Estació de Sagrera-TAV

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Què farieu amb la troballa del jaciment romà?

Conservar-lo totalment, encara que l'estació es vegi afectada
21
24%
Conservar-ho, integrant-ho a l'estació, només perilla una sortida
53
60%
No ho sé
1
1%
Res, per quatre pedrots, no val la pena mantenir-ho
9
10%
Altres
4
5%
 
Vots totals: 88
Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23728
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Contes de la vora del foc

Entrada Autor: Guigui » Dijous 17/11/2011 9:30

Sagrerenc ha escrit:No s'havia de fer l'estació amb les plusvàlues urbanístiques de la zona?
Ah, amic! Aquest és el compte de la lletera que els polítics sempre ens han volgut vendre. Coneixes algú disposat a comprar un pis al preu de fa tres anys? Jo tampoc. I pràcticament tothom tampoc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 17/11/2011 10:03

Guigui ha escrit:Llevat que es produeixi un cataclisme de proporcions impensades (i tal com està el pati, ja no descarto res), l'estació s'acabarà en un horitzó més o menys proper. Ara bé, la parafernàlia urbanística que l'havia d'acompanyar (edifici de Gehry, pisos, oficines, hotel i fins i tot el parc), és ben probable que no s'arribi a fer mai.
Tan de bo l'estació tampoc es fes. Amb Sants com a estació passant i la de França con a terminal, no hi ha cap necessitat de gastar el que no es té en construir pisos i oficines que quedaran buits, i a sobre malmetent el nou patrimoni històric que s'hi està descobrint.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

santmarti
N3
N3
Entrades: 34

Entrada Autor: santmarti » Dimarts 22/11/2011 23:34

Platanito ha escrit:
Guigui ha escrit:Llevat que es produeixi un cataclisme de proporcions impensades (i tal com està el pati, ja no descarto res), l'estació s'acabarà en un horitzó més o menys proper. Ara bé, la parafernàlia urbanística que l'havia d'acompanyar (edifici de Gehry, pisos, oficines, hotel i fins i tot el parc), és ben probable que no s'arribi a fer mai.
Tan de bo l'estació tampoc es fes. Amb Sants com a estació passant i la de França con a terminal, no hi ha cap necessitat de gastar el que no es té en construir pisos i oficines que quedaran buits, i a sobre malmetent el nou patrimoni històric que s'hi està descobrint.
Yo pienso que ellos mismos los políticos no creen en Sagrera y solo era un arma electoral de Hereu, porque si os fijais el xavier Trias no queria el Ave por la Sagrada Familia tampoco. Ahora irán recortando el proyecto poco a poco. Porque con la L9 ya ha pasado la han recortado! Que creeis que haran con Sagrera? No poderla pagar? A más tienen la excusa de los restos romanos que querais o no deberán mantenerlos porque la Unión Europea lo exige cualquier descubrimienot no es tan fácil quitarlo aunque si es verdad que algo se lo han cargado. Todo eso Sumado hará que Sagrera cuando se inagure no este toda completa cómo desde era original en los planos...



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 22/11/2011 23:41

Yo creo, Santmartí, que simplificaran la estación, que le quitarán decoración y tanta estupidez, funcionalidad al máximo, y eso espero. La crisis si algo bueno hace es poner lógica a algunas cosas, y esta es un caso.

De los restos, ni creo que ya quede nada (lo interesante lo quitaron y el resto lo destruyeron y lo sepultaron), ni creo que conserven nada más. La UE no sé si regula el tema, pero puede decir misa que en este aspecto ni Italia, ni España, ni Francia cuidaron de su patrimonio, y peores cosas hay (y a la UE le interesa que se acabe pronto la LAV).


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 22/11/2011 23:48

Sobre el tema de les restes arqueològiques, us recordo que hi haurà una conferència aquest mateix divendres, notícia que ja apareix a http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 40#p199940

2/4 de 8 del vespre
CONFERÈNCIA “LES RESTES ARQUEOLÒGIQUES EN LES OBRES DEL TREN D’ALTA VELOCITAT: L’ESTAT DE LA QÜESTIÓ”
Lloc: Centre d’Estudis Ignasi Iglesias (C/ d’Ignasi Iglesias, 33 baixos)
Organitza: Centre d’Estudis Ignasi Iglesias
Observacions: a càrrec de l’arqueòleg Jordi Petit



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23728
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 09/12/2011 23:04

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... _mnu_id=75

La catifa verda del TAV

L'impressionant parc urbà que acabarà cobrint les vies del tren d'alta velocitat (TAV) al pas per Sant Andreu i la Sagrera serà el més gran de Barcelona, amb una superfície de 40 hectàrees
Els veïns de Sant Andreu i la Sagrera veuen difícil i costosa la conservació futura de l'espai, on està previst plantar 8.000 arbres


09/12/11 02:00 - barcelona - Virtudes Pérez

Amb la cobertura de les vies del tren d'alta velocitat (TAV) al pas per Sant Andreu i la Sagrera, Barcelona guanyarà un espectacular pulmó verd d'unes 40 hectàrees de superfície i 4 quilòmetres de longitud que serà, amb diferència, el parc urbà més gran de la ciutat. El projecte d'aquest nou espai verd, dissenyat a l'entorn de la nova estació del TAV a la Sagrera i sense calendari d'execució, ja ha estat adjudicat per Barcelona Sagrera Alta Velocitat als grups d'arquitectes Aldayjover, RCR i West 8 per un pressupost inicial d'1,3 milions d'euros. Les primeres imatges virtuals extretes del concurs d'idees –ara l'equip treballa en l'avantprojecte– mostren un espai ple de vegetació on està previst plantar-hi 8.000 arbres de diferents espècies i on les fonts d'aigua tindran un impacte important en el paisatge. Tot i que s'aixecarà sobre la llosa ferroviària, la preeminència de la natura sobre l'asfalt fa que el mateix equip d' arquitectes l'hagin definit com “una catifa verda per cobrir la vella cicatriu de ferro”.

El parc està concebut com un gran projecte de ciutat, però els veïns de Sant Andreu i la Sagrera n'estan fent, per proximitat, un seguiment molt acurat. Abans d'adjudicar-se el projecte ja van elaborar un document amb nombroses propostes, com ara la incorporació d'equipaments per a joves i la creació d'horts urbans o de zones de jocs infantils. Ara, amb els primers dibuixos sobre la taula, tenen dubtes seriosos que alguns dels seus suggeriments s'hagin tingut en compte. “No sabem si es recullen les propostes perquè en el document que ens han passat no hi figuren”, comenta el president de l'associació de veïns de Sant Andreu, Genís Pascual, que qüestiona també la viabilitat de conservació del conjunt de l'espai en el futur. “És un projecte maco d'entrada, però l'experiència ens diu que parcs amb molta vegetació i molta aigua són molt cars de mantenir”, subratlla Pascual.

El president de l'associació de veïns de la Sagrera, Josep Barbero, també es mostra recelós sobre el futur del parc. “Vuit mil arbres són molts arbres per cuidar”, argumenta Barbero. Els dos presidents coincideixen en el tema de la dificultat de manteniment, però discrepen lleugerament pel que fa als equipaments. Pascual defensa, com a mínim, algun equipament per a joves, i Barbero entén que la Sagrera ja en té prou “amb la façana de l'estació que ocupa la meitat de la superfície”, i aposta més per “espais oberts” com ara pistes esportives o zones de jocs infantils, que Pascual també reclama.

Els veïns asseguren, però, que tenen un coneixement molt superficial del projecte i confien obtenir una informació més detallada en una reunió informativa conjunta que tenen dimecres que ve amb tècnics d'Urbanisme. De totes maneres, l'associació de la Sagrera ja ha convocat una reunió prèvia per al dilluns dia 12 per començar a consensuar al·legacions conjuntes.

40
hectàrees
és la superfície que tindrà el nou parc urbà que es construirà a cavall de Sant Andreu i la Sagrera per cobrir les vies del TAV. Amb una longitud de 4 quilòmetres, serà el parc urbà més gran de Barcelona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

rangqiang
N4
N4
Entrades: 64

Entrada Autor: rangqiang » Dilluns 12/12/2011 3:52

Fins a on cobriran les vies?
Fins als tallers de Sant andreu?

Els tallers de sant andreu quedaran encara a l'aire lliure oi?



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23728
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 12/12/2011 8:58

Si repasses el fil, segur que trobaràs la resposta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 29/01/2012 0:56

Si voleu fer fotos al Pont del Treball abans no l'enderroquin, demà teniu la darrera oportunitat:

http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN

L'enderroc del Pont del Treball Digne dóna entrada a l'alta velocitat


publicat el 28/01/2012 a les 11:00 h. Redacció bcn.cat

Aquest diumenge entra en funcionament el nou pont, al barri de la Sagrera, que uneix els districtes de Sant Martí i Sant Andreu, i substitueix l'antic viaducte. La construcció del pont provisional va ser una exigència de l'Ajuntament de Barcelona a l'Adif.

Aquest diumenge, 29 de gener, s'obre al trànsit el nou Pont del Treball Digne, al barri de la Sagrera, que uneix els districtes de Sant Martí i Sant Andreu. El nou pont té accés pels carrers de Berenguer de Palou i Santander, és obra de l'Adif i substitueix el pont actual, que serà enderrocat a partir del proper dilluns, 30 de gener.

Aquesta actuació permetrà completar el traçat de l'alta velocitat a l'àmbit de la Sagrera i garantir l'arribada del TAV a la frontera francesa a finals del 2012.

La construcció del pont provisional va ser una exigència de l'Ajuntament de Barcelona a l'Adif per poder enderrocar l'antic viaducte, ja que és la única via directe de connexió entre els dos districtes.

Documents històrics situen al setembre del 1921 la construcció d'un viaducte que és l'actual pont del Treball, que a partir d'ara serà enderrocat.

El llibre Sant Andreu del Palomar i la Sagrera - com era i com és, amb fotos de Xavier de la Cruz Sala i Xavier Basiana, recull la història d'aquest pont en imatges i text.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 29/01/2012 1:00

Per cert, a on apareix la informació sobre el pont, a la web del Districte de Sant Andreu (que ja ha donat alguns moments, diguem, curiosos), no podrien posar més gran l'ampliació del plànol, que no s'entén res? :emprenyat

http://w110.bcn.cat/portal/site/SantAnd ... lang=ca_ES



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Diumenge 29/01/2012 11:20

Acabo de tornar del Pont del Treball, al qual volia fer unes quantes fotos des del nou i aquest últim encara està tancat i el del Treball en actiu. M'han ben fotut, perquè si l'enderroquen el 30 no podré fer-li cap foto.

Edito: A la tarda he tornat i el nou pont ja està obert (i he pogut fer les fotos que volia a l'actual). El Pont del Treball està tallat al trànsit però els vianants poden accedir-hi.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dissabte 11/02/2012 0:17

Aquestes obres sincerament son un "Timo" i perdoneu l'expressió perque si us fixeu Sagrera Numés tindrà 8 vies!

4 vies UIC per l'Alta Velocitat i 4 vies Ample Ibèric dues per la R1 i dues per la R2. Això passa perque el senyor Hereu en un principi voli una Sagrera AVE amb 1000 vies com aquell que diu i Madrid mai va voler per una banda. A sobre Ara que Adif i Foment numés està per fer 8 vies totes passants per tant Sagrera no serà una Estació Terminal Mai! Per tant EDF serà encara necessària per fer acabar tots els Regionals com a mínim ja que A Sagrera no pot ser. I per molt que facin acabar alguna línia a Sant Andreu Comtal. Sant Andreu Comtal numés tindrà 4 vies. Dues passants les altres suposadament seran toperas amb dues vies no hi ha prou.

Sants estará petaTADA literalmen! I més quan les linias francesas arribin a Barcelona!!!


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 11/02/2012 15:36

sortrens ha escrit:Aquestes obres sincerament son un "Timo" i perdoneu l'expressió perque si us fixeu Sagrera Numés tindrà 8 vies!

4 vies UIC per l'Alta Velocitat i 4 vies Ample Ibèric dues per la R1 i dues per la R2.
T'equivoques. Seran 4 ANDANES per a cada. En vies, seran 8 vies d'alta velocitat, més 1 via sense andana, i 8 vies per a rodalia.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 11/02/2012 16:50

Ja no és casualitat la "invisibilitat" que se li dóna als barris de la Verneda i Sant Martí de Provençals (al cantó mar de la línia ferroviària, i al cantó Besòs i Llobregat, respectivament, del carrer que desembocava al Pont del Treball, i per tant del propi pont també). Quan es van trobar les restes arqueològiques, pràcticament no hi ha cap notícia que no en faci esment com a "restes arqueològiques a la Sagrera"... La Sagrera està a l'altre costat de les vies!

El que ja té nassos, però, és que fins i tot a les notícies periodístiques sobre el propi pont, que s'encarregava d'unir els dos districtes (i tres barris, perquè oficialment, com dic, al cantó mar el carrer i pont serveixen de límit virtual entre els barris oficialment delimitats com a "La Verneda" i "Sant Martí de Provençals", per molt que en la pràctica entre els veïns aquesta divisió no sigui tan clara), l'ubiquin "al barri de la Sagrera". O serà que la part del cantó mar "no és pont"?
metring ha escrit:Aquest diumenge entra en funcionament el nou pont, al barri de la Sagrera, que uneix els districtes de Sant Martí i Sant Andreu, i substitueix l'antic viaducte. La construcció del pont provisional va ser una exigència de l'Ajuntament de Barcelona a l'Adif.
"Perdoneu, però algú ho havia de dir!" :avall


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 11/02/2012 16:51

aim ha escrit:Edito: A la tarda he tornat i el nou pont ja està obert (i he pogut fer les fotos que volia a l'actual). El Pont del Treball està tallat al trànsit però els vianants poden accedir-hi.
Ostres, has pogut fer alguna foto del pont nou, des de l'antic? S'agraïrien... ;)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Diumenge 12/02/2012 19:48

Fran-Ikarus ha escrit:Ja no és casualitat la "invisibilitat" que se li dóna als barris de la Verneda i Sant Martí de Provençals (al cantó mar de la línia ferroviària, i al cantó Besòs i Llobregat, respectivament, del carrer que desembocava al Pont del Treball, i per tant del propi pont també). Quan es van trobar les restes arqueològiques, pràcticament no hi ha cap notícia que no en faci esment com a "restes arqueològiques a la Sagrera"... La Sagrera està a l'altre costat de les vies!

El que ja té nassos, però, és que fins i tot a les notícies periodístiques sobre el propi pont, que s'encarregava d'unir els dos districtes (i tres barris, perquè oficialment, com dic, al cantó mar el carrer i pont serveixen de límit virtual entre els barris oficialment delimitats com a "La Verneda" i "Sant Martí de Provençals", per molt que en la pràctica entre els veïns aquesta divisió no sigui tan clara), l'ubiquin "al barri de la Sagrera". O serà que la part del cantó mar "no és pont"?

"Perdoneu, però algú ho havia de dir!" :avall
El límit entre els dos districtes no són les vies sinó l'antiga Ronda de Sant Martí. Per tant, el pont i tots els terrenys ferroviaris pertanyen al barri de la Sagrera, districte de Sant Andreu.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 12/02/2012 23:17

Glups! "Owned", o com es digui ara, pel pont :oops:
(per les restes arqueològiques no)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

rangqiang
N4
N4
Entrades: 64

Entrada Autor: rangqiang » Diumenge 12/02/2012 23:53

victorcasta ha escrit:
sortrens ha escrit:Aquestes obres sincerament son un "Timo" i perdoneu l'expressió perque si us fixeu Sagrera Numés tindrà 8 vies!

4 vies UIC per l'Alta Velocitat i 4 vies Ample Ibèric dues per la R1 i dues per la R2.
T'equivoques. Seran 4 ANDANES per a cada. En vies, seran 8 vies d'alta velocitat, més 1 via sense andana, i 8 vies per a rodalia.
Pues quan paso només veig 4 vies uic y 4 vies amples a diferent nivell.
:o



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 13/02/2012 0:27

rangqiang ha escrit:Pues quan paso només veig 4 vies uic y 4 vies amples a diferent nivell.
:o
Desconeixia que l'estació estigués ja acabada...



santmarti
N3
N3
Entrades: 34

Entrada Autor: santmarti » Dilluns 13/02/2012 1:33

XDD



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”