Seguiment de la implantació de les MAEv2 a FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Seguiment de la implantació de les MAEv2 a FGC

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 05/06/2007 20:38

FGC ha posat en servei fa breus dies la primera MAEv2 a l'estació de Sarrià, coexistint amb dues d'antigues.

Més moderna, amb la pantalla més clara i prou entenedora.

La que han tret va a Tremp?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimarts 05/06/2007 21:24

Aquests d'FGC em fan por. :?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 05/06/2007 22:49

No són la 3a versió? A Martorell-Vila recordo haver vist una MAE arcaica, era quadrada i tenia només 3 botonets...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 05/06/2007 23:41

No sé si la de Martorell-Vila arribava a la qualitat de MAE... :roll:



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimarts 05/06/2007 23:57

Recordo a la colateral d'Igualada en el vestíbul una autovenda cuadarada i bastant cutre, com les antigues de TMB.

Salut,



MAE91
N3
N3
Entrades: 20
Ubicació: Sabadell-Estació

Entrada Autor: MAE91 » Dijous 07/06/2007 1:59

Es veritat, recordo que no fa molt a l'estació d'Abrera també i havia una màquina de venda super antiga i quadradota de l'estil de les que comenteu (que als darrers anys solia estar més fora de servei que no pas en servei).

En quant a lo de la MAE nova de Sarrià, comentar-vos que la vaig estar veient l'altre dia, i sembla molt més pràctica, ja que almenys el temps en confeccionar el bitllet és molt més ràpid que les antigues.

Per altra banda, tinc la sensació que aquesta MAE és del mateix estil que les de TMB i RENFE (però amb canvis al mobiliari i al programari), ja que té l'estructura i molts elements comuns. Això ho trobo molt positiu, per unificar criteris en quant a veure totes les MAES de tots els operadors del mateix estil, i així, facilitar les coses a molts.

Bueno, per si no ho sabieu, aquest és el meu primer missatge!


Unitats favorites:
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.

Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.

Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 07/06/2007 2:35

Les quadrades "cutres" que dieu eren les Maexbic.

A mi m'agradaven, sobretot les que portaven pantalla monocrom verda (les de bitllets senzills)

Em sento vell... :'(



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 07/06/2007 9:31

orique ha escrit:Les quadrades "cutres" que dieu eren les Maexbic.
També Maexbic fa/feia MAE's?? Pensava que el seu àmbit eren les canceladores i les màquines de venda de bitllets tipus bus...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 07/06/2007 10:34

No es refereix a les MAEXBIC sinó a les EQUINSA que són les màquines que trobem a Martorell-Vila, Abrera, La Pobla de Claramunt i Vilanova del Camí, tot i que ben aviat desapareixeran.
orique ha escrit:Les quadrades "cutres" que dieu eren les Maexbic.

A mi m'agradaven, sobretot les que portaven pantalla monocrom verda (les de bitllets senzills)

Em sento vell... :'(


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

MAE91
N3
N3
Entrades: 20
Ubicació: Sabadell-Estació

Entrada Autor: MAE91 » Dijous 07/06/2007 10:44

Això és cert, ja que jo juraria que amb l'aparició de la MAE nova a Sarrià (i a la resta de la línia, suposo), les MAES antigues (les que hi ha fins al moment) suplantaran a les velles Maexbic a Llobregat-Anoia.


Unitats favorites:
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.

Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.

Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 07/06/2007 20:21

josep_serre ha escrit:No es refereix a les MAEXBIC sinó a les EQUINSA que són les màquines que trobem a Martorell-Vila, Abrera, La Pobla de Claramunt i Vilanova del Camí, tot i que ben aviat desapareixeran.
orique ha escrit:Les quadrades "cutres" que dieu eren les Maexbic.

A mi m'agradaven, sobretot les que portaven pantalla monocrom verda (les de bitllets senzills)

Em sento vell... :'(
No sé, m'ha semblat que en MAE91 es referia a les Maexbic, per allò de que "els últims anys estaven fora de servei"

Edito: Per a qui no ho tingui clar:

Maexbic
Equinsa
Pantalla de MAE (Powered by Paint)



MAE91
N3
N3
Entrades: 20
Ubicació: Sabadell-Estació

Entrada Autor: MAE91 » Dijous 07/06/2007 21:50

Sí, hem referia a la Maexbic, però també en part a la màquina EQUINSA, que va ser la que més vaig veure fora de servei.


Unitats favorites:
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.

Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.

Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 08/06/2007 0:56

Uiiii, aquesta no durarà gaire. Si t'has de pintar el bitllet per prendre el teu tren malament anem... :) :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 08/06/2007 9:22

Doncs descriure les MAEXBIC com a quadrades cutres, em sembla força equivocat doncs van ser tota una revolució quan van aparèixer, a més de ser molt simples i pràctiques, evidentment avui desfasades per les MAE's tot i que encara podrien ser-ne un bon complement.

El que sí que va ser un pas enrere van ser les màquines EQUINSA que és de suposar desapareixeran pròximament.

Pel que fa a les MAE v1 cal tenir en compte que a moltes de les màquines els hi falta algun dels elements de pagament i sembla ser que hi ha una manca de recanvis la qual cosa obliga a canibalitzar altres màquines per fer-ne el manteniment i probablment no es puguin mantenir en funcionament durant gaire temps, de fet ara per ara les que es posen a estacions noves provenen de la reutilització d'altres màquines que són restades d'altres estacions.

Pel que fa a les característiques tècniques d'aquestes màquines cal dir que són totes estructuralment més o menys iguals, per això tenen aquestes semblances entre les de metro, FGC i Renfe i a més totes provenen de la casa Indra.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

MAE91
N3
N3
Entrades: 20
Ubicació: Sabadell-Estació

Entrada Autor: MAE91 » Divendres 08/06/2007 12:46

josep_serre ha escrit: Pel que fa a les MAE v1 cal tenir en compte que a moltes de les màquines els hi falta algun dels elements de pagament i sembla ser que hi ha una manca de recanvis la qual cosa obliga a canibalitzar altres màquines per fer-ne el manteniment i probablment no es puguin mantenir en funcionament durant gaire temps, de fet ara per ara les que es posen a estacions noves provenen de la reutilització d'altres màquines que són restades d'altres estacions.
En això tens raó. No totes les MAES v1 de FGC són homogènies en el sistema de pagament (hi ha algunes que nomès es pot pagar amb monedes o amb crèdit, mancant-li el lector de bitllets), cosa que incomoda bastant, sobretot si la MAE del costat que té bitlleter està en import exacte, i véns a pagar amb un bitllet de 10€...

I per la resta, crec que el pas a Indra, vé de tenir que tenir que reaprofitar el parc de MAES, cosa que no s'aguantarà durant molt temps, ja que com bé has dit, aquest canvi aparent (amb la MAE nova a Sarrià, de moment) vé marcat per una manca de recanvis.


Unitats favorites:
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.

Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.

Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 08/06/2007 13:39

josep_serre ha escrit:Doncs descriure les MAEXBIC com a quadrades cutres, em sembla força equivocat doncs van ser tota una revolució quan van aparèixer, a més de ser molt simples i pràctiques, evidentment avui desfasades per les MAE's tot i que encara podrien ser-ne un bon complement.
Queda alguna MAEXBIC en alguna estació? Perquè totes les autovenda "cutres" que he vist a la Llobregat-Anoia són les EQUINSA.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 08/06/2007 16:08

Les MAEv1 les va fabricar Comelta i no pas Indra.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 08/06/2007 16:25

Van retirar-se amb l'EURO.
UT596001 ha escrit:
josep_serre ha escrit:Doncs descriure les MAEXBIC com a quadrades cutres, em sembla força equivocat doncs van ser tota una revolució quan van aparèixer, a més de ser molt simples i pràctiques, evidentment avui desfasades per les MAE's tot i que encara podrien ser-ne un bon complement.
Queda alguna MAEXBIC en alguna estació? Perquè totes les autovenda "cutres" que he vist a la Llobregat-Anoia són les EQUINSA.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

MAE91
N3
N3
Entrades: 20
Ubicació: Sabadell-Estació

Entrada Autor: MAE91 » Divendres 08/06/2007 16:44

orique ha escrit:Les MAEv1 les va fabricar Comelta i no pas Indra.
Ho sé, per això hem referia abans (en el meu comentari anterior) que el pas que FGC ha fet de Comelta a Indra, ha sigut per els motius abans explicats. Sento si no me he explicat bé. :P


Unitats favorites:
FGC: 400 (granota), 600 (perico), 111 i 211 (copito), 112, 213 i MAN 3000.
RENFE: 440, 447, 450 i Civia.
TMB: sèrie 5000.

Estacions favorites:
FGC: Vallvidrera-Superior, Les Planes, Valldoreix, Sant Cugat, Rubí, Bellaterra, Sabadell-Estació i Molí Nou.
RENFE: Estació de França, Atocha i Sants.

Cotxes favorits:
SEAT Ibiza 1.9D (96-01) i Ford Focus Trend 1.6 TDCi 90cv (07)

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 30/07/2007 22:36

Ja hi ha una MAE 2.0 a Muntaner, al vestíbul "panoràmic"



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”