Validacions a la sortida de FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Fujimaki
N4
N4
Entrades: 41
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Validacions a la sortida de FGC

Entrada Autor: Fujimaki » Dilluns 18/12/2006 15:53

Aquest matí he agafat el tren a l'estació de Sant Boi, i he descobert amb sorpresa que ja s'ha començat a efectuar la validació a la sortida del tren.

Els torns reversibles, amb ranura per inserir els títols per les dues bandes, ja fa força mesos que hi eren... qui sap si ben bé un any, i per això semblava que no els anessin a posar en funcionament mai.

Però aquest matí em trobo amb dos jaquetes vermelles al peu de l'escala que baixa de les andanes, requerint a la gent que introduís la tarjeta per poder sortir. Tampoc caldria que hi hagués dos interventors, perquè un enorme cartellot ja indica clarament quin és el nou procediment.

Per això els interventors estan més aviat per fer de segurates, i evitar que algú es faci el llest... o el boig, com un noi d'aspecte subsaharià que anava buscant una sortida oberta com qui no vol la cosa, entre interventor i interventor...

No m'oposo a que es prenguin aquestes mesures, si amb això evitaran el frau. Si a més els torns anessin amb 'mampares insaltables', llavors encara millor. En algunes estacions de TMB ja va així, oi? Però sense validar bitllet a la sortida, que sàpiga.

Ara, el just és que hi hagi 'màquines de clemència', que com les que hi ha a altres bandes, no imposin un recarrec superior a la diferència tarifària de les zones corresponents.

I també que es tinguin en compte les aglomeracions que es poden formar en espais que no estan pensats per què es formin. Perquè m'imagino les cues que es podran formar allà primer perquè la gent no sàpiguen que han de validar, i després per l'estona que es triga en passar el bitllet. No em fa cap gràcia de pensar-ho, en una estació tan rematadament estreta.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 18/12/2006 15:58

A Can Ros i Plaça Espanya fa mesos que estàn les validadores de sortida preparades i sembla que encara no s'usa.
Si hi havien seguratas o agents d'estació,deu ser perqué com hi han estacions que no disposen de MAES,gent que ve Pallejà,o de Manresa-Alta o de Capellades,per exemple,hi han de comprar el bitllet a la taquilla o a l'interventor(si hi ha),i clar,amb aquells bitllets no pots sortir,i s'haurà de ensenyar-los als sguratas perqué et deixin sortir.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 18/12/2006 16:01

El bitllet de revisor sense banda magnètica està en fase terminal, d'igual forma que els d'SMEC de taquilla.
Queda per veure l'eliminació del format FAMSA-FGC.

Mako448 ha escrit:A Can Ros i Plaça Espanya fa mesos que estàn les validadores de sortida preparades i sembla que encara no s'usa.
Si hi havien seguratas o agents d'estació,deu ser perqué com hi han estacions que no disposen de MAES,gent que ve Pallejà,o de Manresa-Alta o de Capellades,per exemple,hi han de comprar el bitllet a la taquilla o a l'interventor(si hi ha),i clar,amb aquells bitllets no pots sortir,i s'haurà de ensenyar-los als sguratas perqué et deixin sortir.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 18/12/2006 16:07

liniadelRipollés ha escrit:El bitllet de revisor sense banda magnètica està en fase terminal, d'igual forma que els d'SMEC de taquilla.
Queda per veure l'eliminació del format FAMSA-FGC.
Això que vol dir? Que trenquen el conveni FAMSA i FGC i ja no vendran bitllets combinats o bé que seran magnètics també els bitllets combinats FAMSA-FGC?



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 18/12/2006 23:19

En el teu missatge hi sobren alguns comentaris que sonen revolucionaris.

Quan critiques els cues que es poden formar per validar a la sortida, prefereixes les cues que es formen amb un control manual? de tota manera, normalment s'evita fer controls de bitlletatge en aquelles situacions en què aquests poden resultar molestos i generar aglomeracions.

Parles de les "màquines de clemència", que jo sàpiga la clemència no és cap obligació, ara mateix aquesta màquina només hi és a Rubí, tot i que està instal·lada o preinstal·lada en alguna estació més i els 4€ que cobra als que fan salt de zona es pot considerar una atenció comercial doncs no és a les condicions d'utilització i en el cas de la línia Llobregat Anoia on es podrien fer fins a 5 salts de zona no es podria aplicar de la mateixa manera, el que has de fer és anar sempre amb bitllet i punt, de tota manera sí que es pot considerar en certa manera discriminació que en una estació hi hagi la possibilitat de pagar menys diners i en una altra no, però com hem dit la discriminació sempre a favor del viatger.

Pel que fa a que els interventors inviten a la gent a validar el bitllet, normal que et penses que la gent sol llegir els cartells?
Fujimaki ha escrit:Aquest matí he agafat el tren a l'estació de Sant Boi, i he descobert amb sorpresa que ja s'ha començat a efectuar la validació a la sortida del tren.

Els torns reversibles, amb ranura per inserir els títols per les dues bandes, ja fa força mesos que hi eren... qui sap si ben bé un any, i per això semblava que no els anessin a posar en funcionament mai.

Però aquest matí em trobo amb dos jaquetes vermelles al peu de l'escala que baixa de les andanes, requerint a la gent que introduís la tarjeta per poder sortir. Tampoc caldria que hi hagués dos interventors, perquè un enorme cartellot ja indica clarament quin és el nou procediment.

Per això els interventors estan més aviat per fer de segurates, i evitar que algú es faci el llest... o el boig, com un noi d'aspecte subsaharià que anava buscant una sortida oberta com qui no vol la cosa, entre interventor i interventor...

No m'oposo a que es prenguin aquestes mesures, si amb això evitaran el frau. Si a més els torns anessin amb 'mampares insaltables', llavors encara millor. En algunes estacions de TMB ja va així, oi? Però sense validar bitllet a la sortida, que sàpiga.

Ara, el just és que hi hagi 'màquines de clemència', que com les que hi ha a altres bandes, no imposin un recarrec superior a la diferència tarifària de les zones corresponents.

I també que es tinguin en compte les aglomeracions que es poden formar en espais que no estan pensats per què es formin. Perquè m'imagino les cues que es podran formar allà primer perquè la gent no sàpiguen que han de validar, i després per l'estona que es triga en passar el bitllet. No em fa cap gràcia de pensar-ho, en una estació tan rematadament estreta.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimarts 19/12/2006 14:32

Percert, Mako, a Manresa Alta pots comprar bitllets de taquilla, i marcar-los a una màquina de l'andana, no hi ha raó per colar-se desde un R5...

Però trobo que la maquina de sortida es inprescindible, i si han poques màquines, s'amplia la zona, a l'antiga sortida de Almeda, amb treure una mica d'espai de la antiga guixeta, tenim per 4 maquines per andana



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 19/12/2006 15:40

Ferrovi ha escrit:Percert, Mako, a Manresa Alta pots comprar bitllets de taquilla, i marcar-los a una màquina de l'andana, no hi ha raó per colar-se desde un R5...

Però trobo que la maquina de sortida es inprescindible, i si han poques màquines, s'amplia la zona, a l'antiga sortida de Almeda, amb treure una mica d'espai de la antiga guixeta, tenim per 4 maquines per andana
Ferrovi, els bitllets senzills de taquilla de FGC són de paper no magnètics.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 19/12/2006 15:45

a Manresa-Viladordis no hi ha maes i l'única validadora que hi ha acostuma a estar espatllada, així que viatges de gratis fins plaça espanya (amb el beneplàcit de l'interventor)


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 19/12/2006 16:07

UT596001 ha escrit:
Ferrovi, els bitllets senzills de taquilla de FGC són de paper no magnètics.
Els bitllets que mes m'argada :D
Conservo un Manresa-Alta - Sant Andreu de la Barca peró ja s'ha borrat la tinta :'(



Avatar de l’usuari
Fujimaki
N4
N4
Entrades: 41
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Fujimaki » Dimarts 19/12/2006 16:42

josep_serre ha escrit:En el teu missatge hi sobren alguns comentaris que sonen revolucionaris.
A veure, sobre aquests "comentaris revolucionaris"...

L'únic que criticava es que amb els controls de billetatge es formaran necessàriament unes cues i aglomeracions en baixar del tren que ara no es formen perquè la gent perd no triga tant de temps en sortir.

Només han d'esperar que s'obri la mampara, i això ja fa aproximadament uns dos o tres segons per viatger. Ara, si s'ha de passar la tarjeta i esperar a que la màquina la llegeixi, es passarà a uns quatre o cinc segons. En comparació amb el temps que es trigava abans, quan només hi havia un torn d'obertura manual, és una eternitat.

Després, sobre les 'màquines de clemència'... he fet servir aquesta expressió perquè em sembla recordar que algú la va usar al fil on es parlava sobre la instal·lació d'aquestes màquines en unes quantes estacions de les línies del Vallès. No és una expressió que hagi inventat jo. Les van batejar com 'màquines de clemència', perquè permetien commutar la multa per fer salt de zona per una altra multa més assequible.

Les màquines a les que jo em referia són les que hi ha als països civilitzats d'Àsia, com ara aquestes del Japó

http://www.flickr.com/photos/37118157@N00/310895458/

http://www.flickr.com/photos/superlocal/103214145/

on només es paga la diferència que correspondria entre el que es va pagar en comprar el bitllet i el que en realitat costa baixar-se a l'estació de destinació.

A la inversa també funciona; les màquines no et tornen diners en cas d'haver-ne pagat de més, però sí els interventors humans si s'ho demanes. Per un parell de casos que m'havia despistat i pagat de més, m'han tornat els quatre duros de diferència.

Per cert, en pràcticament tots els trens de l'Àsia cal validar a la sortida de l'estació, i en canvi no es perd ni un sol segon, perquè les màquines ja estan fetes per no haver-se d'aturar en cap moment. Aquestes altres fotos ho demostren:

http://www.flickr.com/photos/kankan/217273059/

http://www.flickr.com/photos/95594926@N00/165840052/

Unes validadores d'aquest tipus, vistes de lluny...

http://www.flickr.com/photos/skys/57869896/

Que per cert, vistes així sembla que es puguin travessar molt fàcilment... així obertes per defecte i tal... però a veure qui és el guapo que passa sense bitllet... (tenen sorpresa)

Per acabar, quan deia que els interventors han de fer de segurates, no ho deia despectivament. De fet, em sembla que els primers a qui no els fa gràcia és a ells mateixos... :roll:



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 19/12/2006 17:28

En el cas de validacions a la sortida també s'ha de tenir en compte un petit detall que vaig poder apreciar a París: la màquina és capaç de llegir el bitllet en qualsevol de les quatre posicions en què es pot introduir. Aquí és un clàssic la gent que s'està un quart d'hora per validar donant voltes al bitllet (sí, d'acord que els bitllets tenen fletxeta, però qui de vosaltres no s'ha equivocat algun cop a l'hora d'introduir un bitllet?).
Fujimaki ha escrit:Que per cert, vistes així sembla que es puguin travessar molt fàcilment... així obertes per defecte i tal... però a veure qui és el guapo que passa sense bitllet... (tenen sorpresa)
Una guillotina? Jo segueixo defensant que les portes altes de les validadores haurien de ser ganivets per a tota aquella gent que se't cola arrapada a l'esquena :D



Avatar de l’usuari
Fujimaki
N4
N4
Entrades: 41
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Fujimaki » Dimarts 19/12/2006 17:55

nop, una guillotina no...

Com es pot observar, les validadores són estretes i allargades. Fiques el bitllet en un extrem, que travessa la màquina a la velocitat del llamp, i el reculls a l'altre extrem. Quan t'acostumes al gest, pots passar ben bé corrent.

Ara, si se t'acut passar sense introduir el bitllet, les portes que hi ha a l'altre extrem de la validadora, que per defecte estan obertes, se't tanquen de cop i et donen un bon ídem. Encara bo que les portes estan com forrades com si fossin el respatller d'un seient, i no fa tant de mal. Però l'ensurt te l'emportes.

I l'única forma que trobo que hi hauria de saltar-les seria agafant molta carrereta i pegant un bot que superi l'altura de la comporta, cosa que requereix d'unes grans habilitats atlètiques i que no et permet passar precisament desapercebut.

Per cert, que moltes d'aquestes validadores també tenen un sensor aproximadament a un metre i quaranta d'altura, que permet detectar el frau amb bitllets infantils. Si vols passar amb bitllet infantil, ho hauries de fer acotant-te prou com per no fer saltar el sensor. I també cantaria, vaja.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 19/12/2006 18:04

Fujimaki ha escrit:I l'única forma que trobo que hi hauria de saltar-les seria agafant molta carrereta i pegant un bot que superi l'altura de la comporta, cosa que requereix d'unes grans habilitats atlètiques i que no et permet passar precisament desapercebut.
Hi ha alguns T-Cuelas que els dona el mateix no passar desapercebuts. Uns quants (si bé pocs) n'he vist saltar jo tot enfilant-se a les pròpies validadores... :o


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 20/12/2006 14:31

entfe001 ha escrit:En el cas de validacions a la sortida també s'ha de tenir en compte un petit detall que vaig poder apreciar a París: la màquina és capaç de llegir el bitllet en qualsevol de les quatre posicions en què es pot introduir. Aquí és un clàssic la gent que s'està un quart d'hora per validar donant voltes al bitllet (sí, d'acord que els bitllets tenen fletxeta, però qui de vosaltres no s'ha equivocat algun cop a l'hora d'introduir un bitllet?).
A Madrid també ho vaig detectar. Vaig ficar per error l'Abonament Turístic d'1 dia [la nostra T-Dia, vaja] al revés en un torniquet (crec que de Rodalies) i m'el va acceptar, de fet em vaig donar compte que el vaig ficar el revés quan vaig treure el bitllet.



Avatar de l’usuari
Fujimaki
N4
N4
Entrades: 41
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Fujimaki » Dimecres 20/12/2006 15:20

JaMiRo! ha escrit:Hi ha alguns T-Cuelas que els dona el mateix no passar desapercebuts. Uns quants (si bé pocs) n'he vist saltar jo tot enfilant-se a les pròpies validadores... :o
A veure, encara a risc de fer un off-topic encar más gran...

Si te n'adons, quan responia a en josep_serre, parlava de "països civilitzats", un matís que podria semblar trivial però que en aquest cas resulta decisiu.

I és que en el cas del Japó, el concepte de "T-Cuelas" és inconcebible. No crec que mai ningú s'atrevís a fer en públic una cosa dolenta, com ara saltar-se una validadora. T'estan mirant els altres passatgers, i a més l'encarregat de recollir els bitllets no magnètics a la porta de sortida. A més, en arribar a l'estació de sortida també caldria donar-li un bitllet a un interventor en cas de no disposar-ne dels que es fiquen a les validadores de sortida. I aquests interventors dubto que facin la vista grossa, la veritat.

Si detecten un comportament d'aquest tipus, suposo que cridaran la policia d'immediat, quan no tinguin un cuartelillo a l'estació mateixa si és de les més importants, i si ets estranger et cau un puro que si no et deporten de seguida, doncs gairebé. Bé, també és cert que d'immigració d'aquesta que sociològicament s'abona al T-Cuelas, allà es gairebé inexistent.

A les zones rurals, on a les estacions baixador no hi ha torns, ni interventors ni res, sí que és possible viatjar sense bitllet vàlid, perquè no te'l miraran a la sortida, i qui més qui menys em sembla que al Japó tothom ho ha fet. Però a la ciutat, nasti de plasti...

He buscat un altre cop fotos a flickr per il·lustrar el tema del civisme. Un dels meus favorits és la galeria d'art que hi ha al passadís entre les estacions de Nanba de Kintetsu i JR, a Osaka.

Es tracta d'unes reproduccions de quadres del Museu de Xicago, pintats directament a la paret com un fresc, sense vidres, plàstics, mampares ni res...

http://www.flickr.com/photos/javabell/307650598/

http://www.flickr.com/photos/32799091@N00/133855642/

Pregunta, això quant dura en aquest estat a Barcelona? O a Madrid?

Segona mostra de civisme: la gent esperant quieta a l'andana, davant d'un metro ple de gent a punt de sortir, a que passi el següent convoi, per evitar-se modèsties a sí mateixos i a altres passatgers. Val que en hores punta i cap al tard ja no hi ha tanta paciència, però a altres hores és un costum habitual:

http://www.flickr.com/photos/travel-jp/321454115/

És clar, tot això permet tenir trens així de xulos per fora,

http://www.flickr.com/photos/breckenr/64965778/

així de nets per dins

http://www.flickr.com/photos/bifyu/107033034/

i que es mouen contínuament per xarxes així de desnvolupades

http://www.flickr.com/photos/kagoldberg/1025807/

Au, fi de l'off-topic, que això hauria d'anar més aviat a "Ferrocarril Mundial"... Però ja m'he quedat a gust... :D

És que us podeu imaginar com és de frustrant acostumar-se a tot això, i després tornar a Barcelona, amb la RENFE, els T-Cuelas i demés fauna... :'( :vomit



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 20/12/2006 19:59

De vegades m'agradaria ser japonès... ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 20/12/2006 20:27

JaMiRo! ha escrit:De vegades m'agradaria ser japonès... ;)
ジャミロ!

(no és que sàpiga japonès, només he fet servir l'IME del Windows per a caràcters asiàtics per a escriure el teu nom d'usuari :D)

P.S: Ara segur que saltarà en Fujimaki fotent-me una bronca impressionant per haver-ho fet malament :oops:



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimecres 20/12/2006 20:32

JaMiRo! ha escrit:De vegades m'agradaria ser japonès... ;)
Jo no desitjaría ser japonès, m'agrada ser català, pero m'agradaría que aquesta societat tingui aquestes admirables qualitats dels japonesos



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 20/12/2006 20:35

Ferrovi ha escrit:
JaMiRo! ha escrit:De vegades m'agradaria ser japonès... ;)
Jo no desitjaría ser japonès, m'agrada ser català, pero m'agradaría que aquesta societat tingui aquestes admirables qualitats dels japonesos
:plas :plas :plas



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 21/12/2006 0:13

Això em recorda un conte del meu estimat Pere Calders.

:D


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”