Curiositats de la retolació del metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2375
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Re: L1? No, it's only L3 platform...

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 14/12/2012 21:16

Oriolix ha escrit:Agafo el metro de L3 a Plaça Catalunya i, com que em quedo al principi de l'andana, un parell de cops per setmana se m'acosta algun turista i em demana "L1?" amb l'únic problema que t'ho diuen just quan arriba el metro i no saben si pujar o no... Evidentment, amb el meu anglès justet, els envio cap al fons de l'andana perquè vagin a buscar la L1, però potser hi hauria alguna manera d'indicar en els rètols que allí només hi paren els trens de la L3. De fet, tenint en compte que a Barcelona totes les andanes són "monolínia", valdria la pena tenir algun pictograma sobre el tema. Alguna idea?
Doncs està ben indicat... Ara, com no posin rètols en anglès dient "To L1", llocs on et porta aquesta i una fletxa, o bé una línia vermella pintada al terra com si fos l'Ikea...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 14/12/2012 22:30

El problema principal de Catalunya L3 és que no hi ha termòmetres a tot el tros de la sortida pel vestíbul de Canaletes. I no costaria col·locar-hi una barra metàl·lica suspesa amb el corresponent termòmetre.
Adolescent barceloní ha escrit:Doncs està ben indicat... Ara, com no posin rètols en anglès dient "To L1", llocs on et porta aquesta i una fletxa, o bé una línia vermella pintada al terra com si fos l'Ikea...
Si segons tu, està ben indicat, per què creus que haurien de posar-hi rètols en anglès?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2375
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 14/12/2012 23:18

Guigui ha escrit:Si segons tu, està ben indicat, per què creus que haurien de posar-hi rètols en anglès?
Per ajudar als usuaris estrangers si la senyalèctica actual és insuficient/incomprensible/embolicadora. Però vaja, que crec que la senyalèctica actual del Metro és fàcilment comprensible inclús per un "guiri"; com a molt això, posar algun cartell més i ja.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Divendres 14/12/2012 23:30

Adolescent barceloní ha escrit:
Guigui ha escrit:Si segons tu, està ben indicat, per què creus que haurien de posar-hi rètols en anglès?
Per ajudar als usuaris estrangers si la senyalèctica actual és insuficient/incomprensible/embolicadora. Però vaja, que crec que la senyalèctica actual del Metro és fàcilment comprensible inclús per un "guiri"; com a molt això, posar algun cartell més i ja.
Podrien fer com a Plaça Espanya, amb FGC:
A/ TO MONSERRAT
doncs a TMB
A/ TO L1


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 14/12/2012 23:58

raulitinbcn ha escrit:Podrien fer com a Plaça Espanya, amb FGC:
A/ TO MONSERRAT
doncs a TMB
A/ TO L1
No cal: amb el símbol n'hi hauria d'haver prou. Tampoc cal prendre la gent per analfabeta funcional com passa als EUA, on no hi ha senyals de trànsit com els coneixem a Europa, sinó rètols que ho expliquen tot en paraules.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 03/01/2013 12:35

Hi va haver una temporada en què TMB en els logos de les línies de metro (i altres) hi va haver una cosa com aquesta (m'he près com exemple el logo de la L1):
L1 2.png
Ara i endavant (i també més abans):
L1.png
La única diferència és que a la primera imatge està a dalt a la dreta el logo del metro i a la segona no. I a l'exemple de la L6, L7 i L8 en comptes del logo del metro surt el logo de FGC al mateix racó.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 09/02/2013 17:47

Ara que els ha donat per canviar les icones dels botons dels ascensors del metro, indicades amb un requadre característic de la línia amb el color corresponent i la direcció, s'han permès algunes pífies. Per exemple, a l'ascensor de carrer de Penitents, han posat L3 Zona Universitària, com si només servís per una de les dues andanes.

Si TMB és incapaç d'entendre per a què serveix la senyalètica, millor que ho deixin com està. Almenys s'estalvien uns bons calerons.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 10/02/2013 9:36

Al derrera dels cartells aquests, que fica el nom de l'estació i un termometre. Derrera hi ha una enganxina que posaria la linia i l'estació en el color de la linia. I en alguns llocs hi han 2 diferents. Això vol dir que TMB reutilitzar els cartells?


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 10/02/2013 15:41

Ahir al agafar el metro em vaig fixar que als túnels han instal·lat a la paret dels túnels aquesta senyal en els punts on es canvia la catenària (on hi ha un canvi del fil de contacte i de secció).
Imatge

Algú sap a que és degut que ara hi sigui i abans no hi fós?
Tampoc entenc molt el sentit de que hi sigui, ja que si els trens van amb ATO, el motorista poca cosa ha de fer, no?


Salutacions,

Oriol

Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 10/02/2013 16:06

oriolp13 ha escrit:Ahir al agafar el metro em vaig fixar que als túnels han instal·lat a la paret dels túnels aquesta senyal en els punts on es canvia la catenària (on hi ha un canvi del fil de contacte i de secció).
Imatge

Algú sap a que és degut que ara hi sigui i abans no hi fós?
Tampoc entenc molt el sentit de que hi sigui, ja que si els trens van amb ATO, el motorista poca cosa ha de fer, no?
Van començar fa poc més d'un mes indicant el senyal amb "spray" verd a la paret i fa cosa de dues setmanes han començat a posar els cartells a tot arreu.
Ignorant per que ara el posen, cert es, que si després passa res, i no està indicat, ens donarem cops de cap per entendre per que no hi era, per tant trobo be que ho facin, d'igual manera penso amb els indicadors de velocitat màxima, cert que ara s'hi va amb ATO a la majoria de llocs, però si per x motiu cal fer-ho en sense ATP (cas que es dona a la L1 i L3), aquests haurien de ser, i si hi són, que siguin llegibles, que a la L3 ja hi ha molts que costa distingir les xifres.
raulitinbcn ha escrit:Al derrera dels cartells aquests, que fica el nom de l'estació i un termometre. Derrera hi ha una enganxina que posaria la linia i l'estació en el color de la linia. I en alguns llocs hi han 2 diferents. Això vol dir que TMB reutilitzar els cartells?
No entenc el que dius. :|
Miquel l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 10/02/2013 17:42, en total s’ha editat 1 vegada.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 10/02/2013 16:58

raulitinbcn ha escrit:Al derrera dels cartells aquests, que fica el nom de l'estació i un termometre. Derrera hi ha una enganxina que posaria la linia i l'estació en el color de la linia. I en alguns llocs hi han 2 diferents. Això vol dir que TMB reutilitzar els cartells?
No entenc el que dius. :|[/quote]

Darrera del plafó/cartell, hi ha una etiqueta que posa, per exemple:
L5
Horta

i un altre tatxat, per exemple:
L3
CATALUNYA


Això vol dir que el plafó hi posava abans L3 Catalunya i ara, repintat o re-enganxat, L5 Horta.
Ho entens ara? :?


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 10/02/2013 18:01

raulitinbcn ha escrit:Darrera del plafó/cartell, hi ha una etiqueta que posa, per exemple:
L5
Horta

i un altre tatxat, per exemple:
L3
CATALUNYA


Això vol dir que el plafó hi posava abans L3 Catalunya i ara, repintat o re-enganxat, L5 Horta.
Ho entens ara? :?
Ara si, però no veig res d'estrany que reutilitzin les aquestes plaques, sempre serà més econòmic que canviar-les segons convingui. :nose


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 10/02/2013 18:57

oriolp13 ha escrit:Ahir al agafar el metro em vaig fixar que als túnels han instal·lat a la paret dels túnels aquesta senyal en els punts on es canvia la catenària (on hi ha un canvi del fil de contacte i de secció).
Imatge

Algú sap a que és degut que ara hi sigui i abans no hi fós?
Tampoc entenc molt el sentit de que hi sigui, ja que si els trens van amb ATO, el motorista poca cosa ha de fer, no?
Aquesta senyal també està (m'he fixat personalment) en la sortida de Santa Coloma direcció Fondo a l'esquerra (mirant des de la capçalera de l'estació).



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 10/02/2013 20:18

Renfe445 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:Ahir al agafar el metro em vaig fixar que als túnels han instal·lat a la paret dels túnels aquesta senyal en els punts on es canvia la catenària (on hi ha un canvi del fil de contacte i de secció).
Imatge

Algú sap a que és degut que ara hi sigui i abans no hi fós?
Tampoc entenc molt el sentit de que hi sigui, ja que si els trens van amb ATO, el motorista poca cosa ha de fer, no?
Aquesta senyal també està (m'he fixat personalment) en la sortida de Santa Coloma direcció Fondo a l'esquerra (mirant des de la capçalera de l'estació).
Ha la L2 i la L4 també hi ha, vist personalment, crec que ha totes.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dilluns 11/02/2013 22:59

raulitinbcn ha escrit:
Renfe445 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:Ahir al agafar el metro em vaig fixar que als túnels han instal·lat a la paret dels túnels aquesta senyal en els punts on es canvia la catenària (on hi ha un canvi del fil de contacte i de secció).
Imatge

Algú sap a que és degut que ara hi sigui i abans no hi fós?
Tampoc entenc molt el sentit de que hi sigui, ja que si els trens van amb ATO, el motorista poca cosa ha de fer, no?
Aquesta senyal també està (m'he fixat personalment) en la sortida de Santa Coloma direcció Fondo a l'esquerra (mirant des de la capçalera de l'estació).
Ha la L2 i la L4 també hi ha, vist personalment, crec que ha totes.
EDITO:
Segons el R.G.C. de Renfe:
Art. 233 Indicadoras para la tración electrica, figura 27
"Cerrar totalmente el regulador al paso por el
seccionamiento de aire de la linia de contacto"


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 11/02/2013 23:43

raulitinbcn ha escrit:
EDITO:
Segons el R.G.C. de Renfe:
Art. 233 Indicadoras para la tración electrica, figura 27
"Cerrar totalmente el regulador al paso por el
seccionamiento de aire de la linia de contacto"
El que significa ja ho sé. Jo pregunto el per què del fet que abans no hi fossin i ara si que hi siguin. :?

Suposo que en els trens en ATO el regulador es tancara automàticament.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 12/02/2013 1:01

Ni en A.T.O., ni en A.T.P. ni en mode especial fa falta tallar la marxa en passar pel seccionament de catenària.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 12/02/2013 12:42

El LLOP ha escrit:Ni en A.T.O., ni en A.T.P. ni en mode especial fa falta tallar la marxa en passar pel seccionament de catenària.
Mercès per la resposta, El Llop. Aleshores per què les han posat ara, aquestes senyals? :?


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 12/02/2013 17:20

Perquè s'ha fet ara ho desconec.



Jimmy Mimmy
N3
N3
Entrades: 21

Entrada Autor: Jimmy Mimmy » Dimarts 02/04/2013 16:04

L'altre dia passant per meridiana em vaig adonar d'un error bastant curiós: a l'accés de l'estació de la Sagrera, la que no és ni jardins d'Elx ni Hondures, cantó muntanya de la vorera, on hi ha una banderola compartida entre metro i rodalies que fa uns mesos va desaparèixer, doncs la han reposat i en comptes de ser de metro i rodalies, és de metro i FGC! :x Si no es tracta d'un error és una anticipació bastant avançada al PDI (línia Poblenou-UAB) no creieu? Com anava en cotxe no vaig poguer detindre'm a fer una foto, si puc en pujaré una.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”