Indicadors, senyals, icones i decoració a les estacions...

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 16/09/2007 14:18

I el tema balances per pesar-se a l'andana, qui les recorda?



Avatar de l’usuari
Rafa Monty
N6
N6
Entrades: 167
Ubicació: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Entrada Autor: Rafa Monty » Diumenge 16/09/2007 19:55

No recordo haver-les vist al Metro...



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 16/09/2007 19:59

metring ha escrit:I el tema balances per pesar-se a l'andana, qui les recorda?
anaven amb edmonson i hi ha una botiga a Barcelona que en ven una com a objecte de col.leccionista per 1200 euros.

A Portugal n'està ple i les van adaptar a l'euro!!!

Si ha dejado parar el disco...


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 17/09/2007 13:24

metring ha escrit:I el tema balances per pesar-se a l'andana, qui les recorda?
Jo mateix... :D

Molt retro, feien bon conjunt amb la sèrie 1000 en estat d'orígen... :)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dilluns 17/09/2007 19:22

Jo les recordo, eran de color verd tirant a groguenc. :roll:


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dilluns 29/10/2007 2:15

Els FGC tenen les seves estacions amb una decoració ben original. Els rètols de les estacions de les línies de vía estreta son de color blanc amb lletres negres. Els rètols de les estacions del Metro Vallès son rombos amb els colors blau-grana i les lletres blanques. L'estació d'Europa Fira del Metro Baix Llobregat és l'excepció, ja que el fons del rètol és negre amb lletres blanques. Algú sap si en un futur la resta d'estacions d'FGC seran com la d'Europa Fira?


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 29/10/2007 10:50

Espero que no, per que la senyalitzacio d'Europa_Fira es la menys practica: Retols massa seguits, fons de vidre, o sigui brillant que fa reflexos... que no, que no, que millor que FGC posi la seva tipivca senyalitzacio de la LL-A o que posi com la de TMB.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dijous 01/11/2007 14:14

Si ho fan a l'estil TMB hauran de posar cinc franjes de color: Rosa (L8, S33), Marró (S4), Blau Cel (S8), Turquesa (R5) i Gris (R6). I en les parades que no paran tots hi hauran menys franjes. Oi?


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dijous 01/11/2007 17:45

A la xarxa Llobregat - Anoia haurien de posar la senyalètica de la xarxa del Vallès, té més categoria que l'actual, que està bé per les estacions dels ramals, però que no fa per la L8...


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 02/11/2007 9:44

sortrens ha escrit:Si ho fan a l'estil TMB hauran de posar cinc franjes de color: Rosa (L8, S33), Marró (S4), Blau Cel (S8), Turquesa (R5) i Gris (R6). I en les parades que no paran tots hi hauran menys franjes. Oi?
No volia dir aixo, si es fa a l'estil TMB com a color de linia es pot posar el negre, i les lletres blanques, per que si no quedara un mosaic arco iris molt maco pero gens practic.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Diumenge 25/11/2007 18:57

A l'estació de Fontana on els automàtics venda de bitllets han posa't unes rajoles al terra de color vermell per tal de seguir fent joc amb els colors dels automàtics. Molt encertat. ;)


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 25/11/2007 20:03

Túnels del Garraf ha escrit:A la xarxa Llobregat - Anoia haurien de posar la senyalètica de la xarxa del Vallès, té més categoria que l'actual, que està bé per les estacions dels ramals, però que no fa per la L8...
Esque per mi el tram de la L8 és una línia mès pròpia de ferrocarril que no pas de metro,la LL-A mai serà cap línia de metro,no nomès per la seva extensió,sinó per qué les freqüencies no sòn les pròpies d'un metro,perqué hi ha moltes línies i acaben en llocs diferents,trens que és salten d'estació,jo la LL-A la considero una línia mès pròpia d'un ferrocarril que no pas de metro.Respecte a la senyaletica,jo prefereixo la que ja hi ha actualment,que pot ser una mica desoriginal,peró són els colors que els hi pega al símbol de FGC,i els cartels propis d'una línia de ferrocaril.
La B-V és pot considerar mès metro que la de la LL-A,peró tampoc no la veig funcionant com a metro,li falten algunes coses per tenir la característica de línia d'un metro.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Diumenge 25/11/2007 20:13

Mako448 ha escrit:
Túnels del Garraf ha escrit:A la xarxa Llobregat - Anoia haurien de posar la senyalètica de la xarxa del Vallès, té més categoria que l'actual, que està bé per les estacions dels ramals, però que no fa per la L8...
Esque per mi el tram de la L8 és una línia mès pròpia de ferrocarril que no pas de metro,la LL-A mai serà cap línia de metro,no nomès per la seva extensió,sinó per qué les freqüencies no sòn les pròpies d'un metro,perqué hi ha moltes línies i acaben en llocs diferents,trens que és salten d'estació,jo la LL-A la considero una línia mès pròpia d'un ferrocarril que no pas de metro.Respecte a la senyaletica,jo prefereixo la que ja hi ha actualment,que pot ser una mica desoriginal,peró són els colors que els hi pega al símbol de FGC,i els cartels propis d'una línia de ferrocaril.
La B-V és pot considerar mès metro que la de la LL-A,peró tampoc no la veig funcionant com a metro,li falten algunes coses per tenir la característica de línia d'un metro.
Gens d'acord amb tú. Primer de tot fins i tot la xarxa de Rodalies Renfe i xarxa de Rodalies FGC va en camir de ser en un futur llunyà xarxa de Metro Exprés de Barcelona. En segon lloc la L8 està disenyada per que en un futur passi a ser una línia separada de la S8, S4, R5 i R6, per això a plaça ESpanya les dos vies que estan a un nivell més inferior arribaran a Gràcia i es separaran de les línies ja citades. En tercer lloc hem de començar a vendre la idea de Metro, ja que Barcelona i AMB creix i es ridícul pensar que ciutats com Hospitalet o Cornellà o Sant Boi etc estan separadas del nucli urbà.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 25/11/2007 21:01

sortrens ha escrit:Gens d'acord amb tú. Primer de tot fins i tot la xarxa de Rodalies Renfe i xarxa de Rodalies FGC va en camir de ser en un futur llunyà xarxa de Metro Exprés de Barcelona. En segon lloc la L8 està disenyada per que en un futur passi a ser una línia separada de la S8, S4, R5 i R6, per això a plaça ESpanya les dos vies que estan a un nivell més inferior arribaran a Gràcia i es separaran de les línies ja citades. En tercer lloc hem de començar a vendre la idea de Metro, ja que Barcelona i AMB creix i es ridícul pensar que ciutats com Hospitalet o Cornellà o Sant Boi etc estan separadas del nucli urbà.
El concepte de metro no és en absolut aplicable a l'ideal de rodalia de la RMB, excepte pel que fa a les freqüències (tot i que ja em direu si cal un tren cada 6 minuts, per exemple, de Barcelona a Vilafranca o St. Celoni).

Deixem-nos de malabarismes semàntics i anomenem les coses amb propietat: el metro és un ferrocarril segregat dels altres modes, en trama bàsicament urbana i amb distàncies entre estacions que solen rondar els 600 metres. I ja em direu si aquesta idea, amb tots els seus aspectes, tindria èxit si s'exportés a la rodalia. Ja veiem els exemples de la B-V i la LL-A fins a Martorell, que van força més a poc a poc que la Renfe (el dia que funciona, és clar).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Diumenge 25/11/2007 21:05

Guigui ha escrit:
sortrens ha escrit:Gens d'acord amb tú. Primer de tot fins i tot la xarxa de Rodalies Renfe i xarxa de Rodalies FGC va en camir de ser en un futur llunyà xarxa de Metro Exprés de Barcelona. En segon lloc la L8 està disenyada per que en un futur passi a ser una línia separada de la S8, S4, R5 i R6, per això a plaça ESpanya les dos vies que estan a un nivell més inferior arribaran a Gràcia i es separaran de les línies ja citades. En tercer lloc hem de començar a vendre la idea de Metro, ja que Barcelona i AMB creix i es ridícul pensar que ciutats com Hospitalet o Cornellà o Sant Boi etc estan separadas del nucli urbà.
El concepte de metro no és en absolut aplicable a l'ideal de rodalia de la RMB, excepte pel que fa a les freqüències (tot i que ja em direu si cal un tren cada 6 minuts, per exemple, de Barcelona a Vilafranca o St. Celoni).

Deixem-nos de malabarismes semàntics i anomenem les coses amb propietat: el metro és un ferrocarril segregat dels altres modes, en trama bàsicament urbana i amb distàncies entre estacions que solen rondar els 600 metres. I ja em direu si aquesta idea, amb tots els seus aspectes, tindria èxit si s'exportés a la rodalia. Ja veiem els exemples de la B-V i la LL-A fins a Martorell, que van força més a poc a poc que la Renfe (el dia que funciona, és clar).
Com diu una dita: "No defensaré mai el que pensas però defensaré fins a la mort al teu dret a dir-ho".


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 28/11/2007 23:03

Avui m'ha cridat l'atenció una senyal que havia a la via direcció Fondo, a l'estació de Clot de la línia 1. És un quadrat, amb la part de sobre de color vermell, a on posa "L1-1", i a sota, amb el fons blanc, "113 440". Què deu voler dir?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 28/11/2007 23:35

Em pregunto a què respon el fet d'enganxar inclinats els adhesius que anuncien obres de millora d'accessibilitat. Aquells vermells amb una A majúscula en blanc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jlr
N6
N6
Entrades: 176
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: jlr » Dijous 29/11/2007 1:43

metring ha escrit:Avui m'ha cridat l'atenció una senyal que havia a la via direcció Fondo, a l'estació de Clot de la línia 1. És un quadrat, amb la part de sobre de color vermell, a on posa "L1-1", i a sota, amb el fons blanc, "113 440". Què deu voler dir?
Aquests senyals també hi són a la línia 2, i em sembla que a les demés línies.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 29/11/2007 9:36

Però són de fa poc temps, oi? Se les veu netes i polides ;)



Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dijous 29/11/2007 13:42

metring ha escrit:Avui m'ha cridat l'atenció una senyal que havia a la via direcció Fondo, a l'estació de Clot de la línia 1. És un quadrat, amb la part de sobre de color vermell, a on posa "L1-1", i a sota, amb el fons blanc, "113 440". Què deu voler dir?
Pels túnels hi ha un munt. A Fabra i Puig es veuen molt bé sota l'andana.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”