca i aixi obligar a pasar per les màquines de validar (per cert, de 3, dues estan espatllades) els que van cap a granollers.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 07/10/2009 21:06

http://capgros.com/noticies/detall.asp? ... rtal=22373

Entren en funcionament dos ascensors a l’estació de Vilassar de Mar

Les obres han comptat amb un pressupost de 200.000 euros i aquest servei permet millorar l’accessibilitat per a persones de mobilitat reduïda

Data 07|10|2009 17:09

per Cristian García

Adif i Renfe han finalitzat les obres d’instal·lació de dos ascensors a l’estació de Vilassar de Mar. La seva construcció ha suposat una inversió de 200.000 euros i permet adaptar les instal·lacions a les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda. Els ascensors estan situats a les andanes d’estacionament habitual dels trens, cada un compta amb una capacitat per 8 persones i disposa de les tècniques i els dispositius de seguretat més moderns. D’aquestes tècniques cal destacar que té un sistema d’intèrfon i comunicació oral amb central d’alarmes 24 hores. Pel que fa estructura de l’ascensor s’ha optat per una combinació d’acer inoxidable i vidre de seguretat. L’estació de Vilassar de Mar dóna servei a la línia 1 de Rodalies, que connecta Maçanet amb L’Hospitalet, passant per Mataró i Barcelona, i registra una mitjana de més de 7.200 viatgers diaris en jornada laborable.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/10/2009 21:11

I pregunto: què impedeix, en molts casos, aprofitar la llargada de l'andana i instal·lar rampes que donin accés al pas subterrani en lloc d'instal·lar ascensors, que surt més car i és més difícil de mantenir?

Cal donar-se-les de modern realment en tot, excepte en els detalls del dia a dia (on sí que compta)?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Dijous 08/10/2009 8:00

De fet a rubi i sant cugat existeixen, potser es cuestió d'espai o de la dificultat de pujarles



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 08/10/2009 8:33

Depenent de la rampa que faci, pot anar millor o pitjor per a les cadires de rodes no motoritzades.



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dijous 08/10/2009 12:07

Doncs a Mollet SF no sembla que vagin a posar ascensor ni rampa, ara per ara el que ja han fet és ripar la via (ja està quasi bé del tot), eixamplar l'andana i allargar-la en sentit Montmeló, i de retruc fer més ample el pas inferior.

Diria que dilluns estarà tot fet, ja que treballen un colló d'hores: a les 8 del matí ja els veig treballant i a les 20 encara segueixen amb uns grans focus.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 08/10/2009 12:09

Hola,

¿Qué os parece cómo ha quedado la estación del Vendrell, habeis notado cambio?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/10/2009 16:59

metring ha escrit:Depenent de la rampa que faci, pot anar millor o pitjor per a les cadires de rodes no motoritzades.
Amb la llargada que solen tenir les andanes, n'hi ha prou i de sobres per a fer rampes amb una pendent del 5%, que està prou bé. Així, en 50 metres guanyaries un desnivell de 2,5 metres.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dijous 08/10/2009 20:13

Santfeliuenc ha escrit:Hola,

¿Qué os parece cómo ha quedado la estación del Vendrell, habeis notado cambio?

Saludos,
Sergio
Esta bien, pero aún le faltan retocar algunas cosillas... :roll:



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”