Retards, avaries i deficiències a TMB

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
kastroboy
N4
N4
Entrades: 40

Metro no obre les portes a una estació i marxa...

Entrada Autor: kastroboy » Dilluns 03/01/2022 0:21

Bon dia a tothom. Fa uns 10 dies em va passar una cosa molt estranya (el primer cop en més de 30 anys de viatjar en metro) a la parada del Clot (L2) direcció Badalona/Pompeu Fabra.

El comboi es va aturar correctament... però no s'obrien les portes. De cap vagó. La gent, evidentment, premia els botons i a l'andana hi havia un bon grapat de gent esperant per entrar. Van passar uns 20/30 segons... i llavors el tren va iniciar la marxa deixant a tothom amb un pam de nas. Jo era al cotxe davanter i algun passatger més que indignat va picar els vidres de la cabina i llavors el conductor va parar quan ja havia entrat dins del túnel uns 20 metres aproximadament. Llavors va preguntar què passava i quan li van li van dir es va mostrar sorprès... va dir que no podia fer marxa enrera i va continuar fins a Bac de Roda. En sortir (jo precisament baixava en aquesta parada) hi havia gent tant enfadada que li van fer fotos suposo que per denunciar el motorista o per intimidar-lo.

Jo em vaig quedar de pedra i tinc clar lo següent:
- Era un fet totalment extraordinari.
- No tinc clar si la culpa/responsabilitat era del conductor o de control.
- No van dir res per megafonia (si és que per un tema de servei o per una qüestió de seguretat, etc, no podia obrir portes). Tampoc trobo imprescindible dir el motiu (entenc que hi ha coses que s'amaguen) però sí que és una obligació avisar que el tren no pararà i demanar disculpes (potser es va fer després, això ja no ho sé)
- Si és errada del motorista és força greu (afortudament no per la seguretat) perquè implica un "despiste" important en no mirar els retrovisors/càmares i engegar. És una anada d'olla com una catedral. I si és perquè li va donar la gana encara pitjor (ho veig poc probable). Cal dir que pot haver fet perdre trens a més d'un a Clot RENFE.
- Podria ser que de control li haguessin recomenat no dir res... llavors errada greu de TMB

Ho he reclamat al web de TMB, trucant al 010 i al Facebook/Twitter de TMB. Encara no m'han respost. Tinc intenció en cas que la resposta no em convenci d'anar a una oficina a fer-ho per escrit. Potser sóc una mica exagerat però em fa por que una errada de tipus semblant pugui posar en perill a la gent.

No sé si em podeu donar més informació al respecte. La veritat és que en general el Servei de Metro és de notable o notable alt i que no em va provocar cap problema aquesta incidència.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 03/01/2022 9:07

A mi personalment em va passar una vegada, fa anys, i a d'altres usuaris del fòrum també, per la qual cosa n'hem parlat més d'una vegada, per exemple a partir dels últims missatges d'aquesta pàgina del següent tema:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=646&p=105088


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 03/01/2022 10:15

M'ha passat més d'una vegada, però de l'última ja fa anys. Una d'elles, vaig ser a temps d'anar fins al motorista, picar-li a la finestra lateral (es tractava d'un 3000) i explicar-li-ho. Em va contestar que no se n'havia adonat.

Esperar que no torni a haver-hi linxament públic a l'abocador de brossa virtual és il·lús, però almenys espero que els apoltronats de TMB se sàpiguen captenir adequadament aquesta vegada.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 03/01/2022 16:32

Me ha sorprendido no encontrar un mensaje mío al respecto sobre este hecho en Valldaura, cuando yo vivía en Roquetes (durante agosto de 2014 hasta finales de 2015). Sí que hago referencia al incidente en un hilo sobre el funcionamiento de los 6000, tiempo después ya que en mi caso sucedió con el último tren de la L3 dirección Trinitat Nova, sobre las 00:35 de la noche, y recuerdo que venía de afotar el ulti 451 del Aeroport. Debido a que fue el último tren, hubo trifulca en el andén de Canyelles, ya que como recordaréis los que leísteis mi referencia, en el andén sentido Zona, había un tren estacionado de vacío, que se iba al depósito de Canyelles y esto cabreó a los usuarios que no pudieron bajar en Valldaura, ya que habían pedido que ese tren de vacío los llevase a su estación y los responsables se negaron. Mi tren continuó marcha tras estar unos 10 minutos parado en Canyelles, yo bajé en Roquetes y no sé qué pasó después, pero recuerdo que en Canyelles hubo incluso pelea con los de seguridad.

Quería comentar el tema, ya que hay dos amagos de incidencias, que seguramente todos hemos vivido más de una vez en el Metro de Barcelona. Una es, cuando el tren para en el andén, pero no ha parado en el sitio correcto, y no abre puertas, y entonces el tren avanza unos centímetros adelante y después abre puertas. Este amago no es relevante.
El otro amago, y que más de una vez habremos vivido todos (yo no hay línea donde no lo haya vivido), es cuando el tren estaciona correctamente, la gente intenta abrir puertas y están bloqueadas. Pasan cinco segundos, diez, a veces incluso quince, y sin que el tren se mueva de allí, finalmente se abren las puertas y la gente entra y sale del tren. Estos amagos, sobre todo los he visto en la línea 1, y en cuanto a estaciones candidatas, me ha pasado sobre todo en La Sagrera, en ambas direcciones, en Clot dirección Bellvitge y alguna vez en Fabra i Puig. Pese a que el tren finalmente abría puertas, a veces el tiempo hasta que eso sucedía era de 15 segundos, más o menos, y el susto de que se fuera a la siguiente parada sin abrir, ya te lo llevabas. Estos casos, aunque no suceden siempre, sí que suceden con bastante frecuencia, pongamos en mi caso que de un mes cogiendo el metro todos los días, entre 8 y 10 ocasiones ha pasado. No sé exactamente a qué se deben estas incidencias, pero si están relacionadas con el funcionamiento automático o desde control de los trenes, habría que mirárselo, ya que los amagos son bastante frecuentes y de vez en cuando, los amagos se convierten en pesadillas.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Entrades: 269
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Dilluns 03/01/2022 16:58

A mi em va passar un dia a Poble Sec, en un 3000 amb motorista aprenent, va parar una mica llarg (la primera porta estava mig al túnel) ningú va poder entrar o sortir, el tren va arrencar i continuar normal (gairebé es va repetir a Catalunya però allà sí que va poder obrir portes). El problema és que hi ha un sistema que només permet obrir portes en una zona molt precisa i si queda una mica llarg, per poc que sigui ja no es poden obrir fins la propera estació.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 03/01/2022 17:02

Passa molt habitualment a l'inrevés, sembla que l'ATO no li agrada parar a on toca... :) Ha de corregir manualment el motorista.



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N6
N6
Entrades: 269
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Dilluns 03/01/2022 17:06

Renfe445 ha escrit:
Dilluns 03/01/2022 17:02
Passa molt habitualment a l'inrevés, sembla que l'ATO no li agrada parar a on toca... :) Ha de corregir manualment el motorista.
Jo recordo uns quants cops així també, tot i que crec que algun amb motorista aprenent en ATP també m'ha passat.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 03/01/2022 17:08

França451 ha escrit:
Dilluns 03/01/2022 16:32
El otro amago, y que más de una vez habremos vivido todos (yo no hay línea donde no lo haya vivido), es cuando el tren estaciona correctamente, la gente intenta abrir puertas y están bloqueadas. Pasan cinco segundos, diez, a veces incluso quince, y sin que el tren se mueva de allí, finalmente se abren las puertas y la gente entra y sale del tren. Estos amagos, sobre todo los he visto en la línea 1, y en cuanto a estaciones candidatas, me ha pasado sobre todo en La Sagrera, en ambas direcciones, en Clot dirección Bellvitge y alguna vez en Fabra i Puig. Pese a que el tren finalmente abría puertas, a veces el tiempo hasta que eso sucedía era de 15 segundos, más o menos, y el susto de que se fuera a la siguiente parada sin abrir, ya te lo llevabas. Estos casos, aunque no suceden siempre, sí que suceden con bastante frecuencia, pongamos en mi caso que de un mes cogiendo el metro todos los días, entre 8 y 10 ocasiones ha pasado. No sé exactamente a qué se deben estas incidencias, pero si están relacionadas con el funcionamiento automático o desde control de los trenes, habría que mirárselo, ya que los amagos son bastante frecuentes y de vez en cuando, los amagos se convierten en pesadillas.
Exacto, este tipo de "amagos" en los que aparentemente (insisto, aparentemente) el tren no se mueve ni un milímetro durante los 10, 15, 20... segundos en que no se sabe por qué no abre puertas, son sumamente inquietantes. Más que nada (en mi caso), porque uno empieza a dudar si no se convertirá finalmente en el "caso de avanzar hasta la siguiente estación".


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 29/03/2022 12:23

Aquest matí, la L4 ha restat tallada entre Pg. de Gràcia i Barceloneta i més tard fins a Bogatell. Ho han anunciat a les pantalles amb més d'una hora de diferència (10:15 i 11:40, respectivament), o sigui que alguna cosa força grossa deu haver passat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 29/03/2022 16:52

Es veu que ha descarrilat un vehicle de manteniment de matinada.

https://www.ccma.cat/324/la-linia-4-del ... a/3154987/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 19/10/2022 19:49

Sembla que des d'aquest matí hi ha una fuita d'aigua en un dels túnels a l'entorn d'Europa | Fira. Fet que està provocant que se circuli amb 3 serveis parcials a L9 Sud:

Aeroport T1 <> Fira.
Fira <> Torrassa (Servei per 1 via).
Torrassa <> Zona Universitària (Suposo que també per 1 sola via).

I clar, la L10Sud circula amb 2 serveis parcials,bus substitutori i els parcials de L9S.
ZAL | Riu Vell <> Foc
Foc <> Provençana (Suposo que per 1 via).
Provençana <> Can Tries | Gornal (Amb bus substitutori)
Can Tries | Gornal <> Torrassa (Servei de L9S per una via suposo).
Torrassa <> Collblanc (Servei de L9S per l'altre via suposo).

Vaja, que si hi ha algú que ha de fer-se tota la L10, quasi que se la faci caminant :x



El metro de Barcelona amb motoristes!

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 20/10/2022 18:38

A dia d'avui, L9 Sud segueix tocada tot i parcialment enfonsada (literalment), però no tant com ahir.

Pel que estic entenent. L9 Sud funciona d'Aeroport T1 a Can Tries | Gornal. I pel que sembla, són els trens de la L10 Sud els que prolongen el seu recorregut fins a Zona Universitària.

Si es procedeix d'Aeroport T1 cap a Zona Universitària, cal canviar d'andana. (Entenc que els trens de la L9Sud circulen en vía única des de Fira fins aquí), si es procedeix de Zona Univ. cal baixar del tren i esperar al de L9 a la mateixa andana.

I sembla que això ve amb sorpresa, ja que pel que he vist per xarxes, els trens de L10 que prolonguen el recorregut a Zona Universitària els hi apareix l'estació de Camp Nou a les pantalles. :x



El metro de Barcelona amb motoristes!

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 31/10/2022 17:25

Acabo d’agafar la L9 a l’aeroport i veig que continua la L9 tallada a Can Tries Gornal.
Tan greu es la incidencia per un tall de 11dies nomes a una de les vies?



Avatar de l’usuari
local
N5
N5
Entrades: 85
Ubicació: ÀMB

Entrada Autor: local » Dimarts 01/11/2022 11:05

davida ha escrit:
Dilluns 31/10/2022 17:25
Acabo d’agafar la L9 a l’aeroport i veig que continua la L9 tallada a Can Tries Gornal.
Tan greu es la incidencia per un tall de 11dies nomes a una de les vies?
Doncs la setmana passada, des de betevé van publicar aquesta notícia:
La incidència a l’L9 sud del metro ja fa nou dies que dura i anirà per llarg
Caldrà injectar morter des de la superfície per assegurar que es no es produeixin més filtracions d'aigua

https://beteve.cat/mobilitat/incidencia ... per-llarg/



Hekapoo
N1
N1
Entrades: 7
Ubicació: L'H

Entrada Autor: Hekapoo » Diumenge 22/01/2023 20:43

Fa una estona la línia 5 s'ha aturat totalment durant uns cinc minuts. Després es va restablir però sense servei entre Sagrera i Vilapicina.

A hores d'ara funciona amb normalitat



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 25/01/2023 19:35

Parlant sobre la L5, ahir al voltant de les 14:00 o aproximadament... es va saltar la parada d'Hospital Clínic (avisant a megafonia, es clar)... algú sap el motiu d'això?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 06/02/2023 10:25

Sembla que la incidència d'un tren a Zona Universitària motiva a un servei parcial entre Maria Cristina i Trinitat Nova a L3 en aquests moments.


El metro de Barcelona amb motoristes!

campbell
N5
N5
Entrades: 120
Ubicació: Beverly Sants

Entrada Autor: campbell » Dijous 16/02/2023 7:23

Ara hi posa que la L2 està tallada desde Sagrada Familia a Paral.lel.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 25/02/2023 12:19

Ahir a la nit va haver una incidència a L3 que va obligar a fer servei parcial fins al final del servei.

Funcionava de Zona Universitària a Vall d'Hebron per un costat, i de Canyelles a Trinitat Nova per l'altre. Amb un servei especial de bus en el tram afectat.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 03/03/2023 16:30

Sap fins i tot greu donar-ho d'alta com a "retard, avaria i deficiència", perquè es tracta d'una d'aquelles coses horroroses que esperes que no passin mai, però el cas és que va passar, ahir a la nit :?

https://www.lavanguardia.com/local/barc ... apado.html

EN LA ESTACIÓN DE GORG
Una mujer muere arrollada por el metro en Badalona al quedarle un pie atrapado
La víctima, que accedía al metro en la estación del Gorg no pudo evitar que se cerrasen las puertas y fuera atropellada por el convoy


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”