Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Lògica... o no

Entrada Autor: Guigui » Dijous 25/06/2009 10:37

Per lògica, hauria de ser per a la de Manresa. Però clar, aquest país i la lògica estan molt, però molt renyits.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dijous 25/06/2009 13:25

L'estació de Sabadell Can Llong està ben situada? Jo pensava que era entre Terrassa-Est i Sabadell Nord.

En teoria el túnel de Montcada hauria de ser per Manresa, si més no els estudis que he vist diuen això. Serà molt necessari perquè contant que ens afegiran Sabadell Can Llong, Terrassa Can Boada, Barberà-Cerdanyola i Sagrega, un total de 4 parades que significa sumar prop de 8 minuts al trajecte entre Manresa i Plaça Catalunya... perquè segur que hi fan parar tots els trens... Espero que com a mínim compleixin i facin el túnel de Montcada i millorin el traçat entre Manresa i Terrassa aviat, per guanyar temps. Amb aquests dos canvis potser guanyaríem 2 o 3 minuts contant les estacions noves que faran. Després hi ha el tema de quadriplicació entre Sabadell Sud i Cerdanyola que de moment no ho posen perquè està en estudi o sigui que pot anar per llarg.

Jo el que faria a llarg termini si realment es vol millorar la C4 és posar trens cada 15 minuts des de Manresa. D'aquests la meitat que parin a les estacions intermitges entre Sant Vicenç i Terrassa. Llavors a partir de Terrassa faria que només paressin a Sabadell Nord (pel tema de l'intercanviador, potser s'hauria d'afegir Sabadell Centre però la gent podria canviar en aquesta estació i acabar d'anar on volés), a Barberà-Cerdanyola (pel tema de l'intercanviador) i després ja fins com a mínim a Sant Andreu Arenal, ja que dubto que hi hagi algú de Manresa que vagi a Torre Baró. I potser em saltaria Sant Andreu i tot ja que tenin la futura Sagrega amb l'intercanviador tampoc val massa la pena. Llavors s'hauria de quadriplicar la via i fer el necessari per permetre tot això.

En segon lloc des de Terrassa que surtin 4 trens més entremig dels 4 que venen de Manresa. I jo crec que amb això tindríem un bon servei que acontentes a tots els tipus d'usuaris.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 25/06/2009 13:36

pukyxd ha escrit:I potser em saltaria Sant Andreu i tot ja que tenin la futura Sagrega amb l'intercanviador tampoc val massa la pena.
Amb la Sagrera (Meridiana), SAA (Fabra i Puig) deixarà de tenir força sentit. Però ara mateix, no sé com està decidit el tema (o si ja hi han pres alguna decisió).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

XSB
N3
N3
Entrades: 21

Entrada Autor: XSB » Dijous 25/06/2009 14:17

Em sembla que l'únic que s'acabará fent és el túnel de Montcada. El tema de corretgir el traçat de Terrassa a Manresa em dona l'impressió que no es farà ja que estan renovant tota l'electrificació des de Terrassa fins a Manresa. Seria una mica estrany que fessin les coses dues vegades.



mix3
N5
N5
Entrades: 124
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: mix3 » Dijous 25/06/2009 15:20

El pla em sembla bé, però en alguns aspectes concordarem que insuficient.

- De què serveix augmentar la capacitat fent doble via a la R3 si després no es podran posar més trens perquè el túnel de Pl. Catalunya està saturat? Només a priori serviria per guanyar puntualitat a l'evitar fer encreuaments.

- Diu "las principales líneas serán de uso exclusivo para cercanías". Vol dir que la R2 sud, línia que passa per on passa gran part de lo que no és rodalies, no és una línia principal?

- Es podrien millorar els temps de viatge dels trens que venen de més lluny si es fessin serveis parcials que no passessin per Barcelona i aturessin a totes les parades, mentre que els trens que entren, facin de semidirectes. També es podrien aprofitar ramals infrautilitzats com el de les Aigües, per a fer acabar trens a St. Andreu Comtal.

Penso en la R4 nord, la que faig servir habitualment:

- Tren desde Manresa para a Manresa - Terrassa - Sabadell Nord - Sabadell Centre - Barberà/Cerdanyola - Sagrera - Pl. Catalunya (trobo innecessari tenir Arc de Triomf si la correspondència amb L1 també està a Pl. Catalunya i estarà a Sagrera Meridiana.
- Trens amb aturades a totes les estacions, entre Terrassa Oest i Montcada Bifurcació. Així podríem augmentar la freqüència de trens per aquells que es mouen només pel Vallès (que no són pocs).

El pla, bé, però es queda curt. El que cal, a part d'infrastructura nova, és aprofitar la existent, en alguns punts tan infrautilitzada i en altres tan sobresaturada.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 25/06/2009 15:29

mix3 ha escrit:El pla em sembla bé, però en alguns aspectes concordarem que insuficient.

- De què serveix augmentar la capacitat fent doble via a la R3 si després no es podran posar més trens perquè el túnel de Pl. Catalunya està saturat? Només a priori serviria per guanyar puntualitat a l'evitar fer encreuaments.
La R3 passaria a circular per via Passeig de Gràcia, i el túnel de Pl Catalunya quedaria per a les línies R1 (costa-costa), R4 (Aeroport-Manresa) i R7 (circular), si és que finalment es fa una línia circular i no es fa una línia Granollers - Vilafranca a través de la Papiol-Mollet.



Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dijous 25/06/2009 16:41

I les rodalies per la Diagonal?

Ja se n'ha oblidat, el senyor Blanco???


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 25/06/2009 16:44

Almenys des de la oposició alguna cosa diuen al respecte (també han donat la notícia per TV3):
PPC pide a Blanco que concrete recursos que recibirá Cataluña por traspaso
EFE - 25/06/2009 12 : 49

Barcelona, 25 jun (EFE).- La presidenta del PP catalán, Alicia Sánchez-Camacho, ha opinado hoy que las visitas del ministro de Fomento, José Blanco, a Cataluña no pueden ser un mero "escaparate", y le ha reclamado que concrete cuántos recursos recibirá Cataluña por el traspaso y qué infraestructuras se le cederán.

La presidenta del PPC ha hecho estas declaraciones a los periodistas en el Mirador del Pont de Calatrava, acompañada por el diputado de PPC Josep Llobet, responsable de política territorial del partido en el Parlament.

Allí ha instado a Blanco, que hoy visita Barcelona para presentar el plan de Cercanías del área metropolitana barcelonesa, a que dé información concreta sobre "cuál es el montante de la inversión del traspaso y sobre qué infraestructuras se traspasarán", así como a dar explicaciones sobre por qué el ministerio de Fomento envía material ferroviario "viejo" a Cataluña, según los populares.

"Queremos que este nuevo plan tenga concreta la financiación, las inversiones previstas para las infraestructuras y para el material rodante y que sobre todo, establezca la mejora de la calidad del servicio y la garantía de los derechos de los trabajadores", ha declarado Sánchez-Camacho.

Asimismo, Sánchez-Camacho ha denunciado que el plan de Cercanías lleva cinco años de retraso y que, en cambio, en la Comunidad de Madrid sólo han tardado dos meses en ponerse de acuerdo, lo que ha hecho que "los grandes perjudicados" sean los usuarios.

"El traspaso de Cercanías ha sido una historia de retrasos e incumplimientos, como los que nos tiene acostumbrado el propio Gobierno Zapatero en materia de financiación autonómica", ha lamentado Sánchez-Camacho.

Además, la presidenta del PP catalán ha criticado que el nuevo plan no incluya algunas de las inversiones que su partido ya tenía previstas, como el desdoblamiento de la línea Barcelona-Vic.

Sánchez-Camacho también ha reclamado información al Govern de la Generalitat para saber si a partir de enero de 2011 será Renfe quien gestionará Cercanías en Cataluña u otra operadora, y en este último caso ha pedido "garantizar" los derechos de los trabajadores. EFE vm/pll/ero
De: http://www.elconfidencial.com/cache/200 ... spaso.html


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 25/06/2009 17:27

pukyxd ha escrit:L'estació de Sabadell Can Llong està ben situada? Jo pensava que era entre Terrassa-Est i Sabadell Nord.
Està mal situada, estarà entre Sabadell Nord i Castellarnau. De fet, anant cap a Barcelona el pont llarg que travessa per sota el tren serà la futura entrada a l'estació, a l'estil de Terrassa Est. O almenys fa anys així ho deia el Diari de Sabadell.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 25/06/2009 18:47

Avui fan la presentació a EdF, ja m'hauria agradat anar-hi!

http://www.catalunyapress.es/noticia.ph ... pSeccion=1

Posada de llarg del Pla de Rodalies

25 de Juny de 2009

El ministre de Foment, José Blanco, presentarà aquesta tarda el nou pla de Rodalies de Barcelona, que es farà efectiu al 2010 i tindrà una inversió mínima de 4.000 milions d'euros fins al 2015, quan s’espera comptar amb160 milions de passatgers.

Entre les actuacions previstes hi ha la de fer arribar Rodalies a la recentment inaugurada T1 de l'aeroport del Prat. La roda de premsa es farà a l'Estació de França i el ministre estarà acompanyat del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu.

La Generalitat havia reclamat la connexió ferroviària amb la T1 com a condició per acceptar el traspàs de Rodalies de Renfe, que s'acabarà de tancar al juliol i que es farà efectiu el 2010. Altres inversions previstes al pla són la construcció d'un nou tram entre Cornellà de Llobregat i Castelldefels i el desdoblament de diversos trams que actualment són de via única.

A més, el nou pla de Rodalies inclou la construcció d'11 intercanviadors i de gairebé 7.000 places d'aparcament en 15 estacions. L'objectiu és arribar a 160 milions de passatgers el 2015 i garantir la qualitat i la puntualitat del servei.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 25/06/2009 18:58

Trytasa Baldaquino ha escrit:I les rodalies per la Diagonal?

Ja se n'ha oblidat, el senyor Blanco???
El túnel de la Diagonal entrava dins del pla metropolità que elabora la Generalitat.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 25/06/2009 19:12

:o Un tunel per la diagonal si al final Barcelona semblara un formatge grullere :bleah


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 25/06/2009 19:24

Imagino que no coneixes la situació, però si hi ha un lloc encara sense fer túnel és precisament la Diagonal, per evitar més "gruyeres" com el de Catalunya.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 25/06/2009 20:02

Us he de decebre, però contràriament a la creença popular, un formatge Gruyère no té forats.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 25/06/2009 20:09

Cert, és l'emmental :D



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 25/06/2009 23:04

http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=3602008

El ministre Blanco diu ara que el quart cinturó s'inclourà al pla de rodalia
Aquest pla, aprovat al febrer, fou rebut amb prudència pels partits catalans · El conseller Nadal li diu que la societat catalana 'està inquieta i té pressa' · CiU qualifica l'acte de presentació d''autobombo'

El ministre espanyol de Foment, José Blanco, ha dit avui que l'estat finançarà del quart cinturó de l'àrea metropolitana de Barcelona com a última acció del pla de rodalia, aprovat el febrer passat i presentat avui en societat. Aquest pla, que fou rebut amb prudència pels partits catalans, ha de ser el pas previ al traspàs de rodalia, previst per al 2010. El conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, li ha dit que la societat catalana 'està inquieta i té pressa'.

El finançament del quart cinturó, que enllaçarà Vilanova i la Geltrú i Mataró passant per Vilafranca del Penedès, Martorell, Terrassa, Sabadell i Granollers, s'afegirà, segons que ha explicat Blanco, als quatre mil milions d'euros que l'estat destinarà al pla de rodalia. 'L'any que ve començarem a redactar els estudis corresponents' d'aquesta línia, ha assegurat Blanco, que ha dit encara no se n'ha pogut concretar el cost final.

CiU qualifica l'acte d''autobombo'

'Aquestes actuacions s'han presentat mil vegades i no comencen mai', ha dit el diputat de CiU Josep Rull, que ha qualificat l'acte d''autombombo'. Rull ha dit, també, que el pla de rodalia és discriminatori per Catalunya perquè només s'hi invertiran quatre mil milions pels cinc mil que s'invertiran a Madrid.

Iniciativa, decebuda

Iniciativa per Catalunya (ICV) s'ha mostrat decebuda perquè l'anunci de Blanco no ha anat acompanyat de xifres concretes. El diputat Salvador Milà ha dit que Blanco 'ha perdut l'oportunitat' de concretar el pla i proposar millores conretes, tal com va fer amb el pla de Madrid. Per Milà, 'aquest és el mateix pla que presentà Magdalena Álvarez, ple de referències verbals no quantificades'.

El PSC aplaudeix l'anunci del ministre

El PSC, en canvi, s'ha felicitat pels anuncis del ministre. El diputat Roberto Labandera ha dit que 's'obre una nova etapa per la rodalia' i, en resposta a CiU, ha dit que la inversió pel quart cinturó s'afegirà als quatre mil milions previstos, per la qual cosa 'se superarà de llarg la inversió a Madrid'.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 25/06/2009 23:15

Si no fos perquè tots plegats ja tenim una mica el cul pelat en el tema, ens pensaríem que el "Quart Cinturó" és el de l'asfalt. Tant costa dir-ne Línia Orbital, que és la denominació que s'ha implantat, amb més o menys èxit?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dijous 25/06/2009 23:20

victorcasta ha escrit:
Trytasa Baldaquino ha escrit:I les rodalies per la Diagonal?

Ja se n'ha oblidat, el senyor Blanco???
El túnel de la Diagonal entrava dins del pla metropolità que elabora la Generalitat.
Tens tota la raó... em callo.

Pensava que a qui se li havia acudit era al Blanco, i en veritat se'ns havia acudit a 'nosaltres' i havíem de demanar-li permís a ell. Ara sí que veig que és del tot utòpic, perquè si no es contempla amb aquestes inversions ja no tindrà cabuda mai més.

Carall de competències duplicades... si depengués tot d'un sol ens, no estariem creant-nos il·lusions quan en veritat son més bons desitjos que planificacions reals.


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Divendres 26/06/2009 17:43

El caire que està prenent el traspàs/futur/millora/pastís de les rodalíes de Barcelona faría riure si no fos per plorar. Menys actes i presentacions i més obres! Anem pel camí de batre el rècord de inauguracions de l'Eix Transversal! (viari)



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dissabte 27/06/2009 11:43

Presentado el Plan de Cercanías de Barcelona para el período 2008-2015



La Ciudad Condal contará con veinticinco nuevos kilómetros de líneas, nueve estaciones y once intercambiadores más
El ministro de Fomento, José Blanco, presentó ayer en la Ciudad Condal el Plan de Cercanías de Barcelona para el período 2008-2015, que supondrá una inversión de cuatro mil millones de euros. Con este plan, se aumentará la capacidad de la infraestructura mediante la duplicación de vía en ochenta kilómetros y la construcción de veinticinco kilómetros de nuevas líneas.





(26/06/2009) El Plan de Cercanías de Barcelona para el período 2008-2015 viene a desarrollar la política de infraestructuras y transportes establecida en el Plan Estratégico de Infraestructuras y Transporte 2005-2020, aprobado por el gobierno en julio de 2005.

La red de cercanías de Barcelona tiene actualmente una extensión de 467 kilómetros de longitud, distribuidos en seis líneas; cuenta con 107 estaciones y diez intercambiadores. La red da servicio a 4,1 millones de habitantes repartidos en 79 municipios.

El análisis y diagnóstico de la red que ha llevado a cabo el gobierno refleja que, actualmente, las cercanías de Barcelona tienen una buena cobertura territorial. Sin embargo, es necesario modernizar y homogeneizar la red para aumentar la fiabilidad de las instalaciones.

Duplicación de vía

Fomento invertirá cuatro mil millones de euros en la ampliación y mejora de la red de cercanías. Entre otras actuaciones, se aumentará la capacidad de la infraestructura mediante la duplicación de vía en ochenta kilómetros de líneas y se construirán veinticinco kilómetrso de nuevas líneas. Asimismo, se renovará la infraestructura e instalaciones de la red existente, incluyendo la implantación del sistema ERTMS y GSMR en toda la red de cercanías.

Prolongación de andenes

Por otro lado, se modernizarán todas las estaciones, un total de 107, ensanchando y prolongando andenes hasta doscientos metros de longitud, además de hacerlas accesibles para personas con movilidad reducida.

El plan incluye también la construcción de nueve estaciones, once intercambiadores y casi siete mil nuevas plazas de aparcamiento disuasorio.

Los objetivos del Plan de Cercanías de Barcelona apuntan a ofrecer una mayor calidad del servicio mediante la modernización, renovación y ampliación de los elementos de la infraestructura.

Al finalizar el Plan de la Red de Cercanías de Barcelona dispondrá de un total de 492 kilómetros de líneas, 121 estaciones, y un total de veintiún intercambiadores, dando así cobertura a 80.000 kilómetros más. También se logrará un incremento del 60 por ciento de la oferta comercial y se reducirán los tiempos de viaje en un 20 por ciento.

Actuaciones en marcha

Por otra parte el minsitro informó de que actualmente se han licitado o se están ejecutando obras en la red de cercanías de Barcelona por valor de 572 millones de euros, en el marco del Plan de Rodalies 2009-2015, cuya actualización se presentó ayer.

´Las obars en marcha son los intercambiadores de Sagrera-Meridiana (39,7 M€), Sabadell-Nord (5,7 M€) o la Remodelación del de Paseo de Gracia (12 M€), así como la adaptación para cercanías del nudo de Mollet (74,7 M€) en donde se ubicará una nueva estación de cercanías en Santa Perpètua.

En la línea entre Montcada y Vic se ha redactado el estudio informativo de la duplicación de vía y se ha sometido a información pública. Esta actuación permitirá aumentar las frecuencias de paso de los trenes y a la vez modernizar las estaciones y la infraestructura de esta línea.

También está muy avanzado el estudio de la nueva línea Cornellà-Castelldefels y Hospitalet se encuentra en Información pública el proyecto de integración urbana de la línea C-2 de cercanías.

Blanco anunció, asimismo, que tiene la intención de impulsar cuanto antes la Línea Orbital, una actuación incluida en el plan, que supondrá una inversión adicional a los 4.000 millones de euros previstos, pero aún no definida en su totalidad por la complejidad de su trazado. A día de hoy -explicó- 64 estaciones se encuentran en obras o con los proyectos en redacción, es decir, está ya en marcha la remodelación de dos de cada tres estaciones actuales de la red.

Movilidad

El ministro habló también de una mejora de la flota de trenes, con 80 nuevos trenes Civia, de los cuales ya se han incorporado 49, y en lo que resta de año se incorporarán otros 8 más. Para alcanzar, con una inversión de 510 millones de euros una flota total de 212 trenes en 2012.

Un 90 por ciento de ellos estarán adaptados en esa fecha para personas con movilidad reducida, pues en la primera quincena de julio el Ministerio licitará el concurso para, con una inversión de 220 millones de euros adaptar 350 trenes de Cercanías, 112 de ellos actualmente en Barcelona.

El resto de los trenes, hasta completar el 100 por cien estarán completamente adaptados en el año 2014, tal y como el ministro se comprometió días atrás en la firma del Protocolo por la accesibilidad en los servicios ferroviarios.





http://www.vialibre.org


P.d es un article del últim numero del via libre


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”