Nou accés ferroviari al Prat

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Re: Nou accés ferroviari al Prat

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 28/03/2016 13:40

Si no recuerdo mal, se dijo que el suplemento sería de 6€.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 28/03/2016 16:06

La infraestructura de vias , tuneles , estaciones y demas, sera de ADIF ? O de la empresa privada ?



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dilluns 28/03/2016 16:37

uriol108 ha escrit:La infraestructura de vias , tuneles , estaciones y demas, sera de ADIF ? O de la empresa privada ?
La infraestructura -túneles, estaciones, salidas de emergencia- será propiedad de ADIF.

La superestructura -vías, catenaria, señalización, comunicaciones, otras instalaciones- y la explotación es lo que irá a cargo de la concesionaria privada.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 28/03/2016 17:27

I els trens de Renfe podran utilitzar aquesta infraestructura? O hauran de pagar un cànon a l'empresa propietària de les vies?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dilluns 28/03/2016 18:34

javi82 ha escrit:La infraestructura -túneles, estaciones, salidas de emergencia- será propiedad de ADIF.

La superestructura -vías, catenaria, señalización, comunicaciones, otras instalaciones- y la explotación es lo que irá a cargo de la concesionaria privada.
De ser asi, habra porrazos por quedarse con la concesión. Es un caramelo.
La superestructura deberia ser de Adif. Sino restringirá por años el uso de las vías a ningun otro que sea él, y, en el caso que la gestión sea insuficiente, el rescate será millonario. Pierde Fomento, y pone en riesgo el aeropuerto. Lo que deberia ser es que el gestor de todo sea adif, y el concesionario sea el encargado de cualquier servicio al aeropuerto. Se podria hacer cualquier otro operador, solo si se rechaza expresamente por el concesionario.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 28/03/2016 19:46

La meva postura sobre el tren a l'aeroport és clara: l'ha d'explotar Renfe, i no una privada. No té cap sentit que aquest servei estigui a mans d'una operadora aliena. La jugada els hi sortirà malament ja ho veureu...



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 28/03/2016 19:55

Et refereixes a l'empresa TMB? per la L9? Jo no sabia que era privada


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 28/03/2016 20:01

Carlos González ha escrit:Et refereixes a l'empresa TMB? per la L9? Jo no sabia que era privada
No... deixa l'L9 que aquí no estem parlant d'ella. Parlem del nou accés ferroviari a l'aeroport, que possiblement acabarà operant-lo una empresa privada.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 28/03/2016 20:15

Renfe451 ha escrit: No... deixa l'L9 que aquí no estem parlant d'ella. Parlem del nou accés ferroviari a l'aeroport, que possiblement acabarà operant-lo una empresa privada.
M'atraveixo a dir que l'empresa privada ho faria millor que la RENFE, :D

Es broma, la veritat és que no m'agradaria tampoc que fos privada.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 28/03/2016 20:19

Renfe451 ha escrit:La meva postura sobre el tren a l'aeroport és clara: l'ha d'explotar Renfe, i no una privada. No té cap sentit que aquest servei estigui a mans d'una operadora aliena. La jugada els hi sortirà malament ja ho veureu...
Bé, seré el abogado del diablo y diré que es básicamente lo que se hizo con el tranvía: La obra es pública, la operación privada. Pero, en defensa de esta situación, el tranvía no cobra suplemento.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 28/03/2016 20:49

Don Ramón ha escrit: Bé, seré el abogado del diablo y diré que es básicamente lo que se hizo con el tranvía: La obra es pública, la operación privada. Pero, en defensa de esta situación, el tranvía no cobra suplemento.
Tampoco sabía eso, que las obras de TRAM eran públicas


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 28/03/2016 21:12

Jo el que no entenc ara es que després d'haver invertit una morterada amb el trenet del metro fins a l'Aeroport T1, ara haguem de gastar una altre morterada per tenir les rodalies, quan el que jo crec es que el passatge de Rodalies ha de traslladar-se fins a la T1 amb metro aprofitant que ja està fet.

I amb el que s'estalvia d'això, que Foment faci obra en algún altre lloc de la xarxa, que fa molta més falta que solapar recorreguts ferroviaris.


El metro de Barcelona amb motoristes!

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 28/03/2016 21:51

Jo també estic d'acord que ara mateix no cal aquest accés ferroviari, i que hi ha millors maneres d'aprofitar el que tenim actualment, com per exemple:
1- que AENA torni a instal·lar tapissos rodants entre la T2 i l'estació de Rodalies/L9.
2- fer de El Prat Estació la terminal 0 de l'aeroport, fent parar tots els Rodalies i Regionals i indicant a l'usuari de forma clara que allà pot anar ràpidament a Barcelona amb qualsevol tren que pari a l'andana o, a l'inrevés, que pot anar a les dues terminals de l'aeroport.
3- fent que el bitllet Aeroport de metro estigui integrat per poder fer enllaç amb Rodalies o FGC per poder arribar més ràpidament al centre.
I segur que hi han més idees igual d'òbvies com aquestes que ajudarien a tenir gran part del passatge content (i només aprofitant el que ja tenim!).

Ara bé (i obro tema polèmic i estic segur que molts se'm tiraran al coll :) ): per què teniu tanta por a l'explotació privada?
Es molt discutible la gestió d'una empresa privada en aspectes tant vitals com la sanitat o la educació, i de fet en aquests àmbits tinc un gran recel, però en el transport ferroviari de passatgers? Quins exemples tenim a Catalunya, o a Espanya? Cap ni un. Sempre hem estat emparats per una empresa pública que en moltes ocasions no ha sabut reaccionar de forma ràpida a problemes que ha tingut a la seva explotació i, en definitiva, ha demostrat que com a gestor és bastant lamentable.
És per això que no ens hauriem d'amoïnar ara mateix de que l'explotació d'aquesta llançadora sigui privada. Una empresa privada el que vol és obtenir benefici, i per obtenir benefici haurà de tenir clients, i per tenir clients haurà de fer bones ofertes, fer bones campanyes publicitàries i, per suposat, oferir bon servei, ja que, si no és així, perdrà diners. Això una empresa pública MAI ho buscarà perquè el seu únic objectiu és oferir el servei, és a dir, NO busca un benefici en concret ja que els seus ingressos provenen de l'Estat.

I és més: tal com s'ha dit, aquest futur operador privat operarà a la xarxa d'Adif, competint amb Renfe Operadora. Doncs jo m'atreveixo a dir que aquest nou operador segur que serà capaç d'exigir a Adif una millor infraestructura per poder tenir més benefici en el cas que així calgui, ja que Renfe Operadora no ho fa perquè, igual que Adif, és una empresa pública. O sigui, que al final, les millores en infraestructura que podria exigir l'operador privat acabaran repercutint en l'operador públic (Renfe Operadora).

PD: per cert, dos operadors privats com son el Tramvia Metropolità i l'Aerobús són uns dels més eficients actualment. Potser ens hauriem de fixar més en la seva manera de fer.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 28/03/2016 22:35

davroca5 ha escrit: Ara bé (i obro tema polèmic i estic segur que molts se'm tiraran al coll :) ): per què teniu tanta por a l'explotació privada?
En mi caso, la principal oposición no es a la operación privada. Sería hipócrita que estuviera de acuerdo con tragar con la operación privada del tram pero no con esta. Mi oposición principal es por el gasto estúpido que es, viendo que está la L9 que puede servir perfectamente como lanzadera entre El Prat o la T2 y la T1. Es evidente que es un patético intento de Fomento de hacerle la competencia a la L9 y sacar unos cuartos a través del suplemento.
Aparte, también me opongo a los suplementos para ir al aeropuerto, aún siendo consciente que es común en muchas partes de Europa.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 28/03/2016 23:10

Sóc conscient que us llançareu a sobre meu i em direu de tot, però al meu parer el que sobra a l'Aeroport és el metro i no pas el tren de rodalia. Només cal veure que els trens de la línia R2 Nord no van més buits, car els que vivim fora de l'Àrea Metropolitana el metro no ens serveix absolutament de res.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 28/03/2016 23:11

Ara que en davroca5 en parla, l'altre dia vam anar de visita per la T2 i aquesta cosa que han fet, de treure el tapís rodant del passadís de rodalies i deixant l'estructura, que només es pot qualificar de cutrada, a què obeeix? Què penós!



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 28/03/2016 23:14

Granolleri ha escrit:Sóc conscient que us llançareu a sobre meu i em direu de tot, però al meu parer el que sobra a l'Aeroport és el metro i no pas el tren de rodalia. Només cal veure que els trens de la línia R2 Nord no van més buits, car els que vivim fora de l'Àrea Metropolitana el metro no ens serveix absolutament de res.
Yo estoy 100% de acuerdo. Pero el Metro ya está hecho, lo lógico era quedarnos con eso, hacer lo mejor de ello, y olvidar el nuevo acceso de Rodalies para no duplicar infraestructuras. Al fin y al cabo, trasbordar en El Prat a la L9 es razonablemente práctico. Y aún con el acceso de cercanías solo una línea tendría acceso directo (en el caso actual la R2N). Supongo que eres consciente que con la nueva lanzadera el recorrido se limitará a Barcelona-Aeroport, con lo cual ninguna línea de cercanías tendrá acceso al aeropuerto.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 28/03/2016 23:16

metring ha escrit:Ara que en davroca5 en parla, l'altre dia vam anar de visita per la T2 i aquesta cosa que han fet, de treure el tapís rodant del passadís de rodalies i deixant l'estructura, que només es pot qualificar de cutrada, a què obeeix? Què penós!
Es un mensaje para los guiris: "Bienvenidos a España, país del cutrerío"


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 28/03/2016 23:33

Don Ramón ha escrit:Al fin y al cabo, trasbordar en El Prat a la L9 es razonablemente práctico. Y aún con el acceso de cercanías solo una línea tendría acceso directo (en el caso actual la R2N). Supongo que eres consciente que con la nueva lanzadera el recorrido se limitará a Barcelona-Aeroport, con lo cual ninguna línea de cercanías tendrá acceso al aeropuerto.
Sí, pero eso implica que viniendo del resto de líneas tener que hacer dos transbordos para ir al Aeropuerto, ahora por ejemplo una persona que venga de Terrassa, Mataró o La Garriga hace un transbordo en Sants y ya está, con la nueva lanzadera será igual. En cambio, si obligamos a tomar la L9 y encima tener que desembolsar 4,5 euros extra por barba pues lo siento mucho pero va a ser que no a transbordar en Sants y después otra vez en El Prat.

Y ya ni hablamos de poblaciones que tienen que tomar primero un autobús de aportación al tren, cómo Matadepera, Castellar del Vallès, L'Atmella del Vallès, Argentona, Teià, Alella, Premià de Dalt, Vilassar de Dalt, Cabrils... o los barrios más alejados de la estación de Sabadell, Terrassa, Mataró...
metring ha escrit:Ara que en davroca5 en parla, l'altre dia vam anar de visita per la T2 i aquesta cosa que han fet, de treure el tapís rodant del passadís de rodalies i deixant l'estructura, que només es pot qualificar de cutrada, a què obeeix? Què penós!
Però si fa un munt d'anys que el van treure!



Prest
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: R2 Sud

Entrada Autor: Prest » Dilluns 28/03/2016 23:43

davroca5 ha escrit: 2- fer de El Prat Estació la terminal 0 de l'aeroport, fent parar tots els Rodalies i Regionals i indicant a l'usuari de forma clara que allà pot anar ràpidament a Barcelona amb qualsevol tren que pari a l'andana o, a l'inrevés, que pot anar a les dues terminals de l'aeroport.
Òndia! Fàcil! Donat que els rodalies que no hi paren a vegades paren degut la saturació del sistema o passen a ritme de diligència no s'hi perdria gaire temps fent parada comercial.
Un dia coincidir amb un conegut que treballa a l'aeroport. Donat que el nostre servei de la R2S no s'atura al Prat, ha de transbordar, dues vegades. R2: SVC->VNG->Aeroport sinó pot fer el "lògic" transbord a Sants.

Per provar, vaig enviar una proposta mitjançant el formulari online a territori i sostenibilitat. El que van contestar:
Punt d'Informació del Departament de Territori i Sostenibilitat ha escrit:En resposta a la qüestió que ens plantegeu, us informem que en aquests moments el Departament de Territori i Sostenibilitat esta duent a terme un estudi de reordenació de la xarxa de serveis ferrroviaris per a millorar la seva fiabiltat i el nivell de servei ofert. En aquest estudi ja es preveu analitzar la potencialitat de l'estació del Prat com a punt d'intercanvi modal,mes amb l'entrada en servei de la L9, de forma que en el marc del dit estudi serà degudament analitzada la vostra proposta. (2/3/2016)



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”