Retards, avaries i deficiències a TMB

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Bateries

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 24/09/2013 13:29

Jo tampoc ho vaig entendre, però és literalment el que em va dir una treballadora de TMB.

Les bateries només s'utilitzen quan tots els pantògrafs estan baixats per a alimentar les llums, obrir i tancar portes i poder tornar a pujar els pantògrafs, o com a mínim és el que tinc entès.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 24/09/2013 14:04

En un automòbil convencional, si tens una avaria a l'alternador i no te n'adones, la bateria es descarrega, et quedes sense corrent i el cotxe, al final, es para.

Suposo que si en un tren hi ha una avaria alsistema d'alimentació de les bateries, deu passar una cosa semblant.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 24/09/2013 14:47

genissimon ha escrit:En un automòbil convencional, si tens una avaria a l'alternador i no te n'adones, la bateria es descarrega, et quedes sense corrent i el cotxe, al final, es para.

Suposo que si en un tren hi ha una avaria al sistema d'alimentació de les bateries, deu passar una cosa semblant.
Si et quedes sense bateria a un cotxe, aquest no s'atura, sinó que la pròxima vegada que el vulguis engegar, aquest no arrancarà.
A més a més, els trens no porten alternador.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 25/09/2013 9:19

Javi M ha escrit:Si et quedes sense bateria a un cotxe, aquest no s'atura, sinó que la pròxima vegada que el vulguis engegar, aquest no arrancarà.
A més a més, els trens no porten alternador.
No continuaré amb el fora de tema, però et puc assegurar per experiència pròpia que en un cotxe de benzina si et quedes sense corrent elèctric a la bateria, el motor es para. I actualment, amb el conjunt de dispositius electrònics que porten, a un motor dièsel li passa el mateix.

El que volia posar de manifest és que es poden donar avaries que afectin el sistema de càrrega de les bateries (a cotxes i trens) deixant-los no aptes per al servei.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

eolosbcn
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: eolosbcn » Dimecres 25/09/2013 10:39

Si s'en va la electricitat hi han un conjunt de sistemes de seguretat (p.ex. frenada) que han de poguer actuar, es el motiu principal per el cual hi ha batería. Si la batería no funciona no ho poden fer-ho i per seguretat sería recomanable que en aquestes condicions el propi tren es convertís en inútil. M'imagino que es això el que ha passat.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 25/09/2013 14:30

Què us sembla parlar del problema de les bateries en fils separats?



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 25/09/2013 20:56

eolosbcn ha escrit:Si s'en va la electricitat hi han un conjunt de sistemes de seguretat (p.ex. frenada) que han de poguer actuar, es el motiu principal per el cual hi ha batería. Si la batería no funciona no ho poden fer-ho i per seguretat sería recomanable que en aquestes condicions el propi tren es convertís en inútil. M'imagino que es això el que ha passat.
En aquest cas, haurien continuat fins a l'estació per a no haver d'evacuar el passatge pel túnel. Imagino que l'avaria deu haver estat prou greu com per a què el tren no pogués moure's.



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 25/09/2013 22:25

I si la treballadora et va dir el primer que se li hagués passat pel cap?
O sigui, potser l'avaria era difícil d'explicar i et va dir això (per que pensava que no en sabries res) o senzillament l'avaria era un tema elèctric que no o no només involucra les bateries.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimecres 25/09/2013 22:29

Segons un manual de la sèrie 9000, que tinc a les meves mans, posa que l'ultim que s'ha de desconectar són les bateries. A part d'axió, sito textualment el que diu el manual:
BATERIA
Estos dos pulsadores conectan o desconectan las baterías del tren, las cuales suministran la energia auxiliar cuando no tiene entrada de alta tensión.
- Connexió bateries: Pulsador de color verde. Conectara las baterías a los equipos necesarios para la preparación del tren que nos permitirán realizar la puesta en marcha del mismo y tomar energia exterior elevando los pantógrafos.
- Desconnexió bateries: Pulsador rojo protejido por una tapa perforada, para evitar pulsarlo por equivocación. Desconecta las baterias de los equipos del tren despues de la desconexión del mismo para poder dejar el tren fuera de servicio.
Espero que serveixi.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 01/10/2013 9:23

Acaba de suïcidar-se una parella a l'estació de Penitents. L'L3 està tallada entre Lesseps i Vall d'Hebron (?).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 01/10/2013 9:33

Guigui ha escrit:Acaba de suïcidar-se una parella a l'estació de Penitents. L'L3 està tallada entre Lesseps i Vall d'Hebron (?).
Segons Twitter:

09.19 TMBInfo: Una incidència a Vall d’Hebron afecta la L3 #metrobcn, i un accident al carrer provoca alteracions en les línies #busbcn. (en referència al servei de bus alternatiu.

09.31 L3 #metrobcn: servei restablert. Durant una estona, l'interval entre trens pot ser superior a l'habitual.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 01/10/2013 10:47

Guigui ha escrit:Acaba de suïcidar-se una parella a l'estació de Penitents. L'L3 està tallada entre Lesseps i Vall d'Hebron (?).
Joé, no tinc paraules :?



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 01/10/2013 15:00

Guigui ha escrit:Acaba de suïcidar-se una parella a l'estació de Penitents. L'L3 està tallada entre Lesseps i Vall d'Hebron (?).
Caram... Estar a l'estaicó i veure això no deu ser massa agradable, la veritat... :|


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 01/10/2013 17:33

No ho he presenciat personalment, però la meva dona hi anava a entrar i sí que ha arribat a parlar amb alguna persona que ho ha vist.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 01/10/2013 22:25

Em sembla preocupant la manera com últimament al fòrum es dona molta importància i es comenten com a certs fets que ni tant sols s'han contrastat. Avui no hi ha hagut cap suïcidi a Penitents, com s'ha dit aquí, ni l'altre dia cap 9000 va quedar-se sense bateries. Això de donar com a bones informacions de persones i dir-les alegrement sense ni tan sols un"presumptament" o un "m'ha arribat" em sembla molt del Salvame. S' hauria de posar aquest tipus d'informació a la nevera i si el que es vol es debatre, deixar molt clar que la informació podria ser errònia o directament falsa. Això si volem ser seriosos, es clar.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 01/10/2013 22:29

Aleshores, què ha passat exactament? Perquè a mi, la font m'ha semblat prou fiable perquè ho digués sense posar-ho en quarentena.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 02/10/2013 0:45

Si son informacions falses, esborrem tots els articles degut a un contingut fals?


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 02/10/2013 1:10

Amb els que ja estan no faria res. Però hi ha temes prou importants com per anar debatent temes falsos. Només demano que es contrastin lss informacions abans d'esbombar-les als quatre vents, perque sinó això acabarà semblant el programa del'Iker Jiménez. En cas de no poder-se contrastar, no costa res avisar de que la informació no es fiable, es de segones fonts, o d'origen desconegut i que es per debatre com a supòsit hipotètic.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 02/10/2013 7:32

Doncs no ha sigut un doble suïcidi, me'n desdic i demano disculpes per no haver contrastat la informació d'una font que em semblava prou fiable. Però aleshores, què ha passat, perquè no se m'acut res més inconfessable que una desgràcia personal com un suïcidi o una temptativa de suïcidi.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 02/10/2013 9:21

Ha estat una cosa tan simple i complicada alhora, com la caiguda d'un enclavament.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”