Estació de Sagrera-TAV

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Què farieu amb la troballa del jaciment romà?

Conservar-lo totalment, encara que l'estació es vegi afectada
20
24%
Conservar-ho, integrant-ho a l'estació, només perilla una sortida
51
61%
No ho sé
1
1%
Res, per quatre pedrots, no val la pena mantenir-ho
7
8%
Altres
4
5%
 
Vots totals: 83
adriaesc
N7
N7
Entrades: 421
Ubicació: Llucmajor (L4)

Re: Estació de Sagrera-TAV

Entrada Autor: adriaesc » Dijous 28/05/2020 13:14

Des de la ignorància tècnica, no es podrien haver posat primer les vies al lloc on pertoca i després fer el desviament? Si es pogués fer no limitaria la capacitat de la infraestructura.



Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2508
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 28/05/2020 18:22

Railjet OBB ha escrit:
Dimecres 27/05/2020 15:59
Quin merder provocaran a la R1, si els usuaris de Blanes ja tenen que agafar un bus per anar a Malgrat ara tindran que agafar un altre per anar a Barcelona i nomes per 1,7 KM de via. :martell1 :boig
Per un tram en via única no crec que posin servei substitutori amb autobusos. El que passarà és que hauran de reduir freqüències i, conseqüentment, els trens aniran més plens.

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2508
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 28/05/2020 18:37

albert28 ha escrit:
Dimecres 27/05/2020 18:25
Quin és exactament aquest 1,7 km de via única, des de la sortida de Clot fins ben entrada l'estació de la Sagrera o abans de la rampa de baixada?
No ho sé, però sospito que es el tram que creua la nova estació de La Sagrera en construcció: des de la sortida a l'exterior del túnel del Clot, just abans de passar sota el pont de Calatrava fins al final de l'estació, on se separen la línia de Mataró de la de Granollers, just al costat del Triangle.

Mesurant la foto aèria, surten poc més de 1,6 Km.

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1862

Entrada Autor: albert28 » Dijous 28/05/2020 18:39

genissimon ha escrit:
Dijous 28/05/2020 18:22
Railjet OBB ha escrit:
Dimecres 27/05/2020 15:59
Quin merder provocaran a la R1, si els usuaris de Blanes ja tenen que agafar un bus per anar a Malgrat ara tindran que agafar un altre per anar a Barcelona i nomes per 1,7 KM de via. :martell1 :boig
Per un tram en via única no crec que posin servei substitutori amb autobusos. El que passarà és que hauran de reduir freqüències i, conseqüentment, els trens aniran més plens.

Salut !!
L'unic reforç que entenc, es pot aplicar es entre Badalona Pompeu Fabra <-> Badalona Rodalies, però desconec aquella zona i quina capacitat i freqüència hi ha.



Miquel
Administrador
Entrades: 4140
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 30/05/2020 12:18

albert28 ha escrit:
Dimecres 27/05/2020 18:25
Quin és exactament aquest 1,7 km de via única, des de la sortida de Clot fins ben entrada l'estació de la Sagrera o abans de la rampa de baixada?
Jo entenc que serà des de les agulles passat Clot, i una mica més endavant trencarà a ma dreta per baixar per la rampa i entrar al tram soterrat, que entenc que serà en via única fins a la zona del Triangle, ja no se si dins o fora del calaix.

El que no entenc és que no hagin posat una agulla, ni que sigui provisional, un cop el tren ha baixat la rampa, i s'obre el calaix amb les dues vies.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1862

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 30/05/2020 13:50

Miquel ha escrit:
Dissabte 30/05/2020 12:18
albert28 ha escrit:
Dimecres 27/05/2020 18:25
Quin és exactament aquest 1,7 km de via única, des de la sortida de Clot fins ben entrada l'estació de la Sagrera o abans de la rampa de baixada?
Jo entenc que serà des de les agulles passat Clot, i una mica més endavant trencarà a ma dreta per baixar per la rampa i entrar al tram soterrat, que entenc que serà en via única fins a la zona del Triangle, ja no se si dins o fora del calaix.

El que no entenc és que no hagin posat una agulla, ni que sigui provisional, un cop el tren ha baixat la rampa, i s'obre el calaix amb les dues vies.
Aquesta és la qüestió on vaig a parar



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 911

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 31/05/2020 13:33

Em sona que quan es va veure l'esquema de vies ja es va comentar la manca d'agulles que permetessin utilitzar Sagrera TAV coma inici o final de línia, en particular per a la R1. No tinc l'esquema a mà, però em sona que en general hi ha poques agulles en tota l'estació.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 849
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Diumenge 12/07/2020 10:41

RENFE anuncia un tall total de la línia R1 del Maresme els dies 25 i 26 de juliol

Imatge

6 July 2020 - Submitted by Maria Josep Hernández
Les obres de la futura estació intermodal de la Sagrera avancen i això farà, tal com ja estava previst, que les primeres vies a traslladar-s’hi sigui la R1 de Rodalies. Els treballs provocaran un tall total de l’R1 els dies 25 i 26 de juliol. Després, durant tres mesos i mig, hi haurà circulació per una sola via en un tram aproximat 2 quilòmetres.

Està previst que, a partir de novembre, els trens ja puguin circular per doble via per l’interior de la futura estació de la Sagrera.

Un cop fets aquests treballs i en un termini de 18 mesos, es farà el trasllat de les vies d'altres línies de Rodalies. La nova estació de la sagrera tindrà un vestíbul de 12.000 m² i donarà accés a les línies de rodalies, d’alta velocitat i al metro, i dos aparcaments amb capacitat per a més de 1.400 vehicles.
https://www.radiopineda.cat/node/15499



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1785
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 11/08/2020 21:15



Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1785
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 18/09/2020 22:18

Surt a concurs el projecte final per culminar la futura estació de la Sagrera

El projecte detallarà com seran les façanes, els vestíbuls, els accessos a les vies i els entorns de l'estació i servirà per encetar l'última fase de les obres


Imatge
La licitació es fa amb un import màxim de 5,2 M €. El projecte detallarà, entre altres coses, com seran les façanes, les escales mecàniques, els ascensors, les zones de venda de bitllets, els vestíbuls, els aparcaments, l'estació d'autobusos i la urbanització de la coberta.
Imatge

https://beteve.cat/societat/surt-concur ... o-sagrera/


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3948
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 19/09/2020 0:22

Hi ha plans per reconstruir aquell pont que connecta la Via Trajana amb Pare Manyanet?



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1183
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 20/09/2020 16:46

Renfe445 ha escrit:
Dissabte 19/09/2020 0:22
Hi ha plans per reconstruir aquell pont que connecta la Via Trajana amb Pare Manyanet?
Bones,

Diria que si, que es fara el pont del treball, però no estic segur al 100% per que sagrera era d'una manera i al final ni de lluny faran el que deien.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3948
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 20/09/2020 20:25

ortegote ha escrit:
Diumenge 20/09/2020 16:46

Bones,

Diria que si, que es fara el pont del treball, però no estic segur al 100% per que sagrera era d'una manera i al final ni de lluny faran el que deien.
Buscando es que a parte del Pont del Treball que se supone que el que hay ahora donde pasa principalmente la V 29 es provisional desde el enero del 2012.
https://www.ccma.cat/324/el-pont-del-tr ... a/1572793/

El otro puente que hacía referencia era el que une Pare Manyanet y Via Trajana/Jaume Brossa/Prim que creo se llama Riera d'Horta, el cual no está y provoca que la V 31 haga esa vuelta triangular por Via Trajana porque tiene que pasar por el Pont del Treball en lugar del otro.

En la página de la 36 hecha por José Mora dice que Por motivos de las obras de construcción de la nueva estación de Sagrera, el 29 de enero de 2009 dejó de circular por el puente de la Riera de Horta, para hacerlo por el Puente de Trabajo. Además ese día entró en funcionamiento una tarjeta de viaje ADIF que permitía utilizar gratuitamente un tramo de esta línea a los vecinos que deseaban cruzar por el desmontado puente de Riera Horta.

Así que ahora son dos preguntas: cuándo se construirá el emplazamiento original del Pont del Treball y cuándo se construirá el de la Riera d'Horta.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1183
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 21/09/2020 21:22

Renfe445 ha escrit:
Diumenge 20/09/2020 20:25
ortegote ha escrit:
Diumenge 20/09/2020 16:46

Bones,

Diria que si, que es fara el pont del treball, però no estic segur al 100% per que sagrera era d'una manera i al final ni de lluny faran el que deien.
Buscando es que a parte del Pont del Treball que se supone que el que hay ahora donde pasa principalmente la V 29 es provisional desde el enero del 2012.
https://www.ccma.cat/324/el-pont-del-tr ... a/1572793/

El otro puente que hacía referencia era el que une Pare Manyanet y Via Trajana/Jaume Brossa/Prim que creo se llama Riera d'Horta, el cual no está y provoca que la V 31 haga esa vuelta triangular por Via Trajana porque tiene que pasar por el Pont del Treball en lugar del otro.

En la página de la 36 hecha por José Mora dice que Por motivos de las obras de construcción de la nueva estación de Sagrera, el 29 de enero de 2009 dejó de circular por el puente de la Riera de Horta, para hacerlo por el Puente de Trabajo. Además ese día entró en funcionamiento una tarjeta de viaje ADIF que permitía utilizar gratuitamente un tramo de esta línea a los vecinos que deseaban cruzar por el desmontado puente de Riera Horta.

Así que ahora son dos preguntas: cuándo se construirá el emplazamiento original del Pont del Treball y cuándo se construirá el de la Riera d'Horta.
Bones,

Jo ara estic venut, gracies per la info i veurem si algu aporta mes dades dels dos ponts i com queda la cosa.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1785
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 22/09/2020 21:05

Els passos previstos per al trànsit seran més o menys els pre-existents. Aquí l'esquema:

Imatge

El Pont del Treball quedarà al seu emplaçament original i, en lloc del de Riera d'Horta hi haurà una bifurcació de Rbla. Prim (cap a Onze de Setembre i Pare Manyanet [riera]).


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3948
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 22/09/2020 23:34

m.h.t. ha escrit:
Dimarts 22/09/2020 21:05
Els passos previstos per al trànsit seran més o menys els pre-existents. Aquí l'esquema:

Imatge

El Pont del Treball quedarà al seu emplaçament original i, en lloc del de Riera d'Horta hi haurà una bifurcació de Rbla. Prim (cap a Onze de Setembre i Pare Manyanet [riera]).
Ahh está guapa la idea, va més directe que el de Riera d'Horta.

M'he fixat també que el carrer Josep Soldevila tindrà continuitat.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1862

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 07/10/2020 15:58

Vaja, ningú s'ho esperava...

Ara en serio, ningú tenia en compte que haguessin requerit 1 dia més, ningú...?
Un fallo de planificación retrasa obras en la Sagrera

El momento histórico del primer tren pasando por el interior de la estación de la Sagrera deberá esperar un poco más de lo previsto. El hito debía producirse el 9 de noviembre, tras un corte de circulación de un fin de semana, pero no se cumplirá el calendario previsto por un fallo en la planificación del administrador de infraestructuras ferroviarias (Adif).

El montaje de las vías en el interior del túnel avanza a buen ritmo y estará finalizado cuando toca. El problema se encuentra en la conexión del nuevo trazado ferroviario con la línea del Maresme. Cuando fue programado antes del verano, pretendían resolverlo durante un corte del servicio durante 48 horas, pero olvidaron que antes de la puesta en marcha debería realizarse la pertinente homologación y validación de la Agencia Estatal de Seguridad Ferroviaria. Sin el visto bueno del organismo que valida todos los nuevos tramos de infraestructura, los trenes no pueden circular.

Los trámites para verificar los sistemas de seguridad de las vías y aparatos en los dos nuevos kilómetros de trazado que atraviesan la futura estación de la Sagrera comportarán aproximadamente un día extra de trabajo, con el análisis de la circulación de trenes e incluso un simulacro de evacuación, según explican fuentes implicadas en el proyecto. Todo ello obligará a tener cortada la línea del Maresme entre El Clot-Aragó y Badalona más tiempo del fin de semana de corte de Rodalies previsto inicialmente por Adif para ejecutar el desvío hacia el interior de la estación. Hacerlo el fin de semana que estaba previsto dejaba a los viajeros del Maresme sin servicio, como mínimo, un día laborable de noviembre, ofreciendo un servicio alternativo de autobuses, un escenario que no era deseable para Renfe, menos aún con la situación actual por el coronavirus.

Fuentes del sector apuntan a un retraso de la puesta en servicio de alrededor de un mes, hasta encontrar la fecha más adecuada. El puente de la Purísima en diciembre, tres semanas después, es el periodo más probable dado que al ser festivo el martes se reduciría considerablemente el número de viajeros afectados. De no ser posible para esa fecha, quedaría para las vacaciones de Navidad, siempre y cuando la pandemia se mantenga en la situación actual.

El retraso en la puesta en servicio del nuevo tramo obliga a mantener hasta entonces la circulación en vía única entre Sant Adrià y El Clot-Aragó, lo que comporta una reducción del servicio de la línea R1 desde mediados de julio con seis trenes por hora y sentido en hora punta en lugar de los diez que eran habituales. La circulación por vía única pone al límite la red ferroviaria y cualquier incidencia –que no se ha dado hasta el momento– dejaría directamente sin tren a los viajeros del Maresme.


https://www.lavanguardia.com/local/barc ... grera.html



adriaesc
N7
N7
Entrades: 421
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dimecres 07/10/2020 16:39

A veure, per un dia amb talls deixaran la situació actual (menys trens, via única en un tram, etc.) durant un mes?



França451
N9
N9
Entrades: 1779
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 08/10/2020 11:40

Yo tengo otra pregunta. Meten la R1 por la nueva variante. Ok. Y la r2 por donde irá?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4236
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 08/10/2020 13:21

França451 ha escrit:
Dijous 08/10/2020 11:40
Yo tengo otra pregunta. Meten la R1 por la nueva variante. Ok. Y la r2 por donde irá?
https://flic.kr/p/2jL5MmJ

Al centro de la foto hay una grua sobre un terreno de tierra y una rampa para poder subir. Justo debajo hay el cajón por donde tiene que entrar la línea de Granollers.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”