Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 04/03/2010 8:31

Mako448 ha escrit:Ahir vaig visitar les obres de Badalona i Montgat Nord.

A Montgat Nord no se si s'ha dit,peró l'edifici de l'estació ha anat al terra,i a desaaparegut,ja al final de l'andana cap a Barcelona costat sud han fet un mega-forat,que tot indica a que serà el pas superior(i potser el vestíbul i tot).Moltes màquines,han tret la valla que separava la patja de l'andana direcció Mataró,han posat barreres d'aquestes grogues típiques d'obres del carrer.

A Badalona sembla que l'andana de la vía 4 és farà pel costat muntanya,jo pensava que perlloguerien l'andana de les vies 2 i 4.Ara bé l'andana que és prou llarga(peró estreta)i em sembla que hi cabria una doble de 465 encara no està acabada i hi falta bastant,i encara han d'instal.lar la via i la catenària,i veient l'estat de la obra,aixó al 28 de març(dia de l'inici del tall del túnel de la Meridiana)no està acabat.I tampoc no descartaria algún tall puntual de la R1 per conectar la via morta amb la via general,el cap de setmana previ al tall del túnel de la Meridiana.
La millora de l'estació de Montgat-Nord comportarà l'eliminació del pas a nivell actual que serà substituït per un pas inferior amb escales i ascensor, a més de la demolició de l'edifici actual i la seva substitució per un de nou, que tindrà major superfície i albergarà les barreres tarifàries, màquines de venda de bitllets, cafeteria, lavabos i habitacions d'instal·lacions. La remodelació també inclourà el recrescut de les dues andanes, perquè quedi a cota 0,68 metres respecte el carril i la instal·lació de noves marquesines.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 04/03/2010 23:35

de pdf-camp.blogspot.com:

dimecres 3 de març de 2010
ADIF comença aquest mes la remodelació de les estacions de Calafell i Segur
[Publicat a delcamp.cat]

Imatge d'arxiu de l'estació de Calafell

delCamp.cat

Les actuacions suposaran aixecar 67 centímetres les andanes en un tram de 200 metres per tal que els usuaris dels trens puguin accedir-hi amb més facilitat. Aixa mateix s’instal·larà una marquesina de 200 metres a banda i banda de les andanes.
Els treballs –que en el cas de Calafell tindran un cost de 2,4 milions d’euros, i en el de Segur, de dos milions d’euros– contemplen també la construcció d’un pas inferior per a vianants a les dues estacions. El pas connectarà les andanes amb un ascensor de vidre. Això suposarà que des dels passos inferiors actuals no es podrà accedir a les andanes, com succeeix actualment. Les actuacions busquen suprimir les barreres arquitectòniques, reforçar la seguretat i provocar que els usuaris del tren hagin de passar per l’estació i no per passos laterals.
Els treballs també contemplen el tancat del perímetre de les estacions, la col·locació de torns i en el cas de l’estació de Calafell, una profunda remodelació de l’edifici, que es troba en mal estat.
L’edifici de l’estació, que està catalogat, es troba parcialment apuntalat i al pis superior presenta un evident mal estat. Els treballs implicaran la remodelació de tot l’edifici, la col·locació d’una coberta nova, la remodelació de la façana i l’arranjament de les dues plantes. A la planta baixa se suprimirà una paret i es farà un bar nou, en un espai més ampli que l’actual. Les obres podrien estar enllestides la tardor d’enguany.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dimecres 10/03/2010 19:41

Des de fa uns dies, han començat les obres de remodelació de l'estacions de Cunit, Sant Vicenç de Calders, Calafell i Segur de Calafell.

D'aquestes dos últimes us puc avançar que es farà un pas subterrani nou (a part de l'acutal) NOMÉS per canviar d'andana, no com fins ara que servia, també, l'actual, per passar de la part de la platja a la muntanya i v/v. ;)

ADIF comença la remodelació de les estacions de Calafell i Segur

Imatge

Durant aquest mes de març, ADIF començarà amb les obres de remodelació de les estacions de tren de Calafell i Segur de Calafell. Les obres es marquen com a objectiu eliminar les barreres arquitectòniques, millorar l’accés dels usuaris a les andanes i alhora augmentar la seguretat. Les obres suposaran una inversió de 2,4 milions d’euros en el cas de Calafell, i de 2 milions d’euros en l’estació de Segur de Calafell, i podran estar enllestides per la propera tardor.
Aquest mes de març està previst que comencin les obres de remodelació de les estacions ferroviàries de Calafell i Segur de Calafell, que emprendrà l’organisme estatal Adif i que suposaran una millora molt substancial dels dos equipaments, a la vegada que se suprimiran les barreres arquitectòniques.
Les actuacions suposaran aixecar 67 centímetres les andanes en un tram de 200 metres per tal que els usuaris dels trens puguin accedir-hi amb més facilitat. Així mateix s’instal·larà una marquesina de 200 metres a banda i banda de les andanes. Actualment només hi ha un petit tram de marquesina.
Els treballs –que en el cas de Calafell tindran un cost de 2,4 milions d’euros, i en el de Segur, de dos milions d’euros– contemplen també la construcció d’un pas inferior per a vianants a les dues estacions. El pas connectarà les andanes amb un ascensor de vidre. Això suposarà que des dels passos inferiors actuals no es podrà accedir a les andanes, com succeeix actualment. Les actuacions busquen suprimir les barreres arquitectòniques, reforçar la seguretat i provocar que els usuaris del tren hagin de passar per l’estació i no per passos laterals. Els treballs també contemplen el tancat del perímetre de les estacions, la col·locació de torns i, en el cas de l’estació de Calafell, una profunda remodelació de l’edifici, que es troba en mal estat.
L’edifici de l’estació, que està catalogat, es troba parcialment apuntalat i al pis superior presenta un evident mal estat. Els treballs implicaran la remodelació de tot l’edifici, la col·locació d’una coberta nova, la remodelació de la façana i l’arranjament de les dues plantes. A la planta baixa se suprimirà una paret i es farà un bar nou, en un espai més ampli que l’actual. Les obres podrien estar enllestides la tardor d’enguany.

Procedent de: http://www.noticiestgn.cat/2010/03/09/a ... l-i-segur/



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimarts 16/03/2010 11:43

Enllestida la remodelació de l'estació de Montcada i Reixac - Santa Maria

15/03/2010
L'estació de Terra Nostra estrena la nova imatge corporativa de Rodalies Renfe

Les obres de remodelació de l'estació de Montcada i Reixac - Santa Maria (Terra Nostra) ja han finalitzat i avui estrena les noves instal·lacions a ple rendiment. L'actuació ha consistit en la construcció d'un nou edifici de viatgers, la millora de l'accessibilitat amb l'eliminació de barreres arquitectòniques i la instal·lació d'ascensors, i la modernització de tota la infraestructura, amb el consegüent increment dels nivells de seguretat i la qualitat del servei als usuaris de les línies 4 i 7 de Rodalies.

El nou edifici de viatgers té una superfície de 230 metres quadrats, un pas inferior dotat d'escales i quatre ascensors, i unes andanes que tenen una alçada de 68 centímetres respecte a la cota de carril i una longitud de 200 metres, cosa que facilita l'accés als trens. A més, s'han realitzat millores en els accessos i a l'entorn de l'estació.

Les obres s'han executat en sis fases, per la qual cosa es va haver d'adequar unes instal·lacions provisionals (taquilles, pas elevat sobre vies i accés a l'andana segona) per garantir la funcionalitat de l'estació durant els treballs que, entre altres aspectes, van incloure l'enderroc de l'antic edifici per construir-ne el nou, que compta amb controls d'accés i serveis d'ús públic, com taquilles, màquines d'autovenda i cafeteria.

Amb el nou pas inferior es garanteix el flux de clients entre les andanes i la circulació de vianants entre les dues zones urbanes annexes a l'estació, mentre que a la zona d'andanes s'han construït noves marquesines per millorar les condicions d'espera dels viatgers.

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha invertit en aquesta intervenció 2,51 milions d'euros. L'alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga, ha mostrat la seva satisfacció per la posada en marxa de la nova estació. "Era una actuació molt necessària: per donar un servei amb la qualitat adequada i perquè l'estació es trobava en un estat que comportava un perill real per als usuaris. El resultat de les obres és molt satisfactori. Ara disposem d'una estació moderna, segura, accessible per a tothom i amb tots els serveis", ha assenyalat.

L'alcalde ha volgut destacar la millora que les obres han comportat no només a la infraestructura ferroviària sinó també al seu entorn. "El nou pas inferior entre andanes suposa una gran millora de la seguretat, ja que els usuaris no hauran de travessar les vies, i fa l'estació completament accessible gràcies als quatre ascensors que s'hi han instal·lat. A més, el mateix pas permet també la circulació de vianants entre les dues zones urbanes annexes".

Les obres s'han completat amb el condicionament de la plaça d'accés a l'estació, situada a la confluència dels carrers de Montsant i Priorat, la construcció d'un nou tancament en tot el recinte ferroviari i la remodelació d'una edificació tècnica. Aquestes millores s'afegeixen a la recent remodelació del carrer Alzina per part de l'Ajuntament, gràcies al Fons Estatal d'Inversió Local. D'aquesta manera, aquest punt neuràlgic del barri de Terra Nostra ha experimentat una important millora de l'espai públic que potencia el seu ús per part dels vianants i fa més accessible el transport públic, tant per als veïns del barri com d'aquelles persones que han d'accedir al polígon industrial de La Ferreria.

Implantació de la nova imatge de Rodalies

L'estació de Montcada i Reixac - Santa Maria és la primera a estrenar la nova imatge de Rodalies de Catalunya. Igual que succeeix amb els trens, Renfe i la Generalitat de Catalunya estan incorporant gradualment la nova imatge de Rodalies a mesura que es produeixen millores en el servei.

La nova senyalització i el nou logotip materialitzen el missatge de canvi i renovació que comporta la nova etapa que s'obre amb el traspàs del servei de Rodalies de Barcelona al Govern de la Generalitat.

El canvi d'imatge comporta des del canvi en el color del mobiliari (bancs, rellotges, etc.) a la inserció del nou logotip i colors de les indicacions per als viatgers (venda de bitllets, direccions, etc.).

La nova imatge corporativa aprovada pel Govern de la Generalitat s'ha dissenyat d'acord amb el Pla d'harmonització i identificació visual corporativa del grup d'empreses i organismes vinculats al Departament de Política Territorial i Obres Públiques, i utilitza un quadrat en color taronja com a fons d'una R en color blanc.

http://www.montcada.org/montcadaPortal/ ... eneral.jsp



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 17/03/2010 19:01

Hola, ahir vaig passar per Sant Vicenç de Calders, i vaig veure com van avançant els treballs de reforma de l´estació: les andanes de les vies 5/7, 9/11, 2/4 etsan ja vallades i s´hi comença a posar els tubs de la instal.lació elèctrica a més altura.
La veritat, crec que al principi se´m farà estrany, mai havia vist l´estació de Sant Vicenç diferent a com és ara (o quasi, els únics canvis han estat els dos coberts de fa más de 20 anys, i els teleindicadors que ENCARA no funcionen...).



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dilluns 22/03/2010 12:10

http://www.diaridevilanova.cat

Dijous 18 Març 2010 - VILANOVA

L'estació de Renfe estrena sistema de megafonia i pantalles informatives

L’estació de Renfe de Vilanova i la Geltrú ha estat una de les deu escollides per instal·lar-hi un nou sistema de megafonia automatitzada i teleindicadors. Aquesta mesura s’emmarca en el pla de millora d’informació que s’està duent a terme a la xarxa de Rodalies de Barcelona.
Amb la instal·lació d’aquests elements informatius els viatgers podran saber el temps d’espera fins el proper tren, la destinació, les parades principals i la via d’estacionament. D’altra banda, també podran ser informats en temps real de qualsevol incidència que es produeixi a la circulació habitual dels trens i es garantirà l’emissió de missatges tant en castellà com en català.
Fins ara comptaven amb megafonia automatitzada només les principals estacions de la ciutat de Barcelona, on es registra, segons Renfe, el major número de viatgers, com ara Plaça Catalunya, Arc de Triomf, Sant Andreu Arenal, Clot-Aragó i Sant Andreu Comtal, a més de Terrassa Est, que al ser una estació nova va poder incloure aquest tipus de megafonia des de l’inici de la seva posada en funcionament. Amb la nova implantació, a més, disposen d’aquests sistemes l’estació vilanovina, la de Castelldefels, El Prat de Llobregat, l’Aeroport, Badalona, Martorell, Cerdanyola, Granollers Centre, Ocata (Masnou) i La Garriga



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dilluns 22/03/2010 13:03

No m'hi vaig poder fixar massa però diria que dissabte passat, al matí, estaven treballant en la conexió de la via 4 (la morta) i la 2 a Badalona. Els trens que aaven cap BCN paraven a la via 1 (l'habitual per Mataró) i els que anaven a Mataró paraven a la via 3 (via passant). La zona de la 4 amb la 2 estava en obres. Vejam si arriben a temps pel 28.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

jordigt2008
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada
Contacta:

Entrada Autor: jordigt2008 » Dijous 25/03/2010 12:27

Per primer cop en anys, avui he sentit a Sabadell Centre, com deien per megafonia, el pas del següent tren i les parades que feia!!!



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dissabte 27/03/2010 9:52

Últimes adjudicacions, accés a memòries i plànols (25/03/2010)

http://www.seitt.es/SEITT/LANG_CASTELLA ... NES_OBRAS/



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 30/03/2010 16:35

http://www.capgros.com/noticies/detall. ... rtal=23959

Adif inverteix 550.000 euros en fer més accessible l’estació de Mataró

La intervenció preveu rebaixar les andanes per poder accedir més còmodament als trens


Adif destina 550.000 euros a unes obres de millora de l’estació de Renfe a Mataró que han de permetre fer-la més accessible. En concret, les obres consisteixen en la prolongació de les andanes, que també es rebaixaran per tal de facilitar l’accés als trens. Les andanes es rebaixaran fins a situar-se en els 63 cm sobre la cota del carril, i es perllongaran fins als 200 metres, que és la longitud dels nous trens Civia que fan el servei de Rodalies a Barcelona. A més, en el cas de la via 4 també es preveu desplaçar la topera de final de via per allarga l’andana, operació que obligarà a desplaçar l’actual tanca de l’estació i l’estructura d’electrificació de catenària que finalitza en aquest punt. També es preveu condicionar el pas subterrani de sortida al port.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 31/03/2010 12:34

Ja n'havien parlat fa temps, però ara donem més informació. A La Vanguardia en paper:

Mejoras en la estación de tren de plaza Catalunya

Las obras se iniciarán este verano y durarán medio año. Incluyen dos nuevos ascensores de conexión del vestíbulo con la calle y el recrecido y señalización con leds del andén

ÓSCAR MUÑOZ - Barcelona
Este verano Adif iniciará una obra que si se compara con otras promovidas por este ente ferroviario es de poca cuantía económica - 493.076 euros-pero que supondrá una notable mejora en la accesibilidad de miles de viajeros. La estación de tren de la plaza Catalunya, que da servicio a cuatro líneas de Rodalies (R1, R3, R4 y R7), dispondrá de dos nuevos ascensores de conexión entre el vestíbulo, que comparte con la L1 del metro, y la calle. Además, el andén se recrecerá y señalizará con leds para facilitar la entrada y salida de los usuarios de los convoyes. La actuación durará medio año.

Los dos ascensores estarán en paseo de Gràcia/ ronda de Sant Pere y en la acera interior de la plaza, la que da a las fuentes monumentales. Junto al que ya hay en servicio en el lado mar de la confluencia de la rambla Catalunya con la ronda Universitat, permitirán mejorar las condiciones de acceso globales a la estación, especialmente para los viajeros con problemas de movilidad. Desde el vestíbulo hasta el andén ya hay escaleras mecánicas y ascensores.

La segunda intervención consiste en elevar el andén - que en esta estación es único, situado en el centro, entre las dos vías-de modo que quede a una altura de 68 centímetros respecto al nivel de la plataforma por la que circulan los trenes. Este recrecimiento, similar al que se hizo en Passeig de Gràcia, se extenderá a lo largo de 30 metros en el lado Sants. Además, se colocará una banda de leds, especialmente dirigida a personas con discapacidades sensoriales, que transmitirá información a los usuarios. Si está apagada, indica que no hay tren; si es ámbar intermitente, que el convoy entra o sale; ámbar fija cuando el tren esté detenido o cuando se detecte un fallo eléctrico, de modo que funcione como sistema de alumbrado de emergencia.

Otras estaciones de Rodalies en breve serán remodeladas y en algunos casos adaptadas. Para ello, Fomento ha adjudicado obras por un total de 21,7 millones de euros. que se destinarán a Sant Vicenç de Calders, El Masnou, Cunit, Caldes d´Estrac, Calafell, Sitges, Arenys de Mar, Cubelles, Garraf, Segur de Calafell, Premià de Mar y Gavà. Estas actuaciones se prolongarán entre cuatro y diez meses.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 31/03/2010 12:42

metring ha escrit:
Mejoras en la estación de tren de plaza Catalunya

Las obras se iniciarán este verano y durarán medio año. Incluyen dos nuevos ascensores de conexión del vestíbulo con la calle y el recrecido y señalización con leds del andén

La segunda intervención consiste en elevar el andén - que en esta estación es único, situado en el centro, entre las dos vías-de modo que quede a una altura de 68 centímetros respecto al nivel de la plataforma por la que circulan los trenes. Este recrecimiento, similar al que se hizo en Passeig de Gràcia, se extenderá a lo largo de 30 metros en el lado Sants. Además, se colocará una banda de leds, especialmente dirigida a personas con discapacidades sensoriales, que transmitirá información a los usuarios. Si está apagada, indica que no hay tren; si es ámbar intermitente, que el convoy entra o sale; ámbar fija cuando el tren esté detenido o cuando se detecte un fallo eléctrico, de modo que funcione como sistema de alumbrado de emergencia.

Sólo 30m? He leído o interpretado bien?

Creo que cada vagón tiene (+/-) 25m no?? Dejamos 1 vagón y pico fuera del recrecido en 447 simple ó 463 CIVIA?

Y si tenemos doble de 447 o 463+465 CIVIA??

Me autoedito según Wikipedia, Longitud de CIVIA:


462: 44.8 m
463: 65.55 m
464: 80.30 m
465: 98.05 m

Y 447 en simple = 76m



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 31/03/2010 23:46

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... e-mar.html

L'AV Centre demana a Adif la connexió entre l'estació de Renfe i el cantó de mar

31/03/10 02:00 - Badalona - m.membrives

L'associació de veïns del Centre ha enviat una carta a Adif, l'ens responsable de les obres de remodelació de l'estació de Renfe de Badalona, per demanar que el projecte inclogui un pas directe entre l'andana del costat de mar i l'aparcament del passeig marítim. El president de l'associació, Josep Soler i Amigó, explica que han optat per adreçar-se a Adif «perquè l'Ajuntament no ens va aclarir res i ens van informar que la responsabilitat de les obres era d'Adif». En la missiva defensen la necessitat d'una comunicació entre l'andana del costat de mar i l'aparcament que hi ha al davant «pel perill que comporta que els incívics continuïn saltant les barreres i que els que som cívics hàgim de fer una llarga i accidentada volta». Soler i Amigó aclareix que no esperen que la connexió es faci avui per demà però que volen un compromís per part d'Adif. «Demanem que ens diguin que ho faran i que ens expliquin quan serà possible fer-ho». L'entitat veïnal també reclama la instal·lació d'un panell en què s'informi de quines estacions de Renfe estan adaptades per a persones amb mobilitat reduïda i la creació d'un pas sota la via del tren adaptat entre la Rambla i la riera de Canyadó perquè la distància entre tots dos «és de dos quilòmetres». El grup d'ICV-EUiA també reclama la connexió de l'estació amb la banda de mar però encara no ha rebut cap resposta de l'Ajuntament.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 07/04/2010 20:34

Des d'avui mateix a Sitges, els trens direcció Vilafranca-Sant Vicenç de Calders, tornen a passar per la via 2. S'ha deixat aquest cantó més pujat, i amb els Civia ja no va tant malament.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 07/04/2010 21:14

Ahir viatjant per la R2 Sud vaig veure moltes estaciones en obre,encara que la majoria nomès hi han quatre valles d'Adif i dibuixets a l'andana,i en alguna algun petit forat.En el cas de Sitges,si que van més avançat i la part sud de l'andana direcció Barcelona ja és nova.
A Viladecans,en canvi,l'andana s'ha allargat més i és una mica més alta.
A l'única estació on no vaig veure cap indici d'obres és a Garraf.

No m'extranyaria que desprès de l'estiu potser veient circular ja dobles de 465 per la R2 Sud.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 07/04/2010 23:40

Mako448 ha escrit:Ahir viatjant per la R2 Sud vaig veure moltes estaciones en obre,encara que la majoria nomès hi han quatre valles d'Adif i dibuixets a l'andana,i en alguna algun petit forat.En el cas de Sitges,si que van més avançat i la part sud de l'andana direcció Barcelona ja és nova.
A Viladecans,en canvi,l'andana s'ha allargat més i és una mica més alta.
A l'única estació on no vaig veure cap indici d'obres és a Garraf.

No m'extranyaria que desprès de l'estiu potser veient circular ja dobles de 465 per la R2 Sud.
És probable, a Sant Vicenç de Calders la cosa ja comença a anar fina, estan col.locant tubs al mig de l´andana en posició més elevada.
Tant a Calafell com a Segur com a Cunit estan fent coses ja...



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 08/04/2010 8:42

437.001 ha escrit:És probable, a Sant Vicenç de Calders la cosa ja comença a anar fina, estan col.locant tubs al mig de l´andana en posició més elevada.
Tant a Calafell com a Segur com a Cunit estan fent coses ja...
Tinc ganes de veure Sant Vicenç de Calders amb senyalètica de Rodalies de Catalunya :D



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 13/04/2010 23:25

http://www.digital-h.cat/web/digital-h/ ... 23/1230440

Adif invertirà un milió d'euros en millorar l'accessibilitat de l'estació de Renfe de L'Hospitalet


Pujarà l'alçada de les andanes

Adif, el gestor d'infraestructures ferroviaries, invertirà més d'un milió d'euros en les obres de remodalació de l'estació de Renfe de L'Hospitalet.


Les obres permetran la reducció de les barreres arquitectòniques ja que s'elevaran les andanes per adequar-les a l'alçada del tren i facilitar als usuaris l'accés al comboi, sobretot pels qui pateixen alguna discapacitat física.

Aquestes obres s'inscriuen en el Pla de millores de les rodalies de Barcelona 2008 – 2015, que responen al compromís del Ministeri de Foment de realitzar un pla global d’inversions per a la millora permanent de les seves infraestrucutres i estacions de la xarxa de rodalies de Barcelona. El pla té l’objectiu de millorar les prestacions de seguretat, accessibilitat i confort.

Amb les obres que ara es realitzaran a l’estació de Renfe de L’Hospitalet, les andanes se situaran a 68 centímetres sobre el carril. A més s’executaran rampes al fina de l’andana. També s’instal•larà una franja de paviment de color groc i una banda podotàctil per tal que el desplaçament per l’andana sigui còmode per als usuaris amb dificultat de visió.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 14/04/2010 8:34

Que adif inverteixi a l'estació de L'Hospitalet deu voler dir que el soterrament de la línia en aquesta zona encara es veu llunyà, així que encara veurem trens en superfície uns quants anyets més :)



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 14/04/2010 8:48

metring ha escrit:http://www.digital-h.cat/web/digital-h/ ... 23/1230440

Adif invertirà un milió d'euros en millorar l'accessibilitat de l'estació de Renfe de L'Hospitalet


Pujarà l'alçada de les andanes

Adif, el gestor d'infraestructures ferroviaries, invertirà més d'un milió d'euros en les obres de remodalació de l'estació de Renfe de L'Hospitalet.


Les obres permetran la reducció de les barreres arquitectòniques ja que s'elevaran les andanes per adequar-les a l'alçada del tren i facilitar als usuaris l'accés al comboi, sobretot pels qui pateixen alguna discapacitat física.
Doncs com no instal.lin un ascensor per comunicar la via 3 (direcció Sant Vicenç) amb el pas inferior i aquest amb la via 1 , l'accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda direcció Tarragona és nul.la. I en aquest article no se'n diu res.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”