Sant Adrià demanarà a Foment les vies del tren pel centre

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Sant Adrià demanarà a Foment les vies del tren pel centre

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 04/03/2008 19:19

Sant Adrià demanarà a Foment que porti les vies del tren al centre

El Maresme sol.licita trasllats, però la Generalitat no els considera prioritaris

Sant Adrià de Besòs iniciarà una ofensiva institucional per exigir el trasllat de les vies del tren des de la platja fins al centre de la ciutat. L'ajuntament de la ciutat demanarà al Ministeri de Foment retirar les vies de Rodalies en el seu recorregut per Badalona i Sant Adrià per portar-les al centre de les ciutats a través d'un túnel d'uns set quilòmetres de llargada des de Montgat fins a Barcelona, amb parades al centre de Badalona i Sant Adrià.
El municipi se suma així a una vella reivindicació plantejada fa anys per Badalona i que compta amb el suport de la totalitat dels municipis pròxims. El Fòrum del Barcelonès Nord, un ens que discuteix grans temes d'obres públiques als municipis de Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet, Badalona, Tiana, Montcada i Reixac i Montgat, va aprovar treballar per aconseguir el trasllat de les vies del tren fa dos anys.
L'alcalde de la ciutat, Jesús Maria Canga (PSC), va dir que el pròxim ple de la ciutat debatrà una moció per demanar el trasllat de les vies del tren, aprofitant que el Ministeri de Foment haurà de modificar el pont que travessa el Besòs perquè té una altura insuficient i incompleix les normatives hidràuliques. Dijous passat l'ajuntament va aprovar una moció per demanar a Foment la modificació del pont, que podria ser perillós en cas d'una forta riuada.

MÉS USUARIS

Però el municipi esgrimirà una altra raó de pes per justificar el complex trasllat: segons un estudi elaborat per l'empresa Barcelona Regional, si els trens de Rodalies passessin pel centre de la ciutat, el percentatge de veïns del municipi que serien servits amb la línia C-1 augmentaria del 19% al 41%. Badalona també sortiria beneficiada del projecte, a l'augmentar els usuaris potencials de Renfe del 7% al 32%, segons els mateixos càlculs.
L'ajuntament treballa en la proposta tècnica que enviarà al Ministeri de Foment i que planteja allunyar 800 metres les vies del tren de la zona de la platja. El trasllat costaria, almenys, uns 332 milions d'euros i ja havia estat plantejat per la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona al pla de Rodalies que Foment encara no ha aprovat.
L'ajuntament aposta, igual que el de Badalona, per la substitució del tramvia pel tren. "El pas de Rodalies pel litoral dels municipis de Sant Adrià i Badalona ha creat una barrera històrica entre les façanes de les ciutats i el mar. És un tema que ara posarem sobre la taula, perquè promet molts beneficis a la ciutat", va explicar Canga.
El trasllat faria possible que la futura estació al centre de Badalona, que unirà les línies 1 i 2 de metro, també disposés del servei de Rodalies, cosa que suposaria una millora en la seva xarxa de transport.
L'Ajuntament de Badalona va dir ahir que no valorarà la iniciativa fins que el consistori de Sant Adrià no la presenti formalment. Malgrat això, el municipi va donar el seu suport a la proposta d'allunyar les vies de la platja, que va discutir el Fòrum del Barcelonès Nord.
Si finalment no hi ha sorpreses, tots els grups municipals de Sant Adrià aprovaran la proposta que es presentarà en el ple que se celebrarà a finals d'aquest mes.

PROJECTE VIABLE

Els guanys per les requalificacions urbanístiques que obtindria el Ministeri de Foment podrien finançar gran part de les obres, segons van indicar fonts del Fòrum del Barcelonès Nord. "Es tracta d'un projecte ambiciós, però no inviable. L'ajuntament estaria disposat a requalificar els terrenys del litoral perquè el trasllat sigui possible", va dir Canga.
La modificació del traçat també podria permetre la construcció de tres vies, en lloc de les dues actualment existents. D'aquesta manera es millorarien clarament les freqüències dels trens de Rodalies fins a Mataró. L'empresa Barcelona Regional ha executat estudis previs de traçat, que no han aconseguit ni el suport polític ni els recursos necessaris per poder prosperar.

El Maresme sol.licita trasllats, però la Generalitat no els considera prioritaris

La reivindicació d'eliminar les vies del tren de primera línia de mar també ha estat persistent al Maresme. La Generalitat considera que les demandes responen més a criteris urbanístics que no pas a criteris ferroviaris i assegura que aquests trasllats només es podran executar a llarg termini. Tot i així, veu amb bons ulls l'allunyament de les vies del mar.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques aclareix que aquestes peticions poden ser factibles en alguns trams, però no figuren entre les prioritats de la conselleria. Els estudis per crear una segona via de tren entre Blanes i Arenys de Mar concentren els esforços d'aquest departament per millorar la freqüència de Rodalies a la zona.


El Periódico de Catalunya
DAVID PLACER
SANT ADRIÀ DE BESÒS



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 04/03/2008 19:27

La modificació del traçat també podria permetre la construcció de tres vies, en lloc de les dues actualment existents.
Deixar-ho en tres vies resultarà un pegot. Posats a fer, que n'hi posin quatre, que així permetran serveis semidirectes amb via pròpia en cada sentit. A més, veient com disposa Renfomentadif de les vies, una tercera quedaria, a la pràctica, inutillitzada.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 04/03/2008 19:34

Hola,

Nótese cómo se hacen las cosas por estos lares... y es que se está hablando de una revindicación, de propuestas para el futuro, de algo que tendría que hacerse nuevo y por tanto que no parte condicionado por nada y ya antes de empezar estamos racaneando y tratando de recortar en plan economizar al máximo. ¿Qué es eso de 3 vías? a ver, ¿pero qué es eso? o se ponen 2 ó se ponen 4, pero eso de 3 ¿qué es eso?

Personalmente al tipo de gente que se pone a racanear desde el principio y a poner pegas, yo lo mandaría bien lejos a emplear su tiempo poniendo pegatinas en estaciones de trenes cremallera del Pirinero o en funiculares aislados de por ahí... más que nada para no entorpecer. Y dejaría cerquita de quienes han de llevar a cabo tanto la propuesta como su seguimiento, evolución y ejecución a todo aquel que estuviese pensando en 4 vías.

Es que... si hay una cosa que no está hecha y que se tiene que llevar a cabo nuevecito de trinca y ya empezamos a decir que en lugar de 4 vías, que no pasa nada y que "podríamos pasar con 3", en fin, es que hierve la sangre. Es como decir a la propuesta de una nueva autovía que igual en lugar de poner 2 carriles por sentido, que con uno y medio ya vale. Hombreeeeeeee...

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 05/03/2008 13:00

Sense haver de fer traçats nous, es podria aprofitar l'espai sobrant a la plataforma ferroviària actual per a fer passar dues vies del trambaix des de Sant Adrià fins a Badalona.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 05/03/2008 14:25

Em fa gràcia que parlen de l'obra amb un to com si fos gairebé una "utopia", una cosa enorme que no saben si es podrà fer...
Sense anar més lluny, les obres de la L9 ja tenen capacitat per 4 vies (3 seria un nyap absurd) i 7 vegades més recorregut que aquest túnel que es planeja entre BCN i Montgat.
Per tant, no sols no és irrealitzable, sinó que seria una obra "petita" comparada amb d'altres que ja actualment estan en marxa.



RodalinesCatalanes
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: RodalinesCatalanes » Dimecres 05/03/2008 15:04

Doncs, proposo que s'aprofiti una de les tuneladores de la L9 que ara son a Sagrera, que
quan acabin de fer la seva feina l'usin per fer el tunel St-Adrià-Badalona-Montgat. Per exemple
per sota l'autopista, i que com a mínim una de les parades (St Adrià o Badalona) l'ha facin
allà on hi ha/haurà parada metro.



Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dimecres 05/03/2008 19:53

Però això no deixa de ser un nyap més d'ajuntament que només mira pel seu petit territori. Si es fà alguna cosa, ha de ser un projecte integral per tota la línia fins a Mataró, estudiant totes les necessitats presents i futures del Barcelonès i el Maresme i presentant diverses alternatives perque siguin valorades per la ciutadania, no xapussetes per fer content un ajuntament.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 05/03/2008 21:14

vr ha escrit:Però això no deixa de ser un nyap més d'ajuntament que només mira pel seu petit territori. Si es fà alguna cosa, ha de ser un projecte integral per tota la línia fins a Mataró, estudiant totes les necessitats presents i futures del Barcelonès i el Maresme i presentant diverses alternatives perque siguin valorades per la ciutadania, no xapussetes per fer content un ajuntament.
El túnel de Montgat és possiblement l'únic tram on, a la llarga, es mantindrà el traçat actual. Per tant, es poden fer perfectament dues intervencions independents entre la Verneda i Badalona per un costat i entre Montgat i Mataró per l'altre.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dijous 06/03/2008 11:12

El que és realment lamentable és que sigui Sant Adrià de Besòs qui ho demani. Y no ho dic com a crítica cap a aquest ajuntament, tot el contrari, perquè és vergonyós que Badalona porti tantes legislatures sense fer absolutament res excepte donar llicències de construcció.

Sant Adrià ens està treient les castanyes del foc a Badalona. Es posa a fer presió una ciutat amb pocs habitants, i Badalona, amb 220.000, no demana res! Quan és la més beneficiada en aquest pla i s'ho mereix per maltractament en el transport públic metropolità ens els darrers anys en funció de la població.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 06/03/2008 11:28

Guigui ha escrit:El túnel de Montgat és possiblement l'únic tram on, a la llarga, es mantindrà el traçat actual. Per tant, es poden fer perfectament dues intervencions independents entre la Verneda i Badalona per un costat i entre Montgat i Mataró per l'altre.
Exacte.
No només això, sinó que en el futur, amb una via d'alta capacitat per l'interior i una tramviària per la costa, Montgat seria el punt ideal per fer un intercanviador directe entre totes dues. Fent-ne un altre al voltant de Mataró, s'conseguiria també una bona mobilitat intracomarcal i la permeabilitat total entre una línia i l'altra.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 06/03/2008 15:38

wefer ha escrit:
Guigui ha escrit:El túnel de Montgat és possiblement l'únic tram on, a la llarga, es mantindrà el traçat actual. Per tant, es poden fer perfectament dues intervencions independents entre la Verneda i Badalona per un costat i entre Montgat i Mataró per l'altre.
Exacte.
No només això, sinó que en el futur, amb una via d'alta capacitat per l'interior i una tramviària per la costa, Montgat seria el punt ideal per fer un intercanviador directe entre totes dues. Fent-ne un altre al voltant de Mataró, s'conseguiria també una bona mobilitat intracomarcal i la permeabilitat total entre una línia i l'altra.
Doncs la veritat és que sí que seria una bona idea, fer la nova línia de gran capacitat (4 vies) per l'interior i sobretot mantenir l'actual per la costa en mode tramvia o tren-tramvia. I a poder ser que s'allargués l'actual Trambesòs pel front litoral fins a l'Estació de França (o sigui per la Vila Olímpica, que tampoc és per tirar coets justament la dotació de transport que té).



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dijous 06/03/2008 23:17

Trenscat ha escrit:Doncs la veritat és que sí que seria una bona idea, fer la nova línia de gran capacitat (4 vies) per l'interior i sobretot mantenir l'actual per la costa en mode tramvia o tren-tramvia. I a poder ser que s'allargués l'actual Trambesòs pel front litoral fins a l'Estació de França (o sigui per la Vila Olímpica, que tampoc és per tirar coets justament la dotació de transport que té).
Suposo pel context que per l'interior et refereixes pels centres dels municipis del Barcelonès i Maresme. Ho dic per matissar, perquè després arriben els de la PTP i es flipen i et fan cas i a Badalona no només treuen mitja línia de Rodalies, sinó que farien 37 línies de Rodalies directes i 48 línies de Rodalies per via d'Alta Velocitat que pararien a l'"interior" (al Vallès), això sí, no la farien a Granollers, crearien una nova estació a la casa d'un d'ells on hi confluirien.

Deixant la crítica a l'abominable pla de la PTP amb desequilibris de serveis ferroriaris-població insultants. Vull comentar que a Badalona corre la veu que es vol posar el tren per "sota de l'autopista", però bueno, el PSC-Badalona Maite Arqué porta unes cuantes legislatures prometent estadis, jardins, voreres, escoles, piscines, biblioteques, ambulatoris, metro, soterrament d'autopista cada 4 anys periodicament i després no fa absolutament res, així que a Badalona el "diuen que es farà" mai es fa (potser, per no afirmar-ho rotundament a Badalona on tothom gairebé és socialita tothom hem votat contra aquesta alcaldesa que segons el parer de la majoria de badalonins ha fet de tot menys be per Badalona i ara per fi l'expulsen de l'ajuntament i l'envien al Senat (¬¬ així que si penseu votar entesa nacional / tripartit de tota la vida us recordo que podeu marcar els altres dos del partit d'entesa i deixar a aquesta dona sense vot).

XD no vegis que simpàtic estic avui amb la PTP i la Maite Arqué.

Resumint, que a veure si es veritat que es prioritza ja per totes l'arribada del tren i el metro a Badalona, amb la L1, L2 i l'estació a Badalona Centre. Crec que hauria la Generalitat construir també una línia per a Santa Coloma de Gramenet que insisteixo, és l'única ciutat espanyola sense Renfe, i abans contruir una estació a Santa Coloma que no 50 línies de Rodalies i alta velocitat a Igualada, Cambrils i CasaMevaPTP. La línia Maçanet/Lloret-Mataró-Barcelona-Vilanova-SVCalders podria passar pel túnel Badalona-SColomaG-EDSagrera i la línia Mataró-Barcelona-Aeroport podria passar pel túnel Badalona-SAdriàB-EDSagrera. I després per a tancar el "triangle" Badalona-Santa Coloma- Sant Adrià de realitat de necessitat de movilitat al Barcelonès Nord es podria extendre una línia dels FGC i fer Sant Adrià - Santa Coloma i així construir per algun cop quelcom al Barcelonès més enllà del Besòs.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 06/03/2008 23:36

EUKibo ha escrit:Resumint, que a veure si es veritat que es prioritza ja per totes l'arribada del tren i el metro a Badalona, amb la L1, L2 i l'estació a Badalona Centre. Crec que hauria la Generalitat construir també una línia per a Santa Coloma de Gramenet que insisteixo, és l'única ciutat espanyola sense Renfe, i abans contruir una estació a Santa Coloma que no 50 línies de Rodalies i alta velocitat a Igualada, Cambrils i CasaMevaPTP. La línia Maçanet/Lloret-Mataró-Barcelona-Vilanova-SVCalders podria passar pel túnel Badalona-SColomaG-EDSagrera i la línia Mataró-Barcelona-Aeroport podria passar pel túnel Badalona-SAdriàB-EDSagrera. I després per a tancar el "triangle" Badalona-Santa Coloma- Sant Adrià de realitat de necessitat de movilitat al Barcelonès Nord es podria extendre una línia dels FGC i fer Sant Adrià - Santa Coloma i així construir per algun cop quelcom al Barcelonès més enllà del Besòs.
Per satisfer la teva fal·lera estadística amb allò de Sta. Coloma i rodalia, et comunico que, en un futur no gaire proper, està previst fer-hi arribar l'actual L-A, tot i que, a aquestes alçades, ja no té res de rodalia i probablement ho faci en format L8. Ara bé, vist en el continu metropolità, Sta. Coloma té el mateix pes demogràfic que la part alta de Barcelona (de Nou Barris a St. Gervasi), on tampoc arriba una trista línia de rodalia. Per tant, no demanis farcir el territori de coses que no calen si n'hi ha prou amb ampliar la xarxa metro (que d'aquest sí que en cal per aquella zona) per enllaçar amb els altres modes de TP d'alta capacitat que no cauen massa lluny (ex. Sagrera AV).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dijous 06/03/2008 23:54

En això et dono la raó. Quan estiguin operatives les estacions de Sagrera i Badalona Centre a Santa Coloma no li serà absolutament indispensable una estació de Rodalies ja que podrrà comunicar-se via L9 a Sagrera [connexió Vallès - Baix Llobregat] i via L1 a Badalona [connexió Maresme].

La questió és que al Barcelonès Nord no s'hi fa gairebé res. No tenim ni estació a Badalona decent i estació a la Sagrera perquè les obres les han fet a Sants. I el que és més indignant és veure com Fondo i Badalona-platja_renfe pateixen les massificacions que pateixen mentre obres com la L9 s'endarrereixen i endarrereixen per part de les administracions i plataformes de promoció dle tranport públic es posen a demanar infrastructures carísimes per a pobles de 10.000 habitants que es troben a 100Km de Barcelona per a que arribin abans que els 222.000 habitants que viuen a tan sols 10Km.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 07/03/2008 13:15

Trenscat ha escrit:sobretot mantenir l'actual per la costa en mode tramvia o tren-tramvia. I a poder ser que s'allargués l'actual Trambesòs pel front litoral fins a l'Estació de França (o sigui per la Vila Olímpica, que tampoc és per tirar coets justament la dotació de transport que té).
No sols això, sinó que aquesta línia tram-tren podria arribar sense gaire problemes fins El Prat. Després d'EDF el camí està ja fet (carril bus segregat) fins a Colom. Des d'allà, ja es pot entrar en zona portuària i seguir per Zona Franca fins El Prat.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”