Dubte sobre FGC
Dubte sobre FGC
A la Llobregat-Anoia els combois de fgc, tenen grabat alguna de les estacions, o sigui passa un comboi i es pot llegir "Olesa de Montserrat" passa un altre en qualsevol direcció i llegeixo "La pobla de Claramunt". D'on surt això? I perque? Algu en sap alguna cosa?
Són noms de poblacions per on passen les línies LL-A.
Ja, pero jo pregunto el perque, renfe no té grabat als trens "Martorell" o "Sabadell Centre"Platanito ha escrit:Són noms de poblacions per on passen les línies LL-A.
- ABB_Traccion
- N7
- Entrades: 322
Bàsicament, perque si renfe tingués que "bautitzar" tots els seus trens, no acabariem maiAlex_C4 ha escrit:Ja, pero jo pregunto el perque, renfe no té grabat als trens "Martorell" o "Sabadell Centre"Platanito ha escrit:Són noms de poblacions per on passen les línies LL-A.
![Rient xD](./images/smilies/nou-hilarious.gif)
També els automotors de Montserrat i del cremallera de Núria porten noms, en aquest cas, de les muntanyes.
Sabadell Centre no és una població.Alex_C4 ha escrit:[Ja, pero jo pregunto el perque, renfe no té grabat als trens "Martorell" o "Sabadell Centre"
Exacte. Cito alguns exemples:ABB_Traccion ha escrit:També els automotors de Montserrat i del cremallera de Núria porten noms, en aquest cas, de les muntanyes.
Núria: Taga, Torreneules, Puigmal.
Montserrat: Els Flautats.
Les 213 mès noves no estàn bautizades amb el nom de cap població,sollament estàn bautizades les unitats desde les 213.01 fins la 213.20,a partir de la 213.21 fins la 213.33 no estàn bautizades.
Així de memoria,les unitats bautizades amb el nom de les poblacions eren:
213.01 Igualada
213.02 Manresa
213.05 Sant Andreu de la Barca
213.08 Sant Vicenç dels Horts
213.11 Martorell
213.14 Cornellà de Llobregat
213.15 Santa Coloma de Cervelló
Ho dic així de memoria,per cert,que no totes les poblacions per on passa la LL-A tenen les 213 bautizades amb el seu nom de la població,crec recordar que Barcelona i Hospitalet no hi apareixen,i per aquesta població passa la LL-A!
I Cornellà no em sona,i també no surt Castellbisbal
(hi ha una estació de la LL-A dins del terme de Castellbisbal,que quedi clar
!)
Així de memoria,les unitats bautizades amb el nom de les poblacions eren:
213.01 Igualada
213.02 Manresa
213.05 Sant Andreu de la Barca
213.08 Sant Vicenç dels Horts
213.11 Martorell
213.14 Cornellà de Llobregat
213.15 Santa Coloma de Cervelló
Ho dic així de memoria,per cert,que no totes les poblacions per on passa la LL-A tenen les 213 bautizades amb el seu nom de la població,crec recordar que Barcelona i Hospitalet no hi apareixen,i per aquesta població passa la LL-A!
I Cornellà no em sona,i també no surt Castellbisbal
![Smile :)](./images/smilies/nou-somriu.gif)
![Rient xD](./images/smilies/nou-hilarious.gif)
La nova remesa d'unitats 213 (213.21 a 213.33) tampoc van batejades...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Suposo que és perque el material mòbil de Renfe de vegades migra a d'altres parts d'Espanya i no crec que a un viatger madrileny li fotès molta gràcia veure una 447 de nom "Sant Vicenç de Castellet", igual que a un viatger català llegir a una 440R "El Escorial" doncs com que tampoc fot molta gràcia.Alex_C4 ha escrit:Ja, pero jo pregunto el perque, renfe no té grabat als trens "Martorell" o "Sabadell Centre"
![Rient xD](./images/smilies/nou-hilarious.gif)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Les 440 de Cantàbria duuen l'escut d'allà.
- Estrella_de_Galicia
- N6
- Entrades: 288
- Ubicació: /dev/null
- Contacta:
Añado: per exemple "RENFE" les talgas (Virgen de no se que....), en els (Tren Regional Diesel) TRD 594.006 El Rosalia de Catro per citar-ne algun... quants records...
Saludos
Pedro Aguilar
Pedro Aguilar
La SBB també bateja les seves locomotores amb noms de població i hi posa el corresponent escut, almenys en les sèries més antigues.
Les companyies aèries també solen posar noms (topònims, noms de personatges famosos) als seus avions.
Les companyies aèries també solen posar noms (topònims, noms de personatges famosos) als seus avions.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
La SNCF té locomotores amb escuts de poblacions franceses.
Vueling té algun dels seus A320 batejats amb noms de passatgers X milions.
Vueling té algun dels seus A320 batejats amb noms de passatgers X milions.
Pere ha escrit:Les 440 de Cantàbria duuen l'escut d'allà.
![Surprised :o](./images/smilies/nou-alucinat.gif)
Òndia, no ho sabia això.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Creo que es porque el gobierno Cántabro subvencionó la reforma de las unidades.JaMiRo! ha escrit:Pere ha escrit:Les 440 de Cantàbria duuen l'escut d'allà.![]()
Òndia, no ho sabia això.
Mmmm, pues el tren de Soria lo subvenciona la Junta de Castilla y León y las unidades diesel que circulan no tienen nombre; anda que no seria chulo ver una apodada "Numancia".594-001-0 ha escrit:Creo que es porque el gobierno Cántabro subvencionó la reforma de las unidades.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
D'això se'n diu escombrar cap a casa
A Tranvia hi havia un usuari certament encapritxat amb el logotip de CL<-, però millor deixem-ho estar![Callat :callat](./images/smilies/calla.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
A Tranvia hi havia un usuari certament encapritxat amb el logotip de CL<-, però millor deixem-ho estar
![Callat :callat](./images/smilies/calla.gif)
-
- N10
- Entrades: 4267
- Ubicació: Horta
Els noms de les 213 batejades són:
213.01: Igualada
213.02: Manresa
213.03: Capellades
213.04: Piera
213.05: Sant Andreu de la Barca
213.06: Castellbell i el Vilar
213.07: Vilanova del Camí
213.08: Sant Vicenç dels Horts
213.09: Sant Vicenç de Castellet
213.10: Vallbona d'Anoia
213.11: Martorell
213.12: Pallejà
213.13: Sant Esteve Sesrovires
213.14: Sant Boi de Llobregat
213.15: Santa Coloma de Cervelló
213.16: Masquefa
213.17: Olesa de Montserrat
213.18: Abrera
213.19: La Pobla de Claramunt
213.20: Monistrol de Montserrat
213.01: Igualada
213.02: Manresa
213.03: Capellades
213.04: Piera
213.05: Sant Andreu de la Barca
213.06: Castellbell i el Vilar
213.07: Vilanova del Camí
213.08: Sant Vicenç dels Horts
213.09: Sant Vicenç de Castellet
213.10: Vallbona d'Anoia
213.11: Martorell
213.12: Pallejà
213.13: Sant Esteve Sesrovires
213.14: Sant Boi de Llobregat
213.15: Santa Coloma de Cervelló
213.16: Masquefa
213.17: Olesa de Montserrat
213.18: Abrera
213.19: La Pobla de Claramunt
213.20: Monistrol de Montserrat
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Una cosa és la subvenció pel manteniment del servei i una altra cosa és la subvenció per la millora del material que presta aquell servei.
Així per exemple alguns 596 que circulen a l'Aragó duen l'escut del govern d'Aragó ja que va ser a través d'aquesta administració que es va pagar la reforma d'aquests trens.
Així per exemple alguns 596 que circulen a l'Aragó duen l'escut del govern d'Aragó ja que va ser a través d'aquesta administració que es va pagar la reforma d'aquests trens.
JaMiRo! ha escrit:Mmmm, pues el tren de Soria lo subvenciona la Junta de Castilla y León y las unidades diesel que circulan no tienen nombre; anda que no seria chulo ver una apodada "Numancia".594-001-0 ha escrit:Creo que es porque el gobierno Cántabro subvencionó la reforma de las unidades.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Santfeliuenc
- N10
- Entrades: 3520
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
Con todos los respetos... muy interesante todo esto de bautizar o ponerle a los trenes los nombres de las poblaciones por las que pasa la línea, aunque a mi me parece que mucho más interesante sería el colocarle a la línea de ancho métrico del Baix Llobregat un ancho de vía UIC y una ampliación de Manresa a Berga, a Puigcerdà y a Francia... más que nada por desarrollar un poquito Cataluña y eso.
Que digo yo ¿eh? tampoco me hagais mucho caso, las pegatinas o nombres que lleven los trenes, al fin y al cabo es algo accesorio que en un momento lo pones o lo quitas y ya está. Lo otro nos lleva o no al futuro y a disponer de una infraestructura competitiva o quedarnos anclados en el siglo XIX.
Saludos,
Sergio
Con todos los respetos... muy interesante todo esto de bautizar o ponerle a los trenes los nombres de las poblaciones por las que pasa la línea, aunque a mi me parece que mucho más interesante sería el colocarle a la línea de ancho métrico del Baix Llobregat un ancho de vía UIC y una ampliación de Manresa a Berga, a Puigcerdà y a Francia... más que nada por desarrollar un poquito Cataluña y eso.
Que digo yo ¿eh? tampoco me hagais mucho caso, las pegatinas o nombres que lleven los trenes, al fin y al cabo es algo accesorio que en un momento lo pones o lo quitas y ya está. Lo otro nos lleva o no al futuro y a disponer de una infraestructura competitiva o quedarnos anclados en el siglo XIX.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Eso implicaría rehacer todo lo que se ha hecho en estos últimos 20-30 años. Además no sé yo si el trazado lo permite más allá de Martorell, y rehacer el trazado no creo que sea viable económicamente.Santfeliuenc ha escrit:Hola,
Con todos los respetos... muy interesante todo esto de bautizar o ponerle a los trenes los nombres de las poblaciones por las que pasa la línea, aunque a mi me parece que mucho más interesante sería el colocarle a la línea de ancho métrico del Baix Llobregat un ancho de vía UIC y una ampliación de Manresa a Berga, a Puigcerdà y a Francia... más que nada por desarrollar un poquito Cataluña y eso.
Que digo yo ¿eh? tampoco me hagais mucho caso, las pegatinas o nombres que lleven los trenes, al fin y al cabo es algo accesorio que en un momento lo pones o lo quitas y ya está. Lo otro nos lleva o no al futuro y a disponer de una infraestructura competitiva o quedarnos anclados en el siglo XIX.
Saludos,
Sergio
Creo que es más urgente empezar a triplicar carril en las vías de ancho Renfe y hacer que todo el material nuevo sea UIC. Así, dentro de treinta años se podría eliminar para siempre el ancho de 1668 mm.