Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Bloquejat

Com creieu que anirà Rodalies després del traspàs?

Molt rebé!!
3
5%
Millorarà Rodalies en alguns aspectes (digue's quins)
8
15%
Serà igual que abans
18
33%
Serà un regal enverinat
25
45%
Altres (expliqueu)
1
2%
 
Vots totals: 55
metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Re: Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010

Entrada Autor: metrobaix » Dimecres 30/12/2009 23:31

acabo de trobar aquest missatge a la web del PTOP, el que deia primers passos:

Traspàs de Rodalies a la Generalitat de Catalunya (01/01/2010)
Darrera actualització: 30/12/2009



Des d’ara Rodalies, més a prop teu

Des d’avui, el Govern de la Generalitat s’ha fet càrrec de les competències i de la gestió dels serveis de Rodalia de Barcelona.

Amb aquest motiu vull, en primer lloc, subratllar el fet que aquest traspàs fa efectives les previsions de l’Estatut en matèria ferroviària. Ho fa en relació amb els serveis de Rodalia de Barcelona, i marca la previsió de crear, durant el mes de gener, la ponència que ha de negociar el traspàs dels serveis regionals i de mitjana distància.

Un cop afirmat l’alt valor polític del traspàs convé insistir que, per la seva pròpia dimensió i complexitat, estem davant d’un dels traspassos més importants de l’autogovern contemporani de Catalunya.

Finalment vull insistir que el Govern de Catalunya es disposa a assumir amb plenitud aquest traspàs i a exercir les capacitats que assumeix, tant de gestió com en tant que autoritat ferroviària.

En aquest moment inicial volem adreçar un missatge de compromís amb tots els usuaris per tal de millorar el servei i la informació, atendre des de la proximitat, donar resposta immediata, establir una línia calenta amb els usuaris del servei, fer de les Rodalies un servei apreciat, acreditat i confortable.

No serà fàcil, però és possible i tenim les eines per fer-ho.

I, finalment, també ens adrecem a tot el col·lectiu de treballadors i treballadores amb la garantia que complirem els nostres compromisos i atendrem els seus drets i deures, com no pot ser d’una altra manera.

Ens proposem un alt nivell d’exigència i assumim la valoració crítica del servei com el principal incentiu per a millorar-ne les prestacions i la valoració per part dels ciutadans i les ciutadanes.

Ara que comencem un nou any i assumim un nou compromís de servei públic, ens posem a la plena disposició de tothom i aprofito per desitjar un Bon Any a tots.



Joaquim Nadal Farreras

1 de gener de 2010



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dimecres 30/12/2009 23:45

A la web de la Generalitat també surt aquest mapa on es mostra el que es traspassa. Curiosament, la R3 arriba fins a Puigcerdà, tot i que a la llegenda només indica L'Hospitalet-Vic. Pot ser un indici de normalització del nom comercial del servei sense nom que es presta més enllà de Vic?


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 30/12/2009 23:47

437.001 ha escrit:
BCN2008 ha escrit:Perque la intenció de la Generalitat és de crear altres nuclis de rodalies (crec que han dit Lleida, Girona, Tarragona i Comarques Centrals).
Rodalies a les "comarques centrals"... Vic, Manresa i Igualada ja tenen rodalies.
Si es volen crear noves línies de rodalies, ok, però amb quins diners, i prioritzant-les sobre què?
Penso que no té sentit crear la rodalia de les comarques centrals, ja que Vic i Manresa, estan incomunicades ferroviàriament, i per fer un trajecte que en cotxe o bus trigues menys de 45 minuts, en tren has de baixar mínim fins a Montcada Bif., ja tens 1:15H. de viatge, i llavors sumem el viatge de Montcada Bif. a Manresa, ja surt una altra 1:15H, ja son 2:30H. Ara i es fa per crear "metros comarcals" llavors ni en parlem. El que cal és deixar-se de tanta pantomima i començar d'una vegada el desdoblament de la R3 fins a Torelló!


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 31/12/2009 0:06

Guigui ha escrit:Es deu tractar dels tren-tram a Súria i Sallent, englobats en una ATM que sembla que es dirà "Comarques Centrals".
No es dirà, es diu, aquesta ATM ja existeix i ha fet en matèria autobusos moltíssim més que l'ATM Barcelona.

Et deixo la seva web: http://www.atmcomarquescentrals.cat
437.001 ha escrit:I quan algú vulgui anar de Sant Miquel de Gonteres a Santpedor, la tarifa quina ATM seguirà? :|
Doncs la de Barcelona, com ara, ja que l'ATM Comarques Centrals ha renunciat a la seva integració tarifària pròpia i ha adoptat la de Barcelona. Sí, pots anar amb una T-10 de 5 zones ara entre Sant Miquel de Gonteres i Santpedor.

En aquest fil del fòrum ho podràs veure, a part de la web que he enllaçat aquí dalt

Igualment, de moment per a bitllets no canviarà res, per lo que comentaves del Tarragona-Calafell. A Balaguer et fan sense problemes un bitllet a Cervera, i implica FGC+RENFE...



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 31/12/2009 2:24

En FER em sembla un pèssim humorista, vinyetaire de l'AVUI. Però ho publico perquè és el cas:
Imatge

+

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/12 ... _82971.php
L’objectiu, recuperar la credibilitat a Rodalies
La Generalitat crearà una pàgina web i un nou sistema d’atenció telefònica · Els canvis en la infraestructura trigaran a arribar

El govern començarà amb calma l’abordatge de Rodalies. El primer objectiu que s’ha marcat el departament de Política Territorial és recuperar la credibilitat d’un servei molt tocat des de la crisi del 2006. Els tècnics del departament i de Ferrocarrils de la Generalitat, en qualsevol cas, no hauran de començar de zero: ja fa molts mesos que analitzen conjuntament amb Renfe quina és la situació actual de la xarxa i com les millores que s’hi han incorporat han restablert una certa normalitat al servei.

Tot i que les incidències s’han reduït gairebé a la meitat aquest últim any, la xarxa té un desprestigi històric acumulat que fa que la percepció del usuaris sigui que el servei segueix sense millorar. Les primeres mesures de la Generalitat estaran precisament encaminades a la millora de la comunicació amb els usuaris. El primer que entrarà en funcionament serà la web de Rodalies Barcelona, que permetrà als usuaris consultar horaris i rebre la informació d’última hora sobre possibles retards i incidències de manera ràpida i veraç.

El segon punt que s’abordarà serà l’atenció telefònica. Es farà a través d’un servei germà del 012. Serà un número diferent, però tindrà els mateixos estàndards de qualitat que el telèfon de la Generalitat. El secretari per a la mobilitat, Manel Nadal, explica que les mesures s’aniran implantant de manera gradual amb la intenció que l’usuari noti com a poc a poc millora tant el servei com el tracte personal. En aquest sentit, Nadal considera que el primer salt gran de qualitat es veurà amb l’entrada en funcionament del centre de control de trens de l’estació del Clot, que permetrà centralitzar la megafonia de trens i estacions. Està previst que aquest nou centre comenci a operar durant la primera meitat del 2010.

Les mesures de comunicació són la primera pedra d’un edifici que costarà aixecar. A banda de la comunicació, Nadal explica que cal incrementar “tan aviat com sigui possible el confort dels viatgers i la puntualitat dels trens”. Però retocar la taula d’horaris és una operació complexa, ja que algunes de les línies de la xarxa estan gairebé al límit de la seva capacitat.

Guanyar minuts
En tot cas, la intenció inicial és poder canviar alguns horaris a partir de la tardor. Per fer-ho es podria optar pel sistema que utilitza Ferrocarrils a la línia del Vallès, en què els trens consecutius no paren a les mateixes estacions. D’aquesta manera, fins i tot es podrien guanyar alguns minuts de viatge.

Tot plegat, però, seran pedaços a l’espera que arribin les millores de servei en la infraestructura, que no començaran a ser efectives fins al 2012. De fet, la gran millora de freqüències hauria d’arribar amb la posada en servei del túnel del TGV per l’Eixample, que permetrà descarregar de trànsit els túnels del carrer Aragó i plaça Catalunya. El mateix conseller Nadal demana paciència, conscient que aquestes millores trigaran a arribar.
I ara la meva opinió:
En tot cas, la intenció inicial és poder canviar alguns horaris a partir de la tardor. Per fer-ho es podria optar pel sistema que utilitza Ferrocarrils a la línia del Vallès, en què els trens consecutius no paren a les mateixes estacions. D’aquesta manera, fins i tot es podrien guanyar alguns minuts de viatge.
Espectacular, genial... i posaran parades a cada barri que es trobin al camí oi? :( Resulta que ara Rodalies té masses estacions... que s'ho diguin als habitants del costat sud del Baix Llobregat. Per favor, quan ben bé (si no fos per freqüències) em va més ràpid anar fins a Martorell (retrocedir) per anar a Barcelona amb Rodalies i arribar abans. Ara amb això no és prou, s'ha de ser més ràpid... si les freqüències fossin altes hi estaria d'acord, però no ho són ni poden ara per ara, i el que faran serà mantenir als viatgers a les andanes més temps esperant un tren que pari a la seva estació.
Tot plegat, però, seran pedaços a l’espera que arribin les millores de servei en la infraestructura, que no començaran a ser efectives fins al 2012. De fet, la gran millora de freqüències hauria d’arribar amb la posada en servei del túnel del TGV per l’Eixample, que permetrà descarregar de trànsit els túnels del carrer Aragó i plaça Catalunya. El mateix conseller Nadal demana paciència, conscient que aquestes millores trigaran a arribar
Oh! ara el que satura la xarxa, no és la manca de túnels, sinó els pocs Talgo's que vagin a França? perquè seran els únics, apart de l'Ave que podran prendre aquell camí, doncs les mercaderies ara per ara no poden travessar Barcelona.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 31/12/2009 12:01

El segon punt que s’abordarà serà l’atenció telefònica. Es farà a través d’un servei germà del 012. Serà un número diferent, però tindrà els mateixos estàndards de qualitat que el telèfon de la Generalitat.
Com la tarificació?
Lluita1714 ha escrit:Oh! ara el que satura la xarxa, no és la manca de túnels, sinó els pocs Talgo's que vagin a França? perquè seran els únics, apart de l'Ave que podran prendre aquell camí, doncs les mercaderies ara per ara no poden travessar Barcelona.
El que crec que ens venen a dir, però amb la boca petita, és que la inauguració de la LAV a Girona comportarà la supressió de la majoria de relacions d'MD en benefici d'Avant, amb els "beneficis" tarifaris que això significarà.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 31/12/2009 14:56

Guigui ha escrit: El que crec que ens venen a dir, però amb la boca petita, és que la inauguració de la LAV a Girona comportarà la supressió de la majoria de relacions d'MD en benefici d'Avant, amb els "beneficis" tarifaris que això significarà.
Ah, és cert :( però tampoc suposa suprimir la saturació dels túnels de Barcelona, per uns pocs trens.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 31/12/2009 15:03

Avui he agafat rodalies :D

I avui és l'últim dia que Rodalies depèn el 100% de l'Estat. :)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 31/12/2009 15:43

Lluita1714 ha escrit:
Guigui ha escrit: El que crec que ens venen a dir, però amb la boca petita, és que la inauguració de la LAV a Girona comportarà la supressió de la majoria de relacions d'MD en benefici d'Avant, amb els "beneficis" tarifaris que això significarà.
Ah, és cert :( però tampoc suposa suprimir la saturació dels túnels de Barcelona, per uns pocs trens.
És clar que no. Per anar tirant amb la infraestructura actual, a l'espera del túnel de la Diagonal (ara que sembla que va de debò), haurien d'introduir una gestió de freqüències com a FGC. Però això no va inclòs en el paquet d'aquesta transferència.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 31/12/2009 16:11

Referent al plànol, el dissenyador en qüestió ha tirat clarament per l'opció dels angles rectes. Com que ja conec prou la xarxa, no sé dir si n'ajuda o dificulta la comprensió, això haurien de dir-ho persones menys habituades.

En qualsevol cas, és només això: un simple canvi de disseny, amb l'encàrrec de visualitzar-hi el tram fins a Puigcerdà (i com ja apunta l'EUKibo, per què no fins a La Tor?), possiblement amb finalitats reivindicatives. Perquè manté l'absurd de les estacions fora de servei.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 31/12/2009 16:34

L'error: manca l'enllaç d'FGC a Martorell, però bé. A mi també em sembla altre error no considerar (tant que lluitaven per dir que sí) els R6 i R5 "Rodalies". Si ara que s'ha traspassat, no ho són, haurien de canviar la nomenclatura per, per exemple, S, tot i que li posaria T, doncs sembla un tram-tren, parant a cada barri que es topa.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 31/12/2009 18:56

Estaria be agafar un tren de rodalies demà, a veure si hi ha millora.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 31/12/2009 18:58

Demà, l'únic que hi podria haver de nou són algunes enganxines. La millora, si n'hi haurà, no es notarà fins passades algunes setmanes.

Per cert, el numeret oficial del Montilla a Sants ha sigut amb un Civia, com no podria ser d'altra manera. Una 440R o una 451 no deuria ser prou digna...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
rogermelcior
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona
Contacta:

Entrada Autor: rogermelcior » Divendres 01/01/2010 23:40

Aquí teniu un vídeo de plaça de Catalunya aquest matí en motiu dels traspàs!
http://www.btvnoticies.cat/2010/01/01/e ... neralitat/



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 01/01/2010 23:52

rogermelcior ha escrit:Aquí teniu un vídeo de plaça de Catalunya aquest matí en motiu dels traspàs!
http://www.btvnoticies.cat/2010/01/01/e ... neralitat/
Oh, aquest vídeo m'ha desfet l'estomac... però què esperen, ha passat un dia i volen canvis? Què passa, que 3000 empleats de la generalitats esperaven davant del despatx de Saura amb enganxines que donin l'alerta per córrer a posar-les a tot arreu amb La Marató de Rodalia?. Au va! si de fet... si un dia hi ha una incidència, mai serà culpa de la Generalitat, ja que si s'avaria un tren, la culpa és dels seus propietaris, Renfe, si cau la catenària, la culpa és d'Adif, el propietari, tenim nous esvorancs a Sagrera pel tema de l'AVE, la culpa serà de Foment... la Generalitat té poder de decisió, però no és propietària de res, excepte de la nova marca, Rodalia de Barcelona, Rodalies de Catalunya.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dissabte 02/01/2010 2:02

Guigui ha escrit:És clar que no. Per anar tirant amb la infraestructura actual, a l'espera del túnel de la Diagonal (ara que sembla que va de debò), haurien d'introduir una gestió de freqüències com a FGC. Però això no va inclòs en el paquet d'aquesta transferència.
Però un dels punts dels quals es podrà fer càrrec la Generalitat és precisament la freqüència dels trens, no? :?


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 02/01/2010 2:14

cristian26 ha escrit:Però un dels punts dels quals es podrà fer càrrec la Generalitat és precisament la freqüència dels trens, no? :?
No hi han trens suficients. D'on no n'hi ha, no en raja, i caldria comprar trens, que, per altra banda seria bó si la Generalitat deidís canviar de operadora en un futur, i mentrestant, hi pot barrejar dies operadores com a reforç. Tot i així, fins que no hi hagi cap túnel a la Diagonal...


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 02/01/2010 11:35

Pel que sembla la línia de Puigcerdà-La Tor de Querol també ha estat traspassada, veieu la nota informativa de la pàgina web del Departament de Politica Territorial i Obres Públiques. Salut

Des de l'1 de gener de 2010 els serveis de rodalies es traspassen a la Generalitat de Catalunya com a part del desplegament de l'Estatut de Catalunya. Les línies traspassades són les incloses en el servei metropolità de Rodalia Barcelona i la línia Barcelona-Puigcerdà-la Tor de Carol.

L'objectiu és que la gestió de proximitat permeti actuar amb més celeritat i millorar el servei. Així els primers canvis en els estàndards de qualitat seran visibles en aspectes tan importants com la informació, l'atenció al client, el confort en trens i estacions, la fiabilitat, el temps de viatge o les freqüències de pas.

Paral·lelament, les inversions en renovació de la flota continuaran i s'aniran afegint trens al nou servei i ampliant la xarxa.

Entre els elements que es posaran en marxa dins del nou sistema d'informació i atenció a les persones usuàries destacan un nou web i un nou sistema de gestió on s'atendran les reclamacions, els suggeriments i es donarà informació en tot moment sobre les incidències en el servei.

D'altra banda, s'impulsarà la creació de diferents serveis de rodalia als àmbits de Girona, Camp de Tarragona i Terres de Lleida per configurar les rodalies de Catalunya.

Finalment, l'acord de traspàs estableix que, donat que l'Estat té un contracte programa amb Renfe-Operadora pel període 2006-2010, la Generalitat de Catalunya se subroga en la posició de l'Estat fins al 31 de desembre de 2010. Llavors, la Generalitat serà lliure de negociar un nou contracte, 2011-2015, o triar un nou operador.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 02/01/2010 12:29

Lluita1714 ha escrit:
cristian26 ha escrit:Però un dels punts dels quals es podrà fer càrrec la Generalitat és precisament la freqüència dels trens, no? :?
No hi han trens suficients. D'on no n'hi ha, no en raja, i caldria comprar trens, que, per altra banda seria bó si la Generalitat deidís canviar de operadora en un futur, i mentrestant, hi pot barrejar dies operadores com a reforç. Tot i així, fins que no hi hagi cap túnel a la Diagonal...
Es pot negociar que l'operadora no tingui menys de X trens a Barcelona, i que aquesta es vegi obligada a dur-los d'on sigui.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 02/01/2010 14:48

Tal i com heu indicat, obrim un nou fil per realitzar el seguiment del traspàs de Rodalies http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=10302 , i tanquem aquest, que tenia la finalitat d'informar de quan es faria :tancat



Bloquejat

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”