Estació de Sagrera-TAV

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Què farieu amb la troballa del jaciment romà?

Conservar-lo totalment, encara que l'estació es vegi afectada
20
24%
Conservar-ho, integrant-ho a l'estació, només perilla una sortida
51
61%
No ho sé
1
1%
Res, per quatre pedrots, no val la pena mantenir-ho
8
10%
Altres
4
5%
 
Vots totals: 84
UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Re: Estació de Sagrera-TAV

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dimarts 29/01/2013 17:23

Adif ejecuta los trabajos previos para el desvío de las vías de la línea convencional Barcelona-Mataró-Maçanet en La Sagrera

Esta actuación consiste en la construcción de un nuevo trazado de 400 m entre la Rambla de Prim y el acceso al Triángulo Ferroviario de La Sagrera, que sustituirá al existente • El traslado de las dos vías generales de circulación permitirá liberar el espacio necesario para construir las estructuras correspondientes a la futura configuración del corredor ferroviario en este sector • La programación realizada por Adif permite que estos trabajos se lleven a cabo sin afectar al tráfico ferroviario

http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... enDocument



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1894
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 04/02/2013 22:00

Surten a la llum noves restes arqueològiques del mosaic de la vil·la romana de la Sagrera

Imatge
Actualitzat el 04.02.2013 a les 11:53

Les excavacions arqueològiques que es duen a terme a la vil·la romana del Pont del Treball Digne, a Sant Martí, han permès recuperar uns 60 metres quadrats de mosaic policrom. Les troballes estan relacionades amb les obres de la línia d’alta velocitat de la Sagrera.

El mosaic policrom podria datar del segle IV, quan l’edifici es va reformar i es va dotar d’elements de luxe. És fet amb peces cúbiques de petites dimensions i els materials que el formen són diversos, motiu pel qual formen combinacions de dos o més colors.


Imatge
Imatge: Daniel Alcubierre – Codex SCCL / Servei d’Arqueologia – ICUB

La part del mosaic trobada en aquesta segona fase és diferent a la documentada en la primera fase dels treballs. Conserva la policromia de les tessel·les, a més de la repetició d’alguns motius decoratius, com els nusos de Salomó i les flors de quatre pètals, però també s’hi observen motius figuratius, com un cràter amb dos ocells bevent i un recipient amb flors, acompanyats de la figura de l’esvàstica, element decoratiu habitual en aquests tipus de composicions.

Imatge
Imatge: Daniel Alcubierre – Codex SCCL / Servei d’Arqueologia – ICUB

En el perímetre del mosaic hi ha franges amb motius geomètrics, trenes, escacat i elements circulars i romboïdals. S’hi han identificat tessel·les de colors i tonalitats diferents i materials diversos, ceràmica, marbre i material lític.

Durant les properes setmanes es preveu que es recuperarà la composició total del mosaic i es finalitzi amb les excavacions. Pel tinent d’alcalde de Cultura, Coneixement, Creativitat i Innovació de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Ciurana, “La ciutat cuida el seu llegat històric, i és voluntat del Pla Bàrcino recuperar tresors de la Barcelona romana”.

Una troballa sota la Sagrera

Els treballs d’excavació de la vil·la romana del Pont del Treball Digne van començar el 2008, arran de les obres de construcció de l’AVE. A l’estiu de 2011 es va localitzar la vil·la romana del Pont del Treball Digne, amb un important conjunt format per una pars urbana d’una vil·la del segle II- IV després de Crist, així com una fase prèvia de l’època ibèrica o tardorepublicana (segle II- I abans de Crist) i un reaprofitament posterior de l’espai durant el segle V després de Crist. En aquesta primera fase es va excavar una superfície aproximada de 1.152 metres quadrats.

A mitjan 2012 es van reprendre els treballs d’excavació de la vil·la, que han permès continuar l’excavació de l’espai on s’havia localitzat un mosaic de tessel·les. En total, s’ha recuperat una superfície d’uns 60 metres quadrats del mosaic, tot i que encara no s’ha trobat el punt de contacte entre les dues parts que formen el mosaic ni es pot confirmar que corresponguin al mateix àmbit.

FONT: BTV Notícies


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22886
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/02/2013 11:29

Aquests mosaics són una preciositat. No hi ha forma que es puguin integrar a l'estació?



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 05/02/2013 13:24

Metring, si no recordo malament, la part inferior del calaix per l'ave (crec qeu era l'ave) passa just per aquí i a més a més, com que ja està fet pels dos costats no permet ni fer un revolt o canvi de rasant al haver poca separació entre els dos trams; però al pas que van troban coses i es va fent més gran aquesta troballa espero que es replantegin l'obra.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22886
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 18/04/2013 11:36

Relacionat amb la qüestió de les restes romanes a les obres:

http://w3.bcn.cat/V02/Serveis/Convocato ... cio=detall

18/04/2013 | 10:15
Palau de la Virreina (La Rambla. 99)

Trobat un cap de silè de marbre a l'entorn de la vil·la romana de la Sagrera

Jaume Ciurana, tinent d’alcalde de Cultura, Coneixement, Creativitat i Innovació de l’Ajuntament de Barcelona, i Josep Pujades, Responsable d’intervencions arqueològiques del Servei d'Arqueologia de l’ICUB, explicaran als mitjans l’abast de la troballa.

Durant l’excavació arqueològica que es duu a terme a l’entorn de la vil·la romana del Pont del Treball Digne, s’ha trobat un cap de silè de marbre d’època romana. El fragment escultòric es podrà veure demà dijous, 18 d’abril, a les 10.15 hores, al Palau de la Virreina (La Rambla. 99). Jaume Ciurana, tinent d’alcalde de Cultura, Coneixement, Creativitat i Innovació de l’Ajuntament de Barcelona, i Josep Pujades, responsable d’intervencions arqueològiques del Servei d'Arqueologia de l’ICUB, explicaran als mitjans l’abast de la troballa.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1064
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimarts 18/06/2013 22:20

La estación de La Sagrera no estará finalizada antes de 2016, según la Generalitat
Santi Vila asegura, en respuesta al grupo parlamentario de ERC, que no tiene constancia de nuevos retrasos
Barcelona | 18/06/2013 - 18:45h | Última actualización: 18/06/2013 - 18:49h
http://www.lavanguardia.com/local/barce ... -2016.html



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1064
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimarts 25/06/2013 19:29

Trias anuncia que al juliol signaran l'acord per a l'estació de La Sagrera
L'alcalde assegura que en pocs dies signaran un acord amb el Ministeri de Foment per reorientar el projecte
| Actualitzada el 25/06/2013 18:08
http://www.ara.cat/societat/Trias-anunc ... 05820.html



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 25/06/2013 20:30

A reorientar?
Potser que al final faran l'estació a l'aire lliure com toca!


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 25/06/2013 21:59

gatvell ha escrit:A reorientar?
Potser que al final faran l'estació a l'aire lliure com toca!
Dúdalo, piensa que ya se estan construyendo los niveles para las vías que estarán bajo el nivel de calle, y debajo del vestíbulo (Si pasas por ahí en tren lo puedes ver claramente como a grosso modo ya estan tomando forma los sotanos donde estarán un día los andenes. Es de deducir que la obra de lo que es estríctamente la zona de vías y de inmediato acceso ya esta todo en piedra. U Hormigón.
De lo que se tratará más bien será de lo que vayan a poner por encima de la estación: En los planes originales salían enormes complejos de edificios para comercio, oficinas y/o vivienda, vamos que todo un Especulópolis como nos gusta. Cito de la página web del consorcio, del cual también me he prestado la imagen:
L'estació de viatgers comptarà amb sis edificis complementaris destinats a oficines, comerços i hotels que seran el referent arquitectònic de l'estació i la convertiran en un centre d'activitat econòmica associada a l'estació molt significatiu. Uns aparcaments amb 2.700 places cobriran les necessitats d'una estació d'aquest nivell. El Pla General Metropolità (PGM), en l'última modificació aprovada definitivament el 19 de maig de 2004, delimita l'àmbit urbanístic de l'estació de la Sagrera i li dóna una edificabilitat associada de 180.000 m², repartits en 150.000 m² per a oficines i comerços i 30.000 m² per a hotels.
Inicialmente la especulación, perdón, venta de este espacio debía pagar por si mismo y por el "central park líneal de Barcelona", claro que todo esto es pre-crisis, y por tanto hoy en día más que inviable, absolutamente ridículo e impensable. Ahora la pregunta será que pasa con todo esto, y que es lo que finalmente montan por sobre la estación. Yo me imagino que veremos un pequeño edificio del tamaño de Sants por decir algo, con cuatro tiendas y dos bares, ya un hotel creo que sería mucho pedir, no se si con el de Sants den abasto a la categoría hotel de estación de tren, en esta ciudad donde nos hemos ido cargando las relaciones más diversas para quedarnos en un AVE a Madrid, y uno a Figueres con un trasbordo para ir a Francia que el avión no tiene, y lo demás son las migas que estan ahí por el suelo, trenes que ya sólo los usa un público cautivo (por no decir burdamente "pobres y viejos").

http://www.barcelonasagrera.com/estacio.asp
Fitxers adjunts
estacio4.jpg
estacio4.jpg (73.96 KiB) Visualitzat 4079 cops



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1894
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 28/06/2013 22:20

Això anunciava Xavier Trias al gener:

Trias: “Hem de fer una reflexió per veure com acabem l’estació de la Sagrera”

L’alcalde, Xavier Trias, ha valorat la posada en marxa de la línia d’alta velocitat que connecta Barcelona, Girona i Figueres. En una entrevista a 'Els Matins', de TV3, Trias ha dit que la ciutat ha quedat atrapada en transformacions urbanístiques importantíssimes a la Sagrera i que cal veure com s’afronta la continuïtat de les obres.


Trias s’ha queixat que, un cop inaugurada la línia fins a Figueres, ara la prioritat és enllestir les obres a l’estació de la Sagrera. L’alcalde ha dit que el model de construcció basat en les plusvàlues ha acabat resultant nefast. “La ministra sap que tenim un gran problema. És curiós veure passar un tren i veure com l’estació de la Sagrera no existeix”, ha dit. Trias sosté que les plusvàlues no es produiran ni a curt,mitjà ni llarg termini. “Hem de fer una reflexió de com ho acabem”, ha assegurat. Una inversió feta en temps de bonança econòmica però “sense pensar en el retorn”.

L’alcalde ha dit que la situació actual a la Sagrera és molt complicada i que el model de finançament ha de convidar a la reflexió: “Els trens passen, però vostè ha deixat empantanegat aquí un ‘follón’”, ha dit referint-se a la ministra de Foment. Trias s’ha queixat que l’estació de Sants estigui incomplerta i la de la Sagrera no existexi i ha lamentat que no s’apostés pel traçat de l’AVE que defensava conjuntament amb ERC a través del carrer d’Aragó i amb un baixador a l’estació del Passeig de Gràcia.

Sobre la connexió entre Barcelona, Girona i Figueres-Viladant, l’alcalde s’ha mostrat molt satisfet de la lína, que ha qualificat de “gran èxit”. Trias ha posat d’exemple la celebració del Mobile World Congress a Barcelona, i la possibilitat dels congressistes d’allotjar-se en hotels de Girona o Figueres. “Connectar ciutats fa que el servei de l’AVE generi un efecte multiplicador”, ha dit.

FONT: BTV Notícies (9/1/2013)


I l'acord ja està a punt de signar-se:

Acord imminent entre l’Ajuntament i el Ministeri de Foment per reorientar l’estació de la Sagrera

L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha anunciat que està a punt de tancar un acord amb el Ministeri de Foment per reorientar les obres de l'estació de la Sagrera. Tot apunta que el projecte es farà més petit i que tindrà participació pública i privada. Trias preveu presentar el pacte en un termini de 15 o 20 dies.


El context econòmic ha desplaçat la idea inicial de convertir l’estació de la Sagrera en la infraestructura més gran de la ciutat. El juny de 2010, quan se’n va col·locar la primera pedra, es preveia que l’estació tingués diversos nivells: un per a l’AVE i els autobusos, i un altre per accedir a Rodalies, metro i bus, un ampli vestíbul i un aparcament per a 2.500 vehicles.

Pel que fa al finançament, es preveia envoltar l’estació d’edificis nous que servirien per pagar les obres a través de plusvàlues. Per Xavier Trias, però, cal repensar el sistema i fer un plantejament més raonable amb el temps actual.

FONT: BTV Notícies (25/6/2013)


L'alcalde va donar més informació ahir, a l'espai Entrevista amb l'alcalde de Barcelona TV (BTV). A més de parlar del nou finançament de l'estació, va anunciar el replantejament de l'Edifici Núvia, la torre de Frank Gehry planificada al Triangle Ferroviari, a tocar de les cotxeres de bus i metro de TMB.

:flecha Entrevista amb l'alcalde (BTV - 27/6/2013) [minuts 0:52:40 - 0:58:21]


Salvem l'Estació de França!

epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Dissabte 29/06/2013 0:11

Jo ho veig totalment sensat, encara que es perdi l'oportunitat de crear un edifici emblemàtic com hauria d'haver sigut el de Gehry. Pel que fa a l'estació, tal i com vaig llegir fa uns dies al fòrum (no recordo en quina conversa) utilitzaria l'Estació de França com a origen dels trens d'alta velocitat amb destinació cap a Europa, i la Sagrera la deixaria com a estació per al trànsit local (rodalies, MD) i ibèric (AVE, Alvia, Avant, etc). Així l'estació de França sortiria revitalitzada i no caldria tanta obra a la Sagrera. A més que ja podem donar pràcticament per fet que no hi posaran els edificis d'oficines i habitatges que conformaven tota l'edificació, desgraciadament perdrà l'espectacularitat inicial que fins ara hem estat somiant. A nivell de trànsit quedaria com Sants, repartint-se o compartint el trànsit entre elles.
Això sí, el parc lineal que el facin si o si, no es pot pas ajornar. Si després s'hi vol construir algun gratacel o "edifici emblemàtic" ja hi haurà espai de sobres.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23422
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 29/06/2013 0:20

epuig29 ha escrit:A més que ja podem donar pràcticament per fet que no hi posaran els edificis d'oficines i habitatges que conformaven tota l'edificació, desgraciadament perdrà l'espectacularitat inicial que fins ara hem estat somiant.
Aquesta espectacularitat (que només mereix el nom per la despesa espectacular que hauria originat), jo l'he estat tement, no pas somiant.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dissabte 29/06/2013 10:53

Seria lloable un replatejament de fons de tot el projecte.
Espero, temo, que les andanes i l'estació de la Sagrera no sigui un reguitzell de pilars i sostres plans a l'estil de Sants o d'estacions dins un calaix de formigó.
Ho dic perquè tenim estacions amb unes estructures precioses, des de l'estació de França, del Nord, o soterrades com la de ARc de Triomf, la de la Plaça de Catalunya (FGC)... i altres; i ara alguns voldran presumir d'una estació que maca no en serà gens.
Barcelona es una ciutat espectaular, amb edificis molt especials i alguns no han estat fets per presumir de la despesa, sino d'un bon gust i una bona funcionalitat (posem l'estació de França).
I ja que desgracien l'entorn i no poder gaudir del moviment dels trens per la zona de la Sagrera, doncs que tinguin un mínim de decència i en facin un gran parc urbà en el sostre de la Sagrera, que a Barcelona li calen zones verdes.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1064
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dilluns 01/07/2013 23:00

La ministra Pastor garanteix diners per a La Sagrera, però oblidant projectes "faraònics"
Foment firmarà amb l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat un conveni basat en el "sentit comú" per a l'estació de l'AVE
Dilluns, 1 de juliol del 2013 - 21:56h. | AGÈNCIES / Barcelona
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... as-2453091



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1064
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimarts 09/07/2013 9:05

CONSTRUCCIÓ DE LA LÍNIA D'ALTA VELOCITAT
La Sagrera avança al ralentí i amb retallades sense haver fet el 50%
Suma mesos amb poc personal, fins que Foment redefineixi les inversions
Dimarts, 9 de juliol del 2013 - 02:51h. | RAMON COMORERA / Barcelona
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... t-2483669#



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimecres 10/07/2013 1:53

epuig29 ha escrit:Jo ho veig totalment sensat, encara que es perdi l'oportunitat de crear un edifici emblemàtic com hauria d'haver sigut el de Gehry. Pel que fa a l'estació, tal i com vaig llegir fa uns dies al fòrum (no recordo en quina conversa) utilitzaria l'Estació de França com a origen dels trens d'alta velocitat amb destinació cap a Europa, i la Sagrera la deixaria com a estació per al trànsit local (rodalies, MD) i ibèric (AVE, Alvia, Avant, etc). Així l'estació de França sortiria revitalitzada i no caldria tanta obra a la Sagrera. A més que ja podem donar pràcticament per fet que no hi posaran els edificis d'oficines i habitatges que conformaven tota l'edificació, desgraciadament perdrà l'espectacularitat inicial que fins ara hem estat somiant. A nivell de trànsit quedaria com Sants, repartint-se o compartint el trànsit entre elles.
Això sí, el parc lineal que el facin si o si, no es pot pas ajornar. Si després s'hi vol construir algun gratacel o "edifici emblemàtic" ja hi haurà espai de sobres.
Jo no participo en absolut de l´idea de que el AVE hagi de transformar la ciutat. L´AVE fa el AVE i la ciutat la fa l´Ajuntament. Evidentment que no s´ha de fer cap edifici de no sé qui, que pagaré jo entre d´altres, evidentment. No participo de l´idea de que el parc lineal sigui inajornable..... de fet no sé quina és la raó de que s´hagin de fer parcs a sobre de les vies..... què no poden estar vistes les vies?, que no ho estan a Londres, Paris o Berlin? què ens molesten els trens més aquí?. Cal construir una estació bona, que sigui funcional i intermodal, a l´alçada de la ciutat però que no faci vergonya (res de marbres ni luxes asiàtics que tothom veurà que paguem amb el sou dels metges)..... i res de res de res més. Ni barri nou, ni parc lineal, ni hotels, ni edificis de no sé qui, que tot això ho paguem NOSALTRES. El mateix és aplicable a Girona, on l´ajuntament està indignat perquè no li fan mig barri nou.... res de res, que ho paguin ells, que ja prou estació els han fet, el triple del que necessiten (pagant-la jo entre d´altres clar).



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 10/07/2013 11:13

Toni ha escrit:Jo no participo en absolut de l´idea de que el AVE hagi de transformar la ciutat. L´AVE fa el AVE i la ciutat la fa l´Ajuntament. Evidentment que no s´ha de fer cap edifici de no sé qui, que pagaré jo entre d´altres, evidentment. No participo de l´idea de que el parc lineal sigui inajornable..... de fet no sé quina és la raó de que s´hagin de fer parcs a sobre de les vies..... què no poden estar vistes les vies?, que no ho estan a Londres, Paris o Berlin? què ens molesten els trens més aquí?. Cal construir una estació bona, que sigui funcional i intermodal, a l´alçada de la ciutat però que no faci vergonya (res de marbres ni luxes asiàtics que tothom veurà que paguem amb el sou dels metges)..... i res de res de res més. Ni barri nou, ni parc lineal, ni hotels, ni edificis de no sé qui, que tot això ho paguem NOSALTRES. El mateix és aplicable a Girona, on l´ajuntament està indignat perquè no li fan mig barri nou.... res de res, que ho paguin ells, que ja prou estació els han fet, el triple del que necessiten (pagant-la jo entre d´altres clar).
Muy acertado... yo no sé cuando empezó ese delirio colectivo de que nos podíamos dar lujos que ni Suiza o Alemania se dan.



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1064
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 10/07/2013 11:44

Rebajado de 800 a 650 millones el coste de la estación de la Sagrera
Fomento y el Ayuntamiento de Barcelona firman un protocolo que incluye la participación del sector privado y permitirá hacer realidad el proyecto
Barcelona | 10/07/2013 - 11:12h | Última actualización: 10/07/2013 - 11:31h
http://www.lavanguardia.com/local/barce ... grera.html



Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 90
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dimecres 10/07/2013 11:54

alf_ ha escrit:
Toni ha escrit:Jo no participo en absolut de l´idea de que el AVE hagi de transformar la ciutat. L´AVE fa el AVE i la ciutat la fa l´Ajuntament. Evidentment que no s´ha de fer cap edifici de no sé qui, que pagaré jo entre d´altres, evidentment. No participo de l´idea de que el parc lineal sigui inajornable..... de fet no sé quina és la raó de que s´hagin de fer parcs a sobre de les vies..... què no poden estar vistes les vies?, que no ho estan a Londres, Paris o Berlin? què ens molesten els trens més aquí?. Cal construir una estació bona, que sigui funcional i intermodal, a l´alçada de la ciutat però que no faci vergonya (res de marbres ni luxes asiàtics que tothom veurà que paguem amb el sou dels metges)..... i res de res de res més. Ni barri nou, ni parc lineal, ni hotels, ni edificis de no sé qui, que tot això ho paguem NOSALTRES. El mateix és aplicable a Girona, on l´ajuntament està indignat perquè no li fan mig barri nou.... res de res, que ho paguin ells, que ja prou estació els han fet, el triple del que necessiten (pagant-la jo entre d´altres clar).
Muy acertado... yo no sé cuando empezó ese delirio colectivo de que nos podíamos dar lujos que ni Suiza o Alemania se dan.
Básicamente creo que tenéis razón, pero hay que decir que en las ciudades de Suiza y Alemania en general no hace tanta falta añadir zonas verdes cerca del centro como parche para los errores urbanísticos/especulatorios del pasado.
Yo sí creo que el parque lineal es deseable, en cuanto se pueda, pero no porque los trenes molesten, precisamente.


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1064
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 10/07/2013 12:12

pcongre ha escrit:Básicamente creo que tenéis razón, pero hay que decir que en las ciudades de Suiza y Alemania en general no hace tanta falta añadir zonas verdes cerca del centro como parche para los errores urbanísticos/especulatorios del pasado.
Yo sí creo que el parque lineal es deseable, en cuanto se pueda, pero no porque los trenes molesten, precisamente.
:ok



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”