Pàgina 405 de 411

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Divendres 07/10/2022 12:09
Autor: jgomezs
Miquel ha escrit:
Dijous 06/10/2022 21:48
jgomezs ha escrit:
Divendres 30/09/2022 13:31
- Una porta bloquejada no hagués de parar un tren durant 10 minuts (renfe)
- No hi hagués tants trens intenant aparcar i fer maniobres a l'Hospitalet (renfe)
Jo d'aquest parell de punts en discrepo. Si hi ha un problema amb el tren, el maquinista ha de sortir i mirar de solventar-lo (I això passa amb tots els operadors, sigui Renfe, TMB, FGC o Tram). Més sobretot quan sembla que ha estat un tercer qui ha bloquejat les portes per alguna raó.
En el fons estic d'acord amb tu.
El punt de la porta serà sempre discutible perquè un incident, quasi per definició, és un imprevist. I no pots preveure tots els imprevistos, també per definició. Però aquí no sé si el procediment de tancar una porta bloquejada és massa complicat, si al conductor li faltava alguna eina, si el vàndal de la porta l'estava liant i calia trucar a seguretat, si li diem vandalisme però en realitat algú ha tingut un problema mèdic i algú altre ha bloquejat la porta per assegurar-se que vinguessin els primers auxilis, si és normal trigar deu minuts per anar i tornar de la cabina a una porta, etc... En tot cas Renfe és responsable de que els seus maquinistes sàpiguen què cal fer i decidir si 10 minuts per tot plegat és un temps acceptable.
Miquel ha escrit:
Dijous 06/10/2022 21:48
Sobre Hospitalet, realment què pot fer renfe al respecte a dia d'avui? Quina és la alternativa? Reduir el nombre de trens? Traslladar el problema a Martorell? El tram Castellbisbal - Martorell està preparat per un augment de trànsit compaginat amb el trànsit de mercaderies? El cert és que amb el pas de les dècades Barcelona ha perdut moltes vies d'estacionament de trens pel tancament d'estacions, eliminació de terrenys ferroviaris o sonades obres de soterraments com la Sagrera i afortunadament ens ha quedat Hospitalet.
Canviar els horaris per repartir els trens entre L'Hospitalet, Molins de Rei i Martorell? Però ben pensat, tenint en compte el que dius, llavors és culpa de Adif també per no tenir prous estacions on els trens puguin acabar recorreguts. I llavors seguim donant voltes al tema de que entre Renfe i Adif es poden anar tirant la culpa i cap dels dos es fa responsable de millorar res.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Diumenge 06/11/2022 9:56
Autor: genissimon
3/24, 5 de novembre de 2022 ha escrit: Sis hores per anar en tren de Barcelona a Puigcerdà amb motí dels passatgers inclòs
Les incidències de Renfe han afectat un tren que ha quedat aturat a Ribes de Freser i que ha provocat l'amotinament de 200 viatgers
[...]

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Divendres 02/12/2022 11:09
Autor: genissimon
Nació Digital, 2 de desembre de 2022 ha escrit: Retards de mitja hora o més a l'R4 entre Vilafranca i l'Hospitalet
Una avaria d'infraestructura a Castellbisbal provoca que els combois passin cada mitja hora
[...]

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dilluns 05/12/2022 10:59
Autor: genissimon
Regió-7, 4 de desembre de 2022 ha escrit: Quarta incidència en 5 dies a la línia de Renfe de Manresa
Els usuaris que anaven a agafar el tren de les 8.27 s'han hagut d'esperar una hora
[...]

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dilluns 05/12/2022 17:33
Autor: Vox
Quelcom passava avui entre Clot i Badalona (i em sona va passar tambè no fa massa) que anaven els trens molt lents per Sant Adrià i Badalona.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimecres 07/12/2022 8:32
Autor: metring
Xoc entre dos trens a Montcada. Un tren ha xocat contra un altre aturat on estava pujant passatge, ferits de moment no se sap de quina consideració, portarà cua...


Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimecres 07/12/2022 8:46
Autor: metring
Ara per ara es parla de 70 ferits.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimecres 07/12/2022 9:14
Autor: albert28
"incidència"

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimecres 07/12/2022 9:43
Autor: genissimon
El cacau deu ser monumental: a més de l'accident, cal tenir en compte que la R2 i la R11 estan tallades per les obres de La Sagrera, que els trens "reboten" a Montcada i Reixac i que els usuaris de la R2 i R11 els encaminen cap a Montcada i Reixac - Manresa (l'estació de l'accident) per transbordar a la R4.

No vull entrar a especular amb les possibles causes directes de l'encalç, però sí que penso que no es pot pretendre tenir una altíssima freqüència de pas sense el recolzament dels sistemes de seguretat automàtics que impedeixen accidents. I això "només" costa diners.

Salut !!

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimecres 07/12/2022 9:57
Autor: wefer
Aquí foto d'on ha passat l'accident. És una corba sense visibilitat que impedeix frenar a temps si un tren es troba davant un altre parat. El que no s'entén çes com és possible que la senyalització i els sistemes de protecció han pogut deixar passar el segon tren, cosa que EN TEORIA és impossible:

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimecres 07/12/2022 11:09
Autor: genissimon
wefer ha escrit:
Dimecres 07/12/2022 9:57
Aquí foto d'on ha passat l'accident. És una corba sense visibilitat que impedeix frenar a temps si un tren es troba davant un altre parat. El que no s'entén çes com és possible que la senyalització i els sistemes de protecció han pogut deixar passar el segon tren, cosa que EN TEORIA és impossible:
Discrepo i és el que apuntava en el meu anterior comentari sense dir-ho explícitament. Moltes vegades, massa pel meu entendre, els maquinistes han d'entrar els trens a les estacions amb els senyals en "rebase autorizado" i marxa a la vista. I amb marxa a la vista no hi ha sistema de seguretat que supervisi al maquinista. No vull entrar més a fons sense conèixer què ha passat.

Salut !!

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimecres 07/12/2022 14:21
Autor: campbell
genissimon ha escrit:
Dimecres 07/12/2022 11:09
wefer ha escrit:
Dimecres 07/12/2022 9:57
Aquí foto d'on ha passat l'accident. És una corba sense visibilitat que impedeix frenar a temps si un tren es troba davant un altre parat. El que no s'entén çes com és possible que la senyalització i els sistemes de protecció han pogut deixar passar el segon tren, cosa que EN TEORIA és impossible:
Discrepo i és el que apuntava en el meu anterior comentari sense dir-ho explícitament. Moltes vegades, massa pel meu entendre, els maquinistes han d'entrar els trens a les estacions amb els senyals en "rebase autorizado" i marxa a la vista. I amb marxa a la vista no hi ha sistema de seguretat que supervisi al maquinista. No vull entrar més a fons sense conèixer què ha passat.

Salut !!
Desde la barra del bar.

Ni "a la vista" ni leches, això ho crec una negligencia brutal. Si està el tren aturat, doncs al tram anterior semáforo en rojo tomatero. Ni excuses ni histories fins que el tren de davant no hagi avançat i abandonat el tram totalment doncs el semàfor/senyal del tram anterior allà es queda en plan Gandalf Vs. Balrog "No puedes pasar".

Una de bravas, Manolo.

Ara que s'investigui, clar. Pero ben segur que alguna catgada hutmana ha d'haver-hi

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimecres 07/12/2022 15:42
Autor: Sèrie EV-E801
Bon tarda,
Disclaimer: desconec què ha passat i la meva intenció no és donar les culpes a ningú.
campbell ha escrit:
Dimecres 07/12/2022 14:21
Ni "a la vista" ni leches, això ho crec una negligencia brutal. Si està el tren aturat, doncs al tram anterior semáforo en rojo tomatero. Ni excuses ni histories fins que el tren de davant no hagi avançat i abandonat el tram totalment doncs el semàfor/senyal del tram anterior allà es queda en plan Gandalf Vs. Balrog "No puedes pasar".
No és tan fàcil, ja que com ha mencionat genissimon els trens a vegades entren en marxa a la vista. Mirant el Google Maps, he vist que el cantó on han succeït els fets comença uns 900 metres abans de l'andana del baixador i està protegit amb un senyal permissiu, és a dir, té un cartell fix amb una P (foto del Google Maps: https://www.google.com/maps/@41.4826403 ... 384!8i8192). Això significa que si un tren es troba el senyal en indicació de parada, ha de realitzar una parada obligatòria, però després pot reprendre la marxa mitjançant el procediment d'ultrapassament autoritzat. Això implica que els trens han de circular en marxa a la vista i en condicions d'aturar-se davant de qualsevol cosa que impedeixi la circula (com un altre tren), sempre sense excedir de 40 km/h. Això no significa que els trens hagin de circular a 40, sinó que han d'anar en marxa a la vista sempre per sota de 40.
Amb això vull dir que tot és molt complicat...

Salut

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimecres 07/12/2022 22:29
Autor: campbell
Pel que he estat llegint, d'entre varis dels relats de la gent, varis han dit "que hi havia molta boira"...

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimarts 13/12/2022 13:46
Autor: genissimon
Diari de Girona, 13 de desembre de 2022 ha escrit: Restablerta la circulació de trens entre Tordera i Maçanet
Havia aparegut un cadàver a les vies
[...]

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dimecres 28/12/2022 17:42
Autor: genissimon
Sembla que ahir (27/12) al vespre va caure el CTC de l'Hospitalet. Aquest matí s'ha restablert.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Dijous 29/12/2022 10:52
Autor: albert28
Ben repartida la loteria, el dimarts va tocar Hospitalet i la T1, R3 i R4.

Ara les de Bellvitge


Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Divendres 30/12/2022 11:56
Autor: França451
albert28 ha escrit:
Dijous 29/12/2022 10:52
Ben repartida la loteria, el dimarts va tocar Hospitalet i la T1, R3 i R4.

Ara les de Bellvitge

Fåcil: que los manden a todos a Hospitalet por el túnel del Gornal. :riure :riure

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Publicat: Divendres 10/03/2023 11:14
Autor: genissimon
3/24, 9 de març de 2023 ha escrit: Un descarrilament sense ferits al túnel de la Sagrera provoca retards a Rodalies
A la zona on hi ha hagut l'accident hi havia uns grans blocs de formigó al mig de la infraestructura
[...]
Via única entre El Clot-Aragó i Sant Adrià de Besòs.

Aspecte molt potiner

Publicat: Divendres 10/03/2023 11:54
Autor: Guigui
Sense ser capaç d'entrar en més detalls, la imatge fa pensar que l'empresa constructora que hi ha deixat els blocs de formigó ha comès una monumental potineria.